Fitness Seller

Alisa's logje

Ik heb eigenlijk al jaren eentje van Nars en die beviel altijd prima! Maar het is heel gek, ondanks het vocht vasthouden en dikke oogjes is mn huid juist heel droog ineens. Dus de concealer die ik nu heb trekt ineens in alle droogtelijntjes die er uit het niks ook gratis bij kwamen. Heb al een oogcrème van La Roche Posay die wel echt heel goed hydrateert maar zelfs dat is niet meer voldoende. Dus denk dat ik er eentje moet hebben die wat minder droog is, alleen zijn vaak de dekkende concealers juist aan de droge kant😒 ik ga eens kijken naar die van YSL! Welke is het die jij hebt?
Je geeft aan dat je huid droog is, dus het probleem is niet alleen concealer/rond de ogen in dat geval? Net zoals in de pubertijd, wanneer je met hormonen start of begint, kan je huid enorm veranderen. Het is dus goed om te kijken waar je huid tegen kan om daar je routine op aan te passen, anders gaat elke vorm van make-up trekken of lijnen vormen. Ik heb bijvoorbeeld een gigantisch gevoelige huid dus ik heb maar heel selectief keuze uit merken waar ik goed op reageer, zeker nu met de koude winter is het echt opletten anders dan 'breekt' m'n huid helemaal. Inmiddels weet ik ongeveer welke merken ik kan hebben en daar blijf ik dan ook bij (mega onhandig, want het is natuurlijk een Nederlands merk dus ik moet continue een voorraad inslaan en meenemen). Wisselen betekent voor mij weer van voor af aan beginnen.

Als je echt een hele droge huid hebt, zijn zaken als een serum of een extra voedende creme erg aan te raden. Zelf zweer ik bij Zarqa, ze hebben hele fijne lijnen waar weinig ingrediënten in zitten die je huid kunnen activeren op een slechte manier. Helaas zul je namelijk, als je de kern niet aanpakt, met elke soort concealer gaan creasen, even als met foundation. Zelf heb ik van YSL de 0.5 of 1 qua kleurtinten, die werkt voor mij goed als highlighter/concealer.

Vervelend deze klachten! Als je nog wat advies vanuit een andere hoek dan je arts zoekt: ik behandel dagelijks dames met hormonale problematiek van overgangsklachten tot onvruchtbaarheid, van een sterk verstoorde cyclus tot endometriose.

• Topic Starter Topic Starter
Na drie maanden niet meer, tegen die tijd is effect inderdaad minimaal. Nu kan je wel degelijk nog last van de naweeën hebben.
Ah oké dat wist ik niet, thanks! Nog even volhouden dus.
Via je huid komen wel alle afvalstoffen als laatste naar buiten, was je hormoonhuishouding dus niet lekker kun je dat inderdaad terug zien in bijvoorbeeld exceem (even opletten of droge plekken daar niet in overgaan, en dan zeker geen conceiler gebruiken).
Ook dit wist ik niet, ik had dus ineens mega last van mijn huid toen ik niet aan de pil was en dat wordt nu met de pil weer beter. Had daar nooit zoveel last van, tot de afgelopen paar maanden ineens. Dus blij dat dat minder wordt. Ik ben bang dat op mijn ogen inderdaad overgegaan is van extreem droog/gevoelig naar eczeem (door contactallergie kennelijk). Maar denk dat ik daar de oorzaak van gevonden heb. Ik heb wel veel voedselintoleranties, maar de enige echte allergie waar ik echt zwaaar allergisch voor ben, is acrylaten. En dat zit ook in sommige mascara's. Ik heb al jaren dezelfde mascara en kennelijk is de samenstelling daarvan recent veranderd en je raad het al: sinds kort acrylaten er in. Dus heb nu anti-allergie pillen van de huisarts en een of andere crème om het te stoppen. Het zag er namelijk echt uit alsof ik in allebei mn ogen gestoken was door een wesp:o
En is het "gewoon" vocht vasthouden of wordt het langzaam oedeem?
Ik heb dat laatste wel eens gehad in mijn gezicht doordat ik reageerde op bepaalde medicijnen. Not funny
Ik denk dat het "gewoon" vocht vasthouden is want ik merk het ook aan mijn onderarmen bijvoorbeeld. Zag daar altijd die aderen best wel erg, zeker tijdens/na het trainen en dat is nu echt een stuk minder. En dus in mijn gezicht. Dacht dat ik het mezelf misschien inbeeldde, maar mijn ouders zagen het ook laatst. Dus hoop dat dit weer weggaat over een tijdje.
Als het gewoon vocht is: gezicht masseren, met gezichtscups cuppen, lymphedrainage om te verlichten?
Ik ga eens proberen met van die rollers, de rest lijkt me te heftig haha.

