XXL Nutrition

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
checkmate f**got.

delusion was het ja.

waar spreek ik mezelf tegen?

Ik zeg wat de waarheid is!

Soms is het hard I know.

Wat verzin ik dan?

aq7d4fc2hhn_1660d1047462226-funny_pics_youve_seen_recently-god.jpg

en hoe spreek ik me tegen? Wat is daar verzonnen aan?

Allah (swt) is ongemaakt. Niks lijkt op hem en hij heeft alles gemaakt.

Dat is het stuk wat je verzint, niet per se het stuk waar je jezelf tegen spreekt (je weet dat dat 2 verschillende dingen zijn he?)

''hij heeft alles gemaakt''.

False!
Lieg niet tegen jezelf !!!111!!121!!!

Je weet dus niet wat allegorie, beweringen en bedreigingen zijn, en bent te blind om dat toe te geven.

Maak allah is trots en gedraag je niet als een onderontwikkeld klein kind, ken eerst je termen voordat je met """feiten"""en """bewijs""" aankomt.

Je mag het nog een keer proberen :)

De ziel bestaat volgens de islam.

Koran:

And they ask you concerning the soul. Say: "The soul is one of the things, of which the knowledge is only with my Lord. And of knowledge, you (mankind) have been given only a little."] (Al-Israa' 17:85)

Hadith (Bukhari):

"I knew that he was receiving revelation, so I stayed where I was. When the revelation was complete, the Prophet said, 'And they ask you concerning the soul…'" (Al-Bukhari).

Al-Bukhari recorded in his Tafsir of this Ayah that Abdullah bin Mas`ud said:
"While I was walking with the Prophet on a farm, and he was resting on a palm-leaf stalk, some Jews passed by.
Some of them said to the others, `Ask him about the Ruh.'
Some of them said, `What urges you to ask him about that?'
Others said, `Do not ask him, lest he gives you a reply which you do not like.'
But they said, `Ask him.'
So they asked him about the Ruh.
The Prophet kept quiet and did not give them an answer, and I knew that he was receiving revelation, so I stayed where I was.
When the revelation was complete, the Prophet said:
"And they ask you concerning the Ruh (the spirit). Say: "The Ruh (the spirit) is one of the things, the knowledge of which is only with my Lord..."
Al-Awfi reported that Ibn Abbas said:
"This was when the Jews said to the Prophet, `Tell us about the Ruh and how the Ruh will be punished that is in the body - for the Ruh is something about which only Allah knows, and there was no revelation concerning it.'
He did not answer them at all, then Jibril came to him and said:
Say: "The Ruh (the spirit) is one of the things, the knowledge of which is only with my Lord. And of knowledge, you (mankind) have been given only a little."
So the Prophet told them about that, and they said, `Who told you this'
He said: Jibril brought it to me from Allah.
They said, `By Allah, no one has told you that except our enemy (i.e., Jibril).'
De overgrote meerderheid van de geleerde is van mening dat kennis over de natuur van de ziel alleen bij Allah (swt) is.

De meerderheid gelooft met zekerheid dat de mens een ziel heeft. De consensus is dat alles dat leeft een ziel heeft, alleen verschilt de ziel van de mens met die van de anderen organismen. (Concept van ziel in islam is een heel anders dan die van het westen. Wat ik onder een ziel versta versta jij niet onder een ziel).

Dieren zullen net als mensen ook berecht worden bijvoorbeeld:

all animals are assembled on the Day of Judgment, just like man will be. God says in the holy Quran, describing the Day of Judgment, “And when beasts are assembled.” (81:5)
Another verse that makes this clear is, “And there is no living creature within the earth nor a bird that flies with its wings but are communities like you. We have not neglected in the Book a thing. Then unto their Lord they will be gathered.” (6:38)
But does that mean they will be questioned and tried? The answer is yes! Sheikh Al-Munajjid quotes an authentic hadeeth, reported by Muslim and narrated by Abu-Hurayra, “You shall certainly pay off all dues to their rightful owners; even a stricken lamb will be given its compensation from the horned lamb that struck it!”

God’s justice is comprehensive, which brings up the question, “Will man be judged by his treatment of animals?” The answer to that question is also yes! Two famous authentic hadeeths give us the two flip sides of this question. The Prophet (PBUH) told us that “A woman entered Hellfire because of a cat that she tormented: neither did she feed it, nor let it out of the house to graze.” Narrated by Ibn `Umar and reported by Al-Bukhaari. On the flip side, the Prophet (PBUH) told us that a woman entered Paradise because of a dog: She was very thirsty and found a well. She took off a shoe and reached down in the well and filled the shoe with water then drank it. Then she saw a dog which also looked very thirsty, so she reached down into the well one more time, filled her shoe with water and gave it to the dog to drink How beautiful is that? And get this.. the woman was a prostitute! That hadeeth was narrated by Abu-Hurayra and reported by Al-Bukhaari.

