Juist ja, vaak goed geinformeerde hobbyisten. Maar dus wel hobbyisten.
Ik begrijp al die heisa om Wikipedia ook niet echt. Je kan er nooit 100% van op aan dat er juiste informatie staat.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Juist ja, vaak goed geinformeerde hobbyisten. Maar dus wel hobbyisten.
Ik begrijp al die heisa om Wikipedia ook niet echt. Je kan er nooit 100% van op aan dat er juiste informatie staat.
en veel denkers uit die tijd stemden als vaak in met het idee van het absurde karakter van de kerkelijke doctrine in die tijd.
Ik gebruik het zelf bijna dagelijks, gewoon om wat extra info te vinden of wat dan ook. Als ik ineens een term of begrip tegen kom dat ik niet ken of zo...maar ik denk wel dat je altijd bewust moet zijn van het feit dat het niet bepaald foutloos en volledig is.
Voltaire een atheïst noemen is een aanfluiting, dan heb je echt geen reet begrepen van de periode waarin hij leefde en in dat geval moet je je als hobbyist serieus afvragen of je wel zou moeten schrijven voor een medium dat door zoveel miljoenen mensen geraadpleegd wordt.
Alle denkers uit de verlichting keerden zich tegen de kerkelijke doctrines, maar het overgrote deel niet tegen het bestaan van een schepper.
sorry kerel, vaak zit je erop, maar deze keer ben ik het niet met je eens? Sprak Voltaire niet over de "natuurlijke godsdienst" in tegenstelling tot datgene wat het kerkelijk instituut ons belerend overbrengt. Natuurlijke godsdienst optavatten als een pantheistisch getint gedachtegoed dat de menselijke rede vooropstelt om de weg naar het ware en het goede te vinden. Persoonlijk vind ik dat niet meer dan een verdoken atheisme, maar dat is louter persoonlijk.
Alle denkers uit de verlichting keerden zich tegen de kerkelijke doctrines, maar het overgrote deel niet tegen het bestaan van een schepper.
Je ziet over het hoofd dat Voltaire weldegelijk in God geloofde. En dat maakt hem dan geen atheist. Als ik Voltaire goed geinterpreteerd heb is het zo dat hij geloofde in een afstandelijke schepper die geen interactie meer had met de schepping. Des al niet te min was Voltaire er vast van overtuigd dat er een Schepper was en heeft ook actief actie ondernomen om dat geloof in daden om te zetten. Sterker nog naar ik meen is ergens iets gebouwd namens Voltaire voor God.

Anyways, ik ga nog een keertje naar Big Lebowski kijken zo op mijn vrije dag![]()