MuscleMeat

Al's Train & Gain Log

train and gain

Ripped Bodybuilder
Waardering
232
Beste DBB'ers

Na lang twijfelen toch maar een log begonnen om zo mijn trainingen bij te kunnen houden en hierover te kunne praten.

Ik train nu ongeveer 4 jaar en ben van 62kg naar 92kg bw gegaan. Momenteel dus 92 kg bij 1,86m met een wel wat hoog BF van ongeveer 17 à 18%.

Heb al heel wat schema's versleten, zo ben ik begonnen met rippetoe en daarna veel splitschema's. Heb de laatste 8 weken Blood & Guts van Dorian Yates gevolgd en volg op dit moment geen schema maar ga puur op gevoel af en train ik volgens een 4 daagse split.

Doel is natuurlijk om brute massa te kweken met een acceptabel BF%.
Op het moment zit ik in de bulk, clean welteverstaan, en zit er aan te denken om toch eens cut te gaan doen want bij me bf% voel ik me toch niet echt prettig. Probleem alleen is dat ik denk veel massa in te leveren waardoor ik in het niets val:o Maar toch zit ik er aan te denken om dit: http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=271445 te gaan doen.

Me voeding op het moment is als volgt:

1
60g Brinta
400ml melk
42g whey
1 mandarijn

2
2 broodjes (volkoren)
50g kip
200ml melk

3
2 broodjes (volkoren)
50g kip
200ml melk

4
3 broodjes (volkoren)
60g tonijn

5
55g volkoren pasta
60g tonijn

6
Avondeten

7
42g whey
30g brinta
1 banaan

8
500g magere kwark
30g walnoten

Totaal: 3250kcal E:260 K386 V:72
E:32% K:48% V:20%

Al twijfel ik of dit wel genoeg is:rolleyes:

Ik zal iedere keer proberen met trainingen te posten, ene keer uitgebreid andere keer minder.

Nog wat stats:
Benchpress: 5x100
Deadlift: 8x140, 8x150 (straps)
Squats: 6x120

Alles na voor mij wat stevige warmup sets (Blood & Guts stijl)

Laatst bewerkt:
Haha, Kev aan het loggen. Eindelijk :P Grappige lognaam :D

Hoe heb je de macro's en calorien berekend van je avondeten? En hoe sluit dit trainingsschema van je aan op je vorige?

Succes met loggen, bro!

• Topic Starter Topic Starter
Avond eten heb ik berekend door 300g aardappelen, 150g vlees en 200g groente te nemen. Dit verschilt natuurlijk per keer maar is wel een goed gemiddelde. Voor het vleesje heb ik gewoon de gemiddelde voedingswaardes van biefstuk, entrecote, gehakt, kip, rookworst en een schnitzel genomen.

Op het moment niet echt een trainingsschema maar train nog wel volgens dorian style. Dus eerst 2 opwarm sets en daarna een set tot failure + eventueel nog wat negative reps. Ben een beetje zoekend naar wat ik zal gaan doen...

Die log naam heb jij bedacht hè! Goede naam!

Net schouders, triceps en wat onderarm werk, totale trainingstijd ongeveer 1 uur.

Seated front presses:
12x30
10x40

6x50
6x45

Dumbbell laterals:
12x10
10x12
8x12

Low pully delts:
12x6,26
10x8,75

reverse fly's
12x10
10x12

Triceps pushdown (touw)
12x30
9x37,5
10x32,5

Skull chrushers
12x 27,5
9x 35

Seated tricep press (dumbbell per arm)
12x8
10x10 + wat negatives

En wat onderarm werk.

Dik gedrukte zijn opwarm sets, en iedere work sets is tot failure, haal ik niet het gewenste aantal van bijvoorbeeld 8 dan pak ik die er negative bij zodat ik toch op 8 uitkom.

Schouders zaten goed vol na afloop net als met triceps. Zat te denken om nog één set voor triceps te pakken maar had volgens mij geen toegevoegde waarde aangezien me triceps goed moe waren.

Meteen na het trainen banaantje, 42g whey en 30 gram brinta genomen.

Aju:D

Laatst bewerkt:
Wat vooor voeding/supps neem je eigenlijk voor je training?

Wat vooor voeding/supps neem je eigenlijk voor je training?

Avond eten is altijd ongeveer 45 minuten voor de training, krijg dan dus aardig wat carbs binnen. Voor de rest neem ik altijd een schep Result creatine van Body & Fitshop voor het trainen en een appeltje.

Echt druk is het niet in me log hè Kraft?!:P

Tja, je kwam anders ook nooit in logjes van anderen ff slijmen :P Behalve in die van mij. :p Dus ze kennen je niet.

Dus ff alle logjes langs gaan en 'goed getraind' posten. Komen ze vanzelf wel ;)

Haha de groeten! Zo ben ik niet...

Ik kwam wel vaak in de log van nigthfly, nu nog af en toe. Maar doet het vooral voor mezelf.. is alllemaal goed bij te houden zo.

Haha de groeten! Zo ben ik niet...

Ik kwam wel vaak in de log van nigthfly, nu nog af en toe. Maar doet het vooral voor mezelf.. is alllemaal goed bij te houden zo.

Tis toch vooral omvoor jezelf te zien dat ej progressie maakt enzo, als andere meelezen is altijd leuk maar geen must toch :P
gaan lekker hoor je trainingen :)

bij deze ben ik dan ook hier.....regelmatig! keep it up :)

Net terug van de benen + kuiten training.

Squat:
10x70
10x90
8x110( Ass tothe grass)
6x100( Ass to the grass)

Leg extension
10x82
10x96
12x96 8x82 7x68 (drop setjes gedaan)

Lying leg curl
10x70
10x79
8x88 (Nog 2 plaatjes en het is full stack:()

Leg press (plate loaded):
10x240 (weet niet precies meer)
7x310

Tot slot nog wat kuiten gedaan

Seated calf raises
10x65
10x85
10x85
6x85

Horizontal calf:

10x95
10x105
15x105 (gewoon rammen en niet heel strict en gecontroleerd meer:p)

Was van plan om nog wat delts te doen maar dat ging echt niet meer, helemaal kapot nu. Wacht ook even met me whey en brinta want ik ben bang dat het met het zelfde tempo weer naar buiten komt.

Wel lekker getraind. Trainde met een kerel waar ik wel vaker mee train, en die gaat ook gewoon voluit en spot ook dus dat is wel lekker:)

Zojuist borst + biceps gedaan. Had niet al te hoge verwachtingen voelde me niet erg sterk, mede door een zware schooldag..:)

Desondanks ging het boven verwachtingen!

Benchpress
12x60
12x70

8x100 (laatste moest wel geholpen worden, één na laatste klein beetje)
5x90 (geen spotter meer:()
6x80 idem dito.

Incline press (plate loaded, en gewicht is per hand)
12x20
8x30
7x30
8x25

Cable fly's
12x18,75
8x23,75
8x23,75

Low pulley cable crossover (http://www.youtube.com/watch?v=QKlHRM4ztYU)
12x6,25
12x11,25
12x11,25

Straight barbell curls
12x30
8x40
6x40 + 3 negatives
6x40

Concentration curls (voor de piek:D)
12x10
12x14 Goed hard aanspannen boven aan.

Hammer curls
12x10
8x14
8x12

Dik gedrukte zijn weer de zogenaamde opwarm sets.

Voor je leeftijd+gewicht is die bench echt niet slecht. Doe je nog steeds zelfde opleiding als T. in L.?

lekkere traingen Al!:)

Avond eten is altijd ongeveer 45 minuten voor de training, krijg dan dus aardig wat carbs binnen. Voor de rest neem ik altijd een schep Result creatine van Body & Fitshop voor het trainen en een appeltje.

Echt druk is het niet in me log hè Kraft?!:P

'Nette Training' zeau!

Ik ga je volgen baas.

Terug
Naar boven