AndroidHealthClinic

Als ik zelfmoord zou plegen, zou niemand het zelfs merken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom ga je niet trouwen? Kunnen je ouders geen meisje voor jouw gaan vinden? Maybe dat je meer zelfvertrouwen krijgt? Met vriendenkring krijg je geen zelfvertrouwen alleen maar lachen giegelen tijdelijk. Maar dat wat je hebt is depressie waarvan je zelfvertrouwen weg is en raar overkomt bij mensen:) zoals je houding karakter en kijkgedrag en daar heb je geen behandeling voor jonge;) je hebt iemand nodig die je kan steunen met zelfvertrouwen en beste is gaan trouwen met een goede meid ;) laat je ouders je hierbij helpen zoniet? Dan zijn je ouders geen hulp voor jou maar een dode muur:) ik respecteer je en je ouders:) je hebt ergens problemen mee wat je niet kan accepteren maybe? Bipolair is wat anders. Maar jij wil niet naar buiten door dat (raar) denken en als je gaat wordt je ook raar gezien of dat zit in jou hoofd oftewel ben je toch een rare iemand door je kijkgedrag of houding? En dat komt allemaal uit op (geen zelfvertrouwen)

;)

:rolleyes:
trouwen wanneer je er op je eigen al bijna onder doorgaat. Imo hoor je eerst zelf je zaakjes op orde te hebben voordat je een band met iemand anders aangaat (zelfliefde gaat altijd vooraf aan liefde voor een ander, anders is het geen love, but need)

trouwen wanneer je er op je eigen al bijna onder doorgaat. Imo hoor je eerst zelf je zaakjes op orde te hebben voordat je een band met iemand anders aangaat (zelfliefde gaat altijd vooraf aan liefde voor een ander, anders is het geen love, but need)

50% ben ik niet met je eens wand je hebt hele goeie meisjes die medelijden kunnen hebben en respecteren op dat raar gedrag en dat kan uiteindelijk een liefde worden en een huwelijk, maar het verschilt per cultuur natuurlijk. Echte liefde bestaat wel. En ook neppe liefdes bestaan. Maar ouders horen wel een zoon te kunnen begrijpen en helpen en een man verlangt meer op liefde dan op fitness of vriendenkring:) dus liefde inc huwelijk helpt een man meer zelfvertrouwen te krijgen. Dan die parnassia dokters:) maar als iemand geen liefde wilt dan moet ie maar ergens in alaska wonen in de natuur :) geen stress geen mensen geen rare dingen wel beren dus koop een geweer met veel kogelts:) en dan maar overleven overleven overleven overleven altijd bezig zijn :)

Laatst bewerkt:
Wtf did I just read?

Heb momenteel geen tijd om een uitgebreide reactie hier op te geven, zojuist heel het topic door gelezen en dit raakte nogal ook omdat ik hier me eigen wel een beetje in kan terug vinden.

Vriendenkring dat is het belangrijkste wat er is, vrienden waar je op kunt bouwen, mee kunt praten, gezellig mee naar de kroeg kunt gaan maar ook je gevoelens bij kwijt kan. Een neef van mij was eenzaam alleen hij had enkel nog zijn ouders en broer. Top gozer is het maar hij had niemand om leuke dingen mee te doen, ik betrok hem bij onze vrienden groep leerde mijn vrienden kennen ging mee uit en ondernam leuke dingen. Op begeven moment is hij bij een een voetbal vereniging gegaan en als je hem nu ziet, een wereld van verschil. Hij woont op zich eigen, heeft een vriendin, heeft vrienden en geniet vol op van het leven terwijl die eerst enkel deed gamen en met zijn pa en ma op de bank zat voor de tv.

Ik wil hier alleen mee zeggen aan wat voor depressie je ook leidt, onderneem dingen zet over je angst heen hoe moeilijk het ook is. Ik ken zelf ook momenten waarbij ik me opsloot en helemaal geen zin meer in het leven had en bij mij gaat het nu nog steeds op en neer, maar dit komt helaas dus bepaalde gebeurtenissen in me leven die ik niet kan accepteren..

