XXL Nutrition

advies welkom

• Topic Starter Topic Starter
Goedemorgen,

Hopelijk een goed, leuk, sportief of rustig weekeinde gehad? Ik brak van nachtdiensten beetje geweest maar nieuwe wasmachine ( ander hield gewoon op en was maar 6 jaar oud) welke dinsdag komt, met een beetje mazzel een mooie en goede scooter ( kymco s8 2007)via speurders en zo trainen.

@ dwarv tuurlijk heb je vetten nodig maar het is zo zondevoor de kcals van je pindakaas waar je in plaats rijst van kan eten met een beetje olijfolie ------> doel je heb dan meer KH binnen en evenveel vet voor dezelfde kcal.
LIL Priest;4565563van 20 gr pindakaas word ik niet vol hoor

Ik wilde laten weten dat ik 10 gram pindakaas eet op brood. Gebruik 1 cupje voor 2 boterhammen. Ik snap je standpunt maar ik eet niet om een vol gevoel te krijgen. Die 2 boterhammen kosten mij al veel moeite en soms is het er ook gewoon 1. Ik weet dat ik aan mijn KC moet komen om te kunnen afvallen ( en te voorkomen dat lichaam weer op spaarstand gaat)en de verbranding hoog te houden. Ik zit dus allang niet meer te laag in mijn KC maar het is nog best moeilijk. Maar voor de afwisseling is het wel een goede dus houd het in mijn achterhoofd hoor.

Ik geloof met mijn leefritme dat ik beter de dag met relatief veel KH kan beginnen ( ik ga dan namelijk nog sporten) en dit gedurende de dag afbouwen. In de avond is veel KH niet nodig voor mij. Ik slaap vrij vroeg ( tenzij ik late dienst heb maar ook dan doe ik het zo t.a.v KH) dus hoef ik niet veel KH te hebben denk ik vanaf de namiddag.

Ow en gaat komt goed met de vis. Dat wordt gewoon ook eens kip ofzo.

Ik ga knallen van 9:15 tot 10:30 en gelijk van 10:30 tot 11:15 cardio. Fijne dag

tuurlijk is dat wetenschappelijk bewezen en het is ook veel logischer.

en wat is nou 20 gr pindakaas, ik eet veel liever 100 gr rijst als 20 gr pindakaas vult veel beter en heeft betere voedingswaarde.

heb ff heel snel gekeken naar wetenschappelijk bewijs hier dan een stukkie http://fitness.rubriek.nl/fitness/zes_keer_eten.php

beetje logische nadenken.

Ja?Ik zie anders nergens staan dat het onderzoek door een universiteit is gedaan.

---------- Toegevoegd om 09:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:10 ----------

Karmen,volgens mij was je wel aardig goed op weg.Als je afvalt (ook weer niet te snel),dan is dat toch prima?Zodra je geen progressie meer ziet ,kan je eens kijken of je wat moet veranderen.

---------- Toegevoegd om 09:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:13 ----------

Huttenkase is trouwens ook best lekker op brood.

Vandaag zou de eerste ktdag zijn. Heb i.d.d een uur kt gedaan en daarna 3 kwartier cardio. Jammere t.a.v kt was dat mijn schema niet was uitgewerkt:(.
Daar ik wel wist welke oefeningen moest doen en herhalingen heb ik dit netjes gedaan maar echt leuk vond ik niet en behoorlijk de balen.

Dat buigen door de knieen met een 20kg stang in je nek begon ik mee. De setjes voor alle ktoefeningen zijn 16/12/10/8.
Met die stang is dat erg makkelijk dus wil dat gaan verzwaren. Ook heb ik mijn twijfel over de hoogte van de setjes ( volgens mij minder herhalingen en zwaarder in gewicht?). Maar dat laat ik aan jullie over. Er staat mij namelijk wat bij over sportscholen en schema's die sportscholen opstellen t.a.v de setjes.

Ik kan dus morgen pas mijn schema op het forum zetten voor feedback. Wel heb ik het gevoel dat ik qua gewicht meer kan hebben. Morgen, als ik dus netjes volgend de uitdraai train, zal dit blijken. Voelde mij namelijk iets te fit na de kt training. Niet voldaan.

P.s was sowieso een pechdag. Maar vind klagen niet zo gepast. Maar vond er niks aan. Ga vanavond thuis maar buik trainen, opdrukken, hoveren.

Pindakaas rules!
Ik eet t ook jum :)
Maar ik heb ook wel eens gehoord dat meerdere keren op een dag eten ook nadelig kan zijn mbt je bloedsuiker spiegel...

