AndroidHealthClinic

Alisa's logje

Wanneer gaan we met zijn alle naar de mac donalds ipv alleen vergaderen?

De dbb dames spreken eerste keer niet af op een parkeerplaats, jij kan buiten wachten neem ik ze wel mee voor een big mac.

Wie houd je voor de gek, jij moet friet en vlees hebben geen fancy koekje met een theetje.

Kijk man na mijn hart 😁

• Heart
Waarderingen: AK
Doe even lief tegen elkaar jullie moeten nog mee met het motorrijden.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag en weekend avonddiensten dus vanmorgen om 08:00 naar de gym voor een legday. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel in de ochtend meteen benen trainen, mega opgezette buik, buikpijn, ongesteld geworden door de pil heen, nog meer vocht vasthouden, maaaar wel de legday gerockt + kwartiertje cardio (dat helpt vaak tegen de buikpijn). Na het trainen terug naar huis lopen met een zonnetje is toch wel lekker ☺️Normaal gesproken had ik nu al een week krom gelopen van de pijn dus ik ben eigenlijk toch wel blij dat ik vooralsnog niks heb hoeven omgooien/aanpassen qua trainingen.

Gewicht is geen touw aan vast te knopen, zeker op dit moment niet. Gaat van +0,5 naar -0,7 naar +0,3 dus ik laat het wegen even los en check het over 4-5 dagen weer in de hoop dat het vocht dan weer wat is afgenomen. Ik hoop wel echt dat het vocht vasthouden inderdaad verdwijnt na 3 maanden met die pil want ik vind dit echt de meest klote bijwerking van alles. Kan het gewicht op een weegschaal wel relativeren en loslaten, maar vooral het vocht in je gezicht is zo klote omdat ik constant een moe gevoel heb door mijn ogen/wallen die ik ervan krijg. Zie er ook constant moe uit terwijl ik dat niet ben pfff.

Een van de dames nog een tip voor een goede concealer ofzo? 🤣

Een van de dames nog een tip voor een goede concealer ofzo? 🤣
Ligt er een beetje aan, wat is je primaire focus en hoeveel ben je bereid uit te geven? Elke huidtint heeft weer een ander type concealer wat goed werkt en daardoor zijn er ook zo (belachelijk) veel opties. In de lagere/mid prijsklasse heb je van Catrice en Kiko doorgaans goede opties, ik ben niet zo'n fan van hun huidskleur concealers aangezien die vaak erg geel uitvallen. Wat binnen die merken wel interessant kan zijn is bijvoorbeeld een roze/groene concealer aangezien die dingen als donkere kringen of roodheid kunnen verminderen. Ik heb zelf een hele lichte, roze ondertoon huid dus in die merken is een kleurmatch vaak geen optie plus dat ik ze vaak vind 'creasen' onder de ogen zonder goed poeder.

Zelf gebruik ik inmiddels al jaren de concealer van Saint Laurent aangezien hun lichte tinten een goede match zijn, de applicator is fijn en ik gebruik geen foundation, dus ik vind het prima er iets meer aan uit te geven. Goede dekking, blend mooi in en blijft lang zitten. Maar goed, daar is de prijs ook naar :grinny:

Qua concealer geen idee.... nooit gebruikt 🫣

Qua gewichtschommelingen is lastig. De een blijft er last van houden, de ander niet. Ik kan/kon per dag ergens een kilo in gewicht wisselen. Maar het was schommelend. In mijn gezicht is vnl gewicht verlies te zien (moe eruit zien) en vasthouden van vocht niet. Dus het omgekeerde. Maar ook dat varieert per persoon.
Ik denk dat iedereen het eigenlijk wel iets heeft dat vocht toont in je gezicht. Alleen veelal gaat dat geleidelijker.
Ik denk ook dat als je hormonen weer wat stabieler worden na een aantal weken dat het plots wisselen van vocht ook minder wordt.
Maar hou er rekening mee dat t stabiliseren van hormonen ook een paar maanden kan duren. Je lijf krijgt met aardige omschakeling te maken.

Ook blijf je verschil houden als je in het begin of eind van je strip zit qua vocht vasthouden of niet.

Maar wel erg fijn dat je niet krom loopt van de pijn!

Ligt er een beetje aan, wat is je primaire focus en hoeveel ben je bereid uit te geven? Elke huidtint heeft weer een ander type concealer wat goed werkt en daardoor zijn er ook zo (belachelijk) veel opties. In de lagere/mid prijsklasse heb je van Catrice en Kiko doorgaans goede opties, ik ben niet zo'n fan van hun huidskleur concealers aangezien die vaak erg geel uitvallen. Wat binnen die merken wel interessant kan zijn is bijvoorbeeld een roze/groene concealer aangezien die dingen als donkere kringen of roodheid kunnen verminderen. Ik heb zelf een hele lichte, roze ondertoon huid dus in die merken is een kleurmatch vaak geen optie plus dat ik ze vaak vind 'creasen' onder de ogen zonder goed poeder.

