MuscleMeat

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
IMG_6820.jpeg

Verjaardagscadeautje want de meid is inmiddels alweer 30 en wist niet wat te vragen als cadeautje. Leek me wel handig voor wat extra stappen als het weer eens regent of ik random energie kwijt moet😂👍🏼 ben benieuwd, eerst maar batterijen halen straks zodat de afstandsbediening het ook doet en ik hem aan kan zetten

IMG_6820.jpeg

Verjaardagscadeautje want de meid is inmiddels alweer 30 en wist niet wat te vragen als cadeautje. Leek me wel handig voor wat extra stappen als het weer eens regent of ik random energie kwijt moet😂👍🏼 ben benieuwd, eerst maar batterijen halen straks zodat de afstandsbediening het ook doet en ik hem aan kan zetten
Compact ding

Ja ik had dit dus in jouw logje gelezen! Had er al e.e.a. over opgezocht en ook onderzoeken gelezen waarbij het inderdaad een positieve bijdrage had bij vrouwen die dit bijnamen tijdens het slikken van de pil. Waar haal jij dat/welke neem jij? Ik overweeg dat ook te proberen zodra ik stabiel ben op de pil die ik nu slik, want dat is het nog niet bepaald, maar lijkt me wel heel interessant om t.z.t. eens te proberen! Kwam er alleen online niet helemaal uit welke nou wel of niet te kopen en welke het beste is.
Ik heb deze:
IMG_20250213_112940.jpg

Besteld bij Bodystore als ik mij niet vergis.
Heb jij enig idee hoe dat zit met derde generatie pillen en de pillen die in de 'overige' categorie vallen? Heb hiervoor namelijk eentje van de derde generatie gehad die juist weer anti-androgeen is en dat was echt helemaal ruk, toen zag ik ook gigantisch verschil in lichaamscompositie (in negatieve zin) en voelde me echt shitty en kracht nam enorm af. Dáár weer voor zat ik aan de Zoely (categorie 'overige') met estradiol en nomegestrol en daar werd ik echt een emo b*ch van dus daarom was ik daarmee gestopt. Ik had wel het idee dat dat minder effect had op spieropbouw/lichaamscompositie en overweeg nog steeds om die eventueel nog een kans te geven als deze die ik nu heb niet gaat doen wat het moet doen.

Ben inderdaad nog dingen aan het uitpluizen, het lijkt namelijk wel alsof ik echt contra reageer op wat je zou verwachten. Ik voelde me doorgaans ook een stuk beter in de luteale fase dan in de folliculaire fase terwijl ik overal lees dat vrouwen zich juist beter voelen in de folliculaire fase. Dus ik dacht; wie weet ga ik dan juist een stuk beter op hetgeen waar de meeste vrouwen slecht op gaan, geen idee hoe dit gaat uitwerken maar alles is een beetje trial and error
De tweede generatie heeft meer androgene effecten dan de eerste generatie.
Puur op vlak van spiergroei is de derde generatie de "minst erge", juist omdat deze niet zo androgeen is als de anderen.
Vierde generatie is volledig anti-androgeen, en dus eigenlijk de slechtste op vlak van spiergroei.

Welke had je van de derde generatie? Want als het een driefasepil was kan je wel wat vet bijkomen door de hoge dosis progestageen in de derde week. Al wordt dat volgens mij niet zo snel gegeven.
Waterretentie is ook wel een dingetje bij de derde generatie + constante folliculaire fase, misschien hield je gewoon wat meer water vast waardoor alles er wat "softer" uitzag.

Zoely hoort bij de vierde generatie, maar is nog een apart geval daarin omdat deze een bio-identieke vorm van estradiol (net zoals Yasmin) bevat waarbij testosteron ook dropt, maar niet zo hard als bij de rest. Ze zijn er alleen nog niet over uit of dit dan ook beter zou zijn op het vlak van training omdat de progestageen die erin zit wel volledig anti-androgeen is (vierde generatie).

4de generatie heeft wel meer positieve effecten op anderen vlakken (minder vette huid en acne, minder haargroei op het lichaam,..)

