MuscleMeat

Aquaexplo's log naar dikkertjesland

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik zat te denken aan een schema, maar als ik een schema doe wil ik die ook precies volgen met alle rustdagen waar ze precies horen enzo, en dat is momenteel met school, werk, en dat onderzoek niet mogelijk... Dus zat ik er aan te denken om gewoon 5 dagen in de week te gaan, wat ik zo goed als elke week kan. Ik had hier van iemand gelezen die tot 7 reps gaat met een gewicht en dan verhogen, en zat er aan te denken dat ook te doen. Dan doe ik maar 1 set met dat gewicht en dan nog wat volume met een lager gewicht.
Heb je nooit gedacht aan een bench focused program of vindt je het daar nog iets te vroeg voor?
Sowieso te vroeg om alleen maar op bench te focussen. Calgary barbell is wel benchen op elke train dag. Tot nu toe gaat dat best goed.

Telkens verhogen gaat je te snel opbreken. Naar mijn idee natuurlijk. Ik liep na 13 weken nog niet vast. Maar misschien is dat deze 16 weken anders.

• Topic Starter Topic Starter
Sowieso te vroeg om alleen maar op bench te focussen. Calgary barbell is wel benchen op elke train dag. Tot nu toe gaat dat best goed.

Telkens verhogen gaat je te snel opbreken. Naar mijn idee natuurlijk. Ik liep na 13 weken nog niet vast. Maar misschien is dat deze 16 weken anders.
Het is ook niet de bedoeling om elke keer te verhogen (al zou dat best wel nice zijn lol). Het is gewoon elke keer 1 werkset met een bepaald gewicht, en als ik 7 reps haal met dat gewicht verhoog ik. Dan ga ik daarna aan de slag met het hogere gewicht totdat ik daar 7 reps mee kan voordat ik weer verhoog.

Ik heb trouwens het idee dat als ik maar 1 werkset doe dat ik misschien ook 2x in de week kan squatten/benchen/deadliften? dan zet ik pull-ups en OHP op een lager pitje aangezien ik daar minder goals op heb, maar ik weet niet of mijn lichaam 2xpw squatten en 2xpw deadliften nou zo leuk gaat vinden. Mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik squat bench en deadlift 3/4x p/w

Ik squat bench en deadlift 3/4x p/w
Dan ga ik het misschien wel proberen/even aankijken. Na deze week heb ik volgens mij bijna een maand niets meer voor het onderzoek, als dat nog verdergaat, dus dan kan ik even kijken of dat lekker gaat of dat ik kapot ga van binnen.
Waarom ik het vooral vroeg was omdat ik ergens een keer gelezen had dat dit erg belastend kon zijn voor je CNS

5-11 Pull-day:
Deadlift
6x60kg
6x80kg
6x100kg
7x120kg met straps/volgende keer verhogen
6x100kg video
8x80kg
Als iemand tips heeft voor mn form/techniek, let me know!

Lat pulldown
12x50kg
12x55kg
10x60kg

Seated row technogym
3x8x40kg

Dumbell row:
3x8x34kg

Snatch barbell shrug
3x12x60kg
Laatste set met straps

Ezbar curl
8x25kg
3x8x27,5kg

Hammer curl:
8x14kg
3x8x12kg

One arm preacher curl bench 75 graden:
3x10x8kg

Deadlifts gingen makkelijker dan verwacht vandaag, en aangezien ik de 7 reps heb gehaald volgende keer verhogen met 5 kg. Morgen misschien squat 1RM meten, kijken of ik spierpijn heb van vandaag. Die snatch grip barbell shrug voelde heel fijn, die houd ik er wss wel in. Biceps gingen echt belabberd. EZ bar curl was 25 kg te licht en daardoor verhoogd naar 27,5 kg. Laatste reps waren niet netjes dus volgende keer gewoon weer 25kg voor 4 sets.

Biceps gingen echt belabberd. EZ bar curl was 25 kg te licht en daardoor verhoogd naar 27,5 kg. Laatste reps waren niet netjes dus volgende keer gewoon weer 25kg voor 4 sets.

Beetje cheet op de laatste reps is helemaal niet erg vind ik, als je dan maar goed concentreert op de negatieve beweging. Bij de laatste reps gebruik ik ook wel eens een klein beetje momentum om de barbel weer omhoog te krijgen maar laat hem dan wel langzaam weer zakken.

Beetje cheet op de laatste reps is helemaal niet erg vind ik, als je dan maar goed concentreert op de negatieve beweging. Bij de laatste reps gebruik ik ook wel eens een klein beetje momentum om de barbel weer omhoog te krijgen maar laat hem dan wel langzaam weer zakken.
Klopt, maar deze waren wel erg slecht :roflol: Dan doe ik liever de eerste oefening goed en iets lichter dat ik de oefeningen erna iets zwaarder kan pakken

Succes!

In voor powerlifter in de Basic Fit.

Wanneer aan de juice? :hedbang:
Lol ik zou wat ik til nog niet echt powerliften noemen hoor, maar bedankt voor het compliment :o

Juicen is voor mij nog wel een paar jaartjes weg, geloof dat ik nog genoeg naturel kan winnen voordat ik op de tren trein spring

Volgens mij moet je bij je deadlift meer naar "achter vallen" want volgens mij staan je schenen nu over de bar ipv zo recht mogelijk.

Ik denk dat @natty87 ook een conventional deadliftster is, dusja misschien heeft ze iets te zeggen.

Volgens mij moet je bij je deadlift meer naar "achter vallen" want volgens mij staan je schenen nu over de bar ipv zo recht mogelijk.

Ik denk dat @natty87 ook een conventional deadliftster is, dusja misschien heeft ze iets te zeggen.
Mijn knieën komen nu idd iets over de bar. Heb anders het idee dat ik te diep ga zitten waardoor het bijna op een squat lijkt

vgm moet je dan de bar dichter bij je leggen, midfoot onder de bar
Daar leg ik hem ook, ik heb eerder het probleem gehad dat ik de bar te dichtbij legde. Maar om mijn knieën achter de bar te krijgen tijdens de pull zou ik redelijk ver naar achter moeten hangen wat mij niet efficient lijkt

Kan slecht zien zo.

Beetje schuin voor filmen volgende x

5-11 Cardio
30 minuten crosstrainer.
Wil wat aan mijn conditie werken. Heb door dat ik redelijk snel buiten adem ben in het dagelijks leven en soms tijdens het trainen. Crosstrainer staat bij ons nu boven. Ideaal aangezien het een kwartier naar de gym is met de auto. Doe sws nooit cardio in de sportschool aangezien ik de zweetklieren van een otter heb. Vandaag alleen in een sportbroekje op een koude zolder gedaan en was drijfnat. Geen vaste plannen hiervoor tho, ik kijk wel wanneer ik kan en zin heb. Kracht gaat voor.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven