MuscleMeat

3 maanden FB

PeBe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
Beste!

ik gluur al enige tijd rond hier op dbb.com en een logje bij houden lijkt me leuk en ook leerzaam om bij me training te doen.

de komende 3 maanden zal ik dinsdag en donderdag een fullbody schema afronden.

op zaterdag spelen we een wedstrijd en woensdag en vrijdag trainen we op het veld.
maandag is er vaak een soort herstel training ingelast en mogelijkheid de fysio te bezoeken.

voor ik het vergeet, ik speel ere klasse rugby, momenteel nog 1 competitie wed te gaan en nog een kleine kans op de playoffs nadat we afgelope zaterdag schameloos van utrecht verloren hebben ( bij winst waren we zeker geweest )

als het seizoen afgelopen is kunnen de gewichten weer omhoog en de herhalingen omlaag, voorlopig is het tempo hoog en veel!

stats:

1.88 en 94 kilo
17% ongeveer maar dat is een gok, zoek nog naar een manier omdat ergens even goed te laten meten, heb het hoog ingeschat dan kan het maar meevallen

Succes!
Ga je beginnen met cutten? (17%?)
Heb je fotos?
Zou je log persoonlijk een eigen naam geven, zodat je niet na 3 maanden weer moet aanpassen.

succes!

• Topic Starter Topic Starter
Wie ben jij dan?

En geen idee :roflol:

haha die blonde, wij spelen zwart geel

Eerste training was een trieste vertoning :S

van 3x5 naar 3x15 had ik zwaar onderschat.

Squat:
3x15x80 ging prima, ass to grass dus daar kan wat gewicht op de volgende keer

Bent over Row
2x15x50
1x10x50 viel dus tegen, volgende x weer proberen

Military press
3x15x30 Dit ging aardig, hoewel de laatste herhalingen wel degelijk zwaar waren!!

Bench Press
1x15x60
1x15x50
1x12x50 Dit viel dus zwaar tegen!

van 3x5x90 naar dit had ik niet verwacht, misschien waren de eerdere oefeningen dusdanig vermoeiend? volgende x Bench press wat eerder doen kijken of dat beter gaat

Pull down
constant bezet

Bicep barbell curl & tricep cable pulldown
superset

3x15x30 en 3x15x32

tricep viel tegen bicep ging prima.

Pull down wederom bezet dus ben op de seated row gaan zitten, 2x12x59, geen fut meer

kuiten:
2x15x100

training viel over het algemeen tegen, voornamelijk de 15 herhalingen braken me op, waarbij alles veeeel te licht leek de eerste 5 herhalingen gingen de laatste herhalingen zwaar! volgende training weinig veranderen aan de gewichten denk ik... de bicep en de Squat kunnen iets omhoog maar thats it!

Hoger in herhalingen gaan lijkt voor mij ook zo'n beetje het verschil tussen 50m spurt en de 400m.. Echt niet te vergelijken.

En rugby is echt de max! Vraag me enkel af of het niet een erg blessuregevoelige sport is? Heb zo eens een initiatieles gevolgd met mijn leefgroep en ben 3 dagen half gekraakt en gekneusd in de zetel blijven liggen.
Anders wel tof! :)

Succes!

gister te horen gekregen dat drie ribben aan mijn linker zijde gekneusd zijn en me kuit pees ( bij de knie aanhechting ofzo) geirriteerd is...

vaak hou je van dit soort blessures aan een wedstrijd over, blauwe plekken kneuzingen en irritaties, die vaak na twee a drie weken weer weg trekken maar al lang weer plaats maken voor een volgende :D

je bent nooit 100% ;) ernstige blessures vallen juist weer reuze mee, iedereen weet wat ie doet.

training gister was pittig, de regen blaasde horizontaal over het veld.
paste mooi bij de straf training na het resusltaat van afgelope zaterdag,

15 x 150 meter sprint, 90 sec tussen de start momenten
daarna 6 x een minuut suicide lopen 30 sec rust ertussen...

je sprint 5m, en weer terug, 10 meter , weer terug, 15 meter, weer terug, 20,terug en dan weer 5 etc etc
voor wie het zich afvraagt

daarna nog wat contact training op de zakken maar dat hielde me ribben niet lang...

hoe dan ook voelen me kuiten alsof ze van hout zijn na al dat rennen op dat bagger veld
cardio is weer gedaan, vanmiddag weer het hok in.

van de fysio moeten de benen rust maar ga toch proberen te squaten...
hopen dat de bench beter gaat ondanks me ribben.

p.s.
ik heb vrijdag een afspraak om een volledige meting te laten doen
vetpercentage gewicht vocht en weet ik wat meer

Haha, dan is het gewoon elke week blessures vergelijken met de teamgenoten :D

Heb een afkeer gekregen van suïcides sinds een trainer van me altijd de training ermee afsloot... Hoe verder de training vorderde, hoe meer geblesseerden er altijd waren. Vreemd toch :)

Je doet natuurlijk wat je zelf wil, maar ik zou stoppen met squatten van het moment dat ik wat voel.
Maar ik breek natuurlijk ook niet elke week een been en vijf ribben ;)

Na de teleurstellende training van Dinsdag had ik zin om wat recht te zetten.

Squatten ging prima ondangs de zere kuit
3x15x90

daarna de benchpress gedaan
1x15x50 veel te makkelijk
1x15x60 ging ook prima :D
1x12x70 die laatste 3 lukt echt niet....

volgende x 3x15x60

Deadlift:

3x8x110 ging goed... de laatste wel zwaar

Military press 3 x 15 x 30 deze gingen ook prima na de deadlift
als ik deze meteen na het bankdrukken doe krijg ik het haast niet van zijn plaats...

superset barbell curl en tricep rope pulldown 2x15 beiden

Pull down 2x15x45

kuiten 2x20x100

gesloopt maar tevreden naar huis...

p.s.
ik heb nog nooit wat gebroken :P
althans,... misschien wel maar geen gips ofsow

Terug
Naar boven