50% ben ik niet met je eens wand je hebt hele goeie meisjes die medelijden kunnen hebben en respecteren op dat raar gedrag en dat kan uiteindelijk een liefde worden en een huwelijk, maar het verschilt per cultuur natuurlijk. Echte liefde bestaat wel. En ook neppe liefdes bestaan. Maar ouders horen wel een zoon te kunnen begrijpen en helpen en een man verlangt meer op liefde dan op fitness of vriendenkring:) dus liefde inc huwelijk helpt een man meer zelfvertrouwen te krijgen. Dan die parnassia dokters:) maar als iemand geen liefde wilt dan moet ie maar ergens in alaska wonen in de natuur :) geen stress geen mensen geen rare dingen wel beren dus koop een geweer met veel kogelts:) en dan maar overleven overleven overleven overleven altijd bezig zijn :)

daniel-radcliffe-birthday-july-23-2013-harry-potter-gifs-wand.gif

Waarom ga je niet trouwen? Kunnen je ouders geen meisje voor jouw gaan vinden? Maybe dat je meer zelfvertrouwen krijgt? Met vriendenkring krijg je geen zelfvertrouwen alleen maar lachen giegelen tijdelijk. Maar dat wat je hebt is depressie waarvan je zelfvertrouwen weg is en raar overkomt bij mensen:) zoals je houding karakter en kijkgedrag en daar heb je geen behandeling voor jonge;) je hebt iemand nodig die je kan steunen met zelfvertrouwen en beste is gaan trouwen met een goede meid ;) laat je ouders je hierbij helpen zoniet? Dan zijn je ouders geen hulp voor jou maar een dode muur:) ik respecteer je en je ouders:) je hebt ergens problemen mee wat je niet kan accepteren maybe? Bipolair is wat anders. Maar jij wil niet naar buiten door dat (raar) denken en als je gaat wordt je ook raar gezien of dat zit in jou hoofd oftewel ben je toch een rare iemand door je kijkgedrag of houding? En dat komt allemaal uit op (geen zelfvertrouwen)

;)

Nee dat is lekker, dan word een meid opgezadeld met wat om te beginnen zijn probleem is. Hij kan ook (proberen want het is echt niet makkelijk!) zijn angsten te overwinnen, zich in sociale situaties te bevinden, nieuwe mensen leren kennen en een vriendin/vrouw komt dan vanzelf.

''Neem dan maar een meid'', maar misschien zit TS daar helemaal niet op te wachten;)

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Trouwen wanneer je er op je eigen al bijna onder doorgaat. Imo hoor je eerst zelf je zaakjes op orde te hebben voordat je een band met iemand anders aangaat (zelfliefde gaat altijd vooraf aan liefde voor een ander, anders is het geen love, but need)

+1

---------- Toegevoegd om 21:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Best dapper dat je je verhaal vertelt Patrick. Mooi dat het met jou beter gaat in ieder geval.

Topicstarter,

Als ik je een ding zou mogen aanraden is dat je echt moet ophouden zo excessief met jezelf bezig te zijn. Er is niks mis met een depressie en het is goed hierover te kunnen praten, maar als je zoveel bezig bent met jezelf zal je misschien moeite hebben oog te hebben voor de vele dingen in het leven die het de moeite waard maken.

De afleiding waarvan je spreekt, helpt omdat het je afleidt van jezelf. Voor het bezoekje aan familie geldt precies hetzelfde. Als je zo met jezelf bezig bent als jij, zie je de buitenwereld niet meer terwijl dat juist de dingen bevat die het leven mooi maken. Als je zo met jezelf bezig bent, kan het daarnaast ook nog moeilijk zijn om fris in sociale en onbekende situaties te stappen.

De dingen die het leven mooi maken, bevinden zich meestal niet allemaal in je eigen geest en gedachten, maar in de wereld om je heen. Hetzelfde geldt voor sociale situaties. Je maakt vrienden en vindt mensen die om je geven door interesse over en weer voor elkaar te hebben. Jij lijkt echter niet daadwerkelijk die interesse te hebben, maar bent ook die situatie vooral met jezelf bezig met alle gevolgen van dien: het belangrijkste is immers dat die mensen jouw gedrag goedkeuren.

