Ik heb deze:
Besteld bij Bodystore als ik mij niet vergis.
De tweede generatie heeft meer androgene effecten dan de eerste generatie.
Puur op vlak van spiergroei is de derde generatie de "minst erge", juist omdat deze niet zo androgeen is als de anderen.
Vierde generatie is volledig anti-androgeen, en dus eigenlijk de slechtste op vlak van spiergroei.
Welke had je van de derde generatie? Want als het een driefasepil was kan je wel wat vet bijkomen door de hoge dosis progestageen in de derde week. Al wordt dat volgens mij niet zo snel gegeven.
Waterretentie is ook wel een dingetje bij de derde generatie + constante folliculaire fase, misschien hield je gewoon wat meer water vast waardoor alles er wat "softer" uitzag.
Zoely hoort bij de vierde generatie, maar is nog een apart geval daarin omdat deze een bio-identieke vorm van estradiol (net zoals Yasmin) bevat waarbij testosteron ook dropt, maar niet zo hard als bij de rest. Ze zijn er alleen nog niet over uit of dit dan ook beter zou zijn op het vlak van training omdat de progestageen die erin zit wel volledig anti-androgeen is (vierde generatie).
4de generatie heeft wel meer positieve effecten op anderen vlakken (minder vette huid en acne, minder haargroei op het lichaam,..)
Ik zou gewoon degene pakken die je het beste verdraagt en niet zoveel rekening houden met het effect op spiergroei. Het is het ook niet waard om je continu kut te voelen (zowel mentaal als fysiek) op eentje met als enige voordeel dat je net wat beter spieren kan ontwikkelen.
(+ moest je DHEA kunnen verdragen is er ook al een hoop opgelost)
Ik zit zelf aan de mini-pil (yay

), dus ook tweede generatie en ik ga ook beter op minder carbs.
Heb tijdens mijn cut maanden op 50 gram of minder gezeten en gaat gewoon prima. Nu ik aan het bulken ben heb ik de carbs weer een stuk verhoogd (zo'n 200 gram), maar loopt toch minder lekker heb ik het idee. Dus ga binnenkort ook weer wat carbs inwisselen voor vetten.
Geen probleem, veel succes