Haidth over de ziel bij dieren:

Tabaqat Al Hanabilah, 1/115, Dar Al Ma’rifah, Beirut.

Ishaq ibn Mansur said: Ishaq ibn Rahwaih said: As for the taking of animal’s souls, both predatory and domesticated, as well as all other creatures, then Baqiyyah informed us from the hadith of Ibn Abbas ((that he was asked about the souls of animals, who takes them? So he replied: The Angel of Death.))

Heb het snel gedaan met wat gericht knip en plak werk gedaan (geen tijd als je in-depth antwoord wilt verzoek ik je naar een islam forum te gaan).

Ik wil even het volgende kwijt. Ik geef toe dat je waarschijnlijk een heel hoog IQ hebt (en hoge opleiding heb genoten) en dus inteligenter bent in bepaalde vakgebieden dan mij. Je hebt de papieren die dat kunnen bewijzen.

Maar ik stel ook vast dat je keer op keer claimt of laat zien dat je dingen denk te beter te weten. Je moet begrijpen dat dit (niet eerlijk is tegenover jezelf) en onjiust is. Een imam of geleerde kent de islam beter dan jouw. Geef dat gewoon toe (zoals ik zonder problemen toegeef dat jij slimmer bent in jouw vakgebied).

Ik heb gemerkt dat je beperkingen heb op EQ gebied (emotionele kwaliteiten).
Ik wil nogmaals benadrukken dat je vast geen problemen heb op IQ gebied (rationele kwaliteiten).

Ik zie in je antwoorden dat je door je emotionele gebreken hierdoor met moeite emphatie kan tonen. Je kan je niet verplaatsen/inleven in anderen en trekt daardoor compleet verkeerd conclusies of je hebt verkeerde aannames.

Je maakt dus fouten door je lage EQ.

Daarom is IQ niet per se een maatstaf voor juistheid/intelligentie. ;)

We kunnen een computer niet als psychiater inzetten of gebruiken om een kind op te voeden. Wij mensen zijn gevoelsmatige wezens en hebben elkaar nodig. Daarom heeft Allah (swt) ons ook afhankelijk van elkaar gemaakt. Je kan niet alles in je eentje doen je hebt die dokter of geleerde nodig (zodat je kan praten en vrienden kan maken). De mens heeft behoefte aan sociaal contact. We kunnen niet zonder elkaar leven. We vinden het nodig om met elkaar te praten etc.

Dat is hoe Allah (swt) het heeft gewild.

Allah (swt) knows best.

Dus je zegt dat dieren een ander soort ziel hebben. Ze hebben geen vrije wil, doch worden ze berecht? Belachelijk.

Trouwens, de hadiths geven hier veel meer informatie dan wat er in de Koran staat. En dat bevestigt wat ik reeds zei: de hadiths zijn in strijd met de koran want de koran zegt dat hij een perfecte gids is, een gids die compleet en gedetailleerd is; En de koran zegt ook: gij zult geen andere gids gebruiken dan de koran".

De hadiths zijn ook inhoudelijk in strijd met de koran, maar ook met de wetenschap:
koran: voor overspel krijg je in de koran zweepslagen, BEHALVE als je berouw toont en niet herbegint. De hadith stelt dat je ter dood moet gestenigd worden;

Wetenschap: de vlieg en de vleugel. Als je ook de tweede vleugel in de soep dippen, dan verdubbel je de kans dat je de parasieten die op BEIDE vleugels zitten, ook opeet. Deze hadieth heeft dus wellicht een paar duizenden doden en zieken veroorzaakt.

---------- Toegevoegd om 08:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:17 ----------

(fout staat niet gelijk aan hel lees mijn eerdere berichten svp)

Waarom is de kleur rood rood.

Its just the way life is.

Evil is a part of live.

Domme mensen horen bij het leven.

Het leven is een test.

Zolang je jezelf maar niet voor de gek houdt.

Allah (swt) knows best.

Nogmaals zeg je dat het leven een test is. Testen doe je om het resultaat te kennen; DDat wil dus zeggen dat allah de uitkomst niet kent.
En waarom vindt hij het zo belangrijk dat wij in hem geloven, hem aanbidden, zijn "knechten" zijn??
En waarom veranderen zijn regels om de paar duizend jaar?