Verleg dus alsjeblieft je concentratie en blijf niet constant op zoek naar dingen die mis zijn aan jezelf en evalueer ook niet om de haverklap of een bepaalde activiteit 'je gemoedstoestand verandert'. Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar uiteindelijk zal je het zelf moeten doen. Er is geen pil of wijze man die het voor je kan doen.

Maak anders een planning de dag van tevoren met de dingen die je gaat doen, zodat je nog maar op een punt van de dag hoeft stil te staan bij wat je gaat doen. Probeer je dag te vullen met activiteiten en concentreer je ook op die activiteiten. Dus niet na elke activiteit nagaan van hoe voel ik me o.i.d., probeer die vraag los te laten. Hoe je het ook aanpakt, die introspectieve blik zou mogelijk de bron van alle kwaad kunnen zijn. Probeer daarnaast natuurlijk activiteiten te doen die je onder de mensen brengt en dwing jezelf je te interesseren in die mensen en niet constant op zoek te zijn naar hun goed- of afkeuring. Doe daarnaast dingen die je leven vooruit brengen. Probeer dus ook weer werk te zoeken en luister niet naar je angsten die je hiervan mogelijk weerhouden.

Realiseer je dat dit irrationele angsten zijn en luister dan ook niet naar de trucjes in je hoofd van: "daar ben ik niet klaar voor", "vandaag niet" of "ik ben nu nog te zwak". Dit zijn allemaal irrationele gedachten die alleen rationeel klinken omdat ze je op dat moment uitkomen, maar in feite de status quo in stand houden. Angsten zijn er om overwonnen te worden en je zult stukken sterker zijn wanneer je daar (weer) in slaagt. De horde wordt misschien al minder hoog wanneer je stopt zo nadrukkelijk op jezelf in te zoomen. Realiseer je bijvoorbeeld ook dat je op dit moment je eigenwaarde heel nadrukkelijk koppelt aan de perceptie van anderen. Dat maakt elke sociale situatie een mogelijke dreiging waar je lichaam dus ook als zodanig op zal reageren. Wanneer jij erin slaagt minder met jezelf bezig te zijn en met de vraag of jij goed genoeg bent voor anderen in het verlengde, heb ik er het volste vertrouwen in dat het ook op dat vlak weer helemaal goed met je komt.

Kern van de zaak is dat ieders geluk zich in kleine dingen kan bevinden, waar het echter nooit zal zijn is enkel in je eigen gedachten. Er is gewoon hoop hoor, dus niet opgeven en weet dat jij de kracht hebt en goed genoeg bent om deze problemen te lijf te gaan en te overwinnen.

Veel succes

mooi stuk, Denk dat TS hier veel aan heeft

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

:roflol::roflol::roflol:

wtf gozer...

Je kan van alles proberen, maar je moet het ook echt willen. Mindset is het belangrijkste.

En met negativiteit schiet je in ieder geval nix op.

Je hebt een bepaalde gedachtengang en daar handel je naar. Probeer is kritisch te kijken naar je eigen getrokken conclusies, en onderzoek of het terecht is om zo te denken.

Zo zie je maar topicstarter dat je veel meer waard bent dan je denkt.

Hypnose werkt anders heel goed tegen depressie!

• Topic Starter Topic Starter
Hej, bedankt voor al de antwoorden. Het gaat al wat beter met me, men levensstijl is nog niet wat het moet zijn.
Maar ik voel me momenteel wel goed met wat ik bereik in het gamen. Klinkt blijkbaar hopeloos maar het is iets dat ik graag doe. Ik ga ook gewoon thuis in zolder een gym set up maken, en dan gewoon daar trainen omdat ik dan veel rustiger en consequent kan trainen.

Ik ga ook die cognitieve gedrag therapie aanvragen als het mogelijk is, van medicatie veranderen moet ik nog achter horen.
Ook moet ik mijn uren terug in orde brengen en terug wat meer weg gaan, maar dat komt nog wel.
Voor de rest, het zit er allemaal nog wel maar ik ben al terug wat meer spraakzaam en de mist in mijn hoofd is al wat minder. Wat ik wel merk, als ik me goed voel dat ik problemen heb om te kalmeren.
Hiermee bedoel ik dat ik dan weinig rust vind en constant bezig ben met vanalles, ik wil dan ook constant presteren in iets ( bijvoorbeeld gamen ) maar dat kan ook in andere dingen zijn zoals in het verleden met status of uiterlijk of werk.
Het probleem is het volhouden, ze hadden al gedacht dat ik ADHD of ADD kon hebben maar ze zijn niet zeker...
Relatine nemen is ook een probleem, want ik word rap verslaafd aan dingen. Kon je al merken dat ik het gewoon nam voor wakker te blijven, en ik dronk er vroeger ook op.

Hej, bedankt voor al de antwoorden. Het gaat al wat beter met me, men levensstijl is nog niet wat het moet zijn.
Maar ik voel me momenteel wel goed met wat ik bereik in het gamen. Klinkt blijkbaar hopeloos maar het is iets dat ik graag doe. Ik ga ook gewoon thuis in zolder een gym set up maken, en dan gewoon daar trainen omdat ik dan veel rustiger en consequent kan trainen.

Ik ga ook die cognitieve gedrag therapie aanvragen als het mogelijk is, van medicatie veranderen moet ik nog achter horen.
Ook moet ik mijn uren terug in orde brengen en terug wat meer weg gaan, maar dat komt nog wel.
Voor de rest, het zit er allemaal nog wel maar ik ben al terug wat meer spraakzaam en de mist in mijn hoofd is al wat minder. Wat ik wel merk, als ik me goed voel dat ik problemen heb om te kalmeren.
Hiermee bedoel ik dat ik dan weinig rust vind en constant bezig ben met vanalles, ik wil dan ook constant presteren in iets ( bijvoorbeeld gamen ) maar dat kan ook in andere dingen zijn zoals in het verleden met status of uiterlijk of werk.
Het probleem is het volhouden, ze hadden al gedacht dat ik ADHD of ADD kon hebben maar ze zijn niet zeker...
Relatine nemen is ook een probleem, want ik word rap verslaafd aan dingen. Kon je al merken dat ik het gewoon nam voor wakker te blijven, en ik dronk er vroeger ook op.

Welke game speel je?

Laatst bewerkt door een moderator:

Je gaat je nu dus helemaal afzonderen van de buitenwereld? Begrijp me niet verkeerd ik snap dat het chill is om thuis een gym te hebben maar in jou situatie zou ik juist eerder naar een sportschool gaan. Maak een praatje kom nieuwe mensen tegen, deel je ervaringen etc..

En dat je gamen leuk vindt is goed te begrijpen maar dit is zo verslavend, zo kom je op sociaal gebied niet verder ja natuurlijk met je online vriendjes en ik begrijp goed hoe leuk het kan zijn. Op mijn 14-16 jarige leeftijd heb ik enorm veel gegamed waardoor ik puur was gefocust op die wereld, waardoor je vrienden kwijt raakt en niet meer ziet wat er om je heen gebeurd. Gelukkig ben ik toen ook wakker geschud door me vrienden en ging weer genieten van alles om me heen. Nu jaren later speel ik nog regelmatig een spelletje maar houd het wel beperkt, ik zou maar al te graag weer met een mmorpg beginnen maar weet gewoon van me eigen dat ik meteen weer verslaafd ben:o.

Ga genieten van alle mooie dingen in het leven dan je verstoppen achter je pc. Het mooie weer komt eraan ga toch lekker strand op!

Je gaat je nu dus helemaal afzonderen van de buitenwereld? Begrijp me niet verkeerd ik snap dat het chill is om thuis een gym te hebben maar in jou situatie zou ik juist eerder naar een sportschool gaan. Maak een praatje kom nieuwe mensen tegen, deel je ervaringen etc..

En dat je gamen leuk vindt is goed te begrijpen maar dit is zo verslavend, zo kom je op sociaal gebied niet verder ja natuurlijk met je online vriendjes en ik begrijp goed hoe leuk het kan zijn. Op mijn 14-16 jarige leeftijd heb ik enorm veel gegamed waardoor ik puur was gefocust op die wereld, waardoor je vrienden kwijt raakt en niet meer ziet wat er om je heen gebeurd. Gelukkig ben ik toen ook wakker geschud door me vrienden en ging weer genieten van alles om me heen. Nu jaren later speel ik nog regelmatig een spelletje maar houd het wel beperkt, ik zou maar al te graag weer met een mmorpg beginnen maar weet gewoon van me eigen dat ik meteen weer verslaafd ben:o.

Ga genieten van alle mooie dingen in het leven dan je verstoppen achter je pc. Het mooie weer komt eraan ga toch lekker strand op!

Dit dus.

Door je te focussen op gamen en een homegym kom je nie meer buiten. Waak daarvoor.
Zelf ook veel WoW gespeeld van me 16e t/m 22e en dan merk je echt wel dat je leven daardoor erg geisoleerd blijft wat me in jou geval mischien niet zo wijs lijkt.

Maar ach als je de beste tank ever wil worden moet je wat hea ;)

zelfde hier.

Probeer het leven als een videogame te zien. Doelen etc als achievements. Want serieus hoe tof gamen ook is, je bereikt er in je echte leven helemaal niks mee.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb al volledige periodes gehad waar ik niet ging gamen en constant buiten ging. Ik zou een regelmaat willen vinden, want al het buiten gaan en 'vrienden' is voor mij nu niet echt een bevrijding. Omdat het uiteindelijk altijd uitdraaide in iets slechts, daarom dat ik ook die dingen vermijd.

Ik speel geen mmorpg's maar moba's, en ik zit op een niveau waar ik constant met professionele gamers speel die hun geld er mee verdienen. Ik kan zelf ook terug mijn youtube kanaal terug leven in blazen, sinds dat mensen er achter vragen.
Ik zou zelf dan ook meer in die richting willen gaan, gewoon omdat je moet doen wat je leuk vind.
Je kan elk weekend je lam zuipen met de centjes die je verdient of je geeft het allemaal uit aan kleren en auto's. Choice your poison zou ik zeggen, het is hoe je zelf wilt leven.

Mijn plan is dan ook niet om heel mijn leven alleen in een kamertje te zitten, maar als je al zoveel shit hebt meegemaakt en als je buiten komt je gewoon geïsoleerd en anders voelt dan de rest moet je wel begrijpen dat na al de tijd van 'proberen' het nog altijd hetzelfde is.

Ik heb ook weinig mensen die me steunen in wat ik doe, wat ik ook doe.

En voor het strand ben ik te skinny-fat, sinds dat mijn genen en mijn computerstijl men gains hebben verneukt :(

---------- Toegevoegd om 15:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:07 ----------

zelfde hier.

Probeer het leven als een videogame te zien. Doelen etc als achievements. Want serieus hoe tof gamen ook is, je bereikt er in je echte leven helemaal niks mee.

Maar de vraag is, wat is iets bereiken in het leven. Het is op zich allemaal maar status of wat je zelf denkt wat je bereikt hebt.
Omdat een ander een grote dikke auto en een villa wilt en wilt showen met zijn geld is niet een reden dat jij ook hetzelfde moet doen.

Ik wil vooral men levensstijl terug in orde brengen qua gezondheid en fitness, daarin bezie ik het wel als levels. Maar ik zit al op lvl 24 en ik heb nog altijd niet de eindbaas level bereikt :D

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Op de moment smite ;)

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb al volledige periodes gehad waar ik niet ging gamen en constant buiten ging. Ik zou een regelmaat willen vinden, want al het buiten gaan en 'vrienden' is voor mij nu niet echt een bevrijding. Omdat het uiteindelijk altijd uitdraaide in iets slechts, daarom dat ik ook die dingen vermijd.

Ik speel geen mmorpg's maar moba's, en ik zit op een niveau waar ik constant met professionele gamers speel die hun geld er mee verdienen. Ik kan zelf ook terug mijn youtube kanaal terug leven in blazen, sinds dat mensen er achter vragen.
Ik zou zelf dan ook meer in die richting willen gaan, gewoon omdat je moet doen wat je leuk vind.
Je kan elk weekend je lam zuipen met de centjes die je verdient of je geeft het allemaal uit aan kleren en auto's. Choice your poison zou ik zeggen, het is hoe je zelf wilt leven.

Mijn plan is dan ook niet om heel mijn leven alleen in een kamertje te zitten, maar als je al zoveel shit hebt meegemaakt en als je buiten komt je gewoon geïsoleerd en anders voelt dan de rest moet je wel begrijpen dat na al de tijd van 'proberen' het nog altijd hetzelfde is.

Ik heb ook weinig mensen die me steunen in wat ik doe, wat ik ook doe.

En voor het strand ben ik te skinny-fat, sinds dat mijn genen en mijn computerstijl men gains hebben verneukt :(

---------- Toegevoegd om 15:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:07 ----------

Maar de vraag is, wat is iets bereiken in het leven. Het is op zich allemaal maar status of wat je zelf denkt wat je bereikt hebt.
Omdat een ander een grote dikke auto en een villa wilt en wilt showen met zijn geld is niet een reden dat jij ook hetzelfde moet doen.

Ik wil vooral men levensstijl terug in orde brengen qua gezondheid en fitness, daarin bezie ik het wel als levels. Maar ik zit al op lvl 24 en ik heb nog altijd niet de eindbaas level bereikt :D

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Mocht de game die jij speelt League of legends zijn, kan je er redelijk goed mee verdienen als je pro wordt.
Ook niks mis mee imo.

Mocht de game die jij speelt League of legends zijn, kan je er redelijk goed mee verdienen als je pro wordt.
Ook niks mis mee imo.

Had ik daarvoor gespeeld, was ik tot diamond 2 geraakt. Maar ik vind smite opzich veel leuker, ziet er beter uit en sinds ik altijd fps heb gespeeld is het ook veel actiever en intenser.

En wie wilt er nu niet met goden spelen.

Had ik daarvoor gespeeld, was ik tot diamond 2 geraakt. Maar ik vind smite opzich veel leuker, ziet er beter uit en sinds ik altijd fps heb gespeeld is het ook veel actiever en intenser.

En wie wilt er nu niet met goden spelen.

Geen idee hoe het pro wereldje van Smite eruit ziet, verdient het redelijk als je pro wordt in Smite?

Dit heeft wel een waarheid in hoe ik ook denk over mensen tegenwoordig.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

Geen idee hoe het pro wereldje van Smite eruit ziet, verdient het redelijk als je pro wordt in Smite?

Ja, ze pompen veel geld in tourneys zoals league of legends doet. Het aantal spelers ligt dan ook wel een pak lager as league of legends. Maar het is ook nog maar 2 jaar oud in totaal en nog maar een tijdje uit beta.

Je kan met de kleine amateur tourneys al makkelijk over 10k verdienen. De hele grote zijn prijspotten van 300-500k, je zoekt natuurlijk ook sponsors zoals alienware, razor, logitech, je kan zelf aan energy drink bedrijven horen of ze je willen helpen.

Alleen mijn probleem is, ik heb problemen met te focussen op meer dan alleen het gamen. Ik speel te graag :( ik zou makkelijk youtube video's kunnen maken en een stream beginnen op te zetten, maar dan moet ik wel een beetje beter in me vel voelen.

Ja, ze pompen veel geld in tourneys zoals league of legends doet. Het aantal spelers ligt dan ook wel een pak lager as league of legends. Maar het is ook nog maar 2 jaar oud in totaal en nog maar een tijdje uit beta.

Je kan met de kleine amateur tourneys al makkelijk over 10k verdienen. De hele grote zijn prijspotten van 300-500k, je zoekt natuurlijk ook sponsors zoals alienware, razor, logitech, je kan zelf aan energy drink bedrijven horen of ze je willen helpen.

Alleen mijn probleem is, ik heb problemen met te focussen op meer dan alleen het gamen. Ik speel te graag :( ik zou makkelijk youtube video's kunnen maken en een stream beginnen op te zetten, maar dan moet ik wel een beetje beter in me vel voelen.

Gebruik dan het pro wereldje als motivatie om tijd te investeren in jezelf, je wilt niet over 5 jaar terugkijken en spijt hebben dat je niks hebt ondernomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven