- Waardering
- 14.157
Leuke discussie weer hier
Vandaag rustdag gehad? Zie zo gauw geen training?
Gisteren inderdaad een rustdag gehad, maar vandaag gaan we weer vol gas!

Leuke leerzame discussies hier weer gaande!
Hoeveel gram eiwit per kilo lichaamsgewicht adviseer jij in de cut?
Lees hier veel verschillende verhalen variërend van 2 tot 3.5 gram per kg lichaamsgewicht....
En wat vind jij de ideaale E/K/V verhouding in de cut?
Ik hanteer 3 tot 4x lichaamsgewicht in grammen eiwit, dan 1,5 - 2 x lichaamsgewicht in grammen vet, en de overige kilocalorieën aanvullen met koolhydraten. Het is erg veel eiwit, maar ik vind het ook niet zo tof om extreem hoog in koolhydraten te gaan zitten. Op http://www.ergogenics.org/ zijn er verschillende studies die aantonen dat veel eiwitten niet schadelijk zijn voor je nieren (mits je voldoende drinkt etc etc).
E/K/V verhouding is nonsense. Eiwitten tussen 2 en 3 gram lijken me maximaal.
Maar van die verhouding, als je kcal behoefte hoog ligt, laten we zeggen je onderhoud is 4000 en je bent een magere ecto dat zou betekenen dat je evenveel eiwit nodig hebt als een beer van 100kg die hetzelfde onderhoud heeft. Krom of niet?
Nee precies, daar heb je een punt. Verhouding zegt niet zoveel, zorg er gewoon voor dat je voldoende van alles binnen krijgt. In de cut mag je best een beetje meer eiwit en vet, en iets minder kh's. Als je toch een verhouding wil hanteren is 30% ew 50% kh en 20% vet een goeie richtlijn.
Handige info weer te vinden
Hé Jaap, wil je even veel suc6 met je training vandaag wensen en HEEL VEEL SUC6 morgen en de komende maanden bij defensie. YOU ROCK
![]()
Hartstikke bedankt Jen!!!

en hopelijk krijg je een mooie kamer met mooie dames aan de muur