XXL Nutrition

Als je echt anti-anti-christelijk bent..

Als je echt anti-christelijk bent, kan je dan nog naar iemand zijn trouw of begrafenis (in de kerk) gaan en je principes aan de kant schuiven, of niet?

Zat daarjuist in een discussie met mijn zus die vroeg of ik naar haar trouw ging gaan voor de kerk, waarop ik zei: nee, zeker niet. Ze zei dat indien ik niet ging, ik geen respect toonde voor haar, maar als je nu echt extreem anti-christelijk bent, kan je dan zonder hypocriet te zijn nog naar de kerk gaan?
Je kan toch ook respect hebben voor een persoon zonder naar hun trouw of begrafenis te gaan, als je overtuiging nu echt zo sterk is dat je het gewoon niet kan, zij moet immers toch ook respect tonen voor je overtuiging..

Don Corleone je islamitische naam is vanaf nu Abdul Mustafa.

Ja idd, maar ik beschouw mezelf eig als meer dan alleen een atheïst, klinkt mss stom maar door het boek De Anti-christ van Nietzsche gelezen te hebben, en zijn nieuwe leer/geloof van Zarathustra (of toch de uitleg ervan) kan ik echt geen enkel goed woord meer voor het christelijk geloof opbrengen. Maar je kan er idd wel nog respect voor opbrengen, ook al is hun geloof levenslasterend.

Maar het is echt zo moeilijk om daar te staan in de kerk, en dat door daar te staan je het ergens goedkeurt wat er gebeurd (wetende dat je er een zodanige afkeer van hebt..) ook al sta je daar alleen om respect te tonen.. Maar idd, om respect te tonen moet je het eigenlijk wel doen.

Dus door 1 boek te lezen heb je een afkeer voor het Christendom?

Denk je ook wel eens zelf over dingen na of laat je je alles voorkauwen?

En als er een ding is dat Nietzsche niet is, dan is het wel een dogmatist met een of andere "leer". gewoon rustig aan doen met die heavy shit en je kopje niet te zot laten maken, het klinkt uiteindelijk veel gewichtiger dan het eigenlijk is.

Laatst bewerkt:
Dat is gewoon gezeik en extra willen dwarsliggen. Gaan moet je. Ik weet er zelf allemaal niet zoveel van maar een trouw en een begrafenis in de kerk doe je toch gewoon ongeacht wat je gelooft of niet. Als je dat al niet wil doen ben je gewoon een dwarsligger en daar hekel ik me enorm aan. Maar ieder heeft recht op z'n eigen ding vind het gewoon laime van die persoon dan

Antropologisch benaderd is het Christendom nooit meer geweest dan een socialiteitsclub voor mensen die moeite hebben om uit hun schaal te komen, en in de kerk met lotgenoten een comfort zone scheppen om zonder vrees in het bijzijn van anderen zichzelf te worden. Met elkaar dus.

Daar waar rouwen of trouwen voor het ene individu wat makkelijker in bescheidenheid gaat, zo blijkt voor jou Corleone, is het wel zo zuiver om gewoon je aanwezigheid te tonen bij mensen die de tijd des levens willen delen. Zeker je zus man.

Dus enkel als je anti-mensdom bent, of werkelijk denkt dat Christelijke voortgangers ooit een hoger contact en hogere macht bezaten ( :rolleyes: ) zou je inderdaad niet op hoeven komen dagen. De dagen van ketters zijn ook voorbij.

Ga er gewoon heen, desnoods ga je als ongeintereseerde kapstok die pretendeert geestelijk betrokken te zijn. Maar ga in ieder geval, in de kerk liggen geen bommen en je mag je schoenen aanhouden.

de kracht van een atheist ligt hem nou juist in het niet opdringen van je overtuiging. En daarmee andere geloven in hun waarde te laten. Ik zie niet in waarom je als niet christen, of atheist etc, je niet deel kan nemen in het geluk of respect betuiging van iemand die wel tot die doelgroep hoort.

+1

Maar het is echt zo moeilijk om daar te staan in de kerk, en dat door daar te staan je het ergens goedkeurt wat er gebeurd (wetende dat je er een zodanige afkeer van hebt..) ook al sta je daar alleen om respect te tonen.. Maar idd, om respect te tonen moet je het eigenlijk wel doen.

Om in een kerk te staan keur je hun overtuiging goed? Dat is onzin. Of dacht je dat iedereen die het vaticaan bezoekt het dan ook maar gelijk OK vind dat er in de naam van dat geloof priesters in achterkamertjes zich aan minderjarige vergrijpen? Om maar even een dwarsstraat in te gaan ;)

Nee serieus, je kan toch ook een kerk, moskee, etc bezoeken om een stukje cultuur op te doen, kunst, etc. En in sommige gevallen wordt er dus ook lief en leed gedeelt in de kerk. Dat heeft niks met jou geloof te maken.

Je gaat toch voor de trouwerij, en niet waar het gehouden wordt man, rare vraag dit, ik geloof ook nergens in, maar ik zou mijn zus echt wel bij staan als ze zou gaan trouwen, of het nou in een kerk is of niet.

Je kan altijd na afloop nog je anti christelijkheid tonen door tegen het altaar aan te pissen.. :o

Of je kunt je niet zo aanstellen?

Idd, lijkt een beetje op zo'n no-life Ado hooligan die nog voor geen 100.000 pleuro een Ajax shirtje zou aan trekken, get a life denk ik dan.

Wat een onzin.
Je gaat toch niet naar een trouwerij of begrafenis vanwege 'god' of een religie?
Je gaat daarheen uit respect.

Je bent een wel heel erg simpele ziel als je weigerd om naar de trouwerij van je zus te gaan omdat je anti-christendom bent.

wat een onzin.
Je gaat toch niet naar een trouwerij of begrafenis vanwege 'god' of een religie?
Je gaat daarheen uit respect.

Je bent een wel heel erg simpele ziel als je weigerd om naar de trouwerij van je zus te gaan omdat je anti-christendom bent.

+1

Je zit daar voor je zus, niet voor de kerk. Wat een onzin principe. Stel prioriteiten.

Je kan ook beredeneren dat je, vanuit een anti-christelijk standpunt, het christendom niet erkent. Dat maakt een kerk net hetzelfde als eender welk ander publiek gebouw dat je naar eigen goeddunken kan betreden of niet. Aangezien je zus dit van je verlangt zou ik het dan gewoon om die reden doen.

Daarbij zou het asociaal zijn om het niet te doen. Stop gewoon met dat moeilijk doen man. Het is haar trouwfeest. Gedraag jezelf normaal, zodat ze zich niet de hele dag met jou en je vervelende principes bezig moet houden. Doe haar anders effe een plezier en probeer zelf niet de aandacht op te eisen door persé af te willen wijken.

Je bent er niet voor je zelf maar voor haar. Het is HAAR dag en het gaat hier niet om jouw. Zij heeft er voor gekozen om in een kerk te trouwen en ze wilt jou daar bij hebben omdat dit haar een goed gevoel geeft, niet om jou te pesten.

Je komt nu echt over als een verbitterde atheist. Be happy en spread to word of atheism:p

Waarom zou je nou weer anti-christen zijn? Ik ben zelf ook niet christelijk, maar je komt echt heel onzinnig over nu.

Antropologisch benaderd is het Christendom nooit meer geweest dan een socialiteitsclub voor mensen die moeite hebben om uit hun schaal te komen, en in de kerk met lotgenoten een comfort zone scheppen om zonder vrees in het bijzijn van anderen zichzelf te worden. Met elkaar dus.

Daar waar rouwen of trouwen voor het ene individu wat makkelijker in bescheidenheid gaat, zo blijkt voor jou Corleone, is het wel zo zuiver om gewoon je aanwezigheid te tonen bij mensen die de tijd des levens willen delen. Zeker je zus man.

Dus enkel als je anti-mensdom bent, of werkelijk denkt dat Christelijke voortgangers ooit een hoger contact en hogere macht bezaten ( :rolleyes: ) zou je inderdaad niet op hoeven komen dagen. De dagen van ketters zijn ook voorbij.

Ga er gewoon heen, desnoods ga je als ongeintereseerde kapstok die pretendeert geestelijk betrokken te zijn. Maar ga in ieder geval, in de kerk liggen geen bommen en je mag je schoenen aanhouden.

:roflol:

idd, gewoon gaan. Waarom mag je trouwens geen kerk binnengaan? is het tegen je geloof ofzo? Ik vind dit trouwens nogal bullshit. Als je een anti-christen bent dan ben je geen haar beter dan terroristen.
Dat je niet gelovig bent tot daar aan toe, maar niet gelovigen trekken zich zulke situaties gewoon niet aan.
Het feit dat je niet in een kerk binnen durft wil zeggen dat je stiekem toch gelooft in God en dat hij je gaat straffen als je het toch doet als anti-christen.

Terug
Naar boven