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:24 ----------

Verkeerde aannames, verkeerde aannames, verkeerde aannames, onjuistheden, onjuistheden, etc.

zucht... is wel vermoeiend ieder keer uitleggen dat het niet zo is.

De vers is compleet uit context gerukt. Je moet weten wat er is gezegd en waarom het is gezegd. En hoe iedereen in het verhaal daar tegenover stond. Niet zomaar onjuistheden rond lopen schreeuwen.

Landen met een moslimbewind maken op het moment ook hele erge grote fouten. Ik geef dat toe. Ik geef niet iemand anders fouten. Je moet naar iedereen kijken en dat doe ik ook.

De moslim hebben op het moment geen land waar de sharia correct wordt geïmplementeerd. Er is dus geen correct islamitisch bewind.

islam promoot wetenschap. Ik weet niet wat jij allemaal hebt gelezen?

Dus ik neem gewoon mijn medicijnen..

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

Wat jij hier aanhaalt is niet islamtisch gedrag. Maar het gedrag van een ongemanierd kind. Een moslim moet zich gewoon aan de regels van het land houden, zolang die niet direct tegen zijn geloof ingaan. Wij mogen in een andergeleide land (democratisch, communistisch land) dus niet zommaar homo's aanvallen (dat is illegaal volgens de islam). Homo's zijn mensen en moeten wij ook gewoon respecteren. Zij doen immers niks fout in Nederland.

Maar als we praten over een land met Sharia en er is sprake van homofilie. Dan is het compleet andere verhaal.

Maar wat jij zegt wat hier in Nederland gebeurt mag niet volgens de islam.

PS ik ken genoeg niet-moslims die zich hier niet thuisvoelen. Maak je ogen open, verzin geen smoesjes en kijk naar jezelf.

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

Idem.

Denk ik over jouw.

Jij bent ook geïndoctrineerd maar met andere normen en waarden.

Ik accepteer dat islam als een persoonlijk deel wordt beschouwd. islam is een manier van leven. Wij plaatsen ons religie boven alles (zelfs onze eigen familie, etc.)

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Ik woon hier ben hier geboren en jullie zijn ook mijn broerders hoor.

Of zijn jullie geen mensen?

Als je zegt dat Koranverzen vaak uit de context worden gerukt en idividueel uit de koran worden geplukt en bekritiseerd, dan geef ik je gelijk.
Maar dat is niet wat ik deed met het verhaal van Lot. Ik heb de tien verzen waar het verhaal wordt besproken gepost. Dus dit is niet uit de context gerukt; Je mag het draaien en keren zoveel je wil, de verzen zijn compleet, en duidelijk. En deze verzen worden bevestigd door andere "heilige boeken".
Weet je wat moslims doen als een koranvers in het Arabisch moderne mensen tegen de borst stoot? Ze zeggen gewoon dat het woord meerdere betekenissen heeft en veranderen gewoon de interpretatie. Dat zag je ook bij Black cobra en zijn verhaal over de "aarde met de vorm van een struisvogelei". Het probleem daar is dat de aarde bijna perfect rond is en dit onmogelijk kan gezien worden als hebbende de vorm van een struisvogelei. En veel moslimgeleerden beseffen dit nu en ontkennen terug dat het woord "vorm van struisvogelei " wil zeggen. Dus ze passen constant de interpreatie van de woorden aan.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Einstein geloofde net als mij in een hogere macht..

en nu jij

De typische creationistische, steeds wederkerende onzin over Einstein en wat hij geloofde. LEes eens een andere site dan Harun Yahya!

---------- Toegevoegd om 08:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:37 ----------

Spinozaanse pantheist is helemaal niet zoals wat jij gelooft.

Vrij irrelevant trouwens want Einstein was nog van de intuitie-garde, wat hem uiteindelijk gekost heeft in de steady-state-universe theory en zijn cosmological constant.

Calyptus, Deen weet niet wie Spinoza is of was, noch wat het pantheisme inhoudt, noch hoe Einstein dit interpreteerde, noch wat de steady state universe theory is, noch wat de kosmologische constante is.
WAt je dus wel gedaan hebt, is hem huiswerk gegeven; Nu moet hij dat allemaal gaan googlen om dan ergens een antwoord van iemand te kopieren, een antwoord die hij zelf niet zal snappen, en dan zal hij dit hier plakken.

