MuscleMeat

A fresh start

Looks nice, zijn de def DL niet wat hoog in % van je max voor assist?

b*ch Plz, is this even a cycle?

• Topic Starter Topic Starter
heb in het verleden meermaals gemerkt dat meer assistance op lb contraproductief is voor mij. daarom dus 'minder assistance' daarvoor

dynamic squat

ssq bar boxsquat rev minis (34cm box)
opwarming
3x60
3x80
2x100
6x2x130

deficit dl conv
3x60
2x100
2x120
2x140
2x160
2x185 easy

frontsquat
5x60
3x80
3x100
3x120

abs 4x15

bench 2

benchpress
opwarming
5x70
4x85
2x3x100
5x3x110

flyes 5x10
seated rows 5x10
pushups + bands 5x10
concentration curls 3x10

max effort squat

boxsquat + 40kg chains
3x40
3x60
3x80
3x100
3x120
1x140
1x155
1x170 ik denk raw pr

blockpulls (6 cm)
3x60
3x100
2x130
2x160
2x180
5x200 volume pr

reverse hypers 5x10
abs 4x15

comment: er zaten zeker nog 3 a 4 reps in de tank bij de deadlift maar bij de laatste rep was de magnesium op mijn linker hand volledig weg en is mijn eelt gescheurd. gedwongen moeten stoppen dus :D

Heb je ook al eens geprobeerd om ipv op te werken naar een zware sets, meerdere zware sets te doen. Vb 5x3x 200 ofzo?

ja, heb ik al eens geprobeerd voor dl. het deed geen kak, deze opzet werkt beter voor mij

Miss kan je als je na een paar cycles voelt dat de rek op DL er begint uit te gaan 2 cycles terug wat volume doen. Soort van tijdelijk back off om te herstellen.
Opwerken naar 1 heavy rep set werkt voor mij ook vaak goed, maar na een tijd mindert dat weer en dan is een cycle op volume leuk om het czs te laten rusten.

Alleen maar Belgen hier. Maar een powerlifting logje is altijd leuk om te volgen.

Bizar verschil tussen je raw en geared bench trouwens. Was dat single-ply?

was double ply maar dat is heel simpel te verklaren: ik suck onderin in bench en kan bijna alles locken eenmaal ik over de helft ben. 210 uitlocken was easy.

Zoiets ja...

Is denk ik een nadeel van enkel westside-benchen, vreselijk goed voor lockout maar je moet opletten dat je onderin even snel mee sterker wordt

Daar kies je dan toch zelf voor? Is niet zo lastig om oefeningen te doen om onderin sterker te worden. En dan bedoel ik niet rows wat die westsiders roepen.

Legs up bench, dead bench, lange pauzes (en alles pauzeren) en je komt al een heel eind

Daar kies je dan toch zelf voor? Is niet zo lastig om oefeningen te doen om onderin sterker te worden. En dan bedoel ik niet rows wat die westsiders roepen.

Legs up bench, dead bench, lange pauzes (en alles pauzeren) en je komt al een heel eind

Helemaal eens met deze gladjanus. Heeft niks met westside te maken. Ik ben altijd snel van de chest geweest en zwak op lockout, ook al deed ik WSB. Probeer binnekort eens legs up bench of bench met lange pauzes. Gewichten zullen wel wat lager liggen, maar dat maakt niet uit. Underloading kan ook vooruitgang met zich mee brengen.

Tuurlijk kies je daar zelf voor, dat zeg ik toch ook. Ik heb de bench onderin een beetje verwaarloosd dus moet ik nu de schade wat inhalen.

Helemaal eens met deze gladjanus. Heeft niks met westside te maken. Ik ben altijd snel van de chest geweest en zwak op lockout, ook al deed ik WSB. Probeer binnekort eens legs up bench of bench met lange pauzes. Gewichten zullen wel wat lager liggen, maar dat maakt niet uit. Underloading kan ook vooruitgang met zich mee brengen.

heeft wel met Westside te maken aangezien ik vroeger suckte in lockouts en goed beneden was en het nu totaal anders is. Dat westside benchen voor u geen drol deed kan best zijn, maar voor mij heeft het wel degelijk voor dikke progressie gezord, ik moet nu gewoon meer op de onderkant focussen en minder op de lockout, zeker omdat ik 200+ met gemak lock maar 140 met moeite van mijn borst krijg...

de sets onder 100 doe ik nu paused, de andere momenteel nog t&g, van zodra het weer wat soepel loopt, ga ik de paused sets tot 110 doen etc...

genoeg gezaagd, training van vandaag: bench 1

bench
opwarming
4x75
4x90
2x4x100
4x3x105
-pas na de serie gezien dat ik 105 en 110 moest gebruiken, ****...

pulldowns 5x10

bench
5x80
2x5x95
4x4x110 -hier moest ik 105 nemen, maar 110 genomen ter compensatie :D

pushdowns 5x10

There is a solution. Je kan altijd een slingshot aantrekken :D

ja ik ga af en toe nog wel eens een sling gebruiken en als mijn cut gedaa. is misschien een single ply shirt aanschaffen. zijn allemaal ideeën, zal wel zien wat er van komt

Terug
Naar boven