Fitness Seller

Angst acceptatie omgeving

Wat is dat voor rare reactie op mijn serieuze antwoord op jouw verhaal? Jij geeft aan een probleem te hebben die als het waar is zeer serieus kan zijn kan ik uit ervaring vertellen en ik geef dan ook een serieus antwoord. Van dergelijke abjecte opmerkingen zoals dat ik in het 'jachtseizoen' zou zitten ben ik absoluut niet gediend en passen ook niet bij een serieus antwoord op een probleem zoals die door jou geschetst wordt. Overigens had ik qua leeftijd wel je vader kunnen zijn!

Wat is dat voor rare reactie op mijn serieuze antwoord op jouw verhaal? Jij geeft aan een probleem te hebben die als het waar is zeer serieus kan zijn kan ik uit ervaring vertellen en ik geef dan ook een serieus antwoord. Van dergelijke abjecte opmerkingen zoals dat ik in het 'jachtseizoen' zou zitten ben ik absoluut niet gediend en passen ook niet bij een serieus antwoord op een probleem zoals die door jou geschetst wordt. Overigens had ik qua leeftijd wel je vader kunnen zijn!

Vat het niet zo persoonlijk op..
Ladybug zoekt gewoon aandacht net zoals met haar whatsapp op werk verhaal

srs voor dat powerlifting moet je oppassen hoor voor je het weet sta je om 3 uur 's nachts chocolade cake door je strot te douwen en weg te spoelen met chocomel omdat je bench anders niet vooruit gaat ---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ---------- gebaseerd op een waargebeurd verhaal

De PL moleculen in mij willen nu ook een wekker om 3 uur zetten voor wat chocoladetaart

alles voor de bench

afgaande op die foto van mei heb je over je fitness-fysiek alleszins niks te klagen en zou je daarover zeker al niet onzeker mogen zijn of inzitten wat mensen over je denken omdat je een bakje rijst met kip of whatever eet :)

lijkt me gewoon dat het er voor jezelf op aankomt om die knop te leren omdraaien en je niet zo aan te trekken van andermans gedachten, gewoon je zin doen omdat je het graag doet en niet zoveel zorgen maken over alles
desnoods over zo'n dingen babbelen met iemand die je vertrouwt en je moreel steunt in wat je doet (geen idee of je die hier zal vinden weliswaar :P )

Ladybug, je locatie klopt niet.

Just sayin

De angst die je ervaart door het 'bekeken worden door mensen', treedt dat alleen op in de gym of zijn er veel situaties waarin het voorkomt? Of zelfs (bijna) elke sociale interactie?

Ik sprak laatst een meid van de gym waar ik train, die gaat mee doen met flex cup. Ze zei dat ik ook lekker fanatiek bezig ben en vroeg of ik wedstrijden wil doen. Ik antwoordde dat ik gewoon nog ff lekker wil trainen, goed eten enzo.. omdat ik mentaal veel sterker moet worden.. schaam :bang: Soms, nja vaak ben ik gewoon angstig.. wanneer ik mijn bakje kip,rijst,groente je kent hem wel te voorschijn haal.. voor de reacties van andere: wat eet jij nou??? :eek: En soms zeggen mensen niets, toch heb ik dan het gevoel dat alle ogen op mijn bakje eten staan gericht.. zeker omdat ik nog helemaal geen perfect fitness fysiek heb.. vind ik het dan ook erg moeilijk om erin te geloven dat ik het kan! Elke training ga ik fanatiek.. ik geef 100%. Ook mijn maaltijden maak ik keurig elke avond en ik volg mijn eet schema zo goed als ik kan. Het probleem is mijn dwangneurose die gekoppeld is aan een eetverslaving.. heel vervelend! Dit is niet omdat ik mijn doel niet wil bereiken, gewoon omdat ik bang ben.. eten is op dat moment een soort vlucht of een soort bevestiging naar mezelf toe: zie je wel je kan het niet en zie je wel, bodybuilding is stom, ze hebben gelijk, je bent een eenzaam triest gevalletje.. Op dat moment eet ik alles, en dan bedoel ik ook echt ALLES!! omdat ik dan gewoon negatief ben en denk: pff ze hebben gelijk, wat een failure ben ik! In werkelijkheid wil ik gewoon schijt hebben wat anderen denken, hopen dat ik ooit een leuke fitness vriend kan vinden waarmee ik een relatie op kan bouwen, die mij accepteert zoals ik ben. Soms denk ik dat nooit een leuke jongen ontmoet die dezelfde doelen heeft als ik of het is gewoon een player. Soms voel ik me hopeloos en geef ik op! Dat opgeven uit zich meestal in een eetbui en vervolgens pak ik mezelf DIRECT weer op en wil gewoon door gaan.. maar die angst voor wat anderen van mij vinden is ontzettend groot.. soms ook in de sportschool, wat denken anderen van mij? dat ik powerlifter wil worden? Hoe kan ik meer in mijzelf geloven? En stoppen met mezelf allerlei psychische ziektes aan te praten? Ik wou mijn verhaaltje even met jullie delen, voelde me rot :(

Volgens mij ga je van je lichaam trainen niet geestelijk sterker worden. Als je je geest traint wordt je lichaam ook niet sterker.

