MuscleMeat

Advies bij creatine gebruik

Crea uit voeding halen omdat je maar drie keer traint lijkt me onzin, kilo vlees voor een beetje crea. Gewoon supplementeren als ke crea wilt.
Als je niet maximaal traint is de crea die je uit je voeding haalt voldoende dus ik bedoelde niet dat je de pot crea inneens uit je voeding moet gaan halen.
En tuurlijk..als iemand perse crea wil gewoon doen.

Dus het aantal keer per week dat je traint bepaalt of je maximaal traint?

Wat een post trouwens...

Kom maar eens met artikelen, "google maar even" betekent dat je zelf niks kunt vinden. Dan begin je ook nog over max. 8 reps, wat heeft dat met creatine te maken? Verzadiging (ik heb hier niet eerder van gehoord i.c.m. trainingsintensiteit) , "suiker is niet goed", "50gr havermout en banaan"," je hebt meeste aan whey 45 min voor training, of half uurtje wachten na training","multivitamine voor kracht", en ook nog stellen dat magnesium wel belangrijk is, terwijl juist creatine één van de weinige dingen is waar je echt iets van kan merken.

Sorry, maar die post is echt een grote opsomming van bullshit.

Wat een post trouwens...

Kom maar eens met artikelen, "google maar even" betekent dat je zelf niks kunt vinden. Dan begin je ook nog over max. 8 reps, wat heeft dat met creatine te maken? Verzadiging (ik heb hier niet eerder van gehoord i.c.m. trainingsintensiteit) , "suiker is niet goed", "50gr havermout en banaan"," je hebt meeste aan whey 45 min voor training, of half uurtje wachten na training","multivitamine voor kracht", en ook nog stellen dat magnesium wel belangrijk is, terwijl juist creatine één van de weinige dingen is waar je echt iets van kan merken.

Er werd altijd gezegd tot even geleden dat creatine alleen nuttig is voor anaerobe training. Nu blijkt dat het ook nuttig is voor duursporters.

Hallo allemaal!

Ik sport nu ongeveer een anderhalf jaar, drie keer per week een uur. Ik merk nu dat ik in kracht niet meer groei en qua gewichten op hetzelfde niveau blijf helaas.

Nu heb ik mij even verdiept in het gebruik van creatine. Ik wil jullie graag om advies vragen hoeveel creatine ik per dag moet nemen als ik drie keer in de week sport. Ander advies om in kracht toe te nemen is ook welkom!

Mijn trainingsschema is als volgt: maandag (borst, triceps), woensdag (rug, biceps), vrijdag (schouders, benen, buik)

Groetjes!
Vijf dagen 3-4x per dag 5 gr, gevolgd door 5 gr per dag.

3x per week trainen en crea zou ik niet doen.
Wil je een beetje rendement van crea dan zou ik min 4 maar liever 5 keer per week trainen voor een periode van 8 weken.
Waar baseer je dat op?

Ook zo zwaar mogelijk trainen met max 8 herhalingen per set.
Daarna je schema weer aanpassen en eventueel een periode met crea stoppen.
Waarom?

Gedachte erachter is dat je met crea een sneller spierherstel hebt en massa wil opbouwen.
Crea neem je ook op rustdagen en met 3x training word je naar mijn mening dan veel te veel verzadigd met alle gevolgen vandien.
Verzadigd met wat?

Met 3x per week trainen kan je beter je voeding goed afstemmen en dingen eten waar crea inzit.
Bv rood vlees,haring,zalm,tonijn..
Waarom?

Mocht je er toch voor gaan en meer gaan trainen..veel water drinken. Min. 2 liter per dag maar liever meer.
Anders heb je weinig effect van crea. ( google ff voor het biologische verhaal erachter )
Welk biologisch verhaal?

Het zal allemaal mss wel kunnen met 3 dagen trainen maar je doel is groter en sterker worden begrijp ik.
Dan moet je als je suplementen gebruikt maximaal trainen,rusten en goed eten. Ook je motivatie is een belangrijke pijler.
Supplementen kunnen ook werken als je niet 'maximaal' traint, rust en eet.

Ik heb de rest van je post niet gelezen, want ik struikel letterlijk over bijna iedere zin.

Als dat bij jou werkt lekker doen,ik heb geprobeerd om een advies te geven op basis van zijn doel.
Ik schreef ook dat het mss best zal kunnen op 3 dagen trainen maar ik ben er niet voor.
De gevolgen van te veel creatine is bv veel plassen en je nieren krijgen het best zwaar.
Blijft allemaal subjectief want er zijn ook mensen die helemaal geen baat hebben bij crea.
Waarom ben je er niet voor? En waar baseer je het op dat je nieren het best zwaar krijgen?

Voor artikelen over creatine:
http://peterbond.nl/tag/creatine/

Ergens verwonder ik me er altijd over hoe iemand op zoveel fronten een verkeerde mening aangedaan kan zijn. Het is ergens wel een kunst om exact het tegenovergestelde te zeggen van wat de vakliteratuur zegt.

Ergens verwonder ik me er altijd over hoe iemand op zoveel fronten een verkeerde mening aangedaan kan zijn. Het is ergens wel een kunst om exact het tegenovergestelde te zeggen van wat de vakliteratuur zegt.
Idd, heb zelf al verslechterde nieren/lever/ longfunctie. En ondanks dat ik al twee potten creatine supplementeer zonder pauze is mijn nier/lever functie prima.
Zou mij totaal niet druk maken over de belasting van je nieren bij een gezond persoon.

Vijf dagen 3-4x per dag 5 gr, gevolgd door 5 gr per dag.

Waar baseer je dat op?

Waarom?

Verzadigd met wat?

Met bloemkolen...bij creatine gaat het erom dat je verzadigd ermee bent.

Waarom?

Omdat je lichaams eigen creatine niet voldoende is bij zware training

Welk biologisch verhaal?

Creatine zorgt ervoor dat vocht samen met de Creatine wordt getransporteerd richting de spiercellen.

Supplementen kunnen ook werken als je niet 'maximaal' traint, rust en eet.

Ja voor de verkopers werkt het erg goed

Ik heb de rest van je post niet gelezen, want ik struikel letterlijk over bijna iedere zin.

Beetje meer benen trainen dan :)

Waarom ben je er niet voor? En waar baseer je het op dat je nieren het best zwaar krijgen?

Mijn persoonlijke ervaring is dat het geen zooien aan de dijk zet en ik veel te veel moest pissen.

Voor artikelen over creatine:
http://peterbond.nl/tag/creatine/

Jou advies over vijf dagen 3x4 per dag 5 gram en dan 5 gram is echt niet meer van deze tijd.
Dat is echt al een een tijdje achterhaalt.
Maar ik zou zeggen tegen de vraag steller... als ik het tegenovergestelde zeg van wat de bedoedeling is ga gerust het tegenovergestelde doen van wat ik zeg en kijk hoe hard je groeit.

Jou advies over vijf dagen 3x4 per dag 5 gram en dan 5 gram is echt niet meer van deze tijd.
Dat is echt al een een tijdje achterhaalt.
Maar ik zou zeggen tegen de vraag steller... als ik het tegenovergestelde zeg van wat de bedoedeling is ga gerust het tegenovergestelde doen van wat ik zeg en kijk hoe hard je groeit.
Je hebt het wederom mis. Een laadfase leidt tot een snellere verzadiging van creatine in de spieren. Dit is handig, omdat het aannemelijk is dat de ergogene effecten van creatine afnemen na circa drie maanden. Daardoor is het niet meer dan logisch dat je zoveel mogelijk profijt wilt hebben van deze periode, oftewel je laadt. Daar is niets 'achterhaald' aan.

En de rest van m'n voorgaande post?

Wat een post trouwens...

Magnesium in combinatie met crea staat er.
Suiker die in de pakken crusli zit wat ik afraad staat er..want dat word ook vaak als muslie genoemd en daar heeft de vraagsteller het over

http://www.ergogenics.org/voordat-je-gaat-trainen-is-whey-effectiever-dan-daarna.html
( op basis van feiten )

Creatine zorgt ervoor dat vocht samen met de Creatine wordt getransporteerd richting de spiercellen

De vraagsteller wil groot en sterk worden dus dan heeft 20 reps met crea niet veel zin he.

Je hebt het wederom mis. Een laadfase leidt tot een snellere verzadiging van creatine in de spieren. Dit is handig, omdat het aannemelijk is dat de ergogene effecten van creatine afnemen na circa drie maanden. Daardoor is het niet meer dan logisch dat je zoveel mogelijk profijt wilt hebben van deze periode, oftewel je laadt. Daar is niets 'achterhaald' aan.

En de rest van m'n voorgaande post?
Sorry dat staat in die reactie waar je die zaken vraagt.
Ik heb dat niet helemaal goed ge-quote zie ik.

Maar oplaadfase creatine is echt onzin.

Maar ik wens de vraagsteller veel suc6 en dr zijn hier vast mensen die met heel goed advies komen en niet alleen zaken willen ontzenuwen :)

Magnesium in combinatie met crea staat er.
Suiker die in de pakken crusli zit wat ik afraad staat er..want dat word ook vaak als muslie genoemd en daar heeft de vraagsteller het over

http://www.ergogenics.org/voordat-je-gaat-trainen-is-whey-effectiever-dan-daarna.html
( op basis van feiten )
Dat je ergogenics aanhaalt als bron, i.p.v. de daadwerkelijke studie, geeft ook wel je niveau aan. Ergogenics is een matige bron van informatie.

Als je de daadwerkelijke studie had gelezen zag je dat de participanten in gevaste toestand trainden (namelijk 's ochtends vrij snel na het ontwaken). Dat maakt het nog geen pleidooi om whey specifiek voor het trainen te nemen. Het maakt namelijk niet uit, zolang je maar niet in gevaste toestand traint. Zolang je dat niet doet, maakt het niet uit. Zie ook: http://www.jissn.com/content/10/1/5

Creatine zorgt ervoor dat vocht samen met de Creatine wordt getransporteerd richting de spiercellen
Vocht volgt creatine door osmose, maar wat is je punt hiermee?

De vraagsteller wil groot en sterk worden dus dan heeft 20 reps met crea niet veel zin he.
Driemaal per week krachttraining met creatine heeft prima zin. In deze studie trainden ze bijv. driemaal per week:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16581862

TS heeft het verder nergens over 20 reps oid.

Sorry dat staat in die reactie waar je die zaken vraagt.
Ik heb dat niet helemaal goed ge-quote zie ik.

Jouw posts zijn onzin.

Ja die lult een eind in de verte zonder enige kennis van zaken:D
Het is vooral frustrerend, maar ergens wel leuk zo'n figuur. Heeft waarschijnlijk letterlijk nog nooit van z'n leven ook maar 1 studie gelezen, heeft waarschijnlijk ook z'n informatie van hetzelfde soort figuren uit de sportschool en websites als Ergogenics, en komt dan op een forum mij uitleggen hoe de vork in de steel zit met slecht Nederlands en kleuterschoolargumenten.

Wat weet jij nou? Google maar even voor het echte biologische verhaal.

Het is vooral frustrerend, maar ergens wel leuk zo'n figuur. Heeft waarschijnlijk letterlijk nog nooit van z'n leven ook maar 1 studie gelezen, heeft waarschijnlijk ook z'n informatie van hetzelfde soort figuren uit de sportschool en websites als Ergogenics, en komt dan op een forum mij uitleggen hoe de vork in de steel zit met slecht Nederlands en kleuterschoolargumenten.

Erg frustrerend ja.
Vandaag op werk/stage een extern bedrijf dat een vitaliteitstraining gaf i.v.m. nieuwjaarswensen.
Krijg je weer het zelfde gelul over koolhydraten zijn slecht, je moet jezelf belonen! En dat huisvrouwen gelul.
Daar gaan je haren van overeind staan.

Crea uit voeding halen omdat je maar drie keer traint lijkt me onzin, kilo vlees voor een beetje crea. Gewoon supplementeren als ke crea wilt.

Zoals shark al zegt,je gaat nogal Mogen eten om via voeding genoeg creatine binnen te krijgen :) Je zal allesinds wel bijkomen mear het zal niet van de cratine zijn.Eerder van te veel te vreten :)

Een oplaadfase hoeft niet persee, maar dat maakt het nog geen onzin.

De laadfase hoeft dus niet persee. Maar als je hebt gelezen wat Galen aangeeft dan begrijp je waarom hij het adviseert.
Simpelweg is door een laadfase te gebruiken er sneller een grotere meerwaarde door de creatine in kracht en in groei.
Omdat de meerwaarde volgens studies zou verminderen na enige tijd is het daarom geadviseerd om sneller hogere creatine levels te krijgen zodat je snel optimaal kan profiteren van de meerwaarde.

mbt de eiwitten een uur voor of na trainen is eigenlijk ook niet geheel correct.
Je zal sowieso een verhoging van welk aminozuur dan ook zien na inname en ook een verhoging van de eiwitsynthese, maar na vasten of na trainen niet of minder omdat dan de proteïne breakdown groter is en ws de netto proteine balans negatief. Na een flinke shake worden de tekorten meestal weer snel aangevuld en stopt ook de proteine breakdown direct en verhoogt gewoon de spiereiwitsynthese.
Kan je ook allemaal terugvinden in vele onderzoeken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven