AndroidHealthClinic

Advies voedingsschema om aan te komen

Huttekase is ook lekker op roggebrood! Zeker bij je zalm.

Waar koop je die amandelmelk Sjors?

Bij Ekoplaza en elk andere natuurwinkel-of supermarkt. Is een beetje zoetig, erg lekker. Alpro maakt het en Almond dream ook, ik vind almond dream het lekkerst. Net als de rijstmelk, daarvan is ricedream ook lekkerder dan alpro.

• Topic Starter Topic Starter
@Sjors,
Ik ben inderdaad wat aan het experimenteren. Ik heb van Provamel een aantal kortingsbonnen. Daar wil ik de amandelmelk op proberen. Die ga ik vanmiddag halen. Geitenkwark heb ik ook wel gegeten. Is lekker maar ook best duur. Ik zal eens verder in ed schappen kijken. AH heeft nu ook lactose vrije melk. Daar zat ik ook nog aan te denken.
Maar met de lactase tabletten erbij neem ik toch regelmatig gewone zuivel. Als ik dat doe zou ik het beste de volle kunnen nemen.
thx

@Robke
Ik heb al 2 pakken zalm weer in huis en straks boodschappen doen.
Ik neem nu ook 1 nutri per dag erbij (nou ja.. in de nacht ... ik heb vaak dorst) dat is ook weer 300 kcal extra. Ik neem er ook wel eens 2. Maar er werd me geadviseerd toch te proberen zoveel mogelijk met normaal voedsel aan te gaan komen.

@Abfab
Ik doe nu van die smeerbare geitenkaas onder mijn zalm. Maar huttenkase is ook lekker ja! is goedkoop ook dus zal het vanmiddag meenemen.
Amandelmelk verkopen ze ook bij de AH.

@ Sjors: Waarom geen soja? Daar is echt niks mis mee...

Marina, ik ben zelf ook lactose intolerant. De lactose vrije melk van de AH is goed te drinken. Er zijn daar 2 versies van, de lang houdbare en de beperkt houdbare (wordt in de koeling van de AH bewaard). De lang houdbare hebben ze in halfvol en volle melk versie.
De nieuwe soja yoghurt van Alpro soja (Mild en Creamy) is trouwens een aanrader, vooral de naturel versie. Voedingswaarden zijn ook niet verkeerd.

@ Sjors: Waarom geen soja? Daar is echt niks mis mee...

Marina, ik ben zelf ook lactose intolerant. De lactose vrije melk van de AH is goed te drinken. Er zijn daar 2 versies van, de lang houdbare en de beperkt houdbare (wordt in de koeling van de AH bewaard). De lang houdbare hebben ze in halfvol en volle melk versie.
De nieuwe soja yoghurt van Alpro soja (Mild en Creamy) is trouwens een aanrader, vooral de naturel versie. Voedingswaarden zijn ook niet verkeerd.

Er zijn 107 wetenschappelijke redenen die aantonen dat er heel veel mis mee is :P
http://www.thehealthyhomeeconomist.com/170-scientific-reasons-to-lose-the-soy-in-your-diet/

@Cinnamon
Ik gebruik al 2 jaar alleen maar alpro . en de soya yoghurt creamy naturel en vanille vind ik inderdaad zalig.
De melk heb ik nog niet geprobeerd bij AH. Ik heb nu amandelmelk en wil ook de havermelk nog eens gaan proberen.

Vandaag nog wat boodschappen gehaald.
oa. een biologische geitenyoghurt. Zien hoe dat gaat. En dus die amandelmelk.

Tja, meningen over soja blijven toch altijd verdeeld en dat geldt trouwens voor vele andere voedingsmiddelen. Er valt over alles wel iets te zeggen en er wordt veel wetenschappelijk onderzoek gedaan, waarbij de conclusies kunnen verschillen. Soms zijn alle tegenstrijdigheden best lastig...
Hieronder worden weer de voordelen van soja gebruik benadrukt:

http://www.voeding-visie.nl/archief...ondheidsvoordelen soja steeds duidelijker.pdf

http://www.alprofoundation.org/_grafix/editor/file/Consumer washington article final - nl_corr.pdf

Euh...wij van wc-eend adviseren wc-eend? Dat is geen wetenschappelijke fundering natuurlijk.

Iedereen moet zelf weten wat ie eet en ik ga ook met plezier naar de Japanner, maar ik heb geen soja als structureel onderdeel van mijn voeding. Ik zou dat dan ook nooit adviseren.

Euh...wij van wc-eend adviseren wc-eend? Dat is geen wetenschappelijke fundering natuurlijk.

Iedereen moet zelf weten wat ie eet en ik ga ook met plezier naar de Japanner, maar ik heb geen soja als structureel onderdeel van mijn voeding. Ik zou dat dan ook nooit adviseren.

Ik vond jouw link ook niet echt lekker wetenschappelijk verantwoord :p (kijk o.a. naar de data van de onderzoeken die verricht zijn; o.a. 1997, 1991. Niet echt recent dus.)
Maar goed, iedereen moet het inderdaad zelf weten. Zelf neem ik soja producten als ik er zin in heb en omdat ik lactise intolerant ben. Ik doe dit al jaren, en heb er eigenlijk geen nadelen aan ondervonden tot nu toe. Ik zie dus niet in waarom je het niet aan iemand zou kunnen adviseren. Maar nogmaals, it's your call.