Misschien ergens gemist maar hoe oud ben jij eigenlijk? En welk type huid is wel makkelijk om vanuit daar een foundation/poeder te kiezen.
Ik ben (nog 2 weken) 29! Foundation en poeder is niet echt een probleem momenteel, ik gebruik inderdaad ook die poeder van Maybelline die jij ook gebruikt, die is top! En foundation draag ik niet altijd, maar als ik het draag heb ik daar geen last van. Ik gebruik foundation sowieso niet op/rondom mijn ogen daar doe ik alleen concealer!
Droge huid heb ik standaard met koud weer rondom mijn ogen en dus smeer ik savonds voor de nacht met vaseline in. Verder standaard serum in de ochtend en avond, momenteel van la roche en dag en nacht creme van image, nivea en ordinary.
Mijn huid was ook even heel droog inderdaad, dat valt nu gelukkig weer mee! Gebruikte altijd serums van Paula's Choice en qua crème gebruik ik al jaren de meest simpele van Bepanthen. Die vind ik ook wel chill voor in de ochtend want die trekt snel in. Voor in de avond zou ik misschien wel een andere willen! Misschien ook even kijken voor eentje van La Roche want de oogcrème daarvan vind ik wel echt top ook.

Je geeft aan dat je huid droog is, dus het probleem is niet alleen concealer/rond de ogen in dat geval? Net zoals in de pubertijd, wanneer je met hormonen start of begint, kan je huid enorm veranderen. Het is dus goed om te kijken waar je huid tegen kan om daar je routine op aan te passen, anders gaat elke vorm van make-up trekken of lijnen vormen. Ik heb bijvoorbeeld een gigantisch gevoelige huid dus ik heb maar heel selectief keuze uit merken waar ik goed op reageer, zeker nu met de koude winter is het echt opletten anders dan 'breekt' m'n huid helemaal. Inmiddels weet ik ongeveer welke merken ik kan hebben en daar blijf ik dan ook bij (mega onhandig, want het is natuurlijk een Nederlands merk dus ik moet continue een voorraad inslaan en meenemen). Wisselen betekent voor mij weer van voor af aan beginnen.
Ja klopt maar vooral de huid rond mijn ogen is ineens heel droog, de rest van mijn gezicht valt nu wel weer mee eigenlijk (ben even gestopt met serums en alleen crème van Bepanthen gaan gebruiken) en dat maakte echt een groot verschil! Alleen mijn ogen blijft ellende: zowel opgezwollen als lijntjes/droog ineens. Dat is echt van de laatste 3/4 weken ofzo. De oogcrème van La Roche Posay heb ik sinds kort en die vind ik wel echt heeel fijn. Van andere crèmes heb ik inderdaad snel dat het gaat prikken/branden dus durf ook niet zo snel wat nieuws te proberen. Had hiervoor altijd Biodermal maar vind deze fijner! Alleen met concealer blijf je het gewoon zien ineens dus misschien (tijdelijk) even een andere concealer gaan proberen..
Als je echt een hele droge huid hebt, zijn zaken als een serum of een extra voedende creme erg aan te raden. Zelf zweer ik bij Zarqa, ze hebben hele fijne lijnen waar weinig ingrediënten in zitten die je huid kunnen activeren op een slechte manier. Helaas zul je namelijk, als je de kern niet aanpakt, met elke soort concealer gaan creasen, even als met foundation. Zelf heb ik van YSL de 0.5 of 1 qua kleurtinten, die werkt voor mij goed als highlighter/concealer.
Heb je een aanrader voor een serum voor onder de ogen? Ik had altijd een caffeïne serum met hyaluronzuur maar durf ff geen serums meer in de buurt van mijn ogen te gebruiken want weet niet wat nu wel of niet aan te raden is haha

Heb je een aanrader voor een serum voor onder de ogen? Ik had altijd een caffeïne serum met hyaluronzuur maar durf ff geen serums meer in de buurt van mijn ogen te gebruiken want weet niet wat nu wel of niet aan te raden is haha
Een serum met hyaluron is wel héél geconcentreerd onder de ogen, wellicht dat dat ermee te maken heeft. Ik gebruik zelf de oogcreme van Beauty of Joseon, dat is in Nederland ook goed te krijgen. Grootste tip die ik heb gehad: gebruik de oogcreme voor de huid rondom je oog (dus niet alleen onder) omdat de huid boven je ogen ook enorm gevoelig is en veroudering kan vertonen.

Voor mij werkt BoJ erg goed - heb nu ook een aantal van hun andere producten besteld om te testen. O.a een dagcreme met SPF en een retinol serum als aanvulling op mijn nachtcrême.

Ochtend: Reinigen (met water) - SPF - Vitamine C - Dagcrême
Nacht: Reinigen (lotion + water) - Hydra serum - Nachtcrême

Zodra het weer weer wat beter wordt swap ik het hydra serum voor hopelijk een retinol serum als die goed bevalt.

Maar denk dat ik daar de oorzaak van gevonden heb. Ik heb wel veel voedselintoleranties, maar de enige echte allergie waar ik echt zwaaar allergisch voor ben, is acrylaten.
@DieNase zei al: exceem en al helemaal op die plek komtvanuit Chinese geneeskunde vanuit de maag-darm kanaal: spijsvertering.

Een serum met hyaluron is wel héél geconcentreerd onder de ogen, wellicht dat dat ermee te maken heeft. Ik gebruik zelf de oogcreme van Beauty of Joseon, dat is in Nederland ook goed te krijgen. Grootste tip die ik heb gehad: gebruik de oogcreme voor de huid rondom je oog (dus niet alleen onder) omdat de huid boven je ogen ook enorm gevoelig is en veroudering kan vertonen.

Voor mij werkt BoJ erg goed - heb nu ook een aantal van hun andere producten besteld om te testen. O.a een dagcreme met SPF en een retinol serum als aanvulling op mijn nachtcrême.

Ochtend: Reinigen (met water) - SPF - Vitamine C - Dagcrême
Nacht: Reinigen (lotion + water) - Hydra serum - Nachtcrême

Zodra het weer weer wat beter wordt swap ik het hydra serum voor hopelijk een retinol serum als die goed bevalt.
Oogcrème doe ik inderdaad ook op mijn oogleden! Alleen serums niet want dat pakt juist vaak verkeerd uit.
Ik ga eens kijken voor dat hydra serum!

Het hydraserum wat ik momenteel gebruik is deze van Zarqa, in combinatie met hun dag/nachtcreme.

Gewicht momenteel 63 kg. -0.9 t.o.v. 26 januari wat wel redelijk overeen komt met 0,5 per week. Lijkt dus weer in een normaal tempo te gaan gelukkig :clap:

Voeding even wat aangepast voor komende week. Macro's hetzelfde gehouden maar merkte dat het met werk steeds vaker niet goed uitkomt met M4 eten en tijd tussen het trainen waardoor ik met trainen last kreeg. Daarom i.p.v. 3 bakken kip, rijst en groente naar 2 bakken kip, rijst en groente + 1x COR met whey en wat fruit. Dat verteert even wat beter voor het trainen ☺️ Op naar week 4!

M1: 50g havermout, 15g whey, 10g powdered PB
M2: 140g kip, 40g rijst, 120g groente
M3: 140g kip, 40g rijst, 120g groente
M4: 45g COR, 15g whey, fruit
M5: 70g havermout, 20g whey, 8g pure chocola

1648kcal, 180C, 152P, 25F
Vetten is erg laag, maar na verschillende fases van alles testen met carbs en vetten ga ik hier toch echt het beste op en heb ik minder buikklachten.

Vocht lijkt ook wat weg te trekken, in elk geval is het in mijn gezicht al een stuk minder en afgelopen week dacht mijn lichaam echt ff een plas-marathon te houden ofzo:roflol:.
Gewicht vind ik een lastige indicator want dat schommelt nog best erg maar blijft in elk geval omlaag gaan. Blijf het wegen wel in de gaten houden om wel te checken dat het niet te hard gaat of te lang stilstaat maar verder let ik voor progressie vooral op wat ik voel en zie. Gister -0,4 en besloten om even 1 dagje op onderhoud te eten en 50g carbs extra.

Trainingen gaan nog steeds heel lekker en steady, wat dat betreft ben ik echt zó blij dat ik op deze pil vrij goed ga. Zeker nu het vocht ook wat minder lijkt te worden heb ik weinig bijwerkingen t.o.v. andere soorten pillen die ik heb geprobeerd. Enige nadeel (misschien TMI voor de mannen dus sorry) is dat ik de afgelopen maand echt constant bloedverlies heb. Soms 1 of 2 dagen niet en dan begint het weer opnieuw. Maandag maar even contact opnemen met de gyn om te vragen of dit gewoon een kwestie van volhouden is of toch ergens een keer een stopweek moet inlassen want dit begint wel irritant te worden. Maar dan nog heb ik nog liever dit dan de pijn die ik hiervoor had en hoef niet te schuiven met trainingen dus daar ben ik al blij om.

Vetten is erg laag, maar na verschillende fases van alles testen met carbs en vetten ga ik hier toch echt het beste op en heb ik minder buikklachten.
Trouwens wel een leuke aanvulling dat ik voorheen onwijs moeite had met carbs en daar zieke energiedips van kreeg. Mijn hoogste carb-dagen waren toen max 150g carbs en zat gemiddeld op 120-130g carbs. Heb van jullie toen veel tips gekregen en het weer kunnen opbouwen, dus dat ik nu in een cut zonder problemen 180g eet en gister ook zonder issues 230g eet zonder daar nu de aftermath van te hebben, had ik 5 maanden terug nooit verwacht haha. Dank is groot 🙏

Denk dat ik daarom af en toe nog een wat hoger carb-dagje tussendoor doe, misschien eens per 3/4 weken ofzo. Om te voorkomen dat als carbs in een later stadium verder omlaag gaan, ik straks weer met hetzelfde probleem zit.

Voeding even wat aangepast voor komende week. Macro's hetzelfde gehouden maar merkte dat het met werk steeds vaker niet goed uitkomt met M4 eten en tijd tussen het trainen waardoor ik met trainen last kreeg. Daarom i.p.v. 3 bakken kip, rijst en groente naar 2 bakken kip, rijst en groente + 1x COR met whey en wat fruit. Dat verteert even wat beter voor het trainen ☺️ Op naar week 4!

M1: 50g havermout, 15g whey, 10g powdered PB
M2: 140g kip, 40g rijst, 120g groente
M3: 140g kip, 40g rijst, 120g groente
M4: 45g COR, 15g whey, fruit
M5: 70g havermout, 20g whey, 8g pure chocola

Vocht lijkt ook wat weg te trekken, in elk geval is het in mijn gezicht al een stuk minder en afgelopen week dacht mijn lichaam echt ff een plas-marathon te houden ofzo:roflol:.
Gewicht vind ik een lastige indicator want dat schommelt nog best erg maar blijft in elk geval omlaag gaan. Blijf het wegen wel in de gaten houden om wel te checken dat het niet te hard gaat of te lang stilstaat maar verder let ik voor progressie vooral op wat ik voel en zie. Gister -0,4 en besloten om even 1 dagje op onderhoud te eten en 50g carbs extra.

Trainingen gaan nog steeds heel lekker en steady, wat dat betreft ben ik echt zó blij dat ik op deze pil vrij goed ga. Zeker nu het vocht ook wat minder lijkt te worden heb ik weinig bijwerkingen t.o.v. andere soorten pillen die ik heb geprobeerd. Enige nadeel (misschien TMI voor de mannen dus sorry) is dat ik de afgelopen maand echt constant bloedverlies heb. Soms 1 of 2 dagen niet en dan begint het weer opnieuw. Maandag maar even contact opnemen met de gyn om te vragen of dit gewoon een kwestie van volhouden is of toch ergens een keer een stopweek moet inlassen want dit begint wel irritant te worden. Maar dan nog heb ik nog liever dit dan de pijn die ik hiervoor had en hoef niet te schuiven met trainingen dus daar ben ik al blij om.
Fijn dat dit goed voor je werkt! Enige waar je qua vetten op moet letten is dat dit impact kan hebben op je gemoedstoestand. Als dit het geval is, zou ik de vetten weer gaan verhogen.

Fijn dat dit goed voor je werkt! Enige waar je qua vetten op moet letten is dat dit impact kan hebben op je gemoedstoestand. Als dit het geval is, zou ik de vetten weer gaan verhogen.
Ah goeie om even in het achterhoofd te houden! Doe dit nu ongeveer 2 maanden laag in vetten en vooralsnog gaat het goed!

Was een beetje aan het bijlezen en zag dat je je afvroeg of de pil invloed had op spieropbouw. Je hebt er eentje van de tweede generatie en die is redelijk androgeen.
De pil zorgt ervoor dat ons totaal en vrij testosteron met 50% daalt. Dus ja, het heeft er wel een negatieve invloed op. Misschien is het wel interessant om een DHEA supplement te overwegen, 50 mcg keert dit voor een groot deel weer om. Als je heel gevoelig bent kan het wat virilisatie teweeg brengen, dus best eerst met een kleinere dosis checken hoe je 't verdraagt.

Wat misschien ook nog interessant is om te weten (maar wat je compleet mag negeren gezien je het tegenovergestelde merkt en zelf nog vanalles aan het uitpluizen bent): een tweede generatie pil zorgt ervoor dat je eigenlijk continu in een luteale fase zit waardoor de insulinesensitiviteit is verlaagd en je lichaam meer vetten gebruikt voor energie dan carbs. Een vet"rijker" dieet zou daardoor zorgen dat je minder snel honger hebt tijdens het cutten. Maar gezien je nog niet zolang bezig bent met cutten zal dat sowieso wel meevallen momenteel.

Misschien is het wel interessant om een DHEA supplement te overwegen
Ja ik had dit dus in jouw logje gelezen! Had er al e.e.a. over opgezocht en ook onderzoeken gelezen waarbij het inderdaad een positieve bijdrage had bij vrouwen die dit bijnamen tijdens het slikken van de pil. Waar haal jij dat/welke neem jij? Ik overweeg dat ook te proberen zodra ik stabiel ben op de pil die ik nu slik, want dat is het nog niet bepaald, maar lijkt me wel heel interessant om t.z.t. eens te proberen! Kwam er alleen online niet helemaal uit welke nou wel of niet te kopen en welke het beste is.
Wat misschien ook nog interessant is om te weten (maar wat je compleet mag negeren gezien je het tegenovergestelde merkt en zelf nog vanalles aan het uitpluizen bent): een tweede generatie pil zorgt ervoor dat je eigenlijk continu in een luteale fase
Heb jij enig idee hoe dat zit met derde generatie pillen en de pillen die in de 'overige' categorie vallen? Heb hiervoor namelijk eentje van de derde generatie gehad die juist weer anti-androgeen is en dat was echt helemaal ruk, toen zag ik ook gigantisch verschil in lichaamscompositie (in negatieve zin) en voelde me echt shitty en kracht nam enorm af. Dáár weer voor zat ik aan de Zoely (categorie 'overige') met estradiol en nomegestrol en daar werd ik echt een emo b*ch van dus daarom was ik daarmee gestopt. Ik had wel het idee dat dat minder effect had op spieropbouw/lichaamscompositie en overweeg nog steeds om die eventueel nog een kans te geven als deze die ik nu heb niet gaat doen wat het moet doen.

Ben inderdaad nog dingen aan het uitpluizen, het lijkt namelijk wel alsof ik echt contra reageer op wat je zou verwachten. Ik voelde me doorgaans ook een stuk beter in de luteale fase dan in de folliculaire fase terwijl ik overal lees dat vrouwen zich juist beter voelen in de folliculaire fase. Dus ik dacht; wie weet ga ik dan juist een stuk beter op hetgeen waar de meeste vrouwen slecht op gaan, geen idee hoe dit gaat uitwerken maar alles is een beetje trial and error
waardoor de insulinesensitiviteit is verlaagd en je lichaam meer vetten gebruikt voor energie dan carbs. Een vet"rijker" dieet zou daardoor zorgen dat je minder snel honger hebt tijdens het cutten.
Ah dat idee had ik dus al een beetje, dat het daar invloed op had. Als ik namelijk terug reken kon ik carbs een stuk beter verdragen en gaan opbouwen toen ik een aantal maanden van de pil af was. Daarom ging ik waarschijnlijk een stuk beter op low carbs in de periode dat ik aan de pil zat (alleen was dat toen de 3e gen. pil)
Maar gezien je nog niet zolang bezig bent met cutten zal dat sowieso wel meevallen momenteel.
Nee klopt haha honger heb ik nog geen last van maar dat zal in een later stadium gerust komen, dus dan is dit een goeie om dan eens toe te passen om te kijken wat het doet.
Dankjewel!! 🙏

Terug
Naar boven