AndroidHealthClinic

5/3/1 van Jim Wendler

Boring but big werkt echt fantastisch idd! Ik doe dat alleen niet voor deads, ik word dan te slordig door vermoeidheid.
Ik trainde voorheen 2x per week met 2 lifts op een dag, zonder deloads. 2 jaar geleden ging ik daar super op. Nu na 1,5 jaar niets doen ga ik maandag weer met mijn eerste cycle beginnen:

Maandag -> Squat 5/3/1 + BBB Squat, Bench 5/3/1 + BBB Bench + Chins
Donderdag -> Powercleans 5/3/1, Deadlift 5/3/1, Press 5/3/1 + BBB Press + Chins

Doen jullie normaal altijd eerst alle 5/3/1 sets van de dag, of eerst de BBB variant er achteraan? Dus of Squat 5/3/1, Bench 5/3/1 en dan daarna pas de BBB setjes van beide oefeningen, of zoals boven staat eerst de Squat helemaal afmaken en daarna naar de bench?

Boring but big werkt echt fantastisch idd! Ik doe dat alleen niet voor deads, ik word dan te slordig door vermoeidheid.
Ik trainde voorheen 2x per week met 2 lifts op een dag, zonder deloads. 2 jaar geleden ging ik daar super op. Nu na 1,5 jaar niets doen ga ik maandag weer met mijn eerste cycle beginnen:

Maandag -> Squat 5/3/1 + BBB Squat, Bench 5/3/1 + BBB Bench + Chins
Donderdag -> Powercleans 5/3/1, Deadlift 5/3/1, Press 5/3/1 + BBB Press + Chins

Doen jullie normaal altijd eerst alle 5/3/1 sets van de dag, of eerst de BBB variant er achteraan? Dus of Squat 5/3/1, Bench 5/3/1 en dan daarna pas de BBB setjes van beide oefeningen, of zoals boven staat eerst de Squat helemaal afmaken en daarna naar de bench?

Je hebt voor zo'n beetje het meest basic trainingsschema ooit gekozen, en nog zie je kans om je druk te maken over een of ander onbeduidend detail.

dit is geen onbeduidend detail hoor "crakie"...

ik zou eerst de 5/3/1 setjes maken, je bent toch helemaal gesloopt na bb squats joh, no way dat je dan nog een goede rep out eruit knalt..

Ik zou het gewoon allebei uitproberen en kijken wat beter voeld, dat merk je snel genoeg lijkt me. Je kan trouwens ook je BBB bench na je 5/3/1 Press doen en vice-versa zodat je er helemaal full-body van maakt 2x pw. Dan kan je ook nog wat zwaarder gaan op die BBB sets.

Ik zou het gewoon allebei uitproberen en kijken wat beter voeld, dat merk je snel genoeg lijkt me. Je kan trouwens ook je BBB bench na je 5/3/1 Press doen en vice-versa zodat je er helemaal full-body van maakt 2x pw. Dan kan je ook nog wat zwaarder gaan op die BBB sets.

Thx en ja ik maak me druk om niks, was gewoon benieuwd wat jullie zouden doen. :D

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 21:45 ----------

Je hebt voor zo'n beetje het meest basic trainingsschema ooit gekozen, en nog zie je kans om je druk te maken over een of ander onbeduidend detail.

Point taken... :D

Ik wil mijn squat weer terug op niveau brengen, momenteel squat ik minder dan ik kan bankdrukken... :sad:

Dus mijn plan:
een beetje rippetoe verwerken in mijn wendler schema:

Dag 1:

squat 3x5 (iedere training +2,5 kg)
bench press 5/3/1
barbell row 3x8

Dag 2:

deadlift 5/3/1
dumbbell press 3x8

Dag 3

squat 5/3/1
OH press 5/3/1
chin up 3xf

Wat denken jullie, wordt dit wat?

gast really? als je het doet vind ik je best een beest maar 3x per week squatten progressive + 1x 5/3/1 + deadlift? ziek:P

ja daarom vraag ik het hier :rolleyes:

Het moet niet averechts gaan werken namelijk

als je op squat wil richten moet je deadlift eruit laten... of iig alleen light...

is best te doen imo

Veel te zwaar. 531-squat eruit, op de DL-dag alleen paar setjes licht squatten, en op het gegeven moment zal het waarschijnlijk wel nodig zijn om 2,5 kg/week ipv 2,5 kg/training op te hogen.

Alternatief is natuurlijk Wendlers fullbody schema uit de 2e editie van zijn boek.

Waarom niet gewoon:

[Link niet meer beschikbaar]

Dit kun je wel een beetje aanpassen aan je persoonlijke wensen, maar is wel een realistischer manier denk ik.
Je bent geen supermens waarschijnlijk, en waarschijnlijk gebruik je ook geen versterkende middelen (of niet de juiste! ;-)

Veel te zwaar. 531-squat eruit, op de DL-dag alleen paar setjes licht squatten, en op het gegeven moment zal het waarschijnlijk wel nodig zijn om 2,5 kg/week ipv 2,5 kg/training op te hogen.

Alternatief is natuurlijk Wendlers fullbody schema uit de 2e editie van zijn boek.

tegen de tijd dat ik niet meer per training kan verhogen, zeg over een maand of 2, ga ik weer een ander template uitproberen of een tijdje boring but big.

waarom op de dl dag lichter squaten? in het standaard rippetoe schema zit ook een zware deadlift en squat op een dag.

Waarom niet gewoon:

[Link niet meer beschikbaar]

Dit kun je wel een beetje aanpassen aan je persoonlijke wensen, maar is wel een realistischer manier denk ik.
Je bent geen supermens waarschijnlijk, en waarschijnlijk gebruik je ook geen versterkende middelen (of niet de juiste! ;-)

Nee geen versterkende middelen :) wel goede motivatie :D

die t-nation heb ik geprobeerd maar beviel me niet goed, dat squatten met deload percentages voelt een beetje nutteloos.

een optie om de deadlift erin te laten, en de 5x3 op dag 3 weg te laten?
dan blijf ik nog altijd 5/3/1 doen en blijf ik bij de basis, want dat is nog altijd het schema van wendler.

tegen de tijd dat ik niet meer per training kan verhogen, zeg over een maand of 2, ga ik weer een ander template uitproberen of een tijdje boring but big.

waarom op de dl dag lichter squaten? in het standaard rippetoe schema zit ook een zware deadlift en squat op een dag.

Met 7,5 kg/week ophogen loop je in no time vast, tenzij je echt een beginner bent of een nutteloos lange aanloop neemt. Beter wat langzamer gaan, maar wel langer volhouden. Moet je weten als je je in Wendler hebt verdiept.

Lichte squat helpt de recovery.

Niet luisteren naar de naysayers, gewoon proberen man, prop er voldoende food in en doe je ding

Iemand al eens iets al dit gevolgd ?? http://www.bodybuildingprogram.net/jim-wendler-5-3-1-bodybuilding-workout

Ik begrijp het wendler systeem en geloof er ook sterk in maar voor iemand waar kracht = grote fysiek hebben zij dan baat bij upper/lower ??

Volgend week ook maar eens wendler gaan toepassen, loop er al zolang mee in mijn hoofd en heb wel wat nood aan structuur in mijn trainen dus... ;)

Zonet even zitten neuzen doorheen enkele logjes in het BB-hok.. bahh !!

Respect voor de mannen maar heb dan toch liever brute kracht ipv grote armen en dikke t**ten :D

typische opmerking van iemand die waarschijnlijk nog -100kg bencht en -200kg squat...

van "echte" bbers kunnen wij veel leren... en met echte bb-ers bedoel ik wedstrijdbodybuilders/mannen die al 10 jaar trainen en 100+kg droog wegen, niet de beachboys van 70kg die zichzelf bber noemen...

Terug
Naar boven