Fitness Seller

Allistair Overeem gaat tekenen bij de UFC(eindelijk bevestigd)

als de onderhandelingen snel afgerond zijn, hoe lang zou het kunnen duren voordat we hem in actie zien?

Aug 28, 2011 5:00 am
Please log in to comment on this story.

Filed under: UFC, News
RIO DE JANEIRO -- The bridge between UFC president Dana White and former Strikeforce heavyweight champ Alistair Overeem may have been scorched a bit in recent weeks, but it apparently never caught fire and burned.

Even after Zuffa removed Overeem from the Strikeforce heavyweight Grand Prix and released him from his contract, citing problems with his Golden Glory management team, the two sides are discussing a potential future together, White confirmed following the UFC 134 post-fight press conference.

"We're talking," White said. "You guys know how that whole thing went down. Golden Glory was in this position where we couldn't do business and they changed their position, which I respect. Now we can do business."

That position, of course, was an insistence on having all fighter purses funneled through Golden Glory rather than paid directly to the fighters themselves, according to White.

That was an arrangement that Zuffa simply couldn't work with, the UFC president said, and disagreements over it brought about the release of Overeem, as well as fellow Golden Glory fighters Marloes Coenen and Jon Olav Einemo.

"We're never going to be in a situation where we pay managers and not fighters," White said. "We pay fighters, and fighters pay managers. We're never going to be in that situation. I don't care who the guy is."

Then again, it didn't seem to help matters that Overeem had refused to fight on the September 10 date set for the semifinal round of the Grand Prix, insisting he wouldn't be ready until October.

But now that Golden Glory has softened their stance on payment issues, according to White, there's once again dialogue between the two sides regarding the Dutch heavyweight.

The question is, are they talking about bringing him back to Strikeforce, or injecting him into the UFC's heavyweight division, which could certainly use the infusion of big name talent right about now? After all, Golden Glory has expressed interest in signing a new contract with the UFC, so could that be Overeem's new home sooner rather than later?

"We'll see what happens," White said with a shrug.

In other words, nothing is out of the question at this point.

bron:mmafighting.com

Er kan dus nog van alles gebeuren! :)

Overeen de UFC domineren zie ik niet direct als een ABC'tje. Op de grond moet hij dan beter presteren. Ben wel benieuwd.

Verwachte het al.

als overeem gaat tekenen bij de ufc is eindelijk die hype over als die gaat vechten tegen velasquez of junior.

snap niet dat jullie allemaal overeem zo geweldig vinden, vind em nou niet bepaald spectaculair. vooral zijn laatste partijtje niet tegen werdum

als overeem gaat tekenen bij de ufc is eindelijk die hype over als die gaat vechten tegen velasquez of junior.

snap niet dat jullie allemaal overeem zo geweldig vinden, vind em nou niet bepaald spectaculair. vooral zijn laatste partijtje niet tegen werdum

Een grote, Nederlandse MMA vechter die ook nog eens K1 kampioen is. Zijn partij tegen Werdum is geen referentiekader. Uiteraard zal hij het moeilijk krijgen tegen Velasquez of Dos Santos, maar dat is geen schande. Overeem naar de UFC is prima, hij zou prima moeten kunnen meedoen in de top 5.

Update!

Mijns inziens horen we voor volgende week maandag het nieuws dat Overeem the UFC gaat aanvullen.

De tamtam in mma-land loopt als een tierelier, meerdere grote vechters zijn actief over een deelname van Overeem aan het discussieren. Carwin bijv.....

http://www.yardbarker.com/mma/articles/shane_carwin_overeem_to_the_ufc_before_2012/6430561

Dit is ook een mooi nieuwtje............Tyrone Spong naar de UFC? Wat er ook gebeurd ik ben de eerste die op dit forum hier iets over heeft gemeld :)

[Link niet meer beschikbaar]

Ciao!

• Topic Starter Topic Starter
Hoor van diverse kanten en ook op twitters van trainer martijn de jong dat er groot nieuws zit aan te komen en dat de deal naar de ufc eindelijk nagenoeg een feit is!
Als dit bevestigd word verwacht ik wel van iedereen die me toen niet een shitload aan karma had gegeven dat ze dit recht zetten. :)
Lees het topic na en constateer dat alles wat ik een jaar geleden al wist en hier neer heb gezet volledig is uitgekomen. Dat alistair naar de ufc zou gaan heb je het eerst gelezen op jullie eigen dbb!!

Nog een update...krijg zojuist een sms van iemand die ingevoerd is in de vechtsport dat alistair vandaag gaat/heeft getekend bij de ufc!

En die vogeltjes zeggen ook dat hij dit jaar nog te zien is in de octagon...
Maar niet verder vertellen hoor.
Is nog geheim :D

en wanneer de officiele statement?

tremendes, van mij krijg je je karma.

Ontiegelijk vet. Overeem in UFC.

Goed geregelt, tremendes

Het is niet allemaal zo gegaan zoals jij hebt voorspeld hè. ;)

Maar zou wel mooi zijn als het nu echt is rondgekomen.

Het is niet allemaal zo gegaan zoals jij hebt voorspeld hè. ;)

Maar zou wel mooi zijn als het nu echt is rondgekomen.

Oh nee? citeer me maar waar het anders is gegaan.. Kijk door ruk reakties als dit, zeker als het een scoop is wat zo lang op zich laat wachten, zal ik niet snel zoiets meer plaatsen. Zal het voortaan lekker voor mezelf en m'n maatjes houden.
Maar ik heb gezegd..contracten liggen klaar maar hij moet eerst het resterende contract bij strikeforce afmaken. Hij heeft nog een contract voor 3wedstrijden maar waarschijnlijk zal hij nog 2 partijen doen. Hoeveel partijen heeft hij nog voor sf gedaan? Juist...2.

Ik heb het gevoel dat het niet zo is gelopen zoals jouw bronnen verwachtten dat het zou zijn gelopen. Zeker niet met dat hele gedoe rondom die GP en die blessures en zn beef met strikeforce/zuffa toen.

Als jij post dat je een sms'je krijgt van iemand die is ingelicht dat hij vandaag gaat tekenen stel ik dat alleen maar op prijs hoor en trek ik het ook niet direct in twijfel. Je hoeft niet direct elke reactie met een kritische ondertekening als rukreactie te bestempelen, het is niet slecht bedoeld. ;)

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je tremendes opnieuw punten kan geven.

Tremendes heeft het in dit geval toch wel bij het juiste eind gehad moet ik zeggen, ik heb de beste man dan ook karma gegeven. Hopelijk plaatst hij in het vervolg meer van dergelijke inside info.

Oh nee? citeer me maar waar het anders is gegaan.. Kijk door ruk reakties als dit, zeker als het een scoop is wat zo lang op zich laat wachten, zal ik niet snel zoiets meer plaatsen. Zal het voortaan lekker voor mezelf en m'n maatjes houden.
Maar ik heb gezegd..contracten liggen klaar maar hij moet eerst het resterende contract bij strikeforce afmaken. Hij heeft nog een contract voor 3wedstrijden maar waarschijnlijk zal hij nog 2 partijen doen. Hoeveel partijen heeft hij nog voor sf gedaan? Juist...2.
Ik heb het altijd gewaardeerd dat je deze info hier hebt gepost trememdes.
van mij part mag je hier mee doorgaan en ik denk dat het overgrote deel er hier ook zo over nadenkt.

Terug
Naar boven