---------- Toegevoegd om 08:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:39 ----------

your soul can't accept that there is no god.

Diep van binnen weet je dat er een god is.

Search for truth in life! en probeer jezelf te bergijpen.

In sha allah zal je dan geleid worden.

Moge Allah (swt) je leiden naar islam.

Allah (swt) knows best

Tja, Calyptus toonde hier duidelijk de fout in je bewering aan en dan antwoord je nog maar eens met deze nietszeggende onzin.

---------- Toegevoegd om 08:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:42 ----------

de kartels vinden dat wat ze doen "goed" is.

kanibalen vinden dat wat ze doen "goed" is

Hitler vond dat wat hij deed "goed" is

idem bij stalin, etc...

Wanneer en hoe bepaal je wat goed is en wat slecht is.

En wat geeft jouw het recht en het gezag om dat te bepalen?

Het is de natuur die bepaald wat goed en slecht is.

Als een samenleving, geisoleerd van de rest van de wereld, denkt dat kanibalisme een goed idee is, dan zullen ze uitsterven want ze vreten elkaar op. En de "gewoonte" verdwijnt dan gewoon.

Net zoals altruisme bij de zoogdieren: je ziet een dier een ander dier helpen. Deze dieren verhogen elkaars kans op overleven en het overdragen van deze genen met deze altruistische kenmerken.
Waarden en normen zijn dus wat er voor zorgt dat de samenleving werkt; Daarom dat men overal ter wereldn, toen de gemeenschappen nog geisoleerd van elkaar leefden, allemaal verschillende waarden en normen ontwikkelden, beinvloedt door de eisen die de natuur rondom hen stelde.
Lees eens een boek over antropologie, antropogenetica, sociologie,... en je zal meer leren dan je ooit mocht dromen. Opgepast, je wordt er wel atheist door.

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:46 ----------

JIJ BENT ECHT BLIND OF DOM

Albert Einstein's religious views have been studied extensively. He said he believed in the "pantheistic" God of Baruch Spinoza, but not in a personal god, a belief he criticized.
http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Albert_Einstein

niet liegen tegen jezelf maar lezen en leren

Nogmaals toon je hier duidelijk aan dat je niet snapt waar Einstein in geloofde.

---------- Toegevoegd om 09:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:52 ----------

Ik was ooit net als Killy, als TheDeen, Black Cobra; Ik gebruikte NET DEZELFDE argumenten omdat dat net de argumenten zijn die je constant krijgt aangeleerd in de moskee, en andere moslims die niks van wetenschap afweten.

Wie in de moskee, onder vrienden, kritische vragen begint te stellen, wordt "zacht" bijgestuurd.

Mijn redding was eigenlijk de Koran en de hadith. Ik las de hadith en zag heel veel bijgeloof en feitelijke onjuistheden. Ik herlas de koran en ging op zoek naar informatie en concludeerde dat de hadiths eigenlijk in strijd zijn met de islam en dat steeds meer moslims dit beginnen te beseffen.
Toen begon ik steeds vaker de koran te lezen en kende hem steeds beter. Maar toen begon ik boeken te lezen over sociologie, over religie als cultureel fenomeen en hoe men op basis van de kennis over een samenleving kan voorspellen in wat voor een god ze geloven (hoe groter en complexer de gemeenschap, hoe minder goden ze hebben). De eerste vragen begonnen op te borrelen.
Toen leerde ik over de evolutietheorie, de evolutie van de mens, de hypotheses en bewezen verklaringen, en toen ik dit vergeleek met de "wetenschap in de koran", stelde ik vast dat er feitelijke onjuistheden in de Koran stonden;
Ik raakte in paniek: "de duivel tracht me van het juiste pad te halen", "er moet een andere verklaring zijn",... maar toen werd het steeds duidelijker.
Hitchens, Dawkins, Krauss, waren de uiteindelijke doodsteek voor mijn geloof in een persoonlijke god.

Dit parcours wordt door steeds meer moslims gevolgd.