Pindakaas heeft vrijwel geen effect op je bloedsuiker spiegel. Alleen bepaalde KHs (suiker, granen) hebben een behoorlijk effect. Eiwit en andere KHs hebben een minimaal effect, vet (zoals pindakaas) heeft geen effect op de bloedsuiker spiegel.

Ja maar Lil P volgend mij probeerd ze de KH te beperken en dan moet je toch wat anders eten om aan de kcals te komen. Dus ipv KH moet je dan wat meer vetten eten en dan heb je aan pindakaas wel weer een hele goeie!

Ik geloof dat met dat kwik en vis niet alleen bij tonijn het geval was maar bij meerdere vis soorten toch? Maja, als je alles uit gaat pluizen blijft er niet veel meer over om te eten ;)

Alle vis bevat kwik. Alleen bijvoorbeeld tonijn, zwaardvis en kreeft bevatten gigantische hoeveelheden. Als je tonijn vergelijkt met bijvoorbeeld sardines dan zit er in tonijn ongeveer 40x zoveel kwik. Dus een blikje tonijn van 200g bevat ongeveer evenveel kwik als 8 kilo sardines.

de ene eiwit is de andere niet, de eiwit van rundvlees is totaal anders dan van kwark en niet te vergeten de vitamines etc

Kwark en melk zijn betere eiwitten dan vlees. Verder maakt de kwaliteit van eiwit weinig uit, en helemaal in een dieet waarin de meeste eiwitten toch richting de hersenen gaan in de vorm van glucose.

Ik wilde laten weten dat ik 10 gram pindakaas eet op brood. Gebruik 1 cupje voor 2 boterhammen. Ik snap je standpunt maar ik eet niet om een vol gevoel te krijgen. Die 2 boterhammen kosten mij al veel moeite en soms is het er ook gewoon 1. Ik weet dat ik aan mijn KC moet komen om te kunnen afvallen ( en te voorkomen dat lichaam weer op spaarstand gaat)en de verbranding hoog te houden. Ik zit dus allang niet meer te laag in mijn KC maar het is nog best moeilijk. Maar voor de afwisseling is het wel een goede dus houd het in mijn achterhoofd hoor.

Dat is onzin. Zodra je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt gaat je vetverbranding omlaag. Het is niet te vermijden afgezien van om de zoveel tijd een week ofzo boven onderhoud te gaan eten. Maar met genoeg eiwit en krachttraining wordt dit pas echt een probleem op een laag vet% (zegmaar onder de 25% voor vrouwen). Ik kan bijv makkelijk van 20% naar 14% in een paar weken, maar daarna kan ik maximaal 3 dagen ofzo achtermekaar dieten.

Het is vaak alleen nodig voor mensen die grote hoeveelheden spiermassa verbrandt hebben tijdens slechte dieten (met weinig eiwit en geen krachttraining) en in dat geval slaat het dus nergens op om ze meteen op 500 kcals ofzo te zetten aangezien ze veel beter eerst een paar maanden KT doen terwijl ze langzaam kcals opschroeven.

Hoe vaak ga je trainen karmen?
Kan je vanavond of morgen wel een Full Body schema sturen
Die bestaat uit 2 trainingen 1 voor je bovenlichaam + 1 voor je benen (+ schouders)
Als je die om en om 3x per week traint dan doe je de ene week 2x je benen en 1x je bovenlichaam en de week daarna andersom (snappie?)
Ik ben van mening dat je niet meer dan 12 reps moet doen (tussen de 8 en 12 reps is mooi) kan je er meer dan 12 reps dan train je niet zwaar genoeg
Je moet je lichaam tot de grens trainen en dan ga je groeien en ook afvallen.
Spieren verbranden veel meer calorien dus als je meer spier opbouwt dan verbrand je terwijl je rust ook meer calorien.
ik hoor het wel als je zo iets wil ;)

Origineel gepost door karmen [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat is onzin. Zodra je minder energie binnenkrijgt dan je verbruikt gaat je vetverbranding omlaag. Het is niet te vermijden afgezien van om de zoveel tijd een week ofzo boven onderhoud te gaan eten.

Het is vaak alleen nodig voor mensen die grote hoeveelheden spiermassa verbrandt hebben tijdens slechte dieten (met weinig eiwit en geen krachttraining) en in dat geval slaat het dus nergens op om ze meteen op 500 kcals ofzo te zetten aangezien ze veel beter eerst een paar maanden KT doen terwijl ze langzaam kcals opschroeven.
Dit doe ik dus dat langzaam opschroeven omdat ik maanden op hooguit 700kc mac 100 kc leefde. Spiermassa was inmiddels wel weer zeer ruim.

@WeekendWarrior ; Ik heb nu een paar x jouw stukje gelezen maar ik geloof dat ik het niet begrijp???. Begrijp ik het nou goed dat als ik bijvoorbeeld 1 dag in de week of om de week een weekeinde niet volgens schema eet dat dit goed is voor het lichaam. Dit omdat door al het gesport de mens al snel onder zijn onderhoud zit?

Maar met genoeg eiwit en krachttraining wordt dit pas echt een probleem op een laag vet% (zegmaar onder de 25% voor vrouwen). Ik kan bijv makkelijk van 20% naar 14% in een paar weken, maar daarna kan ik maximaal 3 dagen ofzo achtermekaar dieten.
???

Hoe vaak ga je trainen karmen?

Ik train kt 3x per week en in de ochtenden. Op pagina 3 als ik mij niet vergis reageerde ik op LIL Priest wat wanneer ik deed met sporten. Al begrijp ik best dat je wel wat beters te doen hebt dan mijn topic doorspitten hoor;)

Kan je vanavond of morgen wel een Full Body schema sturen
Vind dat heel erg aardig, bedankt!

Je moet je lichaam tot de grens trainen en dan ga je groeien en ook afvallen.
Spieren verbranden veel meer calorien dus als je meer spier opbouwt dan verbrand je terwijl je rust ook meer calorien.
Met huidig schema ervaar ik dit bij bepaalde oefeningen helemaal niet. Heb zelfs zwaardere dumbbells gebruikt om tot het naadje te gaan. Spierpijn is heel fijn vind ik. En afvallen wil ik niet voor het leuke maar mooie belijning van een beetje dikke spieren. Dus moet afvallen wel. Mja, da's niemand z'n hobby;).

Ik zie graag een schema van je. Super, dank!

Geloof dat ik eindelijk een voedingsschema van wat ik ongeveer eet heb toegevoegd. Al hoop ik wel dat skimmed milk magere melk is. En snap niets van die rode cijfers onderaan. Als dat inhoudt dat ik te veel van datgeen eet zal ik dat moeten aanpassen.

Bijlagen

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ok dit is een schema voor 3 dagen
Ik heb het zelf een tijdje gedaan en 2 andere dames trainen ook op deze manier. Probeer het maar eens een weekje of langer en kijk of het wat is

Pijlers Eigen Kracht - Training
hier kan je wat oefeningen opzoeken als je niet weet wat het is.

Krachttraining, fitness training en afvallen voor vrouwen
nog iets leuks om te lezen voor jou

succes hoop dat je er wat aan hebt

Laatst bewerkt:
Volgens je excelsheet eet je 300 Kcal te weinig op een dag, veel eiwitten - verder kan ik er niet uithalen WAT je eet...
Ofwel: je mag nog ietsje meer eten (target is 2521, totaal kcal nu is 2201 kcal).

Terug van sporten. Donderdag en vrijdag ook weer en heb dan bijna 10 uur gesport deze week. Meer kan helaas niet.
Volgens je excelsheet eet je 300 Kcal te weinig op een dag, veel eiwitten - verder kan ik er niet uithalen WAT als ik mij niet vergis staat dat in dat bestand toch?je eet...
Ofwel: je mag nog ietsje meer eten (target is 2521, totaal kcal nu is 2201 kcal).

Iets meer kan kloppen maar daar ik bijvoorbeeld of weleens een theelepel olijfolie of boter op brood vergeet te noteren zit daar mijn marge zeg maar.

Trouwens, Jullie eten toch ook gewoon fruit? Of laten jullie dat zitten?

Grosje Ok dit is een schema voor 3 dagen
Ik heb het zelf een tijdje gedaan en 2 andere dames trainen ook op deze manier. Probeer het maar eens een weekje of langer en kijk of het wat is

@grosje, ik heb trainer ,welke excuses aanbood voor niet uitwerken schema, verteld van jouw schema. Deze was erg positief. Jouw schema gaat hij netjes voor mij uitwerken en zal ik een maand doen. Hij vond dat ik goed bezig was en inzet toonde en graag medewerking verleent daar waar kan. Rede is het feit dat hij zegt op zijn beurt ook weer te leren. Best aardig toch? Ow, en schema gaat niet verder doorgegeven worden hoor;).
Na de training volgt natuurlijk cardio. Op de overige niet ktdagen doe ik dus de lessen. Maar dat weet je.

Maandag opmeting SLimbelly en start hardlopen i.v.m de singelloop eind April. Gruwel van hardlopen mja belofte maakt schuld.

Laatst bewerkt:
Leuk dat je het gaat proberen
Het schema is er een met de beste basisoefeningen
kijk maar of je piramide wil trainen (aflopende reps ophogende gewichten) of dat je gewoon 4 sets van 12 reps doet (kan ook namelijk)
Hoop dat het voor je werkt (LB training vind ik het zwaarste)
succes

Leuk dat je het gaat proberen
(LB training vind ik het zwaarste)
succes

Je mag best weten dat ik altijd stuk ga met beenoefeningen. Loop met bodypump of andere lessen leeg op benen ( duizelig of misselijk). Des te beter dus nu.

Ben echt serieus bezig dus ik laat zeker weten hoe het gaat.

Terug van sporten. Donderdag en vrijdag ook weer en heb dan bijna 10 uur gesport deze week. Meer kan helaas niet. Vriend zegt nog steeds niets te zien ook al werk ik mij al maanden in het zweet voor uren, ouders en omgeving zien het wel en ik... Ik zwijg maar.

Leuk zo'n vriend, weet niet of hij er dan echt serieus tegenover staat anders zou het het niet zo uitdrukken...

als ik mijn doelen heb bereikt ( o.k. geen 16% maar tussen 20% en 25%) kan ik zeggen dat ik het helemaal zelf heb gedaan ( en met hulp van forum van dat zal ik noot vergeten)

Laatst bewerkt:
Karmen onthoud goed dat je het altijd alleen en voor je zelf doet.
Kan mij voorstellen dat je vriend het niet leuk vind dat hij je 10 uur kwijt is aan sport.
Wacht maar als hij straks wel resultaat ziet, dan mag je straks niet meer alleen naar de sportschool (bang voor de mannen :) )
Kijk uit dat je niet te veel gaat sporten anders hou je het niet vol. Rust is ook erg belangrijk, je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen.
Geniet van het sporten en probeer een ritme er in te krijgen zodat het allemaal makkelijker gaat. Succes hoor

Je mag best weten dat ik altijd stuk ga met beenoefeningen. Loop met bodypump of andere lessen leeg op benen ( duizelig of misselijk). Des te beter dus nu.

Ben echt serieus bezig dus ik laat zeker weten hoe het gaat.

Hou er rekening mee dat dit schema voor spierpijn gaat zorgen
Als je dan verzuurde benen hebt en je gaat daarna weer iets met benen trainen dan is dat erg zwaar (en soms pijnlijk) Als ik een goede training achter de rug heb dan kan ik 2 dagen bijna niet zitten zo'n pijn aan mijn kont heb ik dan. Afgelopen week heb ik 2 dagen na mijn beentraining gefiets naar mijn werk (12km) en dat was erg zwaar (ik kwam niet vooruit)
Hoop dat jij betere benen hebt als ik :)

Pfff, is geen fraai verhaal en ongepast vind ik om zo te posten. Feit is wie het laatst lacht, lacht het best. En als ik mijn doelen heb bereikt ( o.k. geen 16% maar tussen 20% en 25%) kan ik zeggen dat ik het helemaal zelf heb gedaan ( en met hulp van forum van dat zal ik noot vergeten)

Ach, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat jij je in het zweet werkt en dat meneer zegt dat hij het niet ziet, trek het je niet zo aan, gewoon lekker trainen :thumb:

Hij ziet je elke dag, en dan is het moeilijk verschil te zien - heb ik thuis ook. Totdat ik vriendlief foto's onder z'n neus schoof - ik maak er elke maand eentje. Als je de foto's mag geloven dan ben ik gigantisch gekrompen de afgelopen tijd! :D

QUOTE]Kan mij voorstellen dat je vriend het niet leuk vind dat hij je 10 uur kwijt is aan sport.
Hij sport zelf ook ( met gebruik van androgel) 5 dagen per week. Ik woon trouwens niet samen;)

Kijk uit dat je niet te veel gaat sporten anders hou je het niet vol. Rust is ook erg belangrijk, je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen.
Geniet van het sporten en probeer een ritme er in te krijgen zodat het allemaal makkelijker gaat. Succes hoor
[/QUOTE] Meer regelmaat kan ik niet aanbrengen. De ene week 5-7 dagen en de andere week 5 dagen. Maar zal zorgen dat ik ook rust inbouw.

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

Hou er rekening mee dat dit schema voor spierpijn gaat zorgen
Pijn is fijn want dan weet ik dat ik heb gewerkt zeg maar dus ben benieuwd!
Afgelopen week heb ik 2 dagen na mijn beentraining gefiets naar mijn werk (12km) en dat was erg zwaar (ik kwam niet vooruit)
Hoop dat jij betere benen hebt als ik :)
Mwa, ik vrees nu het ergste;). Gaat wat worden dus. Vrijdat print ik jouw schema uit op mijn werk. Weekeinde heb ik vroege diensten maar ik ga zondag na werk nog even sporten dus geef ik het schema af.

Terug
Naar boven