Zelf gebruik ik inmiddels al jaren de concealer van Saint Laurent aangezien hun lichte tinten een goede match zijn, de applicator is fijn en ik gebruik geen foundation, dus ik vind het prima er iets meer aan uit te geven. Goede dekking, blend mooi in en blijft lang zitten. Maar goed, daar is de prijs ook naar :grinny:
Ik heb eigenlijk al jaren eentje van Nars en die beviel altijd prima! Maar het is heel gek, ondanks het vocht vasthouden en dikke oogjes is mn huid juist heel droog ineens. Dus de concealer die ik nu heb trekt ineens in alle droogtelijntjes die er uit het niks ook gratis bij kwamen. Heb al een oogcrème van La Roche Posay die wel echt heel goed hydrateert maar zelfs dat is niet meer voldoende. Dus denk dat ik er eentje moet hebben die wat minder droog is, alleen zijn vaak de dekkende concealers juist aan de droge kant😒 ik ga eens kijken naar die van YSL! Welke is het die jij hebt?

Je werkt toch nachtdiensten?

Geen crème die je gaat redden meid.

Qua concealer geen idee.... nooit gebruikt 🫣

Qua gewichtschommelingen is lastig. De een blijft er last van houden, de ander niet. Ik kan/kon per dag ergens een kilo in gewicht wisselen. Maar het was schommelend. In mijn gezicht is vnl gewicht verlies te zien (moe eruit zien) en vasthouden van vocht niet. Dus het omgekeerde. Maar ook dat varieert per persoon.
Ik denk dat iedereen het eigenlijk wel iets heeft dat vocht toont in je gezicht. Alleen veelal gaat dat geleidelijker.
Ik denk ook dat als je hormonen weer wat stabieler worden na een aantal weken dat het plots wisselen van vocht ook minder wordt.
Maar hou er rekening mee dat t stabiliseren van hormonen ook een paar maanden kan duren. Je lijf krijgt met aardige omschakeling te maken.

Ook blijf je verschil houden als je in het begin of eind van je strip zit qua vocht vasthouden of niet.

Maar wel erg fijn dat je niet krom loopt van de pijn!
Nja als ik er last van blijf houden na 3 maanden ga ik terug naar de arts want dit gaat hem niet worden als het blijvend is😅 het voelt gewoon ongemakkelijk en zwaar ook als je vocht in je gezicht vasthoudt. Op mn onderarmen merk ik het ook maar dat boeit me echt een heel stuk minder dan mn ogen. Kan het niet gewoon ff lekker naar een niet-boeiende plek gaan als mn enkels ofzo😂

Volgens mij moet begin/einde strip niet uitmaken aangezien elke pil exact dezelfde hoeveelheid hormonen heeft toch. Je eigen cyclus is er dan niet meer als het goed is dus dat zou dan weinig moeten schelen lijkt me..? Ik slik het sowieso aan 1 stuk door zonder stopweek (op advies) dus echt geen enkele piek/daling meer als het goed is🤔

Je werkt toch nachtdiensten?

Geen crème die je gaat redden meid.
Klopt maar daar komt dit probleem niet vandaan🥲 tegen nachtdiensten werkt een oogmaskertje nog wel hahaha maar hier kan niks tegenop.😭

Volgens mij moet begin/einde strip niet uitmaken aangezien elke pil exact dezelfde hoeveelheid hormonen heeft toch.
Na drie maanden niet meer, tegen die tijd is effect inderdaad minimaal. Nu kan je wel degelijk nog last van de naweeën hebben.

Via je huid komen wel alle afvalstoffen als laatste naar buiten, was je hormoonhuishouding dus niet lekker kun je dat inderdaad terug zien in bijvoorbeeld exceem (even opletten of droge plekken daar niet in overgaan, en dan zeker geen conceiler gebruiken).
En is het "gewoon" vocht vasthouden of wordt het langzaam oedeem?
Ik heb dat laatste wel eens gehad in mijn gezicht doordat ik reageerde op bepaalde medicijnen. Not funny

Als het gewoon vocht is: gezicht masseren, met gezichtscups cuppen, lymphedrainage om te verlichten?

En vochtafdrijvend eten voor zover je dat nog niet zou doen? Vis, eieren, peulvruchten en en noten

Misschien ergens gemist maar hoe oud ben jij eigenlijk? En welk type huid is wel makkelijk om vanuit daar een foundation/poeder te kiezen.

Droge huid heb ik standaard met koud weer rondom mijn ogen en dus smeer ik savonds voor de nacht met vaseline in. Verder standaard serum in de ochtend en avond, momenteel van la roche en dag en nacht creme van image, nivea en ordinary.

Ik heb heel wat foundations etc geprobeerd maar zit al jaren vast aan de fit me poeder van maybelline. Goed voor de gemengde huid en geeft een matte finish.

Terug
Naar boven