Verkeerde aannames, verkeerde aannames, verkeerde aannames, onjuistheden, onjuistheden, etc. zucht... is wel vermoeiend ieder keer uitleggen dat het niet zo is. De vers is compleet uit context gerukt. Je moet weten wat er is gezegd en waarom het is gezegd. En hoe iedereen in het verhaal daar tegenover stond. Niet zomaar onjuistheden rond lopen schreeuwen. Landen met een moslimbewind maken op het moment ook hele erge grote fouten. Ik geef dat toe. Ik geef niet iemand anders fouten. Je moet naar iedereen kijken en dat doe ik ook. De moslim hebben op het moment geen land waar de sharia correct wordt geïmplementeerd. Er is dus geen correct islamitisch bewind. islam promoot wetenschap. Ik weet niet wat jij allemaal hebt gelezen? Dus ik neem gewoon mijn medicijnen.. ---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ---------- Wat jij hier aanhaalt is niet islamtisch gedrag. Maar het gedrag van een ongemanierd kind. Een moslim moet zich gewoon aan de regels van het land houden, zolang die niet direct tegen zijn geloof ingaan. Wij mogen in een andergeleide land (democratisch, communistisch land) dus niet zommaar homo's aanvallen (dat is illegaal volgens de islam). Homo's zijn mensen en moeten wij ook gewoon respecteren. Zij doen immers niks fout in Nederland. Maar als we praten over een land met Sharia en er is sprake van homofilie. Dan is het compleet andere verhaal. Maar wat jij zegt wat hier in Nederland gebeurt mag niet volgens de islam. PS ik ken genoeg niet-moslims die zich hier niet thuisvoelen. Maak je ogen open, verzin geen smoesjes en kijk naar jezelf. ---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ---------- Idem. Denk ik over jouw. Jij bent ook geïndoctrineerd maar met andere normen en waarden. Ik accepteer dat islam als een persoonlijk deel wordt beschouwd. islam is een manier van leven. Wij plaatsen ons religie boven alles (zelfs onze eigen familie, etc.) ---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ---------- Ik woon hier ben hier geboren en jullie zijn ook mijn broerders hoor. Of zijn jullie geen mensen?

Verkeerde aannames? Het is gewoon jij die misbruikt maakt van interpretatie en alles interpreteert zolang het voor jouw maar goed uitkomt.

Moslimlanden maken op 'het moment heel erg grote fouten', kan je me eens een moment aantonen waar ze geen fouten hebben gemaakt? De landen onder moslimbewind zijn altijd al vol oorlog en haat geweest..

Homohaat is eigen voor voor de islam, jullie zijn er wel voor bekend..
Het is letterlijk opgegeven in de koran om deze mensen aan de kant te scuiven, jij met je praatjes gaan hier niets aan veranderen.. Ook wie ben jij om de koran te betwisten shabbie? Is dat niet haram fso?

''Alhoewel er binnen deze richtingen een waaier van houdingen te ontwaren valt, beschouwen de meeste moslims homoseksualiteit (als belevenis van een seksuele gerichtheid) niet als evenwaardig ten opzichte van heteroseksualiteit. In het algemeen kan gezegd worden dat publiekelijk veel moslims moeite hebben met homoseksualiteit.''

''Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden."

"Nadert gij van alle schepselen de mannen? En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." Zij zeiden: "Als gij niet ophoudt, o Lot, zult gij zeker worden verbannen." Hij zeide: "Waarlijk, ik veracht uw handelwijze." Mijn Heer, red mij en mijn familie van hetgeen zij doen." Daarom redden Wij hem en zijn hele gezin. Behalve een oude vrouw die achterbleef. Daarna vernietigden Wij de anderen. En Wij deden een regen op hen regenen, en vreselijk was de regen voor hen, die waren gewaarschuwd. Daarin is waarlijk een teken maar de meesten hunner willen niet geloven. En voorwaar, uw Heer is de Machtige, de Genadevolle.

Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Neen, gij zijt een onwetend volk." Maar het antwoord van zijn volk was niets anders dan dat zij zeiden: "Verdrijft Lots familie uit uw stad want zij zijn mensen, die zich rein willen houden." Daarom redden Wij hem en zijn familie behalve zijn vrouw; Wij deden haar tot de achterblijvenden behoren. En Wij deden een regen over hen komen, en vreselijk was de regen voor de gewaarschuwden.

In bepaalde delen van de wereld worden ook heden ten dage nog homoseksuelen vervolgd in naam van de islam. Anaal verkeer (meer algemeen, sodomie) blijft op veel plaatsen een serieuze misdaad, zowel tussen hetero- als homoseksuelen. Op homoseksualiteit staat (peildatum 2003) de doodstraf in de volgende op islamitische leest geschoeide landen: Iran, Jemen, Mauritanië, Nigeria, Saoedi-Arabië, Soedan en de Verenigde Arabische Emiraten. [5] Levenslange gevangenisstraffen kunnen worden gegeven in Bangladesh en de Maldiven.
De geestelijk leider moefti Talgat Tajuddin van Rusland is van mening dat homo's geen rechten behoren te hebben en voorspelde een protest dat in omvang groter zou zijn dan de recente rellen rondom de gewraakte moslimcartoons. Dit terwijl er juist in zijn gebied geen rellen zijn geweest omtrent de cartoons.

