MuscleMeat

Als je echt anti-anti-christelijk bent..

Corleoné

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.275
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
20%
Als je echt anti-christelijk bent, kan je dan nog naar iemand zijn trouw of begrafenis (in de kerk) gaan en je principes aan de kant schuiven, of niet?

Zat daarjuist in een discussie met mijn zus die vroeg of ik naar haar trouw ging gaan voor de kerk, waarop ik zei: nee, zeker niet. Ze zei dat indien ik niet ging, ik geen respect toonde voor haar, maar als je nu echt extreem anti-christelijk bent, kan je dan zonder hypocriet te zijn nog naar de kerk gaan?
Je kan toch ook respect hebben voor een persoon zonder naar hun trouw of begrafenis te gaan, als je overtuiging nu echt zo sterk is dat je het gewoon niet kan, zij moet immers toch ook respect tonen voor je overtuiging..

als je anti anti-christelijk bent dan ben je toch gewoon christelijk ???

Ik ben zelf ook zwaar anti gelovig maar als mijn zusje voor de kerk trouwt ga ik toch echt wel. Ik sta er dan voor haar, niet voor de kerk of religie.

Ik denk ook dat bij een trouw en een begrafenis geen christelijk gevoel te boven komen.

Begrafenis via de kerk is de gewone zaak van het afscheid nemen en ik vind het ook wel een goede manier.

zelfde voor een trouw

De kracht van een atheist ligt hem nou juist in het niet opdringen van je overtuiging. En daarmee andere geloven in hun waarde te laten. Ik zie niet in waarom je als niet christen, of atheist etc, je niet deel kan nemen in het geluk of respect betuiging van iemand die wel tot die doelgroep hoort.

+1 gaan natuurlijk!

• Topic Starter Topic Starter
Mja, idd, eigenlijk zou ik het moeten kunnen, zelfs al ga ik niet akkoord met hun opvattingen, maar dan ga ik mss wel een bordje dragen ofzo met anti-christ, opdat niemand me zou kunnen verdenken van christelijk te zijn.

Och, denk dat de persoon die dood is, geen **** om geeft of je wel of niet naar zijn/haar begrafenis gaat :roflol:

gewoon gaan, zolang je er niet in gelooft maar je respect uit naar de persoon die begraven wordt of gaat trouwen is imo niets aan de hand.

Je zou ook tegen je zus kunnen zeggen dat zij jou niet respecteert omdat ze wil dat je naar een kerk gaat...

Maar ga gewoon uit liefde voor je zus.. heeft niks met geloof te maken..
Je kan gewoon kerken bezoeken omwille van de kunst/cultuur en voor familiale omstandigheden zonder dat je daarom als gelovig bestempeld wordt..

Zet je zogenaamde principes opzij, je zus is belangrijker.

Als je niet gaat ben je gewoon een kl***zak en zal je het je hele leven te horen krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
De kracht van een atheist ligt hem nou juist in het niet opdringen van je overtuiging. En daarmee andere geloven in hun waarde te laten. Ik zie niet in waarom je als niet christen, of atheist etc, je niet deel kan nemen in het geluk of respect betuiging van iemand die wel tot die doelgroep hoort.

Ja idd, maar ik beschouw mezelf eig als meer dan alleen een atheïst, klinkt mss stom maar door het boek De Anti-christ van Nietzsche gelezen te hebben, en zijn nieuwe leer/geloof van Zarathustra (of toch de uitleg ervan) kan ik echt geen enkel goed woord meer voor het christelijk geloof opbrengen. Maar je kan er idd wel nog respect voor opbrengen, ook al is hun geloof levenslasterend.

Maar het is echt zo moeilijk om daar te staan in de kerk, en dat door daar te staan je het ergens goedkeurt wat er gebeurd (wetende dat je er een zodanige afkeer van hebt..) ook al sta je daar alleen om respect te tonen.. Maar idd, om respect te tonen moet je het eigenlijk wel doen.

als je niks geeft om 'het geloof' welke het dan ook mag zijn.. dan ga je gewoon en voel je je 0,00% hypocriet omdat je juist niks gelooft van die brave mensen hun vooringenomen ziekelijke zelfbeperkende waanideën..

Als je echt anti-christelijk bent, kan je dan nog naar iemand zijn trouw of begrafenis (in de kerk) gaan en je principes aan de kant schuiven, of niet?

Zat daarjuist in een discussie met mijn zus die vroeg of ik naar haar trouw ging gaan voor de kerk, waarop ik zei: nee, zeker niet. Ze zei dat indien ik niet ging, ik geen respect toonde voor haar, maar als je nu echt extreem anti-christelijk bent, kan je dan zonder hypocriet te zijn nog naar de kerk gaan?
Je kan toch ook respect hebben voor een persoon zonder naar hun trouw of begrafenis te gaan, als je overtuiging nu echt zo sterk is dat je het gewoon niet kan, zij moet immers toch ook respect tonen voor je overtuiging..

Als je anti-sociaal bent kun je je inderdaad niet schikken naar andermans normen.

Je bent er niet om het geloof te beleiden maar voor een heel andere reden. Je kunt daar rustig zitten en toch vinden dat het allemaal flauwekul is. Persoonlijk doe ik niet mee aan die poppenkast, maar als een goede vriendin wordt begraven vanuit een kerk ga ik daar wel heen.

Vreemde vraag. Ik moest tentamens maken in de kerk, dan zit ik daar voor mezelf en niet voor een religie.

Als je zus dus trouwt in de kerk, kan je daar gewoon heen imo.

Nou, Corleone, het zal voor jou even wennen worden hier in de BeNeLux, want over minder dan 20 jaar sta niet meer in je vrijetijd in de kerk, maar met verplichtingen in de moskee.

indien je "zeer anti-christelijk" bent, en daardoor niet eens zo'n klein gebaar naar je zus kunt doen, dan ben je gewoon kinderlijk bezig. Wat maakt het uiteindelijk een **** uit: zij is gelukkig, jij bent gelukkig omdat zij gelukkig is, dus een win-win situatie.
Of het moet zo zijn dat je de dag daarna schreiend in je bed doorbrengt, omdat het tegen je "principes" zou zijn. Maar dat zegt meer over jou dan over je zeer anti-christelijke overtuiging.

Erg overtrokken vraag alleen al. Al trouwt me zus in een moskee in Marokko, tuurlijk ga je daar heen. Als je je 'principes' belangrijker vind dan je familie, ben je echt heel fout bezig, zeker met dit soort principes.

Doe niet zo kinderachtig met je anti-christelijk.

Mijn ex wilde ook niet mee naar de kerk bij de begrafenis van mijn opa. ''Doe het voor mij'' zei ik. Mijn respect voor haar daalde enorm na dat gesprek.
Het gaat niet om het geloof, het gaat erom dat die mensen je erbij willen hebben omdat ze van je houden.
Als je niet naar die trouwerij gaat zal je zus gekwetst zijn denk ik. En niet omdat je niet in het Jezus verhaal geloofd, maar omdat jij er niet bij bent terwijl zij een stap in haar leven maakt.

Terug
Naar boven