- Waardering
- 8.335
- Lengte
- 1m60
- Massa
- 62kg
- Vetpercentage
- 24%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Weet je in ieder geval zeker dat je er flink lean bijstaat :O
Klinkt als een goede keuze. Staat er flink shredded bij, gaat niet in de koude kleren zitten (of naja, misschien ook wel 🥶)Heb besloten om de cut maar even te stoppen en 2 weken op onderhoud te gaan zitten en mezelf weer ff op te lappen.
Ja ik baal als een stekker. Was 20 januari begonnen dus 3 maandjes onderweg nu. Hoop me inderdaad straks weer goed te voelen en dan wil ik nog echt ff door voor het laatste beetje hahaHele gave foto, jammer dat je je er zo slecht bij voelt. Ik hoop dat je na even op onderhoud weer beter voelt. Hoe lang ben je ook alweer bezig onder onderhoud?
Haha ja beetje wel maar gelukkig wordt het ook weer wat warmer🤣🤣Klinkt als een goede keuze. Staat er flink shredded bij, gaat niet in de koude kleren zitten (of naja, misschien ook wel 🥶)
Afgelopen nacht 11 uur geslapen😂 Energie is nog laag maar even alles geanalyseerd en een plan gemaakt voor de komende 2 weken & daarna🤓 Denk dat het een combinatie is van teveel stressfactoren bij elkaar (wisseldiensten waar ik weer aan moet wennen, trainingen, cardio die opgehoogd was, hetzelfde eten elke dag en een kcal tekort met veel low carb dagen)
Haha ja die mindset had ik ook, ik dacht ook van ja het is logisch dat je je niet zo top voelt en vermoeid voelt. Maar dit ging verder dan vermoeidheid, voelde me echt compleet uitgeput. En dan moet ik mezelf ook ff een reality-check geven dat ik een gewone cut aan het doen ben en dat als je voor een wedstrijd oid bezig bent je dan nog ff zal volhouden, maar dat dat nu nergens op slaat en nergens voor nodig is om me zo nog een aantal weken te voelen en daar prive en met werk ook zoveel last van te hebben.Ze zeggen vaker in de sport dat wanneer je je het slechtst voelt, je er het beste bij staat.
Ik ben er zelf daarom ook voorstander van om langere periodes te bulken om zo ook je caloriebehoefte omhoog te krijgen en hooguit wat minicuts te doen. Met meer spiermassa op het frame is het ook veel makkelijker om naar een lager vetpercentage te gaan.Energie is nog laag maar even alles geanalyseerd en een plan gemaakt voor de komende 2 weken & daarna🤓 Denk dat het een combinatie is van teveel stressfactoren bij elkaar (wisseldiensten waar ik weer aan moet wennen, trainingen, cardio die opgehoogd was, hetzelfde eten elke dag en een kcal tekort met veel low carb dagen)
Heb nu 2 korte nachten (tot 03:00 ipv tot 06:30 dus beter haha) en daarna nog een avonddienst maandag dus ga even rust nemen van trainen tot dinsdag om stress factoren te beperken en dus even 2 weken uit het kcal tekort. Denk dat gewicht daarom ook zo omhoog ging afgelopen week, lichaam zat denk in complete stress-modus.
Vertering gaat slecht op vetten dus daarom zat ik daar heel laag in & ik eet elke dag hetzelfde dus ik denk dat ik maar even moet accepteren dat mn vertering wat minder goed gaat zijn komende tijd en toch wat meer vetten moet toevoegen. Dus 2 dagen per week ga ik wat hoger in vetten eten en ook weer 100-150g fruit per dag toegevoegd want dat had ik er ook uit gehaald omdat ik daar nog weleens op reageer. En koolhydraten even opgehoogd uiteraard voor komende tijd.
De rijst vervangen voor aardappel aangezien ik natrium wel had opgehoogd maar kalium niet dus ik denk dat een balansverstoring daarin ook bijdraagt.
En als ik de cut weer verder oppak over 2 weken ga ik elke ochtend ook een schepje elektrolyten poeder toevoegen zodat natrium, chloride en kalium op peil blijft. Heb 1,5 jaar terug ook een verstoring in elektrolyten gehad en toen voelde elke dag ook als death row💀 dus denk dat ik het in die hoek moet zoeken aangezien mn bloeddruk ook vrij laag was laatst.
Ik vind het mega irritant en frustrerend dit allemaal maar ik leer er weer veel van dus ik probeer het zo maar een beetje een positieve draai te geven. Laatste dagen zat ik alleen maar van ja shit als je volgend jaar een wedstrijd wil doen en je voelt je nu al zo en je lichaam reageert nu al zo slecht hier op dan gaat dat nooit lukken etc. Maar daar moet ik niet in blijven hangen haha. Leer mijn lichaam hier beter door kennen en het is gewoon uitvogelen wat wel en niet werkt. Tot nu toe ging het aardig goed maar er zijn nog wat dingetjes die beter kunnen om dit in de toekomst te voorkomen😌
Haha ja die mindset had ik ook, ik dacht ook van ja het is logisch dat je je niet zo top voelt en vermoeid voelt. Maar dit ging verder dan vermoeidheid, voelde me echt compleet uitgeput. En dan moet ik mezelf ook ff een reality-check geven dat ik een gewone cut aan het doen ben en dat als je voor een wedstrijd oid bezig bent je dan nog ff zal volhouden, maar dat dat nu nergens op slaat en nergens voor nodig is om me zo nog een aantal weken te voelen en daar prive en met werk ook zoveel last van te hebben.
Had er ook best wel de tijd voor genomen vond ik zelf haha, vanaf december 2023 tot september 2024 om op te bouwen in kcal en spiermassa na ik daar aardig van wat was verloren begin 2023. En toen september 2024 tot januari 2025 een “bulk” gedaan (geen heftige bulk, 200kcal boven onderhoud). En toen gaan cutten afgelopen 3 maanden.Ik ben er zelf daarom ook voorstander van om langere periodes te bulken om zo ook je caloriebehoefte omhoog te krijgen en hooguit wat minicuts te doen. Met meer spiermassa op het frame is het ook veel makkelijker om naar een lager vetpercentage te gaan.
Als ik jouw verhaal zo lees dan lijken mij dat geen "normale" klachten. Hopelijk voel je je snel weer wat beter🤞
Hm zou kunnen, ik zit om medische redenen aan de pil dus kan dat niet controleren, mijn hormonen zijn ook met een hoger VP whack zeg maar, maar misschien dat het toch ook wel wat invloed heeft hoor! Daarom nu ook ff komende 2 weken wat meer vetten eten en wat meer focus op micro’s ook.Beetje domme vraag, maar je zit nogal laag in vet%, weet je zeker dat dit je klachten niet versterkt mbt hormonale schommelingen? Misschien zit je al rond het punt waar je menstruatie stopt ivm je lage vetpercentage.
Jutta Leerdam is gestopt met extreem dun zijn qua vetpercentage omdat ze er te veel last van had. Misschien is dit bij jou onder de grens waar je lichaam probleemloos werkt?
3 maandjes
Weet dat van een cut je lichaam vermoeid raakt en jij ben echt droog dus, denk zeker dat dit invloed heeft. Ik kan me nog herinneren 2 jaar terug zat ik op 8% vet en zelfs lopen kostte heel veel energie en ik was heel erg vermoeid, maar wel extreem droog 😊
Aan je foto’s te zien ben je echt al super lean, zou een bulk van 5-6 weken geen uitkomst bieden?
Dat gaat je nergens brengen 🤣 als je een bulk goed wilt aanpakken zou ik zeker 1/2 jaar er voor uit trekken.Aan je foto’s te zien ben je echt al super lean, zou een bulk van 5-6 weken geen uitkomst bieden?
Of langer wellicht
Misschien dat relatief ok voor haar voelt zoals ze zich nu voelt?Als er zoveel verschillende factoren een rol kunnen spelen, dan maakt dat het ook lastig om dit te koppelen aan je vetpercentage en/of voeding.
Toen ik zelf super lean was (>10%) voelde ik mij nog relatief ok. Ik was wel sneller moe en mijn menstruatie was gestopt, maar ik kon nog wel functioneren. Als ik dat fysiek moest combineren met mijn huidige leven, dan zou dat denk ik een heel ander verhaal zijn geweest!
Wat klote zeg. Wat is je doel dan met je cut? Gewicht bereiken of shape target?Eventjes een update want het gaat hier niet zo top 😔 sinds de laatste nachtdiensten 2-3 goede dagen gehad en daarna echt een fysieke crash gehad die niet beter wordt. Gewicht ging naar 58,6 en toen in een paar dagen naar 59,7 ondanks dat ik 100% in een tekort zat. Herstel ook totaal niet, heb nooit last na buikspieren trainen en had nu 6 dagen intense spierpijn. Benen herstelden ook niet ondanks dat ik 3 volle dagen tussen de legdays hield en 24/7 hevige spierpijn in mn benen.
Constant een slap gevoel en tegelijk loodzware benen, helemaal kapot ondanks 8-9 uur slapen, duizelig zijn bij alleen al gewoon opstaan van een stoel en extra zout/elektrolyten hielpen ook niet meer. High carb day eigenlijk pas morgen gepland maar besloten om die naar voren te halen naar dinsdag en daar werd ik nog beroerder van😒
Moeders (verpleegkundige) bloeddruk laten meten en die was lager dan goed is, hartslag zwak en sloeg soms over. Snap er geen reet van. Alsof er ineens een knopje omging en mn lichaam denkt van nou ik vind het wel mooi geweest we gaan ff lekker protesteren🤷🏼♀️
Terwijl ik eigenlijk niet eens echt honger had of het idee had dat ik nou echt heel diep moest gaan ofzo, had er eigenlijk geen moeite mee allemaal en zat er net lekker in dus ik heb er best wel de pest in.
Heb besloten om de cut maar even te stoppen en 2 weken op onderhoud te gaan zitten en mezelf weer ff op te lappen. Als ik me dan weer goed voel even kijken wat ik ga doen. Ben nog niet waar ik wil zijn maar misschien even voor de langzamere aanpak gaan daarna. Ik hou er niet van als mn planning niet gaat zoals ik bedacht had🙄 maar nu nog doorgaan slaat natuurlijk nergens op en belemmert me ook in werk en privé.
Dus even stil aan mijn kant en ga de frustratie even een plekkie geven🙃
ohja dit vond ik nog wel cool, first ever ab vein🥺
![]()
Nu meteen gaan bulken is ook het slechtste wat ik nu kan doen voor m’n fysiek.. Na een cut is je lichaam juist super gevoelig voor vetopslag dus dan meteen in een kcal overschot gaan zitten lijkt me niet zo’n goed idee haha.Dat gaat je nergens brengen 🤣 als je een bulk goed wilt aanpakken zou ik zeker 1/2 jaar er voor uit trekken.
Denk ook niet dat het alles oplost hoor, maar doe niet alleen wat extra vetten, kcal ook opgehoogd richting onderhoud voor 2 weekjes. Ik verwacht ook niet dat die 2 weken ervoor zorgt dat ik me weer voel als voor de cut, maar dat het me even die boost geeft om nog het laatste maandje van de cut af te kunnen ronden tot waar ik wilde komen. En dan een reverse naar onderhoud & daarna wil ik starten met coach (heb trouwens denk ik wel besloten welke ik me goed bij zou voelen) om dan de verdere stappen te doen.Denk niet dat twee weken wat meer vetten dan gaat helpen.
Heb geen gewicht target maar idd shape target. Wil onderlichaam nog wat droger krijgen om nu goed te kunnen zien wat ik heb en wat er beter kan. En dat ook allemaal ff vastleggen met foto’s en filmpjes einde cut. Gewicht gebruik ik wel als meetmiddel uiteraard hoe lichaam reageert, of het in het goede tempo afneemt of dat ik stagneer oid maar heb geen gewichtdoel verder!Wat klote zeg. Wat is je doel dan met je cut? Gewicht bereiken of shape target?
Ja is ook zo! Moet altijd even weer schakelen als dingen niet lopen zoals gepland en dan vergeet ik weleens dat er nu niks vanaf hangt en het geen reet uitmaakt of ik 2-3 weken langer bezig ben dan ik bedacht had😂 het voelt alsof ik dan 3 maanden langer bezig ben ipv een paar weekjes. Zit er dan zo gefocust in dat het soms ook ff goed is om even uit te zoomen en te beseffen dat het echt niet zo erg is allemaal🙈Wat balen zeg maar niks verloren. Even pas op de plaat en bijtanken en dan kun je weer volgas! Zou niet teveel erover inzitten waar het weg komt. Als het komende weken bij of weg trekt weet je dat je lichaam haar grens aangaf voor dit moment en miss je calorietekort wat verkleinen als je weer opstart.