Moet je nog meer?

Dus je zegt dat dieren een ander soort ziel hebben. Ze hebben geen vrije wil, doch worden ze berecht? Belachelijk.

Trouwens, de hadiths geven hier veel meer informatie dan wat er in de Koran staat. En dat bevestigt wat ik reeds zei: de hadiths zijn in strijd met de koran want de koran zegt dat hij een perfecte gids is, een gids die compleet en gedetailleerd is; En de koran zegt ook: gij zult geen andere gids gebruiken dan de koran".

De hadiths zijn ook inhoudelijk in strijd met de koran, maar ook met de wetenschap:
koran: voor overspel krijg je in de koran zweepslagen, BEHALVE als je berouw toont en niet herbegint. De hadith stelt dat je ter dood moet gestenigd worden;

Wetenschap: de vlieg en de vleugel. Als je ook de tweede vleugel in de soep dippen, dan verdubbel je de kans dat je de parasieten die op BEIDE vleugels zitten, ook opeet. Deze hadieth heeft dus wellicht een paar duizenden doden en zieken veroorzaakt.

Je denkt alles beter te weten dan de moslimgeleeden.

Wat jij hier zegt over de islam, de koran en hadith klopt niet.

Je beschikt simpelweg niet over de kennis om erover te kunnen praten.

Je kan geen authentiek arabisch, hebt geen kennis over fiqh, tassawuf, tafseer en de daleel.

Accepteer gewoon dat je helemaal niks weet en niet gekwalificeerd bent om iets over de islam te claimen.

islam IS NIET ZWART & WIT!!!! IN HET BERECHTEN VAN MENSEN!!!!

---------- Toegevoegd om 08:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:17 ----------

Nogmaals zeg je dat het leven een test is. Testen doe je om het resultaat te kennen; DDat wil dus zeggen dat allah de uitkomst niet kent.
En waarom vindt hij het zo belangrijk dat wij in hem geloven, hem aanbidden, zijn "knechten" zijn??
En waarom veranderen zijn regels om de paar duizend jaar?

Hier laat je duidelijk zien dat je geen empathie hebt. En niks weet over islam.

Je denkt dat allah (swt) dingen doet om menselijk redenen.

Je vergelijkt Allah (swt) met een mens asstafrullah.

Een mens test om dingen te weten.

Allah (swt) test niet om dezelfde redenen als mensen!!!

Allah (swt) is niet te vergelijken met iets op deze wereld. Hij is onbedenkbaar!

Allah (swt) weet alles. En alleen allah (swt) weet waarom hij mensen test. En waarom het leven zo is zoals het is.

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:24 ----------

Als je zegt dat Koranverzen vaak uit de context worden gerukt en idividueel uit de koran worden geplukt en bekritiseerd, dan geef ik je gelijk.
Maar dat is niet wat ik deed met het verhaal van Lot. Ik heb de tien verzen waar het verhaal wordt besproken gepost. Dus dit is niet uit de context gerukt; Je mag het draaien en keren zoveel je wil, de verzen zijn compleet, en duidelijk. En deze verzen worden bevestigd door andere "heilige boeken".
Weet je wat moslims doen als een koranvers in het Arabisch moderne mensen tegen de borst stoot? Ze zeggen gewoon dat het woord meerdere betekenissen heeft en veranderen gewoon de interpretatie. Dat zag je ook bij Black cobra en zijn verhaal over de "aarde met de vorm van een struisvogelei". Het probleem daar is dat de aarde bijna perfect rond is en dit onmogelijk kan gezien worden als hebbende de vorm van een struisvogelei. En veel moslimgeleerden beseffen dit nu en ontkennen terug dat het woord "vorm van struisvogelei " wil zeggen. Dus ze passen constant de interpreatie van de woorden aan.

Je laat nogmaals zien dat je geen arabisch kan niks van de tafseer af weet. en/of dingen verkeerd interperteer!!

11_78.png

Transliteration
Wajaahu qawmuhu yuhraAAoona ilayhiwamin qablu kanoo yaAAmaloona assayyi-ati qalaya qawmi haola-i banatee hunna atharulakum fattaqoo Allaha wala tukhzooni fee dayfeealaysa minkum rajulun rasheed

Sahih International
And his people came hastening to him, and before [this] they had been doing evil deeds. He said, "O my people, these are my daughters; they are purer for you. So fear Allah and do not disgrace me concerning my guests. Is there not among you a man of reason?"