Dat weet ik zo nog niet...

Ik zou nu meer dingen uitproberen en ben "ongeremder" nu ik 90 kg weeg in vergelijking met toen ik 62 kg woog...

Dat weet ik zo nog niet... Ik zou nu meer dingen uitproberen en ben "ongeremder" nu ik 90 kg weeg in vergelijking met toen ik 62 kg woog...

Mijn opmerking was ook wel een beetje kort door de bocht.
Ik denk dat het effectiever is als je ontevreden bent met jezelf uit te vogelen waar dat vandaan komt en daar wat aan doet dan heel geobsedeerd te gaan sporten en eten, omdat je dan imo ontevreden zult blijven. En misschien zelfs gefrustreerd omdat je er zoveel moeite in steekt.

• Topic Starter Topic Starter
srs voor dat powerlifting moet je oppassen hoor

voor je het weet sta je om 3 uur 's nachts chocolade cake door je strot te douwen en weg te spoelen met chocomel omdat je bench anders niet vooruit gaat

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

gebaseerd op een waargebeurd verhaal

Ja, dat klinkt best heftig:eek:
Dat wil ik dus echt niet :eek:

---------- Toegevoegd om 06:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:56 ----------

Hahaha oh mijn god. Ja dat is ook altijd mijn angst als ik aan het sporten ben

:roflol:

Laat ze maar lekker denken.
Wij weten beter!
Het is trouwens allang bewezen dat je geen fit lijf krijgt door 2 uur op de loopband je benen eraf te rennen.

Laat ze maar lekker denken. Wij weten beter! Het is trouwens allang bewezen dat je geen fit lijf krijgt door 2 uur op de loopband je benen eraf te rennen.

Waarschijnlijk projecteer je je eigen onzekerheden op anderen, als je echt gedachtes kon lezen dan was je vast al wereldberoemd geweest.

Als je de mogelijke mening van anderen echt belangrijker vindt dan die van jezelf dan kun je een foto op facebook zetten, dan krijg je vast wat duimen omhoog aangezien er geen duimen omlaag zijn.

---------- Toegevoegd om 06:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:56 ----------

Wij weten beter!
Het is trouwens allang bewezen dat je geen fit lijf krijgt door 2 uur op de loopband je benen eraf te rennen.

Definieer fit lijf

Wij weten beter!

Het wordt alleen maar erger als je ook serieus je doelstelling meer powerlifting gaat maken. Ik voelde me altijd al onzeker als ik ging trainen, omdat mijn bijnaam "die bolle" was. Ik was en ben dus een behoorlijk grote jongen. Logisch dus dat ik me op powerlifting ben gaan richten. Toen ik er helemaal voor begon te gaan, werd daar nog een dimensie aan toegevoegd: niet alleen voelde ik me nog steeds onzeker over mijn bolle lichaam, gebrek aan stijl en lelijke gezicht, ik werd ook echt heel onzeker over gewichten. Iedere keer als ik opwarm voel ik mij onzeker. Wat als mensen mij met 70 kilo zien squatten en denken dat dit mijn max effort is? Ik kan er echt niet tegen. Er MOET veel gewicht aan die stang zodat mensen zien dat ik echt supersterk ben. Het liefste schreeuw ik ook nogal hard tijdens mijn zwaarste sets, zodat ik zeker weet dat mensen in ieder geval die set ook zien.

• Like
Waarderingen: yvn
Het wordt alleen maar erger als je ook serieus je doelstelling meer powerlifting gaat maken. Ik voelde me altijd al onzeker als ik ging trainen, omdat mijn bijnaam "die bolle" was. Ik was en ben dus een behoorlijk grote jongen. Logisch dus dat ik me op powerlifting ben gaan richten. Toen ik er helemaal voor begon te gaan, werd daar nog een dimensie aan toegevoegd: niet alleen voelde ik me nog steeds onzeker over mijn bolle lichaam, gebrek aan stijl en lelijke gezicht, ik werd ook echt heel onzeker over gewichten. Iedere keer als ik opwarm voel ik mij onzeker. Wat als mensen mij met 70 kilo zien squatten en denken dat dit mijn max effort is? Ik kan er echt niet tegen. Er MOET veel gewicht aan die stang zodat mensen zien dat ik echt supersterk ben. Het liefste schreeuw ik ook nogal hard tijdens mijn zwaarste sets, zodat ik zeker weet dat mensen in ieder geval die set ook zien.
Jammergenoeg zal je toch je hele leven bekend blijven staan als "die bolle".

Terug
Naar boven