MuscleMeat

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.461
Whaha, misschien moet ik eens beginnen met db presses.. wie weet komt er dan meer uit ;)

Ik snap niet wat de logica is dat je op 12% wel zou gainen met 5500kcal ga gewoon 6000 eten dan.

je DB presses zijn idd aardig uit verhouding met je raises :P
wel nice MP!

al is een MP met legdrive natuurlijk geen MP meer :D

• #1.464
Ik snap niet wat de logica is dat je op 12% wel zou gainen met 5500kcal ga gewoon 6000 eten dan.

Waarom denk je dat Jay Cutler off season niet op 5% staat? ;)
Ik kan het niet verklaren maar een iets hoger vetpercentage win je makkelijker spiermassa mee leert de ervaring.

je DB presses zijn idd aardig uit verhouding met je raises :P
wel nice MP!

al is een MP met legdrive natuurlijk geen MP meer :D

Thnx Cor :thumbs:

Brutaal weer Jaap. Nais man. :thumbs:

Ik kan het niet verklaren maar een iets hoger vetpercentage win je makkelijker spiermassa mee leert de ervaring.

Jij staat toch ook niet op 5%? Het gaat er toch om dat je niet aankomt? Of bedoel je je komt niet aan in spiermassa maar wel vet?

Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait ;) Jay staat off season niet op 5% omdat het moeilijk is zo'n laag vetpercentage te houden als je aan het bulken bent. Je kan beter/sneller bulken door ook wat in vetpercentage te groeien dus zal die dat doen en dan wat harder cutten voor een wedstrijd/seizoen. Als het kon zou die natuurlijk nooit van die 5% afgaan.

Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait ;) Jay staat off season niet op 5% omdat het moeilijk is zo'n laag vetpercentage te houden als je aan het bulken bent. Je kan beter/sneller bulken door ook wat in vetpercentage te groeien dus zal die dat doen en dan wat harder cutten voor een wedstrijd/seizoen. Als het kon zou die natuurlijk nooit van die 5% afgaan.
Sterker nog, het lijkt me met zoveel massa onmogelijk om weinig massa te verliezen als je op die 5% blijft staan.

• #1.470
Brutaal weer Jaap. Nais man. :thumbs:

Thnx man :thumb:

Jij staat toch ook niet op 5%? Het gaat er toch om dat je niet aankomt? Of bedoel je je komt niet aan in spiermassa maar wel vet?

Ik sta op 8%.

Voor de gemiddelde naturel trainee ligt er een grens rond de 10% waarop je lichaam zegt ''dit percentage is te laag voor mij, ik ga straks meer afbreken dan alleen vet''. Ik sta nu op 8% dus ben tijdens een training veel sneller katabool dan iemand met 12-15%. Kijk, iedereen is katabool tijdens een training, dat is moeilijk tegen te houden.. maar je wilt het uiteraard beperken. Je doel is microtrauma aanbrengen (kleine scheurtjes in de spiervezels) en niet spiermassa afbreken.

Het is toch vrij simpel, je lichaam heeft tijdens een training eiwitten nodig om je spieren te voeden, en koolhydraten of vetten voor energie. Als je 1 van deze drie puntjes wegneemt (vet in dit geval) zal je lichaam meer overgaan op die andere punten.

Je lichaam kan ik bepaalde gevallen spieren afbreken en daar aminozuren van maken, en die gebruiken om verdere afbraak te voorkomen (dus je lichaam probeert het katabole te stoppen door wat spiermassa af te breken).

Sterker nog, het lijkt me met zoveel massa onmogelijk om weinig massa te verliezen als je op die 5% blijft staan.

Sterker nog, een prof zal in de wedstrijdvoorbereiding alleen maar focussen op zoveel mogelijk massa vasthouden! laat staan dat hij denkt aan spiermassa aanzetten ;)

• Like
Waarderingen: Sue
Ik sta op 8%.

Sterker nog, een prof zal in de wedstrijdvoorbereiding alleen maar focussen op zoveel mogelijk massa vasthouden! laat staan dat hij denkt aan spiermassa aanzetten ;)

Ja oke, maar hoe ga je nou je vetpercentage omhoog brengen dan zonder aan te komen? Dan moet je dus spieren verliezen, om vervolgens weer spieren aan te kunnen zetten ???
Trouwens jay cutler bouwt juist massa in zijn wedstrijdvoorbereiding. http://www.youtube.com/watch?v=glL0N37S-cM&feature=related

Laatst bewerkt:
  • #1.472
Ik ga natuurlijk niet mijn vet terug brengen naar setpoint zonder aan te komen.. maar dat geeft niet, word ik meteen wat buffer. Gewoon lekker 7000 kcals ofzo met flink wat koolhydraten, moet goed komen.

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

En Jay heeft in dat filmpje nog 9 weken, en zolang cut hij niet. 4 Weken voor de wedstrijd komt hij echt niet meer aan, maar probeert hij zo min mogelijk te verliezen onderweg naar de 5% ;)

Ik ga natuurlijk niet mijn vet terug brengen naar setpoint zonder aan te komen.. maar dat geeft niet, word ik meteen wat buffer. Gewoon lekker 7000 kcals ofzo met flink wat koolhydraten, moet goed komen.

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

En Jay heeft in dat filmpje nog 9 weken, en zolang cut hij niet. 4 Weken voor de wedstrijd komt hij echt niet meer aan, maar probeert hij zo min mogelijk te verliezen onderweg naar de 5% ;)

Oke maar je zit nu op 5500 en komt dus niet aan, dan ga je op 7000 omdat je denkt dat als je een hoger vet percentage heb wel weer kan gainen. Waarom dan niet ertussenin en lean gainen? Natuurlijk kan je wel spieren aanzetten als je op 8% zit als je maar genoeg eet. Dik zonde om expres (snel) vet te worden.

OK ace, ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Ik heb eigenlijk nooit met dat probleem te maken en zal het ook nooit hebben ik zal nooit naturel op 8% kunnen staan.

• #1.476
Ik vind het niet erg om mijn vp iets te laten stijgen hoor, op 12% zie ik nog steeds overal adertjes ;)

Onder je setpoint is alles lastiger, zowel gainen als een low bf hanteren.

12% zeker netjes, 8% lijkt me vrij laag...wel grappig dat je daar op bent blijven hangen.
Dikke training trouwens :thumbs:

Hoe ga je het aanpakken om naar die 12% te gaan?

• #1.479
12% zeker netjes, 8% lijkt me vrij laag...wel grappig dat je daar op bent blijven hangen.
Dikke training trouwens :thumbs:

Hoe ga je het aanpakken om naar die 12% te gaan?

Heel veel eten denk ik :rolleyes:

Ik moet zeggen dat 8% wel lekker ripped is, maar 12% is net iets ''buffer'' en dat vind ik zelf toch mooier.

Denk dat die terug gaat naar 2500kcal... :D

Plak daar maar een nulletje achter :D

Hoewel, dat is wel errug veel :D

:eek:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven