MuscleMeat

Als ik zelfmoord zou plegen, zou niemand het zelfs merken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja het grote probleem is ook dat je jezelf waardeloos voelt, en als je geen doelen hebt voel je je helemaal klote. Je moet iets vinden, dat je trots kan maken op jezelf. Je uiterlijk verzorgen helpt ook, want dat deed ik dan helemaal niet meer. Ik zag er uit als een kluizenaar, en als je dan in de spiegel kijkt dan word je helemaal slecht gezind.
Idd.

ik heb ook bizar slecht voor mijzelf gezorgd afgelopen tijd. normaal ga ik elke 2 weken naar een kapper bijv. nu al bijna 2,5 maand niet meer geweest. ik at gigantisch slecht veel suikers snoep vet.
Dit is helaas ook te merken aan mn vp% ik ga geen cijfers neerzetten schaam mijzelf er nogal voor.

En het stomme van dit alles is dat je ergens in je achterhoofd weet dat het beter voor je is om goed voor jezelf te zorgen. maar er zit een te groot stuk in jezelf dat zegt. ' f**k my life wat boeit het nog? ´

die eeuwige strijd van binnen om dingen gedaan te krijgen is vreselijk.

daarbij komt ook nog eens dat ik EXTREEM vermoeid ben. kom werkelijk amper mijn bed uit om naar mn werk te gaan. en op mn werk krijg ik amper iets gedaan behalve stom voor me uit te kijken.

net begonnen aan een klein boek dat heet: VERLICHTING voor luie mensen

Gaat er meer om hoe je dingen gedaan krijgt die je altijd maar uitstelt en uiteindelijk nooit doet.

EDIT: Over die doelen stellen... ik heb dat meerdere keren geprobeerd en soms werd ik er zelfs een beetje enthousiast van. maar op een of andere manier lijkt het wel dat zodra ik dus ergens ´gelukkig´ van word er automatisch iets in mij dichtslaat en heel de boel blokkeert. ik kan het niet echt uitleggen maar het voel in ieder geval kut.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor werk doe je dat mensen accepteren dat je geen reet doet? :roflol:

Wat voor werk doe je dat mensen accepteren dat je geen reet doet? :roflol:
Ik kan het goed verbergen. hell ik ben een meester in verbergen.

Verder heb ik aan niemand verantwoording af te leggen op mijn werk. niemand die mijn controleert. dus dat maakt het allemaal wel gemakkelijk om geen f**k te doen.

Ik kan het goed verbergen. hell ik ben een meester in verbergen.

Verder heb ik aan niemand verantwoording af te leggen op mijn werk. niemand die mijn controleert. dus dat maakt het allemaal wel gemakkelijk om geen f**k te doen.

Namen, broeder, ik heb namen nodig.
Wil ook wel zo'n baan namelijk

Defensie -> P&O

nou is het ook niet zo dat ik ECHT geen fl**ker uitvoer.
dat wat moet gebeuren gebeurd heus wel. maar dat is iets anders dan echt ervoor gaan. je kan het zien als een 5.5/10

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Voel me de laatste dagen weer slecht, nog niet zo slecht als daarvoor. Maar heb dit al eerder gehad, en ik zonk dan terug in een diepere depressie. Wil gewoon weer heel de dag slapen, heb zelfs geen zin om te gamen en haal er ook weinig plezier uit. Ik kan nog wel praten met mensen, maar men humor is ook weer meer verdwenen, ben ook al paar weken na elkaar terug uit geweest en dat ging goed ( alleen wat veel drinken )

Heb gewoon schrik om terug te hervallen, ik wil het nu eens en voor altijd proberen voorruit te laten gaan.
Iemand die ideeën heeft?

Heb nog tot eind van de maand dat ik naar de gym kan gaan, maar ik stel het zo lang uit nu dat ik gewoon helemaal niet ga merendeels omdat ik me constant moe voel ;(

Hey Decapitator

ik ken het man dat terugvallen. Erg KUT!!

Dat zijn momenten waar je gewoon even doorheen moet bijten. Momenteel krijg ik medicatie (wellbutrin). dit zorgt ervoor dat ik geen ernstige terugvallen meer heb. ze zijn er nog wel hoor alleen niet zo heftig meer.

Als ik jou was zou ik proberen door te blijven gaan zoals je bezig was. probeer misschien weer wat nieuws uit?
Ik weet dat dat moeilijk gaat als je zo moe bent maar je moet wel.

wij weten beide dat je uit je comfortzone moet kruipen en dingen moet ondernemen, en dat dat er weer voor zorgt dat je weer terug naar 'baseline' gaat.

Dat terugvallen zal je nog vaak gaan meemaken. bij mij duren die periodes meestal 3-5 dagen en daarna klim ik er weer langzaam uit. dat houd ik vervolgens 1-2 weken vol en vervolgens zak ik weer terug.
Misschien kun je een soort van dagboek bijhouden. maar dan enkel met cijfers.

Dus dan ga je ervan uit dan een 0 het slechts is zoals je je ooit hebt gevoelt (pak je even een moment uit je leven dat je je het slechts voelde)

en een 10 is dan het gelukkigst dat je je ooit gevoelt hebt. vervolgens geef je elke dag rond hetzelfde tijdstip de dag een cijfer. op die manier kun je misschien zien dat je steeds ietsjes vooruitgaat en of die terugval periodes korter/langer worden.

keep ur head up bro. ik weet niet of het scheelt maar bedenk je maar dat er vele andere zijn die met hetzelfde probleem rondlopen (waaronder ikzelf).

Hey Decapitator

ik ken het man dat terugvallen. Erg KUT!!

Dat zijn momenten waar je gewoon even doorheen moet bijten. Momenteel krijg ik medicatie (wellbutrin). dit zorgt ervoor dat ik geen ernstige terugvallen meer heb. ze zijn er nog wel hoor alleen niet zo heftig meer.

Als ik jou was zou ik proberen door te blijven gaan zoals je bezig was. probeer misschien weer wat nieuws uit?
Ik weet dat dat moeilijk gaat als je zo moe bent maar je moet wel.

wij weten beide dat je uit je comfortzone moet kruipen en dingen moet ondernemen, en dat dat er weer voor zorgt dat je weer terug naar 'baseline' gaat.

Dat terugvallen zal je nog vaak gaan meemaken. bij mij duren die periodes meestal 3-5 dagen en daarna klim ik er weer langzaam uit. dat houd ik vervolgens 1-2 weken vol en vervolgens zak ik weer terug.
Misschien kun je een soort van dagboek bijhouden. maar dan enkel met cijfers.

Dus dan ga je ervan uit dan een 0 het slechts is zoals je je ooit hebt gevoelt (pak je even een moment uit je leven dat je je het slechts voelde)

en een 10 is dan het gelukkigst dat je je ooit gevoelt hebt. vervolgens geef je elke dag rond hetzelfde tijdstip de dag een cijfer. op die manier kun je misschien zien dat je steeds ietsjes vooruitgaat en of die terugval periodes korter/langer worden.

keep ur head up bro. ik weet niet of het scheelt maar bedenk je maar dat er vele andere zijn die met hetzelfde probleem rondlopen (waaronder ikzelf).

Ja, het is niet de eerste keer dat het gebeurt. Dan probeer ik het te fixen met dingen zoals veel slapen of gewoon natuurlijke medicatie. Maar dat werkt meestal niet, maar het klote eraan vind ik dat ik het ook fysiek voel. Ik voel ook soort tintelingen door mijn lichaam, en voel het gewoon door heel men lijf dat ik me klote voel.

Dat is een constante herinnering aan je hersens van dat je je slecht moet voelen...
Achja, gewoon blijven praten met mensen, al is het soms alleen online.
Want als ik me weer helemaal afsluit zit ik weer bij 0

Ja ik heb dat dagboek gedoe een tijdje gedaan, maar ik ben nogal zeer slecht in zo'n dingen bij te houden.
En na een tijdje zag ik het nut er niet echt meer van in.

Bedankt voor het snelle advies, ook veel beterschap toegewenst !
Het lukt ons wel ;)

Probeer ritme in je leven te krijgen, elke dag opstaan douchen/aankleden, jezelf verzorgen en naar buiten gaan. Desnoods een stukje wandelen ofzo.

En hoe lang heb je steeds medicijnen geprobeerd? Sommige hebben minstens 4 tot 6 weken nodig om echt iets van te werken. Ook kan je misschien iets opzoeken over mindfullness..

Succes!

Probeer ritme in je leven te krijgen, elke dag opstaan douchen/aankleden, jezelf verzorgen en naar buiten gaan. Desnoods een stukje wandelen ofzo.

En hoe lang heb je steeds medicijnen geprobeerd? Sommige hebben minstens 4 tot 6 weken nodig om echt iets van te werken. Ook kan je misschien iets opzoeken over mindfullness..

Succes!

Neem die medicijnen al een aantal maanden, het ging al wat beter. Voornamelijk omdat ik een soort doel had in gaming. Maar altijd als het te serieus word begin ik interesse te verliezen.
Mezelf verzorgen, zoals scheren, tanden poetsen en een bad nemen doe ik ook nog. Is gewoon dat ik mezelf altijd verlies in die dipjes...

Ik zorg afentoe ook slecht voor mezelf, maar trainingen skippen.. Shit got serious..

qPV0WcU.gif

Dat timing.. :clown:

Neem die medicijnen al een aantal maanden, het ging al wat beter. Voornamelijk omdat ik een soort doel had in gaming. Maar altijd als het te serieus word begin ik interesse te verliezen.
Mezelf verzorgen, zoals scheren, tanden poetsen en een bad nemen doe ik ook nog. Is gewoon dat ik mezelf altijd verlies in die dipjes...
Okee, nou dat is in ieder geval al wel positief.. Maar wat was je doel precies dan? En waarom werd het te serieus? Zou je niet weer een nieuw soort doel kunnen verzinnen?

---------- Toegevoegd om 16:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Neuk je wel ooit?

Ik denk nogsteeds dat de meeste mensen depressie zwaar onderschatten. ik merk dit vooral heel erg in mijn eigen omgeving. (familie en vrienden). ik weet dat ze het goed bedoelen maar door opmerkingen te maken als 'hey komop man je bent gewoon gezond dus waar zeur je nou om?' word het alleen maar erger. er is gewoon weinig tot geen erkenning. en dat terwijl iemand die met een gebroken been thuis op de bank ligt word vertroeteld en gepamperd omdat het zo 'vervelend' is.

Een bekend persoon van mij is een hele poos geleden overleden aan darmkanker en ook zij is meerdere malen depressief geweest. ik weet nog goed dat ze zei dat ze 100 van de 100 x liever kanker zou hebben dan dat ze depressief zou zijn. dat geeft de ernst van deze mentale aandoening maar weer aan.

Het is lang niet altijd iets wat je maar ff door een 'knop' om te zetten veranderd. er gebeurd daadwerkelijk iets met je hersenen.
Het is al lang aangetoond dmv hersenscans etc dat bij depressieve mensen bepaalde regio's stukken minder goed functioneren. en dat er hierdoor een constante prikkel word afgegeven door de hersenen die overeenkomt met mentale 'pijn'.

Er is zelfs aangetoond dat er een deel van de hersenen is dat inkrimpt ivm depressieve klachten. het is allemaal niet zo zwart/wit als men denkt.

Als je het nooit hebt meegemaakt zul je het ook never nooit kunnen begrijpen, dat is gewoon onmogelijk.

Ik denk nogsteeds dat de meeste mensen depressie zwaar onderschatten. ik merk dit vooral heel erg in mijn eigen omgeving. (familie en vrienden). ik weet dat ze het goed bedoelen maar door opmerkingen te maken als 'hey komop man je bent gewoon gezond dus waar zeur je nou om?' word het alleen maar erger. er is gewoon weinig tot geen erkenning. en dat terwijl iemand die met een gebroken been thuis op de bank ligt word vertroeteld en gepamperd omdat het zo 'vervelend' is.

Een bekend persoon van mij is een hele poos geleden overleden aan darmkanker en ook zij is meerdere malen depressief geweest. ik weet nog goed dat ze zei dat ze 100 van de 100 x liever kanker zou hebben dan dat ze depressief zou zijn. dat geeft de ernst van deze mentale aandoening maar weer aan.

Het is lang niet altijd iets wat je maar ff door een 'knop' om te zetten veranderd. er gebeurd daadwerkelijk iets met je hersenen.
Het is al lang aangetoond dmv hersenscans etc dat bij depressieve mensen bepaalde regio's stukken minder goed functioneren. en dat er hierdoor een constante prikkel word afgegeven door de hersenen die overeenkomt met mentale 'pijn'.

Er is zelfs aangetoond dat er een deel van de hersenen is dat inkrimpt ivm depressieve klachten. het is allemaal niet zo zwart/wit als men denkt.

Als je het nooit hebt meegemaakt zul je het ook never nooit kunnen begrijpen, dat is gewoon onmogelijk.

Dit zoveelmaal, ik ben het wel al gewoon hoor, dat mensen het bezien als een zwakte waar je jezelf moet over zetten. Of je gewoon moet vermannen en niet zo moet zeuren. Als het maar kleine dipjes zijn dan zou ik het ook gewoon doen. Maar een echte depressie voelt alsof al het leven uit je gezogen word. En geluk of energie in iets vinden worden onmogelijke taken.

Je leert er wel met omgaan, maar je hebt veel gedachtes van dat je het nut soms niet meer in ziet als je je altijd zo moet voelen.

Iemand die ook weet waarom ik zoveel last heb van tintelingen in mijn hoofd, ik heb het soms voor lange periodes en dan verdwijnt het weer. Ik heb het al gevraagd aan mijn psychiater en die heeft ook geen idee.
Best irritant, zorgt er ook merendeels voor dat ik me slechter voel.

---------- Toegevoegd om 18:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

En toch heeft ie zelfmoord gepleegd. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven