MuscleMeat

Advies voedingsschema om aan te komen

• Topic Starter Topic Starter
Thx,
Ik probeer de dingen zo goed mogelijk op te pakken.
De markt probeer ik wel te komen. Die is alleen vaak opgeruimd als ik terug ben van werk. Maar qua groente... ik heb een turkse winkel dichtbij. Dus maar weer eens daar gaan snuffelen.
Ik denk dat ik ook in het avondeten en tussendoor wat vaker olijven ga pakken. Heb nog een 2 liter pot staan!

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu bewust meer gaan eten. Dus in de ochtend tussendoor een boterham erbij.
Maar ik merk nu dat ik daar nog meer honger van krijg. Is dat normaal? Zou ik dan nog een boterham erbij moeten nemen?

burger king all the way.

@Silentio
Ik zie dat niet als oplossing.
1. niet lekker (alhoewel ik weet dat smaken verschillen)
2. niet handig met een al veel te hoog cholesterol

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu bewust meer gaan eten. Dus in de ochtend tussendoor een boterham erbij.
Maar ik merk nu dat ik daar nog meer honger van krijg. Is dat normaal? Zou ik dan nog een boterham erbij moeten nemen?

Klopt, dat heb ik ook al heel snel.

Je kan even afwachten of je al genoeg aanzet met je nieuwe dieet, maar het kan anders ook geen kwaad.

@Abfab
Als ik echt zou eten waar ik nu behoefte aan zou hebben met die extra trek zou ik zo 1000kcal per dag EXTRA erbij kunnen eten. Dat lijkt me alleen wel een extreme sprong omhoog... gezien ik maar een kilo of 5 aan wil komen...
Maar ik zit nu echt van zal ik het wel of niet gewoon maar doen.

zo heb ik bijvoorbeeld net 3 bth op met mijn lunch en zou er zo nog 3 lusten....

zou het niet doen... zoals Abfab zegt eerst even aankijken hoe je lichaam reageert.
Die extra honger verdwijnt wel weer als je een beetje aan je nieuwe schema went.

hahaha... lekker he, dat tegenstrijdige advies, kan je lekker doen wat je zelf wil ;)

Ik denk dat ik beter een middenweg kan vinden en het even af kan wachten nu.

@Dinky Toy
Ik ga gewoon meeste stemmen gelden doen! hahaha.

Heb wel weer wat dingen gehaald.
- In ieder geval een 100% volkorenbrood gevonden.
- Roggebrood. Vind ik zelf erg lekker. Wat is jullie mening over roggebrood? en wat zou goed beleg erop zijn?
- Ik heb ook een pak 7 granen energie vezel ontbijt gehaald. Is dat een goede afwisseling op de muesli? of misschien ook in de yoghurt na het avondeten wat extra te nemen?
- paar pakken rijstwafels. Misschien als ik zo een hongeraanval heb daarin wegeten...

Roggebrood met pindakaas :meal:
Is prima toch wat je hebt gehaald?
Rijstwafels zijn licht verteerbaar dus kun je vrij veel van eten zonder al te vol te raken.

@Feedback
thx
een ander alternatief voor pindakaas graag.. dat gaat niet met een pinda allergie...
Ik dacht inderdaad ook al dat rijstwafels een goed alternatief waren. Heb meteen 2 pakken gehaald.

denk dat het vanaaf volkorenpasta met groentes en tonijn gaat worden.

Ik vind roggebrood tof. Lage glycemische index en knalvol vezels. Super onderschat dat brood.
Je hebt ook amandelpasta bij eko-winkels/natuurwinkels, supermarkten zoals AH verkopen ook cashewpasta.
Ik eet zelf alleen van die onbewerkte pindakaas/amandelpasta, maar dat is meer omdat ik geen onnodige suikers wil binnenkrijgen.

Rijstwafels zijn zeker ok ( wel checken achterkant of het met zilvervlies is gemaakt, ik geloof dat de goedkoopste dat wel zijn. )
Dat 7-granen dingetje vind ik weer mwah, maar ik heb gewoon altijd een beetje achterdocht bij fabrieksvoer en probeer granen altijd te beperken ivm de ontstekingsbevorderende werking. Als er niets geks bij zit waarom niet.

Je avond-eten klinkt perfect. Ik zou er nu in elk geval een moord voor doen :o

@Sjors
Ik ben inderdaad helemaal gek op roggebrood. Heb heb het al een tijd niet gehad.
Ik zal eens kijken naar andere noten pasta. Ik zat zelf ook te denken aan appelstroop. Zal niet jouw voorkeur hebben als ik het hoor wat betreft de suikers.

De rijstwafels zijn van zilvervliesrijst ja.
Die 7 granen. ik zag op het pak staan 87,6% uit volle tarwe korrels, 2% haver 2%rijst 2%gerst 2%rogge 2%mais 25 gierst en verder geen toevoegingen.
voedingswaarde per 100 gram :
352 kcal
eiwit 12,4 gram
koolhydraten 64,2 gram waarvan 0,9 gram suiker
vet 2,1 gram
vezels 13,4 gram

Dus leek me wel een aardig zuiver iets. Maar is muesli dan toch beter dan dit?

mijn avondeten pruttelt nu! hahah.. jummie.. heb er nog wat olijven en kappertjes doorgedaan.

Laatst bewerkt:
Nee, muesli is niet per definitie beter! Vaak zit er een coating om de muesli, dus als dit de ingredienten zijn dan zou ik dit zeker eten! die 2% mais zijn marginaal.
Alleen naar mijn idee ( voor jouw probleem ) wel weer erg laag in vet, dus kijk of je op de dag gezien dat kan compenseren.
Appelstroop is echt een k**-product. Dat hele ijzer verhaal is een fabel en appels zijn er al helemaal nauwelijks in te vinden. Als je het echt allejezus lekker vind, dan moet je het doen..maar eerlijk? die valt in de categorie sultana's en evergreens: nutteloos.
Lust je geen hummus? Is heeeeerlijk op rijstwafels.

roggebrood met gerookte zalm :meal:
roggebrood met gekookt ei :meal:

al eens aan havermout gedacht? (kan je ook heerlijke pannenkoeken mee bakken ;) )

@Sjors
thx
Ik heb een simpele muesli... van Van Zoelen. Alleen havervlokken, 10% rozijnen en 1% noten. Die is echt heel puur.
dat zijn de enigste 3 ingredienten.
Maar ik denk dat ik het af ga wisselen met dat granen ontbijt. Ik doe dat dan gewoon in de yoghurt of kwark. Ik neem nu 5 el muesli. zou ik van die granen ook aan 5 el genoeg hebben? He nog nooit zoiets gegeten.
Ik doe het in sojayoghurt en anders misschien een idee voor mij om over te gaan naar volle yoghurt?

Tja appelstroop.. op zijn tijd vind ik appelkaneelstroop erg lekker. Het zijn vlagen. want verder eet ik geen zoet beleg. Heel af en toe jam. Maar het is eerder een zeldzaamheid dan regel.
Hummus.. ik lust het wel. Kan je ook zelf maken he!

@Dinky Toy
thx.
Zalm en ei beide in huis!!! JUMMIE!!
Ik lust geen havermout met melk. Pap komt er bij mij zo weer uit. er is iets waardoor ik dat niet weg krijg. Gortepap daarentegen ben ik wel gek op. met Kaneel! Maar als havermout ook in yoghurt en koud kan zou het kunnen. Maar nu wel eerst de 7 granen en muesli even opmaken.
Voor pannenkoeken.. is een goed idee! ik maak best vaak gevulde chinese kool pannenkoeken!

Is trouwens een bakje olijven als avond snack ook een goeie?

Die van van Zoelen is top!
Soja niet doen, ( ik ben ook een soja-fan maar mij is het sterk afgeraden ) gewoon lekker biologische yoghurt. Als dat niet kan, dan gewoon volle.

Hummus is echt een peuleschil om zelf te maken en als je wat extra limoen of citroen-sap toevoegt, dan blijft het heel lang goed. Ik doe er dan wel meer komijn bij om zuur-hartigheid te balanceren. Niets gaat boven zelf gemaakte hummus!

Olijven zijn fantastisch. Wel vet, maar dat is niet je zorg. Zijn goede vetten en tjokvol andere goodies. Lekker eten!
Avocado's ( zijn tegenwoordig ook rijp goed te krijgen ) is ook zo'n vrucht wat ik bejubel. Alles wordt er beter van, van huid, tot haar tot algeheel welbevinden. Daar kan geen pil tegenop.

@Sjors
thx
Ja die is echt lekker! simpel maar lekker!
zou ik die biologische yoghurt dan ook vol moeten nemen? of heb je die alleen in vol?
ik kan er slecht tegen. maar heb wel lactase tabletten in huis.

Hummus zal ik zeker een keer gaan maken.

Het zijn vanavond geen olijven geworden maar een fruitreep van vijgen en dadel. Maar die olijven komen want heb zat staan. avocado hoor ik ook veel van ja. Ik zal eens zien... waar doe je dat zoal in? of gewoon op brood op je beleg?

Oh nee, als je lactose-intolerant bent moet je dat natuurlijk niet doen. Wat wel kan als je intolerant bent en wat geen soja is, is geitenmelk-yoghurt! AH verkoopt die wel.
En anders maar geen zuivel toch? Voor de granen s' ochtends kun je ook ricedream proberen ( rijstmelk ). Die is erg lekker. Amandelmelk ook, maar die is duurder.

Avocado's zijn heerlijk gewoon op brood, of je maakt er guacamole van ( rood uitje, knof, pepertje, peper, zout )
Vijgen en dadels zijn supergezond. Ik eet ze ook elke dag :)

Als je echt zoveel moeite hebt om aan te komen zou ik me niet zo storten in allemaal cleane/magere voeding.
Ga bv voor kippebouten ipv kipfilet. En inderdaad zoals gezegd zalm ipv tonijn.

En **** it, als je het allemaal niet naar binnen gestompt krijgt, bestel je een weightgainer. Iedere morgen een
shake van een 700 a 1000kcals en je zal wel aankomen

Terug
Naar boven