XXL Nutrition

Als je echt anti-anti-christelijk bent..

Nietzsche op deze manier aanhangen is niet veel beter dan devoot een godheid aanhangen.

• Topic Starter Topic Starter
Nietzsche op deze manier aanhangen is niet veel beter dan devoot een godheid aanhangen.

Ja idd, dat is ook niet wat hij wilde, in feite zei hij zelfs dat we hem moesten vergeten, en dat je je eigen weg moet kiezen in het leven. Maar hij zei ook dat mensen ooit vol van hem gingen zijn en zijn leer gingen verkondigen en verspreiden, en aan andere mensen ging vertellen hoe positief en goed zijn leer wel niet was. Dus ik denk dat de tijd nog niet rijp is om hem al te vergeten, want 99% van de mensen kent hem of zijn leer nog niet eens of schat hem verkeerd in (linkt hem aan Hitler).

Ja idd, dat is ook niet wat hij wilde, in feite zei hij zelfs dat we hem moesten vergeten, en dat je je eigen weg moet kiezen in het leven. Maar hij zei ook dat mensen ooit vol van hem gingen zijn en zijn leer gingen verkondigen en verspreiden, en aan andere mensen ging vertellen hoe positief en goed zijn leer wel niet was. Dus ik denk dat de tijd nog niet rijp is om hem al te vergeten, want 99% van de mensen kent hem of zijn leer nog niet eens of schat hem verkeerd in (linkt hem aan Hitler).

Zijn gedachtegoed hing Hitler toch gewoon aan? Dus er is geen verkeerde link lijkt me? ???

Of sommigen beweren dat mensen zijn leer verkeerd zouden gebruiken is wat anders.

Zijn gedachtegoed hing Hitler toch gewoon aan? Dus er is geen verkeerde link lijkt me? ???

Of sommigen beweren dat mensen zijn leer verkeerd zouden gebruiken is wat anders.

Hitler heeft de leer van Nietzsche nooit begrepen, hij nam alles letterlijk op, terwijl zarathustra volledig in rijmen en raadsels in geschreven.

Zo dacht Hitler dat Nietzsche oorlog goed vond, en voelde hij zich gesterkt in zijn oorlogsideeën door Nietzsche, maar Nietzsche is juist volledig tegen oorlog, en tegen een dictatuur, en massahysterie enz, hij wil volledige vrijheid voor het individu zodat het zich op alle mogelijke goede manieren kan ontplooien..

Als je zarathustra leest moet je eig eerst een uitleg erover lezen, anders zal je ook denken dat Nietzsche pro oorlog is enz.. en zal je 99% niet begrijpen of verkeerd interpreteren.

Hitler heeft de leer van Nietzsche nooit begrepen, hij nam alles letterlijk op, terwijl zarathustra volledig in rijmen en raadsels in geschreven.

Zo dacht Hitler dat Nietzsche oorlog goed vond, en voelde hij zich gesterkt in zijn oorlogsideeën door Nietzsche, maar Nietzsche is juist volledig tegen oorlog, en tegen een dictatuur, en massahysterie enz, hij wil volledige vrijheid voor het individu zodat het zich op alle mogelijke goede manieren kan ontplooien..

Zarathustra was toch de Perz die de zon goede God en maan slechte God noemde, en iets over 1001 halfgoden schreef?
En de andere keer was het weer Ahura Mazda, andere keer was er weer een slechte (half)god Angra nog wat
Lijkt mij in dezelfde trant als de Griekse Goden die ontkracht zijn door de berg Olympus op te klimmen en NIETS te ontdekken. Er zat helemaal geen troon of godenrijk, wetenschappelijk weerlegd :thumbup:

En dat de zon en maan geen goden zijn is al duidelijk, give me a break... bovendien volgen in Nederland voornamelijk Koerden deze zoroastrisme en we zien al hoeveel eerwraak ze plegen, in Noord-Irak met 1000 man meisjes doodgeschopt omdat ze zich bekeerde tot Islam! Onzin van de bovenste plank dus.

En wie is die ubermensch die Nietzche aankondigd? De Antichrist ofzo????

Zarathustra was toch de Perz die de zon goede God en maan slechte God noemde, en iets over 1001 halfgoden schreef?
En de andere keer was het weer Ahura Mazda, andere keer was er weer een slechte (half)god Angra nog wat
Lijkt mij in dezelfde trant als de Griekse Goden die ontkracht zijn door de berg Olympus op te klimmen en NIETS te ontdekken. Er zat helemaal geen troon of godenrijk, wetenschappelijk weerlegd :thumbup:

En dat de zon en maan geen goden zijn is al duidelijk, give me a break... bovendien volgen in Nederland voornamelijk Koerden deze zoroastrisme en we zien al hoeveel eerwraak ze plegen, in Noord-Irak met 1000 man meisjes doodgeschopt omdat ze zich bekeerde tot Islam! Onzin van de bovenste plank dus.

En wie is die ubermensch die Nietzche aankondigd? De Antichrist ofzo????

Idd, hij heeft Zarathustra (die Perz die 600 jaar voor christus ofzo leefde) gebruikt als persyflage en alter-ego van zichzelf, omdat hij net als die Perz, zichzelf aan de poort van een nieuw tijdperk ziet staan. Zarathustra (van 600 voor christus), wordt gezien als de eerste die goed en kwaad heeft uitgevonden. (In de religie van Zarathoestra wordt voor het eerst de wereld gezien als een strijd tussen Goed en Kwaad enz..)
Dus eigenlijk heeft Nietzsche de naam aangemeten van Zarathustra, om te doen alsof Zarathustra terug is, maar zijn leer heeft herzien, wijzer is geworden en gans zijn leer terugroept als zijnde fout, en een nieuwe leer in de plaats geeft.. (die van de *bermensch en voorbij goed en kwaad)

De *bermensch is volgens mij een soort ideaal waar ieder mens moet naar streven, maar in principe nooit echt te bereiken valt, want als je *bermensch bent moet je namelijk terug streven naar iets hoger, en iets hogers dan *bermensch bestaat in feite niet.. (Er bestaan verschillende meningen over hoe Nietzsche het beweerde, je kan het ook op verschillende manieren interpreteren):

Nietzsche pleitte voor meer individualisme in plaats van voor kuddegeest. De übermensch is diegene die zichzelf durft los te maken van het systeem en op zichzelf steunt. Daarbij meende Nietzsche dat de mens van nu slechts een schakel is, een ontwikkelingsfase, tussen een dier en de übermensch die we eigenlijk bedoeld zijn te worden: een boven alle irrationaliteit staand groots wezen.

Dus boven alle irrationaliteit: boven elk geloof die het bovenaardse predict, christendom enz..
En *bermensch = Nietzsche = Zarathustra = Anti-Christ

Als je echt anti-christelijk bent, kan je dan nog naar iemand zijn trouw of begrafenis (in de kerk) gaan en je principes aan de kant schuiven, of niet?

Zat daarjuist in een discussie met mijn zus die vroeg of ik naar haar trouw ging gaan voor de kerk, waarop ik zei: nee, zeker niet. Ze zei dat indien ik niet ging, ik geen respect toonde voor haar, maar als je nu echt extreem anti-christelijk bent, kan je dan zonder hypocriet te zijn nog naar de kerk gaan?
Je kan toch ook respect hebben voor een persoon zonder naar hun trouw of begrafenis te gaan, als je overtuiging nu echt zo sterk is dat je het gewoon niet kan, zij moet immers toch ook respect tonen voor je overtuiging..

het is een feestje voor haar, ga gewoon

Ik zie dat Godwins Law weer moet worden aangesproken.

regarding_mussolini.png

verschilt van persoon tot persoon.

Seriously, 2 nietszeggende posts (LINK) in 2 minuten. Dat moet een nieuw record zijn.

Voor trouwerijen en begrafenissen e.d. maak ik wel uitzonderingen, heb wel continu het idee dat ik naar een groot poppenkast aan het kijken ben. Naar een doop of besnijdenis of iets dergelijks ga ik uit principe niet heen.

Ik weet niet waar je die bullshit vandaan haalt maar ik zou bronnen die beweren dat Voltaire en Hume atheisten waren maar niet al te serieus nemen. Dat kan nooit geschreven zijn door mensen die enigszins verstand van zaken hebben.

en waarom zouden die niet door mensen met genoeg verstand van zaken kunnen geschreven zijn?

Ik heb er geen probleem mee! Ik sla gewoon geen kruisteken en doe niet mee aan de offerande en communie. Ik zou er ook geen probleem mee hebben om te trouwen voor de kerk. :dunno:

Trouwen en een begrafenis hebben zowel christelijke als maatschappelijke/wettelijke zijden. Dus ik zie niet in waarom dat zou ophouden. Je beleeft het gewoon anders.

Als je zo anti christelijk bent dat je andere mensen uitsluit die anders denken en weigert deel te nemen aan zaken die voor hen belangrijk zijn waaraan je wel zou deelnemen als ze zich meer naar jouw wereldbeeld gedragen....dan ben je een fundamentalist.

Ik zie geen reden om niet naar een kerk/huis van aanbidding (we blijven politiek correct ;) ) te gaan. Ik zie echter wel een reden om niet deel te nemen aan de rituelen die daar worden uitgevoerd...kortom...ik ga geen reli-liederen zingen en ik ga niet mee bidden, eet geen hostie en drink geen bloed (al dan niet in wijn vorm).

Schoenen uit, hoofd bedekken ofwel me conformeren naar de normale gedragsregels die gelden zijn voor mij echt de laatste brug...deelname is een brug te ver.

Oja...er is een uitzondering...rituele verminking zoals niet medische besnijdenis, slachtfeesten...daar zal je me niet tegenkomen.

Om even olie op het vuur te gooien:

Het verschil tussen een hobbyist en een professional is toch voornamelijk het salaris dat er tegenover staat ;) :P

*rent snel weg* :D

Terug
Naar boven