MuscleMeat

Alisa's logje

Ik heb thuis een tang liggen en als mijn zusje hier is helpt die me met meten haha. Dus daarom dat ik het ongeveer op die metingen schat, zal niet 100% kloppen maar dan heb ik in elk geval een beetje een indicatie. Maar verder kijk ik in de spiegel en vergelijk ik foto’s😊

Vind het soms lastig om het zelf goed te zien hoor, ben thuis nog steeds aan het klooien met licht en heb daar gewoon echt geen goede belichting. Heb gekeken voor goede lampen maar heb inmiddels geen opslagruimte meer dus ff bedenken hoe ik dat ga oplossen. Dus ik heb voorlopig de kleedkamer op werk aangehouden als vaste plek met dezelfde belichting en als ik de foto’s die ik daar steeds maak vergelijk dan zie ik wel echt de vooruitgang haha.
Zo doe ik het ook (huidplooi + spiegel). Ik doe dit zelf al een jaar of 13 (dus dat maakt het redelijk betrouwbaar) en ik laat mijn vriend mijn rug en tricep meten. Het zal het enigzins benaderen, maar een DEXA is een stuk betrouwbaarder. Dat heb ik ook in het verleden wel eens gehad.

Thuis heb ik ook alleen slecht licht! Groot verschil met de sportschoollampen:p

Ik zag wel online speciale poseerlampen. Wie weet ga ik die ooit aanschaffen voor thuis.

• Topic Starter Topic Starter
Zo doe ik het ook (huidplooi + spiegel). Ik doe dit zelf al een jaar of 13 (dus dat maakt het redelijk betrouwbaar) en ik laat mijn vriend mijn rug en tricep meten. Het zal het enigzins benaderen, maar een DEXA is een stuk betrouwbaarder. Dat heb ik ook in het verleden wel eens gehad.

Thuis heb ik ook alleen slecht licht! Groot verschil met de sportschoollampen:p

Ik zag wel online speciale poseerlampen. Wie weet ga ik die ooit aanschaffen voor thuis.
Ja die lampen kreeg ik ook getipt in dit logje! Die lijken me echt top. Kan ze alleen niet kwijt haha dus even kijken hoe ik dat ga fixen

Komend weekend weer nachtdiensten en heb daar nog een vraagje over, misschien dat @vntl daar advies over heeft: door de maaltijden van de laatste/uitslaapdag te verplaatsen naar de 1e dag (werkte vorige keer overigens prima) heb ik op de 1e dag 194g eiwitten en op de uitslaapdag 109. Gemiddeld eet ik 150g eiwitten per dag. Maakt het erg veel uit dat ik de laatste dag op minder eiwitten zit? Heb de 1e dag een zware legday gepland staan voor ik de nachten in ga dus dat komt in principe wel goed uit en de uitslaapdag heb ik alleen schouders/triceps/abs en probeer de meeste eiwitten te eten na die training. Is dat oke zo of kan ik qua eiwitten beter meer doen op de uitslaapdag?
Ik zou er persoonlijk niet om stressen al zullen er genoeg zijn die dat wel doen, ik eet die dag ook minder eiwitten.

Als het je echt niet lekker zit zou je wat meer eiwitten kunnen eten maar ik denk niet dat het uitmaakt aangezien je de dag/nacht ervoor al genoeg hebt gegeten en dat is ook niet zomaar 'foetsie' en weg uit je lichaam.

Google gemini zegt dit,

Nee, je verliest waarschijnlijk geen spier als je 1 dag minder eiwitten eet, zeker niet als je de dag ervoor genoeg hebt gegeten. Je lichaam slaat geen grote hoeveelheden eiwitten op, maar er is wel een zekere buffer.
Waarom je je geen zorgen hoeft te maken over 1 dag:
* Eiwitreserves: Hoewel je lichaam geen grote eiwitvoorraad heeft zoals bij vetten of koolhydraten, is er wel een pool van aminozuren (de bouwstenen van eiwitten) beschikbaar in je bloed en spieren. Deze kunnen worden gebruikt als je een dag minder eiwitten binnenkrijgt.
* Spierafbraak is een proces: Spierafbraak gebeurt niet acuut na één dag met een lagere eiwitinname. Het is een geleidelijk proces dat over meerdere dagen of zelfs weken van onvoldoende eiwitinname en/of een calorietekort plaatsvindt.
* Balans over meerdere dagen: Wat telt is de gemiddelde eiwitinname over een langere periode, zoals een week. Een dag met minder eiwitten kan prima gecompenseerd worden door andere dagen met voldoende inname.
Wanneer het wel een probleem kan zijn:
* Structureel te weinig eiwitten: Als je over een langere periode consequent te weinig eiwitten eet, loop je wel risico op spierverlies.
* Groot calorietekort: Als je naast een lage eiwitinname ook een groot calorietekort hebt, is de kans op spierafbraak groter. Je lichaam kan dan spiereiwitten gaan afbreken voor energie.
* Intensieve training: Als je intensief traint, heb je meer eiwitten nodig voor spierherstel en -opbouw. Een dag met te weinig eiwitten kan dan het herstel belemmeren.
Conclusie:
Eén dag minder eiwitten zal waarschijnlijk geen merkbaar effect hebben op je spiermassa, zeker niet als je de dag ervoor voldoende hebt gegeten. Zorg er wel voor dat je over het algemeen voldoende eiwitten binnenkrijgt, vooral als je sport.

Ik zou er persoonlijk niet om stressen al zullen er genoeg zijn die dat wel doen, ik eet die dag ook minder eiwitten.

Als het je echt niet lekker zit zou je wat meer eiwitten kunnen eten maar ik denk niet dat het uitmaakt aangezien je de dag/nacht ervoor al genoeg hebt gegeten en dat is ook niet zomaar 'foetsie' en weg uit je lichaam.

Google gemini zegt dit,

Nee, je verliest waarschijnlijk geen spier als je 1 dag minder eiwitten eet, zeker niet als je de dag ervoor genoeg hebt gegeten. Je lichaam slaat geen grote hoeveelheden eiwitten op, maar er is wel een zekere buffer.
Waarom je je geen zorgen hoeft te maken over 1 dag:
* Eiwitreserves: Hoewel je lichaam geen grote eiwitvoorraad heeft zoals bij vetten of koolhydraten, is er wel een pool van aminozuren (de bouwstenen van eiwitten) beschikbaar in je bloed en spieren. Deze kunnen worden gebruikt als je een dag minder eiwitten binnenkrijgt.
* Spierafbraak is een proces: Spierafbraak gebeurt niet acuut na één dag met een lagere eiwitinname. Het is een geleidelijk proces dat over meerdere dagen of zelfs weken van onvoldoende eiwitinname en/of een calorietekort plaatsvindt.
* Balans over meerdere dagen: Wat telt is de gemiddelde eiwitinname over een langere periode, zoals een week. Een dag met minder eiwitten kan prima gecompenseerd worden door andere dagen met voldoende inname.
Wanneer het wel een probleem kan zijn:
* Structureel te weinig eiwitten: Als je over een langere periode consequent te weinig eiwitten eet, loop je wel risico op spierverlies.
* Groot calorietekort: Als je naast een lage eiwitinname ook een groot calorietekort hebt, is de kans op spierafbraak groter. Je lichaam kan dan spiereiwitten gaan afbreken voor energie.
* Intensieve training: Als je intensief traint, heb je meer eiwitten nodig voor spierherstel en -opbouw. Een dag met te weinig eiwitten kan dan het herstel belemmeren.
Conclusie:
Eén dag minder eiwitten zal waarschijnlijk geen merkbaar effect hebben op je spiermassa, zeker niet als je de dag ervoor voldoende hebt gegeten. Zorg er wel voor dat je over het algemeen voldoende eiwitten binnenkrijgt, vooral als je sport.
Top thanks! Dan zit ik wel goed! 👌
Scheelt weer gehannes met nog meer switchen haha

Ziek worden na je high carb day zondag = echt 👎🏼
Alles er weer uit echt fantastisch😒
Vannacht ook een klote nacht gehad, begin nu weer beetje bij te trekken dus hopelijk eind van de middag na wat maaltijden er in houden ff een goede legday knallen. Gister maar een rustdag genomen (die ik normaal op donderdag heb, ff geswitcht dan maar).

Maar soms zijn het de kleine dingetjes die me dan weer opvrolijken😊

Had een bestelling gedaan bij XXL maar PostNL gaat van alles mis laatste tijd dus het pakket werd maar niet verzonden. Klantenservice van XXL is top en snel, stuurden de bestelling opnieuw op. Maar een sample die ik had aangevinkt ofzo was er niet meer, dus ze boden andere opties aan ipv die sample, dus ik zei “doe anders maar die shaker daar kan ik er nooit genoeg van hebben

En dan open je je pakket en hebben ze er 2 shakers in gedaan haha. Zijn de kleine dingetjes soms✨
IMG_7417.jpeg

Planning is trouwens nog 5 weken cutten en dan eens kijken wat het resultaat is. De cut begon niet zo lekker en voelde een beetje rommelig door het steeds wisselen met de pil en de bijwerkingen/allergische reactie die daarbij kwamen maar de laatste tijd lijkt dat allemaal steeds meer te stabiliseren. Dus ben benieuwd wat ik er de komende weken nog uit kan halen en een beetje vooruit denken voor de vervolgstappen👌🏼

Beterschap 🍀

Hopelijk lukt knallen vanmiddag weer.
Ben benieuwd over vijf weken, je bent al een aardig eind op weg 💪💪

Beterschap! Lijkt weer lekker rond te gaan nu, hoor het veel om me heen ook

in

Nachtdiensten zitten er weer op en slaap is wel echt een issue man😩. Maandag en dinsdag ziek geweest en hoopte vrijdagochtend uit te slapen (voorslapen later op de dag lukt me namelijk nooit dus ik trek de 1e nacht dan gewoon door) maar was om 08:00 klaarwakker. Toch voelde ik me vrijdag eigenlijk top, goede legday gehad en de 1e nachtdienst ging me ook goed af. Maar het slapen daarna is echt ellende. Lag er 07:00 in en om 11:00 wakker, nog even verder kunnen slapen maar om 12:30 was het echt klaar.

Na ontbijt gister meteen gaan trainen en training ging ook wel lekker en leefde ik even van op, maar toen ik gister om 21:00 moest beginnen voelde het bij begin dienst al alsof ik aan het einde van een nachtdienst was en afgelopen nacht was ook echt strijden voor mn leven🤣 Op te weinig slaap, na trainen, in een kcal tekort en dan buiten werken en het dan zo koud krijgen dat je gewoon niet meer warm wordt was echt terror. Thermolegging, thermoshirt, dikke jas aan maar volgende keer kan ik beter een skipak aantrekken denk ik:roflol:

Vandaag wekker gezet voor 14:00 maar was 11:30 wakker (doodmoe maar gewoon echt niet meer in slaap kunnen vallen, kutste wat er is).

Dus 1x 5,5 uur geslapen en 1x 4,5 uur, echt niet best. Ik ga zo slecht op weinig slaap, hoop echt dat die nachten weer wat meer gaan wennen de komende tijd en ik dan overdag ook wat beter kan slapen.

Na een liter water, koffie en ontbijt leef ik weer een beetje, straks schouders & triceps trainen en vanavond maar proberen op tijd te slapen en hoop echt even een goede nacht te maken.

Pfftt nachtdiensten kijken me echt vreselijk. Ik vind het al knap dat je aan die uren slaap komt.

Pfftt nachtdiensten kijken me echt vreselijk. Ik vind het al knap dat je aan die uren slaap komt.
Om ze te werken vind ik ze juist wel leuk, voorheen had ik ook niet zoveel problemen met slapen, als ik geen wekker zette kon ik rustig tot 17:00 doorslapen 🤣
En dan is het prima te doen. Maar sinds ik een jaar geen nachten heb gedraaid is het slapen na de nachten echt verschrikkelijk. Dus hoop er weer snel aan te wennen anders wordt dit wel een probleempje🤞

Ik vind het nog netjes 5.5 uur en 4.5 uur :trollface:

Om ze te werken vind ik ze juist wel leuk, voorheen had ik ook niet zoveel problemen met slapen, als ik geen wekker zette kon ik rustig tot 17:00 doorslapen 🤣
En dan is het prima te doen. Maar sinds ik een jaar geen nachten heb gedraaid is het slapen na de nachten echt verschrikkelijk. Dus hoop er weer snel aan te wennen anders wordt dit wel een probleempje🤞
Jointje roken voor het slapengaan

Vervelend zeg. Klinkt pittig zo. Ik hoop dat je snel went.

Nachtdiensten zitten er weer op en slaap is wel echt een issue man😩. Maandag en dinsdag ziek geweest en hoopte vrijdagochtend uit te slapen (voorslapen later op de dag lukt me namelijk nooit dus ik trek de 1e nacht dan gewoon door) maar was om 08:00 klaarwakker. Toch voelde ik me vrijdag eigenlijk top, goede legday gehad en de 1e nachtdienst ging me ook goed af. Maar het slapen daarna is echt ellende. Lag er 07:00 in en om 11:00 wakker, nog even verder kunnen slapen maar om 12:30 was het echt klaar.

Na ontbijt gister meteen gaan trainen en training ging ook wel lekker en leefde ik even van op, maar toen ik gister om 21:00 moest beginnen voelde het bij begin dienst al alsof ik aan het einde van een nachtdienst was en afgelopen nacht was ook echt strijden voor mn leven🤣 Op te weinig slaap, na trainen, in een kcal tekort en dan buiten werken en het dan zo koud krijgen dat je gewoon niet meer warm wordt was echt terror. Thermolegging, thermoshirt, dikke jas aan maar volgende keer kan ik beter een skipak aantrekken denk ik:roflol:

Vandaag wekker gezet voor 14:00 maar was 11:30 wakker (doodmoe maar gewoon echt niet meer in slaap kunnen vallen, kutste wat er is).

Dus 1x 5,5 uur geslapen en 1x 4,5 uur, echt niet best. Ik ga zo slecht op weinig slaap, hoop echt dat die nachten weer wat meer gaan wennen de komende tijd en ik dan overdag ook wat beter kan slapen.

Na een liter water, koffie en ontbijt leef ik weer een beetje, straks schouders & triceps trainen en vanavond maar proberen op tijd te slapen en hoop echt even een goede nacht te maken.
Oef dat klinkt zwaar en ook heel herkenbaar!! In een kcaltekort helemaal💀

Gelukkig vannacht gewoon weer 8 uurtjes slaap gepakt 🥳
Gewicht na de nachten en goed slapen 59,6. Dus halve kilo minder dan vorige week dus het heeft geen effect daarop gehad gelukkig👌

Nog een maandje cutten, ben benieuwd wat de komende 4 weken nog gaat opleveren. Wel meer honger laatste tijd en dat vind ik eigenlijk niet eens zo erg want dan weet ik dat het werkt wat ik doe, maar had dit ook steeds als ik op 2/3 van mijn training zat (en dan nog cardio moest doen erna) en dat vind ik wel echt kut en leidt af van de training. Dus even wat slimmere keuzes maken qua verdeling van voeding, in de ochtend had ik de rijst al weggehaald bij M2 en nu bij M1 heb ik vloeibaar eiwit + een normaal ei toegevoegd en minder havermout/carbs zodat ik een wat grotere pre & post workout meal heb met wat meer carbs er in terwijl de macro's hetzelfde blijven. Op legdays iets meer carbs dan de rest van de week en ik denk dat ik de high carb day die ik elke 2 weken doe dan op de vrijdag voor de 1e nachtdienst ga doen. Dan heb ik ook wat meer uren om de carbs over te verdelen aangezien ik merkte dat ik na de vorige high carb day best wel last kreeg van bloedsuiker pieken/dips en daarmee juist meer vermoeidheid met zoveel carbs in 1 dagje proppen.

Ik vind het wel een beetje een mindfuck worden dat je de ene dag denkt dat je nog lang niet klaar bent met cutten, de dag erna denkt van holy f**k ik word alleen maar skinny en het niet er niet eens uit alsof ik uberhaupt train, dag daarna weer denken van oh nou eigenlijk gaat het precies goed en weer blij zijn met jezelf:roflol:

Die mindfuck is er altijd wel imo, met bulken krijg je net hetzelfde :p
"Oh, deze spieren zijn best wel aan het groeien??"
"Never mind, nog steeds gewoon ecto"
"Godver, ik ben in 1 week tijd opeens moddervet geworden??"
"Haha nee, gaat helemaal goed dit"

Terug
Naar boven