Muhsin Khan
And his people came rushing towards him, and since aforetime they used to commit crimes (sodomy, etc.), he said: "O my people! Here are my daughters (i.e. the daughters of my nation), they are purer for you (if you marry them lawfully). So fear Allah and degrade me not as regards my guests! Is there not among you a single right-minded man?"

Pickthall
And his people came unto him, running towards him - and before then they used to commit abominations - He said: O my people! Here are my daughters! They are purer for you. Beware of Allah, and degrade me not in (the person of) my guests. Is there not among you any upright man?

Yusuf Ali
And his people came rushing towards him, and they had been long in the habit of practising abominations. He said: "O my people! Here are my daughters: they are purer for you (if ye marry)! Now fear Allah, and cover me not with shame about my guests! Is there not among you a single right-minded man?"

Shakir
And his people came to him, (as if) rushed on towards him, and already they did evil deeds. He said: O my people! these are my daughters-- they are purer for you, so guard against (the punishment of) Allah and do not disgrace me with regard to my guests; is there not among you one right-minded man?

Dr. Ghali
And his people came to him, hurrying to him; and earlier they had been doing odious deeds. He said, "O my people, these are my daughters; they are purer for you. So, be pious to Allah, and do not disgrace me in my guests. Is there not among you a (really) right-minded man?"

Nergens staat het woord verkracht!!

Je lieg tegen jezelf of interperteerd de dingen verkeerd omdat je geen kennis hebt.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

De typische creationistische, steeds wederkerende onzin over Einstein en wat hij geloofde. LEes eens een andere site dan Harun Yahya!

God (swt) weet dat ik dit niet van de site van Harun Yahya heb. Ga ook geen moeite doen om hierop in te gaan.

Accepteren is iets wat jij niet kan.

---------- Toegevoegd om 08:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:37 ----------

Calyptus, Deen weet niet wie Spinoza is of was, noch wat het pantheisme inhoudt, noch hoe Einstein dit interpreteerde, noch wat de steady state universe theory is, noch wat de kosmologische constante is.
WAt je dus wel gedaan hebt, is hem huiswerk gegeven; Nu moet hij dat allemaal gaan googlen om dan ergens een antwoord van iemand te kopieren, een antwoord die hij zelf niet zal snappen, en dan zal hij dit hier plakken.

Ik zei alleen dat Einstein geen atheist was zoals sommige hier.

Einstein had een hoog IQ en geloofde in iets.

Jullie zeggen hoog IQ staat gelijk aan ongeloof.

Ik laat alleen met een voorbeeld zien dat wat jullie zeggen niet klopt.

Wat julie hier doen is tegen jullie zelf liegen!!

---------- Toegevoegd om 08:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:39 ----------

Tja, Calyptus toonde hier duidelijk de fout in je bewering aan en dan antwoord je nog maar eens met deze nietszeggende onzin.

---------- Toegevoegd om 08:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:42 ----------

Het is de natuur die bepaald wat goed en slecht is.

Als een samenleving, geisoleerd van de rest van de wereld, denkt dat kanibalisme een goed idee is, dan zullen ze uitsterven want ze vreten elkaar op. En de "gewoonte" verdwijnt dan gewoon.

Net zoals altruisme bij de zoogdieren: je ziet een dier een ander dier helpen. Deze dieren verhogen elkaars kans op overleven en het overdragen van deze genen met deze altruistische kenmerken.
Waarden en normen zijn dus wat er voor zorgt dat de samenleving werkt; Daarom dat men overal ter wereldn, toen de gemeenschappen nog geisoleerd van elkaar leefden, allemaal verschillende waarden en normen ontwikkelden, beinvloedt door de eisen die de natuur rondom hen stelde.
Lees eens een boek over antropologie, antropogenetica, sociologie,... en je zal meer leren dan je ooit mocht dromen. Opgepast, je wordt er wel atheist door.

Oke dan weet ik dat ook.

Jij vindt het dus goed als een kanibaal jouw opeet? Ze lopen namelijk nog steeds rond. Of als een homo (iemand van de stad Sodom) jouw verkracht?

En je hele mumbo jumbo over waarden en normen die door natuur worden gevormd klopt niet.

Waarden en normen worden door kennis, ratio (religie, de boodschappers van god (swt)) gevormd. De natuur bepaalt alleen hoe wij ermee om kunnen gaan. Een moslim mag bijv. uit noodweer (als het nodig is om te overleven) regels verbreken.

Kanibalen, homo's doen de dingen die zij doen niet uit noodweer!! Niet dingen verzinnen!!

Ik ken genoeg gelovige moslims die antropologie, sociologie studeren!!!

Je weet simpel gezegd gewoon niet waar je over praat.

---------- Toegevoegd om 08:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:46 ----------

Nogmaals toon je hier duidelijk aan dat je niet snapt waar Einstein in geloofde.

---------- Toegevoegd om 09:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:52 ----------

Ik was ooit net als Killy, als TheDeen, Black Cobra; Ik gebruikte NET DEZELFDE argumenten omdat dat net de argumenten zijn die je constant krijgt aangeleerd in de moskee, en andere moslims die niks van wetenschap afweten.

Wie in de moskee, onder vrienden, kritische vragen begint te stellen, wordt "zacht" bijgestuurd.

Mijn redding was eigenlijk de Koran en de hadith. Ik las de hadith en zag heel veel bijgeloof en feitelijke onjuistheden. Ik herlas de koran en ging op zoek naar informatie en concludeerde dat de hadiths eigenlijk in strijd zijn met de islam en dat steeds meer moslims dit beginnen te beseffen.
Toen begon ik steeds vaker de koran te lezen en kende hem steeds beter. Maar toen begon ik boeken te lezen over sociologie, over religie als cultureel fenomeen en hoe men op basis van de kennis over een samenleving kan voorspellen in wat voor een god ze geloven (hoe groter en complexer de gemeenschap, hoe minder goden ze hebben). De eerste vragen begonnen op te borrelen.
Toen leerde ik over de evolutietheorie, de evolutie van de mens, de hypotheses en bewezen verklaringen, en toen ik dit vergeleek met de "wetenschap in de koran", stelde ik vast dat er feitelijke onjuistheden in de Koran stonden;
Ik raakte in paniek: "de duivel tracht me van het juiste pad te halen", "er moet een andere verklaring zijn",... maar toen werd het steeds duidelijker.
Hitchens, Dawkins, Krauss, waren de uiteindelijke doodsteek voor mijn geloof in een persoonlijke god.

Dit parcours wordt door steeds meer moslims gevolgd.

Wij moslims weten heel veel van wetenschap.

Kijk maar naar alle uitvindingen die door moslims zijn gedaan.

Of doe jij daar je ogen voor dicht.

Het ongeloof in god staat niet gelijk aan wetenschap.

Jullie ongelovigen moeten stoppen met het kapen van wetenschap.

Het is te triest voor woorden.

En het is erg hypocriet van jouw dat je weigert om te luisteren naar moslimgeleerden, maar wel kan luisteren naar atheïstischegeleerden.

Hypocriet! je lieg gewoon tegen jezelf keer op keer!

Ik waarschuw je alleen.

Wat je met die waarschuwing doet moet je zelf weten.

Allah (swt) knows best.

PS Er zijn genoeg moslims die een andere parcours volgen. De feiten zijn dat Islam de sterkst groeiende religie ter wereld is.

Take it like a man and stop crying.

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Verkeerde aannames? Het is gewoon jij die misbruikt maakt van interpretatie en alles interpreteert zolang het voor jouw maar goed uitkomt.

Moet je nog meer?

Wat jij hier zegt is uit context gerukt.

Jij weet niks en ga hier dus ook niet op in.

Wat een lappen tekst. Moet jij niet werken?

Een atheist heeft het recht niet om van andere atheïsten iets te eisen.

Why should i listen to you?

YOLO!!!!

Waarom zou ik?

Waarom is stelen slecht?

Waarom is haat, belediging, vermoorden, liegen slecht?

vertel mij maar als atheist waarom stelen slecht is?

Ik wordt er alleen maar rijker van?

51V710RChmL._SX258_BO1,204,203,200_.jpg

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:24 ----------

Wij moslims weten heel veel van wetenschap.

Kijk maar naar alle uitvindingen die door moslims zijn gedaan.

Daarom dat er amper Moslims ooit een wetenschappelijke Nobelprijs hebben gewonnen :roflol:

Of doe jij daar je ogen voor dicht.

Het ongeloof in god staat niet gelijk aan wetenschap.

Jullie ongelovigen moeten stoppen met het kapen van wetenschap.

goden gebaseerd op boekjes hebben geen plaats in de wetenschap. Wetenschap is seculair.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven