AndroidHealthClinic

Gesloten =

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
kleine update

alles is weer een beetje recht getrokken en ben redelijk pijnvrij nu, wat bosco zegt is precies het probleem, doordat 1 been niet meer goed meedoet, ga ik zo gauw ik in de zwaardere gewichten kom scheef trekken en dit veroorzaakt de klachten.
vandaag een beetje met de fysio erover gehad hoe ik nu verder kan, hij heeft op zich geen bezwaar tegen liften maar het moet veel rustiger, veel langzamer progressie in gewichten maken en veel minder op de max liften, nou ik ga er over nadenken hoe dat moet.
verder wel gewoon een beetje cardio en wat armtraining gedaan, morgen nog wat schouder oefeningetjes, en misschien maandag weer een beetje beginnen met het ''echte werk''
dat worden weer flinke stappen achteruit maken, maar dat is niet de eerste keer

Het is natuurlijk kut voor je, maar het doet me deugd om te zien dat je pissig wordt van dit soort tegenvallers. Je hebt echt nog ambities! Ik herken het maar al te goed. Je verzet veel werk, gaat lekker, durft te dromen en dan zoiets... vreselijk. Twee weken heb je jezelf opgeraapt en maak je jezelf wijs dat je het allemaal weer doet omdat het leuk is om te doen blabla maar vroeg of laat krijg je het toch weer op je heupen en wil je dit of dat bereiken. En begint het helemaal opnieuw.

Het komt zoals het komt Droop

Ik hoop dat je niet gaat stressen
(Misschien wat meer mobiliteit en pompwerk)

Geef het aub wat tijd!! :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.003
de laatste paar dagen vervuld met, en zwelgend in zelfmedelijden rondgelopen, maar vandaag weer uit de slachtofferrol gekomen en de klaagmodus weer maar uit gezet.
vandaag weer wat heel licht werk gedaan op de compounds, met sq,dl,bp en ohp een paar setjes gedaan met 40 kg :treuren:
squat en vooral deadlift gingen nog lastig.onderrug en benen voelen stijf en verkort aan.

maandag wil ik toch weer gaan beginnen met trainen, het zal ub/lb worden, zeer laag in gewicht alles weer oppakken en veel aandacht voor opwarmen en mobiliteits oefeningen, meer aandacht voor core en hamstrings.en wat meer werk voor mobiele schouders
bij de fysio is deze week duidelijk geworden hoeveel krachtverschil er in mijn linker en rechter been zit, dus dit zal ook veel aandacht nodig hebben.
heb ondertussen ook een foamroller besteld bij fitness seller om alles goed los te rollen,
is ga gewoon alles weer loggen, zal weinig intressant zijn maar ook deze dingen horen er nu eenmaal bij

• #1.004
Het is natuurlijk kut voor je, maar het doet me deugd om te zien dat je pissig wordt van dit soort tegenvallers. Je hebt echt nog ambities! Ik herken het maar al te goed. Je verzet veel werk, gaat lekker, durft te dromen en dan zoiets... vreselijk. Twee weken heb je jezelf opgeraapt en maak je jezelf wijs dat je het allemaal weer doet omdat het leuk is om te doen blabla maar vroeg of laat krijg je het toch weer op je heupen en wil je dit of dat bereiken. En begint het helemaal opnieuw.
maandag nieuwe start, langzaam weer opbouwen

Rustig aan starten en nniet te snel willen!
Better safe than sorry he! ;)

Beterschap Drooppy!
Met jou visie kom je er zoiezo!

Go for it @droopyy ! Met laag gewicht weer opbouwen is niets mis mee. Zo lang je maar bezig blijft toppert :thumb:

Heeft die fysio wel een beetje kijk op KT? Ik vraag me af of je niet meer unilaterale oefeningen moet doen nu (lunges ed.), om dat achterlopende been te dwingen net zoveel kracht te leveren. Of zou je juist moeten trainen dat beide benen samenwerken? Heeft die fysio daar een mening over?

