AndroidHealthClinic

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ben benieuwd naar je beentraining - worden die blokken aan je been trouwens nog groter? (woordgrapje... :roflol: - maar wel een serieuze vraag)

Succes vandaag lekker beest!!

Trouwens, merk je nog voordelen van het feit dat je aan KT doet ten opzichte van waterpolo?

Dat jouw training beter mag gaan dan de mijne van net ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hé Kanjer! Ik ben erbij hoor :D:D:D:D Suc6 met je wheelsssssss :fire::fire::fire: vandaag :D.

Yeah welkom!! ;)

Burnen zullen ze! :fire:

Ben benieuwd naar je beentraining - worden die blokken aan je been trouwens nog groter? (woordgrapje... :roflol: - maar wel een serieuze vraag)

Haha, ja ik boek iig nog progressie op kracht, dus ik ga ervan uit dat ik nog steeds massa mee pak.. moet wel zeggen dat het nu na 4 jaar squatten zo snel niet meer gaat als vroeger :roflol:

Succes vandaag lekker beest!!

Thnx buddy, jij ook hé!!!! :hedbang:

Welkom ;)

Trouwens, merk je nog voordelen van het feit dat je aan KT doet ten opzichte van waterpolo?

Zekers.. ik ben sinds ik KT doe sterker geworden :orly:

En dat heeft, zeker als verdediger (waar kracht belangrijk is) behoorlijk wat voordelen. Het enige nadeel is dat meer spiermassa langzamer zwemmen is. Maar goed, ik ben geen wedstrijdzwemmer natuurlijk ;)

Dat jouw training beter mag gaan dan de mijne van net ;)

Wat dan? :(

[Offtopic]
Ik heb mijn hele schema opgezet rondom lineaire progressie en vergat bij mijn belangrijkste compound voor vandaag op welk gewicht ik die moest doen (dit staat in mijn excel sheet) waardoor ik de eerste 2 (van de 3) sets te licht deed.
Verder had ik te weinig gegeten ervoor, was het te vroeg op de dag voor mij (was half 12 terug thuis) en had ik nog vette spierpijn van maandag en dinsdag ???

Achteraf had ik misschien beter een extra rustdagje kunnen nemen maar daar heb ik nu niets aan :p Zolang mijn benen morgen maar goed gaan, vind ik het belangrijkst :D

[/Offtopic]

Succes zometeen, rammen met die poten!

Laatst bewerkt:
Yo Ace,

ik opende je logje zomaar even en stuitte op t feit dat je waterpolo-ed. Wat tof om te horen man - ikzelf heb ongeveer zeven jaar op hoog niveau gewaterpolo-ed. Bij welke club speel je?

Waterpolo is sowieso een sport die garant staat voor flinke schouderkracht, ervaar jij dat ook bij 'push' gerelateerde krachtoefeningen? Daarnaast las ik ergens dat je merkt dat massawinst je zwemsnelheid in de weg staat - dit kan ik beamen ja, alleen als je eenmaal op een bepaald niveau zit qua fysiek en niet blijft groeien als een malle, dan zul je langzaamaan je zwemsnelheid weer omhoog kunnen brengen. sowieso is eenmaal waterpolo training niet echt bevorderend voor je zwemsnelheid ;)

bij mij kriebelt het nog regelmatig om weer eens een zwembad te bezoeken en mijn oude liefde te herpakken...

ik zal je log volgen kerel!

Je hebt iig genoeg fans ^^

dan doe je toch wat extra setjes? ga je niet dood van hoor, kun je de rest beschouwen als opwarming
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/born-twitchys-trainingslog-232442/#post4575956

Heb ik dus soort van gedaan maar elke set is zo ongeveer mijn 5RM dus dan gaat het snel met je energie/kracht op die oefening ;)

Ik heb nu een beetje het idee mijn halve log hier neer te zetten wat natuurlijk niet de bedoeling is in andermans topic dus ik --> :x

[Offtopic]
Ik heb mijn hele schema opgezet rondom lineaire progressie en vergat bij mijn belangrijkste compound voor vandaag op welk gewicht ik die moest doen (dit staat in mijn excel sheet) waardoor ik de eerste 2 (van de 3) sets te licht deed.
Verder had ik te weinig gegeten ervoor, was het te vroeg op de dag voor mij (was half 12 terug thuis) en had ik nog vette spierpijn van maandag en dinsdag ???

Achteraf had ik misschien beter een extra rustdagje kunnen nemen maar daar heb ik nu niets aan :p Zolang mijn benen morgen maar goed gaan, vind ik het belangrijkst :D

[/Offtopic]

Ach soo.. bale man, toch een rustdagje moeten nemen ja.

Nouja, in ieder geval ben je wel gemoviteerd om te trainen, aan de andere kant heb je mensen die iets te snel een rustdagje pakken ;)

Succes zometeen, rammen met die poten!

Thnx, ben net klaar en ging lekkers.. zal zo snel mogelijk te training posten!

Yo Ace,

ik opende je logje zomaar even en stuitte op t feit dat je waterpolo-ed. Wat tof om te horen man - ikzelf heb ongeveer zeven jaar op hoog niveau gewaterpolo-ed. Bij welke club speel je?

Waterpolo is sowieso een sport die garant staat voor flinke schouderkracht, ervaar jij dat ook bij 'push' gerelateerde krachtoefeningen? Daarnaast las ik ergens dat je merkt dat massawinst je zwemsnelheid in de weg staat - dit kan ik beamen ja, alleen als je eenmaal op een bepaald niveau zit qua fysiek en niet blijft groeien als een malle, dan zul je langzaamaan je zwemsnelheid weer omhoog kunnen brengen. sowieso is eenmaal waterpolo training niet echt bevorderend voor je zwemsnelheid ;)

bij mij kriebelt het nog regelmatig om weer eens een zwembad te bezoeken en mijn oude liefde te herpakken...

ik zal je log volgen kerel!

Hee! welkom in mijn log, leuk om nog een (ex)waterpolo'er er bij te hebben!

Zeker merk ik dat mijn schouders en alles boven de navel goed ontwikkeld is en daarvan een groot deel dankzij mijn sport. Inderdaad merk ik dit terug in mijn schouder trainingen waarbij ik naar verhouding veel gewicht aan kan. Vooral push gerelateerde oefeningen zoals push press en MP liggen mij goed :)

Het enige nadeel is dat ik -zoals jij ook al aangaf- langzamer ben gaan zwemmen. Vind het niet zo'n probleem, want ik ben normaal gesproken een verdediger, dus snelheid is niet de eerste prioriteit

Zelf het ik maar één seizoen in de bondscompetitie gespeeld. Ik ben daar om twee redenen mee gestopt, een daarvan is om het feit dat het gewoon heel veel tijd kost, wat ten koste ging van mijn sociale leven en studie. Daarnaast was het al met al toch wat hoog gegrepen, en in combinatie met KT gewoon een beetje.. nouja een beetje veel te veel.

Momenteel speel ik in de districtscompetitie, en volgend jaar waarschijnlijk weer kringcompetitie.

Landelijk niveau was leuk, maar wat teveel inleveren.. op dit niveau kan ik 'vrijblijvend' spelen en gaat het om de lol, niet alleen om het winnen.

Laatst bewerkt:
Hier mijn training van vandaag..

Walking lunges
15 stappen met 50kg schijven (grippers)

Squat
13x100
10x100
10x90
10x80
>ging lekker, nog maar een setje dus!
10x100 :D

Leg press
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
15x100
15x120
10x120
8x120
>Deze leg press is tot max 120kg belastbaar..

Leg curl
15x80
10x80
8x90
8x90

Romanian Deadlift
10x120
8x120
10x100
10x100
>Ik focus me hierbij meer op de stretch in de hamstrings dan op het gewicht.. works better for me :thumbup:

Standing calf raises
10x120
8x120
5x120
5x120
>Kuiten blijven een zwak puntje, maar ik ben een voorstander van weinig reps.. omdat je immers de hele dag al reps met je kuiten maakt, en elke rep is er één.

Tussen de sets gemiddeld 60 seconden rust..aardig wat sets tot fail.. hoppa frituren die hap!

Conclusie: goeie training, die ga ik morgen wel voelen :rolleyes:

(Heb nog een gezellig avondje uit met mijn vriendin op de planning staan, dus ik wens jullie allemaal vast welterusten!)

ziet er netjes uit, dikke lunges :) dat is met 2x50kg dus?

Jij gaat morgen spierpijn krijgen jongheee! :D en scheef de trap op.
Stevige training Ace:thumbs:

Fijne avond met je meisje ;)

ziet er netjes uit, dikke lunges :) dat is met 2x50kg dus?

Dankje, ja ;)

Vroeg ik me ook af, komen de schijven dan niet tegen de vloer bij het doorzakken? Volgende dag spierpijn verwachten is altijd leuk btw :D

Ja die schijven komen soms beetje tegen de vloer, maar met een barbell kan ik moeilijk evenwicht houden.. vandaar :)

Jij gaat morgen spierpijn krijgen jongheee! :D en scheef de trap op. Stevige training Ace:thumbs: Fijne avond met je meisje ;)

Thnx, naar de film geweest saampies.. was heel gezellig ;)

Ooh :) was ie zo mooi als dat ik overal lees? Gezellie zeg ;) 3D is toch wel erg leuk he? Hoorde dat de eerste 3D tv ook al te koop was

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven