- Waardering
- 366
- Lengte
- 1m85
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Loopt dit topic echt serieus nog? Zoek hulp ga praten. Ben 3 naaste familieleden verloren aan zelfmoord. 1e dag verdrietig erna f**k it eigen egoistische keus! Iedereen om je heen zit met vragen. Doe er wat aan arts, antideprasieva, psycholoog. Of doe het gewoon. Maar mensen die maar blijven praten erover, alsjeblieft zeg. Aandacht![]()
Die terugvallen heb ik inmiddels al geaccepteerd en dat moet jij ook doen. het is 2 stappen vooruit en een stap achteruit... en dat gaat zo maar door en door. Laat je er niet meer door verrassen, dat komt namelijk veel harder aan.
Je spreekt jezelf tegen, ik vraag toch om hulp, en ik praat er toch over. Het is een middel om mensen bij elkaar te brengen die worstelen met dezelfde problematiek, en geloof me ik heb al veel geprobeerd.
---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:54 ----------
Maar zijn er geen manieren om ze tegen te houden, heeft het vooral te maken met weinig begrip of isolatie. Of te weinig doelen, het is gewoon lastig om met zo weinig energie iets te maken van je dag.
Je spreekt jezelf tegen, ik vraag toch om hulp, en ik praat er toch over. Het is een middel om mensen bij elkaar te brengen die worstelen met dezelfde problematiek, en geloof me ik heb al veel geprobeerd.
---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:54 ----------
Maar zijn er geen manieren om ze tegen te houden, heeft het vooral te maken met weinig begrip of isolatie. Of te weinig doelen, het is gewoon lastig om met zo weinig energie iets te maken van je dag.

Ja ik zal morgen eens met de fiets naar het bos gaan, en wat lopen, men conditie is wel niet op een hoog peil. Maar ik denk dat het wel goed zal doen, heb het in het verleden ook gedaan, bedankt![]()
Maar helpt dit topic je echt zo goed ipv arts medicatie psycholoog? En is dit forum wel de plek om mensen bij elkaar te brengen met suicide gedachten? Gewoon een vraag, niks lelijks mee bedoeld. ---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:02 ---------- Ja bedankt man, ik heb besloten het niet te doen. Slotje?![]()
Ja ik zal morgen eens met de fiets naar het bos gaan, en wat lopen, men conditie is wel niet op een hoog peil. Maar ik denk dat het wel goed zal doen, heb het in het verleden ook gedaan, bedankt![]()
klinkt als een paniekaanvalIk heb persoonlijk voor zover ik dat kan inschatten ook wel last van die tintelingen die je beschrijft. Voor je gevoel ongeveer de helft van je kracht etc, extreme vermoeidheid, duizeligheid, af en toe alsof je niet helemaal je eigen lichaam bestuurt. Bij mij had dat te maken met vermoeidheid en stress. Hoe zit het met je slaappatroon? die tintelingen kunnen te maken hebben met slaaptekorten e.d.
Voor het overige vond ik wonko's advies (vorige pagina) wel goed om misschien eens een mindfulness cursus te doen. Alhoewel tintelingen uiterst vervelend zijn te noemen, ben je natuurlijk wel erg kwetsbaar als je daardoor dermate ontregeld raakt dat je depressief wordt. Niet als verwijt bedoelt, maar tegenslagen leiden tot zorgen en tegenslagen zal je altijd tegenkomen in verschillende vormen. Als je je gedachten niet weet te verzetten en je niet kan richten op de orde van de dag, ben je bijzonder kwetsbaar. Wellicht dat zo'n mindfulness cursus je daar inderdaad bij kan helpen.
Ik heb persoonlijk voor zover ik dat kan inschatten ook wel last van die tintelingen die je beschrijft. Voor je gevoel ongeveer de helft van je kracht etc, extreme vermoeidheid, duizeligheid, af en toe alsof je niet helemaal je eigen lichaam bestuurt. Bij mij had dat te maken met vermoeidheid en stress. Hoe zit het met je slaappatroon? die tintelingen kunnen te maken hebben met slaaptekorten e.d. Voor het overige vond ik wonko's advies (vorige pagina) wel goed om misschien eens een mindfulness cursus te doen. Alhoewel tintelingen uiterst vervelend zijn te noemen, ben je natuurlijk wel erg kwetsbaar als je daardoor dermate ontregeld raakt dat je depressief wordt. Niet als verwijt bedoelt, maar tegenslagen leiden tot zorgen en tegenslagen zal je altijd tegenkomen in verschillende vormen. Als je je gedachten niet weet te verzetten en je niet kan richten op de orde van de dag, ben je bijzonder kwetsbaar. Wellicht dat zo'n mindfulness cursus je daar inderdaad bij kan helpen.
Helemaal mee eens, maar hoe pak je dat aan met werk? Als loonslaaf is dat toch lastig, doe je zelf iets?
Als het gaat om niet het standaard vastgeroeste routinematige werken en niet zo zeer een specifieke werkplek/werkgever is het toch wat lastiger dan simpelweg ergens anders gaan werken om weer precies dezelfde problemen tegen te komen. Daarom vraag steeds om het concreet te maken, want mooie inspirerende woorden zijn geen oplossing op zich. En ik zelf probeer de facebookplaatjesgezegdes te volgen maar na werk gestopt en huis verkocht te hebben zie ik na jaren zoeken en proberen en mezelf pushen nog steeds geen concrete oplossing verschijnen.Ik weet niet wat TS doet, maar als ik in een werkomgeving zat en het daar niet naar mijn zin had, beet ik even op mijn tanden en zocht direct een andere plaats. Je moet gewoon actief rebelleren tegen je depressie.
Maar Decab, ik zit net even te bladeren in dit topic. En lees ik nou serieus dat je nog maar een paar medicijnen geprobeerd heb? Slik je nu niks? Ik ben namelijk geestelijk heel erg verbeterd dankzij medicijnen, 1 daarvan is de seroxat en ik experimenteer momenteel met 50mg. Ik heb ooit een aantal weken lang 60mg p/d gehad maar daar was ik toen mee gestopt omdat ik het niet prettig vond om zo'n zotte dosering seroxat naast de andere troep erbij te slikken. Ik ging toen weer terug naar 40mg maar recent ben ik verhoogd naar 50mg seroxat omdat ik die dwangaanvallen in mijn hoofd zo pijnlijk vind. Ik besloot samen met de arts om uitgebreid de tijd te nemen om te experimenteren met een nog hogere dosering seroxat. Dat doe ik nu al meer dan 1 maand en om het effect op de obsessief-compulsieve stoornis te beoordelen heb je zeker 3 maanden nodig. Mijn stemming is echter al wel verbeterd door de nog hogere dosering! Je zult verbaasd zijn over hoeveel gif je bereid bent in te nemen als er geestelijke ziekten optreden. Als je er werkelijk onder lijdt onder die depressies en je een gedegen risico op suïcide loopt, dan raad ik je aan om niet terug te deinzen voor antidepressiva. En om daar meer mee te gaan experimenteren, en daar serieus mee te gaan experimenteren, desnoods met hoge doseringen, en niet met je klachten te blijven hangen op een bodybuilding forum. De bijwerkingen van de nieuwere antidepressiva vallen relatief wel mee. Waar de echte "gifbalken" zitten, dat is in het rijk van de antipsychotica. Dat is echt 1 grote kermis aan bewegingsstoornissen en metabole bijwerkingen. Ik poogde gisteren nog een reparatie op een mechanisch horloge uit te voeren met veel licht, een vergrootglas en een pincet, en het was 1 grote dokter bibber aangelegenheid. Ik vertelde ooit tegen mijn psychiater dat ik gelezen had op internet dat de nieuwere antipsychotica (Risperdal, Zyprexa en Seroquel) 10 tot 20 jaar van je leven kunnen afnemen voornamelijk door metabole effecten. En ik zei dat zal toch wel een broodje aap verhaal zijn maar hij zei "Nee, dat kan ongeveer wel kloppen." De oude antipsychotica zoals Haldol of Cisordinol kunnen afgezien van soms beangstigende bijwerkingen, op termijn een onherstelbare hersenbeschadiging teweeg brengen genaamd tardieve dyskinesie. En dat kan uiteindelijk een invaliderende aandoening worden. Dat zijn het soort middelen waar je als zwaarder kaliber patiënt mee te maken kunt krijgen en die middelen raad ik mensen niet zomaar aan. Maar die nieuwe antidepressiva die vallen relatief wel mee qua bijwerkingen en schadelijkheid. Het blijft troep maar daar kun je in jouw geval meer aan hebben dan erover praten op dbb.
Zou die tintelingen niet een bijwerking kunnen zijn van de medicatie?