Ik vond jouw link ook niet echt lekker wetenschappelijk verantwoord :p (kijk o.a. naar de data van de onderzoeken die verricht zijn; o.a. 1997, 1991. Niet echt recent dus.)
Maar goed, iedereen moet het inderdaad zelf weten. Zelf neem ik soja producten als ik er zin in heb en omdat ik lactise intolerant ben. Ik doe dit al jaren, en heb er eigenlijk geen nadelen aan ondervonden tot nu toe. Ik zie dus niet in waarom je het niet aan iemand zou kunnen adviseren. Maar nogmaals, it's your call.

Er staan bronnen vermeld hoor? Heb je ze alle 107 bekeken?
Ik kan er ook 35 uit 2012 voor je oplepelen als je dat liever hebt?

Ik ben ook lactose-intolerant, maar dan hoef ik toch geen soja te eten? Er zijn zoveel gezondere alternatieven.
Ik zou in elk geval iemand met zulke gezondheids-problematiek niet aanraden om dagelijks soja te eten. Althans, niet met een schoon geweten :rolleyes:

Er staan bronnen vermeld hoor? Heb je ze alle 107 bekeken?
Ik kan er ook 35 uit 2012 voor je oplepelen als je dat liever hebt?

Ik ben ook lactose-intolerant, maar dan hoef ik toch geen soja te eten? Er zijn zoveel gezondere alternatieven.
Ik zou in elk geval iemand met zulke gezondheids-problematiek niet aanraden om dagelijks soja te eten. Althans, niet met een schoon geweten :rolleyes:

Het is niet mijn bedoeling om een discussie op gang te zetten, want daar is dit topic eigenlijk niet voor. Er zullen zeker nadelen zijn aan het gebruik van soja, maar er zijn ook veel voordelen. Beide kunnen dan wetenschappelijk onderbouwd zijn. Het gaat er niet om wie gelijk heeft, tenminste, voor mij niet. Als jij je prettiger voelt zonder soja, prima. Iemand anders kan het juist fijn vinden om soja producten te gebruiken. Ook prima. Ieder bepaalt voor zichzelf wat hij wel of niet wil doen of laten.

Ik denk ook dat een ieder moet doen waar de zich goed bij voelt.
Ik vind yofu erg lekker en zal he gewoon zo nu en dan halen. Ik haal het eigenlijk alleen als het in de aanbieding is omdat ik zo een pak in 2 keer opeet en het duur is. Maar ik zoek ook gewoon alternatieven voor de afwisseling.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Ik wil dit nogmaals doen. Heb inmiddels ook een goede versie van excel (2013) maar kan je in de calorielijst ook een product toevoegen? Ik heb het geprobeerd maar krijg in de formule een foutmelding.

wat ik altijd doe is een produkt wat er staat vervangen doordatgene wat ik toe wil voegen.... heeft te maken met het invoegen van formules in excel... en daar heb ik geen verstand van.
maar laatst bijvoorbeeld iets van "magnum " vervangen door "magnificent" correcte waardes invoegen in de lijst... en dan wordt het omgezet in je schema

@Dinky Toy
Zo simpel. Had ik niet aan gedacht! het werkt. misschien dat ik hem vanaaf even post.
thx

Ik wil dit nogmaals doen. Heb inmiddels ook een goede versie van excel (2013) maar kan je in de calorielijst ook een product toevoegen? Ik heb het geprobeerd maar krijg in de formule een foutmelding.

Je kan ook gegevens toevoegen bij de laatste rij. En eventueel alfabetisch sorteren met data sort.

Je zal dan wel zien dat als je het laatste product in de lijst neemt er een fout in de formule gaat optreden. Dat komt omdat er een named range in de formule gebruikt wordt (het woordje Tabel) en die gaat maar tot rij 974 (terwijl het laatste product in 975 staat). Wat je moet doen om dat te verhelpen is de named range aanpassen. Ga naar de formula tab -> name manager, klik Tabel en edit en dan kan je de range aanpassen tot 975 bv.

Laatst bewerkt:
@Ignition
thx voor de toelichting. Ik heb het werkend.

Hoe gaat het? Heb je al gezonde rode blosjes op je wangen? :P

He Sjors,
Nou nog niet echt veel resultaat. 2 ons erbij kan ik niet denderend noemen... dus gewoon maar doorgaan.
Ik zal zo eens kijken hoe ik makkelijk even een keer mijn schema kan posten.

1ysfbr.jpg

2qtdcat.jpg

2dkzgn6.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb even een vraag.
Heb wat zitten lezen in een aantal topics over vet%.
Nu heb ik zo een ingenieuze weegschaal die vet% meet. Maar ik weet dat die dingen onbetrouwbaar zijn en geloof er ook geen donder van wat dat ding aangeeft. Ik las bij een aantal topic van plaats een foto en dat het geschat kan worden hier. Nu heb ik wel 2 foto's gemaakt. Maar of het daar uit te zien is weet ik niet. Ik ben ten eerste geen bodybuilder. Ik doe maar 2x per week lichte krachttraining en ik wil aankomen (en dan vooral ook wat meer spieren en meer vrouwelijk worden). Zouden jullie aan de hand van de foto's een inschatting kunnen geven?

Terug
Naar boven