Ik zou gewoon degene pakken die je het beste verdraagt en niet zoveel rekening houden met het effect op spiergroei. Het is het ook niet waard om je continu kut te voelen (zowel mentaal als fysiek) op eentje met als enige voordeel dat je net wat beter spieren kan ontwikkelen.
(+ moest je DHEA kunnen verdragen is er ook al een hoop opgelost)
Ah dat idee had ik dus al een beetje, dat het daar invloed op had. Als ik namelijk terug reken kon ik carbs een stuk beter verdragen en gaan opbouwen toen ik een aantal maanden van de pil af was. Daarom ging ik waarschijnlijk een stuk beter op low carbs in de periode dat ik aan de pil zat (alleen was dat toen de 3e gen. pil)
Ik zit zelf aan de mini-pil (yay :o), dus ook tweede generatie en ik ga ook beter op minder carbs.
Heb tijdens mijn cut maanden op 50 gram of minder gezeten en gaat gewoon prima. Nu ik aan het bulken ben heb ik de carbs weer een stuk verhoogd (zo'n 200 gram), maar loopt toch minder lekker heb ik het idee. Dus ga binnenkort ook weer wat carbs inwisselen voor vetten.
Nee klopt haha honger heb ik nog geen last van maar dat zal in een later stadium gerust komen, dus dan is dit een goeie om dan eens toe te passen om te kijken wat het doet.
Dankjewel!! 🙏
Geen probleem, veel succes :)

Nog gefeliciteerd met jouw verjaardag @Alisa . Fijne dag gewenst

Gefeliciteerd 😊😊😊😊

@Kathlinoo Kunnen mannen dat supplement ook gebruiken?

Ik heb deze:
IMG_20250213_112940.jpg

Puur op vlak van spiergroei is de derde generatie de "minst erge", juist omdat deze niet zo androgeen is als de anderen.
Vierde generatie is volledig anti-androgeen, en dus eigenlijk de slechtste op vlak van spiergroei.

Welke had je van de derde generatie? Want als het een driefasepil was kan je wel wat vet bijkomen door de hoge dosis progestageen in de derde week. Al wordt dat volgens mij niet zo snel gegeven.
Waterretentie is ook wel een dingetje bij de derde generatie + constante folliculaire fase, misschien hield je gewoon wat meer water vast waardoor alles er wat "softer" uitzag.

Zoely hoort bij de vierde generatie, maar is nog een apart geval daarin omdat deze een bio-identieke vorm van estradiol (net zoals Yasmin) bevat waarbij testosteron ook dropt, maar niet zo hard als bij de rest. Ze zijn er alleen nog niet over uit of dit dan ook beter zou zijn op het vlak van training omdat de progestageen die erin zit wel volledig anti-androgeen is (vierde generatie).

4de generatie heeft wel meer positieve effecten op anderen vlakken (minder vette huid en acne, minder haargroei op het lichaam,..)

Ik zou gewoon degene pakken die je het beste verdraagt en niet zoveel rekening houden met het effect op spiergroei. Het is het ook niet waard om je continu kut te voelen (zowel mentaal als fysiek) op eentje met als enige voordeel dat je net wat beter spieren kan ontwikkelen.

Ik zit zelf aan de mini-pil (yay :o), dus ook tweede generatie en ik ga ook beter op minder carbs.
Heb tijdens mijn cut maanden op 50 gram of minder gezeten en gaat gewoon prima. Nu ik aan het bulken ben heb ik de carbs weer een stuk verhoogd (zo'n 200 gram), maar loopt toch minder lekker heb ik het idee. Dus ga binnenkort ook weer wat carbs inwisselen voor vetten.

Geen probleem, veel succes :)
Ik lees even mee. Niet voor mijzelf, maar wel voor mij dochter. Ik heb zelf Zoely gehad en dit had voor mij een negatief effect op mijn spiergroei/kracht (wel een positief effect op de huid).

IMG_6820.jpeg

Gefeliciteerd 🥳🥳🥳

Late gefeliciteerd 🫣🎊🎈🎉

Gefeliciteerd 🎊🥳🍾

Gefeliciteerd, meen dat je net 20 was geworden!

Het is dat je geen mac lust anders trakteerde ik 💁

Ik heb deze:
IMG_20250213_112940.jpg

Ah top dankje! 😁

Kijk dit is echt top info, hier kan ik wel wat mee! Ik haalde het trouwens door elkaar, ik had Zoely en Yasmin, dus die andere waar ik het over had is dan een 4e generatie pil ipv 3e, dat had ik ff verkeerd opgeslagen. En daarvan vond ik de Yasmin dus echt heel kut voor mijn prestaties in de gym.
Maar wat je zegt idd, het is het niet waard om je constant maar kut te voelen. Dan liever met pil en consistent kunnen trainen, dan zonder pil en steeds geen regelmaat hebben met trainen door klachten die ik dan weer heb. Morgen moet ik weer even naar de gyn, want vooralsnog heb ik al 5 weken aaneengesloten bloedingen dus dat lijkt me niet eeeecht de bedoeling. Kijken wat het gaat worden, nog ff volhouden of wéér switchen. Zodra het stabiel is allemaal wil ik sowieso die DHEA ook eens proberen want het klinkt wel echt als een meerwaarde!
Je weet echt een hoop hier van, heel fijn! ☺️

Bedankt voor de felicitaties☺️

Helemaal blij met mn loopband, nu kan ik gewoon lekker youtube aanzetten of meezingen/dansen met mn koptelefoon op zonder dat iemand me raar aankijkt😂👍🏼 normaal gesproken krijg ik mn hartslag pas boven de 130 op incline 9 maar had er nu geen incline voor nodig:roflol:

niet bang dat je eraf stapt als je hem op die plek hebt staan voor de tv? :p
Dit, inderdaad. Ik kan dus met geen mogelijkheid op zo een apparaat lopen zonder dat ik er af val. Of ik er nou naast stap of gewoon met de ene voet de andere eraf schop, het gaat niet goed.

niet bang dat je eraf stapt als je hem op die plek hebt staan voor de tv? :p
Dit, inderdaad. Ik kan dus met geen mogelijkheid op zo een apparaat lopen zonder dat ik er af val. Of ik er nou naast stap of gewoon met de ene voet de andere eraf schop, het gaat niet goed.
Ik maakte vroeger een radslag op een balk van 10cm breed op 1.20m hoogte ik denk dat dit wel goedkomt :roflol: vandaag in elk geval geen last van gehad haha

Er zijn mensen die werken terwijl ze op een wandelband staan, dan zal tv kijken ook wel lukken 😂

Ah top dankje! 😁

Kijk dit is echt top info, hier kan ik wel wat mee! Ik haalde het trouwens door elkaar, ik had Zoely en Yasmin, dus die andere waar ik het over had is dan een 4e generatie pil ipv 3e, dat had ik ff verkeerd opgeslagen. En daarvan vond ik de Yasmin dus echt heel kut voor mijn prestaties in de gym.
Maar wat je zegt idd, het is het niet waard om je constant maar kut te voelen. Dan liever met pil en consistent kunnen trainen, dan zonder pil en steeds geen regelmaat hebben met trainen door klachten die ik dan weer heb. Morgen moet ik weer even naar de gyn, want vooralsnog heb ik al 5 weken aaneengesloten bloedingen dus dat lijkt me niet eeeecht de bedoeling. Kijken wat het gaat worden, nog ff volhouden of wéér switchen. Zodra het stabiel is allemaal wil ik sowieso die DHEA ook eens proberen want het klinkt wel echt als een meerwaarde!

Je weet echt een hoop hier van, heel fijn! ☺️
Dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling idd, als er één voordeel is aan de pil is het wel dat je daar niet meer mee moet dealen haha. Benieuwd wat ze zal zeggen, wennen aan een pil kan best een tijd duren dus zou niet helemaal ontmoedigd zijn als je toch nog even moet doorbijten met deze.

Ik vind dit altijd zo overdreven als ik de story's op insta voorbij zie komen dat men tijdens werk nog aan het lopen is op zon band.
Een stukje lopen werkt voor mij top als mijn creativiteit even op is, of als ik het gewoon even niet meer zie.

Terug
Naar boven