AndroidHealthClinic

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
Die mindfuck is er altijd wel imo, met bulken krijg je net hetzelfde :p
"Oh, deze spieren zijn best wel aan het groeien??"
"Never mind, nog steeds gewoon ecto"
"Godver, ik ben in 1 week tijd opeens moddervet geworden??"
"Haha nee, gaat helemaal goed dit"
Hahaha ja het enige moment dat ik dit niet had was op onderhoud maar tijdens bulken had ik precies dit ook ja hahaha🤣 twijfelen of je uberhaupt wel spier opbouwt of dat het alleen maar vet is wat erbij komt 😂😂

Nou ik zit weer lekker in de up/down rollercoaster hier😐 ik denk dat de nachtdiensten toch teveel impact hebben gehad op mn hormonen want kreeg maandagavond meteen weer een bloeding (2 weken terug ook al) terwijl dat net weer een tijdje helemaal stabiel leek te zijn. Kutzooi! Heb altijd wel gehad dat door een reeks van 4 nachten mijn cyclus een week kon verschuiven maar nu steeds na 2 nachtdienstjes om de 2 weken is het raak dwars door de pil heen.

Dus weer lekker bloated en mega buikpijn daarvan want de endo krijgt ook geen rust zo op deze manier.

Verder is voeding wel helemaal on point en trainen gaat eigenlijk ook goed. Maandag (legday) en dinsdag (rug/rear delts/biceps) zelfs wat PR’s gehaald wat ik echt niet verwacht had. Schouders/triceps/glutes gister gewoon prima geen bijzonderheden.

Wat lager in carbs gezeten de afgelopen week en dat beviel eigenlijk wel heel goed, kreeg er geen extra honger van, mentaal ook geen moeite mee en qua energie zat ik ook goed tot vandaag eigenlijk. Want de enige grote downside die ik merk sinds ik lager in carbs zit (70-80g) is dat mijn vertering gewoon zegt van yo we kappen er gewoon mee❌ (al 4 dagen dus fack my life)

Dus tel dat op bij het al bloated zijn door de hormonen en mega endo buikpijn = vandaag echt helemaal naar de klote🙃 gelukkig is vandaag een rustdag en heb ik nog 23 verlofdagen over dus heb maar ff een dagje vrij genomen.

Denk toch maar ff een paar dagen het ei + vloeibaar eiwit bij het ontbijt weer terugwisselen voor wat meer havermout in de hoop dat mijn vertering weer wat op gang komt (morgen weer hip thrusts op het programma dus beter is mijn buik morgen weer ff normaal😂) en eventueel daarna om de dag of om de 2 dagen afwisselen met wel/geen ei of extra havermout. De kleine veranderingen krijgen nu wel grote invloed merk ik.

Nou ik zit weer lekker in de up/down rollercoaster hier😐 ik denk dat de nachtdiensten toch teveel impact hebben gehad op mn hormonen want kreeg maandagavond meteen weer een bloeding (2 weken terug ook al) terwijl dat net weer een tijdje helemaal stabiel leek te zijn. Kutzooi! Heb altijd wel gehad dat door een reeks van 4 nachten mijn cyclus een week kon verschuiven maar nu steeds na 2 nachtdienstjes om de 2 weken is het raak dwars door de pil heen.

Dus weer lekker bloated en mega buikpijn daarvan want de endo krijgt ook geen rust zo op deze manier.

Verder is voeding wel helemaal on point en trainen gaat eigenlijk ook goed. Maandag (legday) en dinsdag (rug/rear delts/biceps) zelfs wat PR’s gehaald wat ik echt niet verwacht had. Schouders/triceps/glutes gister gewoon prima geen bijzonderheden.

Wat lager in carbs gezeten de afgelopen week en dat beviel eigenlijk wel heel goed, kreeg er geen extra honger van, mentaal ook geen moeite mee en qua energie zat ik ook goed tot vandaag eigenlijk. Want de enige grote downside die ik merk sinds ik lager in carbs zit (70-80g) is dat mijn vertering gewoon zegt van yo we kappen er gewoon mee❌ (al 4 dagen dus fack my life)

Dus tel dat op bij het al bloated zijn door de hormonen en mega endo buikpijn = vandaag echt helemaal naar de klote🙃 gelukkig is vandaag een rustdag en heb ik nog 23 verlofdagen over dus heb maar ff een dagje vrij genomen.

Denk toch maar ff een paar dagen het ei + vloeibaar eiwit bij het ontbijt weer terugwisselen voor wat meer havermout in de hoop dat mijn vertering weer wat op gang komt (morgen weer hip thrusts op het programma dus beter is mijn buik morgen weer ff normaal😂) en eventueel daarna om de dag of om de 2 dagen afwisselen met wel/geen ei of extra havermout. De kleine veranderingen krijgen nu wel grote invloed merk ik.
Dat is mooi klote.

Ik ga zelf niet lekker op weinig carbs. Ik zit nu al laag voor mijn doen🙃

Waarschijnlijk heb je het wel eens gedeeld, maar hoe ziet je voedingsschema eruit?

He gets, balen zeg...

Kun je niet van je nachtdiensten af? Je gezondheid in acht genomen, zou ik dat als werkgever wl okay vinden. Er zijn vast collega's die liever nacht dan dag etc werken.
Succes :thumb:

Je kunt ook wat psyllium husk nemen. 2x3 gram per dag samen met 2x300 ml water extra. Weet niet hoeveel je per dag drinkt verder.

Wat kloten zeg! Dacht vanmorgen nog hoe relaxed mannen het hebben zonder al die hormonen en toestanden met trainen en voeding. Lekker uitrusten vandaag 🥰

Wat kloten zeg! Dacht vanmorgen nog hoe relaxed mannen het hebben zonder al die hormonen en toestanden met trainen en voeding. Lekker uitrusten vandaag 🥰
Moet er niet aan denken, enige waarbij het in de buurt komt is tussen blast en cruise switch💀

Waarschijnlijk heb je het wel eens gedeeld, maar hoe ziet je voedingsschema eruit?
M1: 45g havermout, 20g whey, 15g powdered PB (op de lower carb days had ik dus 1 ei, 100ml vloeibaar eiwit + 25g havermout met 10g whey)
M2: 130g kip + groente
M3: 130g kip + groente + 30g rijst
M4: 45g havermout + 15g whey (pre workout)
M5: 50g COR + 20g whey (post workout, op lower carb days 40g havermout ipv 50g COR)

Maar het wisselt een beetje hoor of ik train na mijn ochtenddienst of voor een avond/nachtdienst. Dan is M1 mijn pre workout en eet ik die dag M5 als M2 na het sporten. De COR eet ik nu alleen op legdays/higher carb days.

Voor nu dus even een paar dagen het ei er uit en weer de 45g havermout voor M1 even kijken of dat verschil maakt.

Kun je niet van je nachtdiensten af? Je gezondheid in acht genomen, zou ik dat als werkgever wl okay vinden. Er zijn vast collega's die liever nacht dan dag etc werken.
Succes :thumb:
Ik ben bang van niet, heb ze een jaar niet gewerkt vanwege idd gezondheidsredenen (stond 1% op ziek zodat dat kon maar nu niet meer). Heb nu pas weer 2x nachten gedraaid dus zal ook weer even een kwestie van wennen zijn. Maar als dit zo blijft ga ik het zeker bespreken inderdaad. Als ik deze nasleep elke keer heb is het niet te doen

Je kunt ook wat psyllium husk nemen. 2x3 gram per dag samen met 2x300 ml water extra. Weet niet hoeveel je per dag drinkt verder.
Heb ik in huis! Maar elke keer als ik dat nam werd het juist alleen maar erger, ondanks extra water etc. Heb van de MDL arts magnesium tabletten (hooggedoseerd) en die werken vaak wel goed dus heb die maar ff genomen na 4 dagen👍🏼 neem altijd 2 tabletten magnesium bisglycinate maar die werken weer niet hiervoor kennelijk haha

Hahaha ik hoef die extra organen die wij hebben inderdaad niet zo nodig🤣

Precies dit, wij hebben het relatief makkelijk. Ik realizeer me dit eigenlijk pas sinds ik een vriendin heb pas hoe heftig die hormoonwisselingen zijn. Elke maand zo'n rollercoaster.. Moet er niet aan denken. Vind dat soms al lastig als vriend zijnde, laat staan als je het ook nog zelf moet ervaren...

Vriendin is een tijdje begonnen met tracken van calorieën en gewicht. Begon retesterk, daarne helemaal in paniek omdat het gewicht omhoog ging "maar ik doe nog steeds alles goed!". Samen even gekeken naar de menstruale fase en ja hoor, precies de luteale fase. Arm meisje half depressief, en paar dagen later dropte het gewicht naar all-time low. Heel veel meer respect voor - en helemaal voor sportende - vrouwen gekregen.

Precies dit, wij hebben het relatief makkelijk. Ik realizeer me dit eigenlijk pas sinds ik een vriendin heb pas hoe heftig die hormoonwisselingen zijn. Elke maand zo'n rollercoaster.. Moet er niet aan denken. Vind dat soms al lastig als vriend zijnde, laat staan als je het ook nog zelf moet ervaren...

Vriendin is een tijdje begonnen met tracken van calorieën en gewicht. Begon retesterk, daarne helemaal in paniek omdat het gewicht omhoog ging "maar ik doe nog steeds alles goed!". Samen even gekeken naar de menstruale fase en ja hoor, precies de luteale fase. Arm meisje half depressief, en paar dagen later dropte het gewicht naar all-time low. Heel veel meer respect voor - en helemaal voor sportende - vrouwen gekregen.
Ik heb anders toch echt regelmatig hormoon wisselingen/schommelingen.

Ik heb anders toch echt regelmatig hormoon wisselingen/schommelingen.
Ja snap dat als je gaat rommelen met je hormonen dat dit het geval is. Voor de gemiddelde man in Nederland is dit toch niet zo, en daar doelde ik eigenlijk op.

Arm meisje half depressief, en paar dagen later dropte het gewicht naar all-time low. Heel veel meer respect voor - en helemaal voor sportende - vrouwen gekregen.
Haha het is ook mega deprimerend als je vocht vasthoudt etc. Dat ziet er net zo uit als vet. En als je dan een paar dagen later 30x naar de wc moet om te plassen weet je: oh, morgen met wegen een new low en het vocht is weer weg😂

Meteen mooi bruggetje naar deel 2 van my bipolar gym life: waar ik me gister nog een dikke zwangere zeekoe voelde, was mijn buik vandaag weer helemaal plat en was ik weer blij😂👍🏼

En de voorgaande dagen zijn weer helemaal gecompenseerd door de vrouw in de gym die aan me vroeg of ik aan het trainen was voor een wedstrijd “want ze zag me al een aantal weken voorbij lopen en zag me steeds droger worden” 🥺Ze had zelf 4 bikini wedstrijden gedaan en dacht dat ik daar ook voor bezig was al. Daar kan geen pre-workout tegenop dus ik had een top training/legday vandaag💪🏼

de vrouw in de gym die aan me vroeg of ik aan het trainen was voor een wedstrijd “want ze zag me al een aantal weken voorbij lopen en zag me steeds droger worden” 🥺Ze had zelf 4 bikini wedstrijden gedaan en dacht dat ik daar ook voor bezig was al. Daar kan geen pre-workout tegenop dus ik had een top training/legday vandaag💪🏼
❤️❤️❤️❤️ Wat een gigantisch mooi compliment, zeker van iemand die zelf heeft meegedaan en dus de criteria snapt.

En zonder die criteria te kennen; snap ik haar ook 😉

❤️❤️❤️❤️ Wat een gigantisch mooi compliment, zeker van iemand die zelf heeft meegedaan en dus de criteria snapt.

En zonder die criteria te kennen; snap ik haar ook 😉
Jaaa she made my day🥰
Maar ik denk zelf dat ik er eerst echt nog weer een bouwfase tegenaan moet gooien hoor haha. Maar dat laat ik tzt aan een coach over mocht ik het wel echt nog steeds aandurven haha

Dat zijn de betere complimenten 😀

Jaaa she made my day🥰
Maar ik denk zelf dat ik er eerst echt nog weer een bouwfase tegenaan moet gooien hoor haha. Maar dat laat ik tzt aan een coach over mocht ik het wel echt nog steeds aandurven haha
Altijd leuk om te horen zo’n complimenten!

Je zou probiotica een kans kunnen geven voor je problemen, kan je halen bij de Etos Kruidvat, heb ik keer als tip gekregen van de huisarts.

En Husk inderdaad wat Wovano aangaf

Gewicht maandag na de nachtdiensten 59,6 - gister 59,3 - vandaag 59,0.
39df7fa0-a2c7-472d-bad9-94747ce2ad97.jpeg

07d357a5-8f04-4049-ad44-be182efd6b5c.jpeg

a67cc8f0-531c-4e56-bd62-320b0296b70b.jpeg

Sorry voor de kwaliteit, had filmpjes gemaakt en daar screenshots van gemaakt, geen tijd/energie meer gister om het ff rustig te doen haha

Hoop de laatste weken onderlichaam ook nog wat droger te krijgen. Lichaam houdt het daar vast alsof zn leven er vanaf hangt :roflol:

Altijd leuk om te horen zo’n complimenten!

Je zou probiotica een kans kunnen geven voor je problemen, kan je halen bij de Etos Kruidvat, heb ik keer als tip gekregen van de huisarts.

En Husk inderdaad wat Wovano aangaf
Probiotica neem ik elke ochtend! En L-glutamine ook👌🏼 denk dat de oorzaak echt de eieren waren of de hormonen door de nachtdiensten🤷🏼‍♀️

Eventjes een update want het gaat hier niet zo top 😔 sinds de laatste nachtdiensten 2-3 goede dagen gehad en daarna echt een fysieke crash gehad die niet beter wordt. Gewicht ging naar 58,6 en toen in een paar dagen naar 59,7 ondanks dat ik 100% in een tekort zat. Herstel ook totaal niet, heb nooit last na buikspieren trainen en had nu 6 dagen intense spierpijn. Benen herstelden ook niet ondanks dat ik 3 volle dagen tussen de legdays hield en 24/7 hevige spierpijn in mn benen.

Constant een slap gevoel en tegelijk loodzware benen, helemaal kapot ondanks 8-9 uur slapen, duizelig zijn bij alleen al gewoon opstaan van een stoel en extra zout/elektrolyten hielpen ook niet meer. High carb day eigenlijk pas morgen gepland maar besloten om die naar voren te halen naar dinsdag en daar werd ik nog beroerder van😒

Moeders (verpleegkundige) bloeddruk laten meten en die was lager dan goed is, hartslag zwak en sloeg soms over. Snap er geen reet van. Alsof er ineens een knopje omging en mn lichaam denkt van nou ik vind het wel mooi geweest we gaan ff lekker protesteren🤷🏼‍♀️

Terwijl ik eigenlijk niet eens echt honger had of het idee had dat ik nou echt heel diep moest gaan ofzo, had er eigenlijk geen moeite mee allemaal en zat er net lekker in dus ik heb er best wel de pest in.

Heb besloten om de cut maar even te stoppen en 2 weken op onderhoud te gaan zitten en mezelf weer ff op te lappen. Als ik me dan weer goed voel even kijken wat ik ga doen. Ben nog niet waar ik wil zijn maar misschien even voor de langzamere aanpak gaan daarna. Ik hou er niet van als mn planning niet gaat zoals ik bedacht had🙄 maar nu nog doorgaan slaat natuurlijk nergens op en belemmert me ook in werk en privé.

Dus even stil aan mijn kant en ga de frustratie even een plekkie geven🙃

ohja dit vond ik nog wel cool, first ever ab vein🥺

IMG_7599.jpeg

Terug
Naar boven