MuscleMeat

5/3/1 van Jim Wendler

Wat denken jullie van Jim's voedingadvies aan zijn jongere zelf (http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/a_letter_to_my_younger_self)

"After each meal, make this shake: Two cups of whole milk, three scoops of protein powder, a banana, and two tablespoons of peanut butter. And after you make this shake, drink it. Three times a day. Don't miss a day."

Is dit geen overkill aan proteïne? Er staat natuurlijk niet bij hoe groot zijn scoops zijn :-)

Absoluut overkill ja.

Die shakes zijn wel lekker toevalig vanmorgen gemaakt omdat mijn keel potdicht zit! Zoals ik ze maak gewoon 300ml melk 1 scoop protein en 1 banaan en 1 eetlepel pindakaas, vult goed:)

Is er eigenlijk ergens een goeie Nederlandse samenvatting van het boek? Want van die 'write-up' waar in de openingspost naar gelinkt staat snap ik maar weinig eerlijk gezegd. Maar het schema klinkt wel interessant. Ik heb ook Stronglifts gedaan, maar dat vond ik toch wel wat missen op bodybuilding gebied en ik denk dat dit het wel heeft.

Strijders,

hoe belangrijk is die deload week ?

gegroet vanuit wendlertopia

ik volg deload week niet echt strict ik vind het maar klote, dan voelt bij mi namelijk de eerste week van de nieuwe maand te zwaar. Ik wissel gewoon wat in de deload week ene keer triples op de grote oefening met een gewicht dat ik het niet te makkelijk heb. Of squat, deadlift en bench in een training op ongeveer 60% en dan doe ik speed reps. Ik doe vaak 2 trainingen in de deload week gewoon fullbody. Hierbij moet ik zeggen dat ik mezelf als beginner zie dus nog met niet al te zware gewichten werk! Kijk even wat je het beste ligt, maar kijk ook hoe je maand is verlopen is het echt zwaar geweest neem dan gewoon je rust in die deload week en dan sta je de volgende maand er gewoon weer fris voor:)

Ik moet ook altijd op gang komen na de deload, maar dat hoeft niet slecht te zijn: misschien wel een sterkere trainingsprikkel. Ik neem ook wel eens een dag of drie, vier rust (of 5 met 1 deload training) en begin dan aan de volgende cyclus. Dan schuift je schema ook eens door (maandag squatten wordt bv. donderdag).

Is er eigenlijk ergens een goeie Nederlandse samenvatting van het boek? Want van die 'write-up' waar in de openingspost naar gelinkt staat snap ik maar weinig eerlijk gezegd. Maar het schema klinkt wel interessant. Ik heb ook Stronglifts gedaan, maar dat vond ik toch wel wat missen op bodybuilding gebied en ik denk dat dit het wel heeft.

Lees de manual goed. Als je het niet helemaal begrijpt lees je het nog een keer, het is niet heel moeilijk. Indien je engels echt slecht is wil ik je wel helpen met de basis.

Lees anders dit ook eens, maakt het ook helderder;

[Link niet meer beschikbaar]

Strijders,

hoe belangrijk is die deload week ?

gegroet vanuit wendlertopia

Het maakt deel uit van het programma. Wendler heeft een no-bullshit approach, als het niet nodig was had die het er wel uit gelaten.

Moet eerlijk bekennen dat het na 3 cycles ook niet heel strict doe, maar dat komt meer omdat andere zaken soms in de weg zitten en dan plan ik de deload daarom heen.

Laatste cycle (3e) echt max gegaan op 5/3/1 week, dan merk ik wel dat de deload week wonderen doet voor je herstel.

Hoe zwaar gaan jullie met de assistance tijdens de deload week?

Wat je zelf wilt inderdaad.
Don't major in the minors enzo. ;)

Vind het zo'n zonde als je 12 weken per jaar eigenlijk niks doet dus ik blijf pompen :p

Als je geen gebrek hebt aan een deload doe je hem toch ook gewoon niet.

Ik las wel een deload week in. Vaak kijk ik dan welke assist.oef ik voor de komende periode wil gebruiken.

heeft er iemand al eens geexperimenteerd om Jim Wendler's routine toe te passen op 'gewone' oefeningen zoals barbell curl ofzo? M'n armen zijn altijd al een minpunt geweest en ik mis ook serieus wat kracht, misschien dat die krachtsprong ze wel over m'n barriere kunnen helpen..

Welke oefeningen hebben jullie gebruikt? Ik dacht aan barbell curl en dips of close grip benchpress. Verwacht natuurlijk niet dat ik na een jaar (2,5x12) 30 kilo meer aan m'n bar ga kunnen hangen..

heeft er iemand al eens geexperimenteerd om Jim Wendler's routine toe te passen op 'gewone' oefeningen zoals barbell curl ofzo? M'n armen zijn altijd al een minpunt geweest en ik mis ook serieus wat kracht, misschien dat die krachtsprong ze wel over m'n barriere kunnen helpen..

Welke oefeningen hebben jullie gebruikt? Ik dacht aan barbell curl en dips of close grip benchpress. Verwacht natuurlijk niet dat ik na een jaar (2,5x12) 30 kilo meer aan m'n bar ga kunnen hangen..

Je zou het bij cgbp en weighted chins kunnen toe passen, barbell curls slaat nergens op, maar ja wat allemaal niet kan he :). Jim had het zelf wel eens toegepast op bor met succes.

Nooit gedaan persoonlijk, maar ik heb van Jim zelf gelezen dat dat prima kan. Kan het stuk nu niet vinden helaas. Maar hij is óók geen fan van te hard assistance doen. Vraag het hem anders zelf: www.jimwendler.com of via EliteFTS.

Wist niet eens dat je hem kon contacteren lol :p laat sowieso nog iets weten!

Spierkracht ontwikkelen is spierkracht ontwikkelen eh. ;)
Het kan wel, maar...
Doe gewoon het programma zoals Jim het zegt, en er zal nog niet te veel gaan achterlopen hoor.
Doe het gewoon eerst eens een tijdje serieus.

Terug
Naar boven