Go for it @droopyy ! Met laag gewicht weer opbouwen is niets mis mee. Zo lang je maar bezig blijft toppert :thumb:
Nou ja, behalve dat het natuurlijk kut is om weer een stuk terug te moeten... :( Ik snap de teleurstelling wel.

Sterkte man! Hopelijk kun je snel weer gewoon trainen

Nou ja, behalve dat het natuurlijk kut is om weer een stuk terug te moeten... :( Ik snap de teleurstelling wel.

Ja dat is uiteraard kut, maar beter rustig aan en blessure-vrij, dan helemaal niet meer kunnen trainen toch? Dat bedoelde ik met laag gewicht weer opbouwen. Als hij maar door blijft gaan... :thumbs:

• #1.013
Rustig aan starten en nniet te snel willen!
Better safe than sorry he! ;)

Beterschap Drooppy!
Met jou visie kom je er zoiezo!
better safe than sorry gaat wel van toepassing zijn de komende tijd, alles moet voorlopig wel een beetje rustig opgebouwd worden.

thx carrot

Heeft die fysio wel een beetje kijk op KT? Ik vraag me af of je niet meer unilaterale oefeningen moet doen nu (lunges ed.), om dat achterlopende been te dwingen net zoveel kracht te leveren. Of zou je juist moeten trainen dat beide benen samenwerken? Heeft die fysio daar een mening over?
idd niks mis met lage gewichten, bezig blijven en steeds weer wat meer kunnen motiveert wel.
deze fysio is wel thuis in de sportwereld, niet specifiek in kt maar snapt in ieder geval dat je verder wilt, benen meer apart trainen idd, zodat je weer beter het gewicht gaat verdelen

no more ego lifting :sad:
Sterkte man! Hopelijk kun je snel weer gewoon trainen
thx man, ik ga er aan werken
Ja dat is uiteraard kut, maar beter rustig aan en blessure-vrij, dan helemaal niet meer kunnen trainen toch? Dat bedoelde ik met laag gewicht weer opbouwen. Als hij maar door blijft gaan... :thumbs:
het blijft kut :D

• #1.015
na mijn ''blessure'' van 2 weken terug en de daaropvolgende misselijke week, de draad weer een beetje opgepakt, nog een beetje pijntjes en stram/stijfheid maar dat is nu snel beter aan het worden.
heb toch besloten om gewoon weer SL 5x5 te gaan doen, dit geeft me een goed vaststaand programma zonder dat ik dan ga lopen freeweelen en stiekum weer teveel ga maxen.
dit is 3x per week zoals iedereen weet. op de rustdagen ga ik wat cardio doen en oefeningen om mijn onderrug-benen ( hamstrings ) en core te versterken, wellicht nog wat voor de schouder mobiliteit.

de training dan maar;

12/6
week 1 #1
squat
10x40
5x50
5x60
5x5x65

bench
10x40
5x60
5x65
5x5x70

bor
5x5x55

lat pulldown
3x20x35

tsja, thats it :o meer zit er ook even niet in.

mooie keuze
back to the basics

Misschien heb je wel baat met box SQ Droop
Met een laag gewicht lekker wat spanning op dat onderstel...
Het zal je stabiliteit zeker ten goede komen denk ik...Wat denk jij?

• #1.019
training 14-6
wk 1 #2

squat
10x40
5x50
5x60
5x5x67.5

ohp
10x30
5x40
5x5x42.5

deadlift
5x50
5x60
5x70
5x85

ab wheel
15-10-10

vandaag voor de training bezig geweest met een foamroller en de probleem gebieden nog na gerold met een massage bal, en dat was nou niet bepaald heel erg lekker
gisteren nog wat cardio en wat been oefeningen gedaan.

• #1.020
Misschien heb je wel baat met box SQ Droop
Met een laag gewicht lekker wat spanning op dat onderstel...
Het zal je stabiliteit zeker ten goede komen denk ik...Wat denk jij?
ik doe ze nu pauzed, en dan proberen zo ''gelijk'' mogelijk naar boven te komen, goed op de techniek letten, bracen en glutes echt bewust gebruiken.
op de niet trainingsdagen doe ik extra werk voor benen en stabiliteit

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven