AndroidHealthClinic

Als ik zelfmoord zou plegen, zou niemand het zelfs merken

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ik denk dat die antipsychotica die ik pak een nieuw broertje is van Zyprexa, gaat niet meer via de lever dus zo mindelijker schaddelijk. Mij boeit het allemaal geen f**k meer wat ik moet noemen. Als ik me maar eindelijk eens stabiel kan voelen en aan men leven kan beginnen.

Je moet misschien ook accepteren dat jij nou eenmaal last van dit soort dingen hebt. Als ik dit soort posts lees, lijkt het alsof een gedeelte van de depressie voortkomt uit of erger gemaakt wordt door de frustratie die jij voelt over je eigen situatie.

Die situatie zal niet veranderen. Jij zult periodes kennen waarin het goed gaat en dan ook weer periodes dat het slechter gaat. Je moet daarmee in het reine proberen te komen zoals ze dat dan zo mooi zeggen.

Dat wil niet zeggen dat je niks moet doen. Iemand die ziek is accepteert dit, maar gaat wel naar de dokter en probeert er het beste van te maken. Wanneer diezelfde persoon dit niet accepteert, zal elke keer dat ie weer naar de dokter moet als een teleurstelling worden ervaren. Waarom is een 'normaal leven' niet voor mij weggelegd, etc zijn vragen die nooit tot een bevredigend antwoord zullen komen en daardoor als vergif kunnen werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Topic Starter Topic Starter
Je moet misschien ook accepteren dat jij nou eenmaal last van dit soort dingen hebt. Als ik dit soort posts lees, lijkt het alsof een gedeelte van de depressie voortkomt uit of erger gemaakt wordt door de frustratie die jij voelt over je eigen situatie. Die situatie zal niet veranderen. Jij zult periodes kennen waarin het goed gaat en dan ook weer periodes dat het slechter gaat. Je moet daarmee in het reine proberen te komen zoals ze dat dan zo mooi zeggen. Dat wil niet zeggen dat je niks moet doen. Iemand die ziek is accepteert dit, maar gaat wel naar de dokter en probeert er het beste van te maken. Wanneer diezelfde persoon dit niet accepteert, zal elke keer dat ie weer naar de dokter moet als een teleurstelling worden ervaren. Waarom is een 'normaal leven' niet voor mij weggelegd, etc zijn vragen die nooit tot een bevredigend antwoord zullen komen en daardoor als vergif kunnen werken.

Het is gewoon rot om in een soort rollercoaster te leven, ik wil een stabiel leven. Ik accepteer de dipjes, maar mijn verstand wilt altijd vechten voor het betere. Ik kan en moet dit overwinnen, ik heb het daarvoor al zoveel bewezen. Ik mag me gewoon niet meer laten gaan als ik me goed begin te voelen, want dan overdrijf ik altijd.

Dat snap ik wel en het is begrijpelijk, maar het kan ervoor zorgen dat je het nog erger maakt dan het al is. Soms is het averechtse doen juist het beste wat je kan doen.

Ik heb ook wel mijn mankementen so to speak, maar ik weet dat van mezelf en probeer ondanks dat een normaal leven op te bouwen. Die acceptatie geeft mij juist meer kracht en zorgt ervoor dat mijn klachten niet mijn leven gaan beheersen. Ik weet mijn uitgangspositie, maar slaag er ondanks dat in om controle te houden over mijn leven. Ik blijf op zoek naar manieren om de situatie te verbeteren, maar verbijt me niet wanneer dit niet direct lukt. Hierdoor ontspoor ik dus ook niet.

Wat voor mij werkt, hoeft niet voor jou te werken natuurlijk. Desalniettemin is het waardevol om een manier te vinden die je helpt om te gaan met de dingen in het leven waar jij persoonlijk tegenaan loopt. Ga dus niet alleen op zoek naar de fixes voor je kwalen in de ijdele hoop dat dit ooit een pagina in je leven wordt waar je later nooit meer over nadenkt, maar vindt ook manieren om ze een plek te geven zodat je niet je leven uit het oog verliest.

Dat snap ik wel en het is begrijpelijk, maar het kan ervoor zorgen dat je het nog erger maakt dan het al is. Soms is het averechtse doen juist het beste wat je kan doen. Ik heb ook wel mijn mankementen so to speak, maar ik weet dat van mezelf en probeer ondanks dat een normaal leven op te bouwen. Die acceptatie geeft mij juist meer kracht en zorgt ervoor dat mijn klachten niet mijn leven gaan beheersen. Ik weet mijn uitgangspositie, maar slaag er ondanks dat in om controle te houden over mijn leven. Ik blijf op zoek naar manieren om de situatie te verbeteren, maar verbijt me niet wanneer dit niet direct lukt. Hierdoor ontspoor ik dus ook niet. Wat voor mij werkt, hoeft niet voor jou te werken natuurlijk. Desalniettemin is het waardevol om een manier te vinden die je helpt om te gaan met de dingen in het leven waar jij persoonlijk tegenaan loopt. Ga dus niet alleen op zoek naar de fixes voor je kwalen in de ijdele hoop dat dit ooit een pagina in je leven wordt waar je later nooit meer over nadenkt, maar vindt ook manieren om ze een plek te geven zodat je niet je leven uit het oog verliest.

Het is vooral men kwijtraken van creativiteit en men vermogen om zeer goed met mensen te kunnen omgaan dat wegvalt tijdens de depressies, ik zit dan in een soort mist en het zit dan allemaal verborgen voor een tijd. Zou graag met behulp van medicatie en andere manieren terug een stabiliteit hebben want van het 1e extreme naar het andere helpt me niet voorruit. Ik wil graag de balans herstellen die ik ooit ben kwijt geraakt. En met hard werk, en door te blijven zetten zal ik het wel vinden hoop ik.

Heb je hulp gezocht?
En heb je een ritme dat je kunt aanhouden?
Al is het maar iedere dag een stevige wandeling?

Dag allemaal,

Ben sinds vandaag weer lid geworden van dit forum en dit topic trok mijn aandacht enorm. Ik heb gelezen tot pagina 6, toen werd ik moe en nu wil ik ook graag wat zeggen.

Ik herken mijzelf ontzettend in jou Decapitator. Ik had ook last van geen tot weinig zelfvertrouwen, lette op mezelf; hoe ik overkwam, deed gek en keek raar, dacht dat ik in de gaten werd gehouden omdat ik gek was. Ik heb nooit hulp gezocht hiervoor en hield het maar voor mezelf. Ik heb voor mezelf de diagnose psychose en sociale fobie gesteld. Ik leed.

Welnu is er bij mij sinds 2 maanden geleden vrij plotseling een grote verandering plaatsgevonden;

-Ik heb meer zelfvertrouwen en een fijn zelfbeeld.
-Ik neem meer initiatieven tot sociale interacties en merk dat contacten wederzijds als plezierig wordt ervaren.
-Ik kan sociale contacten onderhouden en draag hieraan bij.
-Ik geniet meer
-Ik sport vaker en eet gezonder

-Roken en alcohol blijft lastig.

Wat ik aan jouw topic en berichten lees is dat jij een persoon bent die graag rekening houdt met zijn omgeving en het beste met je medemens voor hebt. Ik denk dat het voor jou ook tijd wordt om voor jezelf te gaan leven. Als jij zelfmoord wilt plegen dan moet je dat zeker doen. Begrijp mij hierin niet verkeerd. Het is jouw leven man. JIJ bent de hoofdpersoon en ik ben voor jou een BIJ-persoon. Zo ben ik de hoofdpersoon in mijn leven en ben jij voor mij een bij-persoon. Maak gebruik van de mensen om je heen en dan met name met degenen die het dichtst bij je staan.

Eigenlijk is alles in dit topic al gezegd met daarbij veel tips. Je weet wat je te doen staat: ZIJN! Dus start moving n**ga ;)

Dit topic was voor mijzelf heel nuttig, dank aan iedereen die hier een bijdrage aan heeft geleverd. Egoïstisch? Nee, want ik hoop dat jullie ook wat aan mij hebben gehad.

Veel liefs en succes,

BearsBack motherfuckers!

---------- Toegevoegd om 19:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:48 ----------

Om toch nog een tip te geven: Let niet op jezelf maar op de signalen vanuit je omgeving.

Your welcome ;)

Laatst bewerkt:
Als jij zelfmoord wilt plegen dan moet je dat zeker doen. Begrijp mij hierin niet verkeerd. Het is jouw leven man. JIJ bent de hoofdpersoon en ik ben voor jou een BIJ-persoon.

Het is de bedoeling dat hij voor zich zelf gaat leven, met de nadruk op leven. Zelfmoord plegen heeft natuurlijk niks te maken met zelfvertrouwen en voor jezelf leven.

Ik snap welk punt je wilt maken, maar zet het niet in deze context. Heeft totaal geen nut.

Zelfmoord is (bijna) nooit de uitkomst, zeker niet in geval van OP en soortgelijke gevallen die te maken hebben met depressies en sociale angst.

Ik had al het gevoel dat er iets aan mijn bericht op te merken is en verwachtte jouw reactie. Het is inderdaad in de verkeerd context geplaatst. Dank.

Heb het meestal als ik terug val in depressie, denk dat het door stress is want gisteren was ik even helemaal relaxed geraakt en dan was het weer over. Denk dat het van gespannenheid is want ik heb ook constant moeite met men benen stil te houden. Ik zal het volgende keer wel is aankaarten bij men psychiater.

Gast, serieus, neem eens je eigen leven in handen. Dit is niet het romeinse rijk hé, je bent niemands slaaf. Doe je je job niet graag? Zoek er een nieuw. Niet blij met je diploma? Ga een opleiding volgen voor je droomjob. Zoek een leuke hobby. Spendeer tijd met vrienden. Ga feesten. Maak een reisje of ga er eens een weekendje van tussenuit. Ga elke vrijdag naar een wellness center for all I care.

Als je gewoont blijft klagen gaat er niks veranderen, hoeveel maal je ook naar de psychiater gaat. Je woont in een wereld waar alles mogelijk is, de kansen zijn er, je moet ze gewoon grijpen!
2cegt3l.jpg

DAMN RIGHT. NEEM ZELF HET HEFT IN HANDEN!

ELIMINEER DE DINGEN DIE JE NIET GRAAG DOET IN HET LEVEN.

Meer kan ik niet zeggen, vermits je ons niet echt veel waardevolle details geeft.

---------- Toegevoegd om 10:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:37 ----------

Dag allemaal,

Ben sinds vandaag weer lid geworden van dit forum en dit topic trok mijn aandacht enorm. Ik heb gelezen tot pagina 6, toen werd ik moe en nu wil ik ook graag wat zeggen.

Ik herken mijzelf ontzettend in jou Decapitator. Ik had ook last van geen tot weinig zelfvertrouwen, lette op mezelf; hoe ik overkwam, deed gek en keek raar, dacht dat ik in de gaten werd gehouden omdat ik gek was. Ik heb nooit hulp gezocht hiervoor en hield het maar voor mezelf. Ik heb voor mezelf de diagnose psychose en sociale fobie gesteld. Ik leed.

Welnu is er bij mij sinds 2 maanden geleden vrij plotseling een grote verandering plaatsgevonden;

-Ik heb meer zelfvertrouwen en een fijn zelfbeeld.
-Ik neem meer initiatieven tot sociale interacties en merk dat contacten wederzijds als plezierig wordt ervaren.
-Ik kan sociale contacten onderhouden en draag hieraan bij.
-Ik geniet meer
-Ik sport vaker en eet gezonder

-Roken en alcohol blijft lastig.

Wat ik aan jouw topic en berichten lees is dat jij een persoon bent die graag rekening houdt met zijn omgeving en het beste met je medemens voor hebt. Ik denk dat het voor jou ook tijd wordt om voor jezelf te gaan leven. Als jij zelfmoord wilt plegen dan moet je dat zeker doen. Begrijp mij hierin niet verkeerd. Het is jouw leven man. JIJ bent de hoofdpersoon en ik ben voor jou een BIJ-persoon. Zo ben ik de hoofdpersoon in mijn leven en ben jij voor mij een bij-persoon. Maak gebruik van de mensen om je heen en dan met name met degenen die het dichtst bij je staan.

Eigenlijk is alles in dit topic al gezegd met daarbij veel tips. Je weet wat je te doen staat: ZIJN! Dus start moving n**ga ;)

Dit topic was voor mijzelf heel nuttig, dank aan iedereen die hier een bijdrage aan heeft geleverd. Egoïstisch? Nee, want ik hoop dat jullie ook wat aan mij hebben gehad.

Veel liefs en succes,

BearsBack motherfuckers!

---------- Toegevoegd om 19:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:48 ----------

Om toch nog een tip te geven: Let niet op jezelf maar op de signalen vanuit je omgeving.

Your welcome ;)

Inderdaad!

Bedankt voor al de motivatie, men ingesteld blijft ook het zelfde en ik zal er blijven voor vechten. Het is alleen soms wat moeilijker als je gemoedstoestand en je energie je tegenwerkt, maar ik zal blijven knokken. Die tintelingen zullen ooit wel weer verdwijnen want dat is eigenlijk de constante herinnernering eraan en dat zou ik graag weg krijgen.

Het is vooral men kwijtraken van creativiteit en men vermogen om zeer goed met mensen te kunnen omgaan dat wegvalt tijdens de depressies, ik zit dan in een soort mist en het zit dan allemaal verborgen voor een tijd. Zou graag met behulp van medicatie en andere manieren terug een stabiliteit hebben want van het 1e extreme naar het andere helpt me niet voorruit. Ik wil graag de balans herstellen die ik ooit ben kwijt geraakt. En met hard werk, en door te blijven zetten zal ik het wel vinden hoop ik.

Als ik je posts lees, heb ik het idee dat je deze 'strijd' -bij gebrek aan een beter woord- eerst wil winnen, voordat je kan of gaat beginnen met je leven. Klopt dat?

Snap je dat dat misschien het probleem is of tenminste eraan bijdraagt?

De volgorde die jij hanteert is absoluut en beperkt per definitie je leven. Elk streven dat er immers op toegespitst is je leven op pauze te zetten voordat klachten zijn verholpen, laat de klachten bepalend zijn in je levensverloop. Hierdoor is hoe je je leven inricht per definitie niet meer je eigen keuze, maar afhankelijk van je omstandigheden.

Wat je beperkt, zijn dus niet zozeer je klachten maar de manier waarop jij met deze klachten omgaat. Ten onrechte denk jij dat het een het ander uitsluit: je kan niet met je leven beginnen zonder klachten, eerst moeten de klachten zijn verholpen en je kan niet wat doen aan je klachten als je ook tijd moet besteden aan het opbouwen van een leven (vrij vertaald). Dit is niet zo en het tegenovergestelde is eerder waar: zodra jij weer een leven opbouwt voor jezelf, zal je leven niet langer draaien om de klachten die je hebt.

Snap je dat dat misschien het probleem is of tenminste eraan bijdraagt? De volgorde die jij hanteert is absoluut en beperkt per definitie je leven. Elk streven dat er immers op toegespitst is je leven op pauze te zetten voordat klachten zijn verholpen, laat de klachten bepalend zijn in je levensverloop. Hierdoor is hoe je je leven inricht per definitie niet meer je eigen keuze, maar afhankelijk van je omstandigheden. Wat je beperkt, zijn dus niet zozeer je klachten maar de manier waarop jij met deze klachten omgaat. Ten onrechte denk jij dat het een het ander uitsluit: je kan niet met je leven beginnen zonder klachten, eerst moeten de klachten zijn verholpen en je kan niet wat doen aan je klachten als je ook tijd moet besteden aan het opbouwen van een leven (vrij vertaald). Dit is niet zo en het tegenovergestelde is eerder waar: zodra jij weer een leven opbouwt voor jezelf, zal je leven niet langer draaien om de klachten die je hebt.

Dat probeer ik ook te doen, ik probeer het gewoon door te bijten en toch iets van men leven te maken. Het is gewoon alleen lastig om constant terug te hervallen als je net goed bezig was.

Dat probeer ik ook te doen, ik probeer het gewoon door te bijten en toch iets van men leven te maken. Het is gewoon alleen lastig om constant terug te hervallen als je net goed bezig was.

Dit is gewoon het leven, vallen en opstaan.
Ongeacht psychiatrische aandoeningen of niet, iedereen heeft goede tijden en slechte tijden.
Accepteren en go with the flow! Wij zijn allemaal hetzelfde hoor, niemand is speciaal.
Iedereen heeft demonen, alleen op andere manieren, dus stoppen met dat zelfbeklag. ;)
Negativiteit = negativiteit Positiviteit = positiviteit.

ze zeiden 10 jaar geleden al dat depressie en stress in de toekomst de meest voorkomende ziekte zou zijn. Het is nog uitgekomenn ook, als ik al die reacties hierzo lees. Iedereen is gestrest is tegenwoordig en dat leidt tot depressie.

ik lees nu ook een boek psycho cybernetics en ik heb wel het gevoel dat het een goed boek is

Hebben andere mensen die last hebben van depressies ook dat ze periodes hebben waarin ze heel snel agressief worden ?

zo heb ik nu dat ik bij alle negatieve emoties en gedachtes ook heel kwaad word. Waarschijnlijk ben ik dan gewoon kwaad op de situatie zoals hij nu is of whatever...

---------- Toegevoegd om 08:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:15 ----------

ik lees nu ook een boek psycho cybernetics en ik heb wel het gevoel dat het een goed boek is
Waar gaat dat precies over ?

Hebben andere mensen die last hebben van depressies ook dat ze periodes hebben waarin ze heel snel agressief worden ?

zo heb ik nu dat ik bij alle negatieve emoties en gedachtes ook heel kwaad word. Waarschijnlijk ben ik dan gewoon kwaad op de situatie zoals hij nu is of whatever...

Dat komt door de Tren die je neemt. ;).
Interessante post historie heb je trouwens, de gehele 1e pagina gaat over het aanwakkeren van de B&F haat, en het slijmen bij XXL.
De gehele 2e pagina gaat over depersonalisatie en depressies. Weet je zeker dat Tren een goede optie voor je is?

Dat komt door de Tren die je neemt. ;).
Interessante post historie heb je trouwens, de gehele 1e pagina gaat over het aanwakkeren van de B&F haat, en het slijmen bij XXL.
De gehele 2e pagina gaat over depersonalisatie en depressies. Weet je zeker dat Tren een goede optie voor je is?
dude ik train niet eens :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven