AndroidHealthClinic

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
Leuke discussie weer hier :D

Vandaag rustdag gehad? Zie zo gauw geen training?

Gisteren inderdaad een rustdag gehad, maar vandaag gaan we weer vol gas! ;)

Leuke leerzame discussies hier weer gaande!

Hoeveel gram eiwit per kilo lichaamsgewicht adviseer jij in de cut?
Lees hier veel verschillende verhalen variërend van 2 tot 3.5 gram per kg lichaamsgewicht....

En wat vind jij de ideaale E/K/V verhouding in de cut?

Ik hanteer 3 tot 4x lichaamsgewicht in grammen eiwit, dan 1,5 - 2 x lichaamsgewicht in grammen vet, en de overige kilocalorieën aanvullen met koolhydraten. Het is erg veel eiwit, maar ik vind het ook niet zo tof om extreem hoog in koolhydraten te gaan zitten. Op http://www.ergogenics.org/ zijn er verschillende studies die aantonen dat veel eiwitten niet schadelijk zijn voor je nieren (mits je voldoende drinkt etc etc).

E/K/V verhouding is nonsense. Eiwitten tussen 2 en 3 gram lijken me maximaal.
Maar van die verhouding, als je kcal behoefte hoog ligt, laten we zeggen je onderhoud is 4000 en je bent een magere ecto dat zou betekenen dat je evenveel eiwit nodig hebt als een beer van 100kg die hetzelfde onderhoud heeft. Krom of niet?

Nee precies, daar heb je een punt. Verhouding zegt niet zoveel, zorg er gewoon voor dat je voldoende van alles binnen krijgt. In de cut mag je best een beetje meer eiwit en vet, en iets minder kh's. Als je toch een verhouding wil hanteren is 30% ew 50% kh en 20% vet een goeie richtlijn.

Handige info weer te vinden :thumbs:

Hé Jaap, wil je even veel suc6 met je training vandaag wensen en HEEL VEEL SUC6 morgen en de komende maanden bij defensie :D. YOU ROCK :rocker:

Hartstikke bedankt Jen!!! :rocker:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.422
Zo... druk geweest vandaag, maar mijn training moet natuurlijk even gepost worden.

Squat
10x140
10x140
10x135
10x130
10x125
>Vorige week deed ik inderdaad 5 reps, maar ik vind 10 toch efficiënter aanvoelen voor hypertrofie.

Walking lunges
10 stappen met 2 DB's van 25 kg
10 stappen met 2 DB's van 25 kg
10 stappen met 2 DB's van 20 kg
10 stappen met 2 DB's van 20 kg
10 stappen met 2 DB's van 15 kg
>Gay gewichten ja, maar na zo'n squatsessie... ;)

Leg extention
10x70
10x60
10x50
10x40
10x40
>Lekker langzaam (goeie frituur oefening)

Laying leg curl
10x70
10x60
10x50
10x50
10x40

Romanian deadlift
10x100
10x90
10x80
10x70
10x60

Standing calf raises (voeten op verhoging)
15x100
15x100
15x100
15x100
15x100
>In onze gym hebben ze een speciale squatbar die je dus makkelijk met 1 hand in evenwicht kan houden. Met je andere hand kun je dan (als in een powerrack staat) jezelf een beetje omhoog helpen en langzaam geforceerde negatieve reps maken.

Pffff drukke dag gehad zeg, niet normaal. Nou, dit was de laatste dag thuis, vanaf morgen zit ik weer op de basis. De eerste dagen zal er niet veel van posten komen, dus excuses voor het niet of weinig posten in jullie logboeken ;)

:wave:

wat een volume op die squats. branden die wieltjes he ;)

Dat zal wel lekker hebben gefikt die benen.. damn wat een squats.

En die speciale squat barbell, zit dat 'vast' om je nek ofzo? Of wat is daar mee? :p

lekker volume! en ik ben jaloers op die safetybar, superrelaxt om good mornings en lunges mee te doen!

Waarom zo veel sets per oefening?

Damn hey! Monsterlijke beentraining.

Lekker veel sets, hoog volume, bam!

Nog een keer: monstervolume. Waar haal je de puf vandaan?

En nog een keer...MONSTER volume! :fire:
Ik vraag het me ook af waar hij zijn energie vandaan haalt, en maar zeggen dat ik zo druk ben :eek: Nice training, ondanks je gay gewichten voor de walking lunges :p (kidding).

Heej...suc6 straks :) en hopelijk krijg je een mooie kamer met mooie dames aan de muur :p :p :p :roflol:

:thumbs:

die safety bar is idd wel nice ...

volume? of whut

Wanneer ga je die dumbbells eens proberen op de basis met dumbeldrukken?

Mooie training Jaap. Idd, ik kan ook beamen dat meer reps veel meer voldoening geeft en de wielen lekker vol gaan zitten ;) Mooie training makker.

Succes weer op de basis... wel stil zo.... :janken:

Wat is er chill aan als je benen helemaal vol zitten?

dam ik dacht dat ik wheels leiten scheuren maar jij gaat toch stapje verder!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven