MuscleMeat

Aquaexplo's log naar dikkertjesland

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
13-11 cardio
30 minuten crosstrainer.

Al even niet gedaan, wil het wel proberen bij te houden. Voelt altijd wel fijn na een leg day.
 
14-11 push-day:
Push
Bench press
20x20
15x40
8x60
5x80
7x92,5 volgende keer verhogen
10x70
10x50

Incline dumbell press
4x8x22kg

Machine flyes MYO
20x45kg
5x5x45kg

OHP
10x20
8x25
4x6x35
10x25

Lateral raises
3x12x8kg

Plate loaded shoulder press MYO
20x15.4kg per kant
3x5x15.4kg per kant
4x15.4kg per kant

Tricep pushdown
3x12x32kg

Mountaindog press
4x8x25kg

Erg tevreden met de bench. Verder iets andere gewichten gepakt na een gesprek vanmiddag met Derksen . Voelde een stuk beter, wel vermoeid maar niet uitgebrand. Die MYO zijn trouwens wel echt nice. Heb nu maar 1 zo’n set gedaan, maar dat is volgens mij ook de bedoeling.
 
Wat is MYO? :o
 
Derksen het is dus eigenlijk een 5-set restpause die bedoeld is om zoveel mogelijk effective reps te triggeren in zo'n kort mogelijke tijd?
Ja. Als je de 5 niet haalt moet je stoppen volgens Borge, dan wordt het te zwaar. Je neemt ongeveer 15 seconden rust binnen in de myo set. Dus als je zeg 20-25 (activatie set)-5-5-5-5-5 doet neem je na de activatie set 15s rust, na de opeenvolgende vijf sets van 5 ook. Als je een andere oefening zou doen waarop je myo wilt toepassen neem je gewoon je normale rust en of dit nou 60-90 seconden is of 5 minuten, moet je zelf weten. Dat is dus wel een verschil met die voorgestelde 15 seconden.

PS Ik zou geen oefeningen doen waarop je keihard van op je smoel kunt gaan. Dat heb ik al eens uitgeprobeerd (front squat). Daarna heb ik het altijd bij zogenaamde isolatie oefeningen gehouden. Geen sq, dl enz.
hmm interessante verschillen tussen deze paper
Dat was de vertaling van de originele post. Ik ben autist genoeg om honderden van dergelijke artikelen in mijn eigen documenten te hebben gezet voor het geval ze later niet meer te vinden zouden zijn.
Zelf stapte ik eigenlijk al best gauw van die enorm hoge activatie set af, ik deed maximaal 10-12 en ging dan over op 3tjes. En als ik dan de "muur" ging raken stapte ik over op lichter gewicht met dubbel rust en ging verder.

edit. Dit dus deed ik al vrij snel:
I've implemented a fatigue-stop method akin to Mike T in his RTS system (he uses a % table) where you use RPE and rep speed to determine how to continue the set. So for example: 10 reps (activation) + 10sec rest, 3 reps + 10 sec rest, 3 reps (third rep slow and grindy) this is Fatigue Stop 1 (FS1) now... + 20sec rest, 2 reps (so - longer rest and less reps) + 20sec rest, 2 reps etc until 2nd rep slow and grindy - you've reached Fatigue Stop 2 (FS2) so STOP. At heavier loads, you switch to lighter loads at FS1, as mentioned. This will auto-regulate your volume, moreso limiting it when your recuperative abilities are limited as I do not recommend going beyond a pre-determined volume by more than 40-50%.
Maar als je hieraan wilt proeven en mee wilt beginnen, doe het dan conservatief en begin zoals het origineel. Probeer gewoon 1 oefening. Ik vond powershrugs, bb curls en GHR/ leg curls wel gruwelijk eigenlijk om te doen met myo (niet achter elkaar enkel als voorbeeld).

Ik weet dat harpep zich hier ook veel mee heeft beziggehouden. Langer dan ik.
 
Laatst bewerkt:
14-11 push-day:
Push
Bench press
20x20
15x40
8x60
5x80
7x92,5 volgende keer verhogen
10x70
10x50

Incline dumbell press
4x8x22kg

Machine flyes MYO
20x45kg
5x5x45kg

OHP
10x20
8x25
4x6x35
10x25

Lateral raises
3x12x8kg

Plate loaded shoulder press MYO
20x15.4kg per kant
3x5x15.4kg per kant
4x15.4kg per kant

Tricep pushdown
3x12x32kg

Mountaindog press
4x8x25kg

Erg tevreden met de bench. Verder iets andere gewichten gepakt na een gesprek vanmiddag met Derksen . Voelde een stuk beter, wel vermoeid maar niet uitgebrand. Die MYO zijn trouwens wel echt nice. Heb nu maar 1 zo’n set gedaan, maar dat is volgens mij ook de bedoeling.
Jelly op je bench
 
Jelly op je bench
Ik weet ook niet wat er aan de hand is met mijn bench hoor :o begin oktober deed ik setjes van 5 met 80kg. Denk vooral dat 1 top set doen heel fijn is omdat ik daar dan alles kan geven ipv rekening moet houden met andere zware setjes.
 
15-11 Pull-day:
Yates row
15x20
12x40
10x60
6x80
3x8x70

Lat pulldown
3x12x55kg

v-grip t-bar row
4x6x50kg

Straight lat pulldown MYO
20x12,5kg
5x5x12,5kg

hammer curl
4x8x16kg

dumbell shrug
3x10x28kg

ez bar curl MYO
15x17,5kg
3x5x17,5kg
4x17,5kg

Geen deadlifts gedaan vandaag. 4x per week squatten/deadliften is te veel voor mij, dan had ik vandaag moeten gaan deadliften terwijl ik voel dat mijn lichaam nog niet hersteld is. Ga nu dus strength en hypertrophy dagen afwisselen (PsPhLsPhPsLh). Strength dagen zijn dan SBD en hyper dagen doe ik wss incline bench, yates row, en front squat/leg press.
 
15-11 cardio
30 minuten crosstrainer.
Gaat steeds beter, Ik zweet me niet meer helemaal kapot (nog wel flink maar niet meer drijfnat) en ik ben beter op adem.
 
16-11 Legday:
Squats
8x20
6x40
4x60
3x80
2x100
7x115
8x80
10x60

Leg press
3x12x200kg

Leg extension
3x12x70kg

Leg curl
3x12x60kg

Smith machine calf raise
3x12x50kg

Smith machine seated calf raise
3x15x40kg

Tevreden met mijn squats, ze gingen beter dan vorige keer. Video is ook recht :p Nog techniek tips? Ik zie zelf dat ik mijn ellebogen wat meer naar voren kan doen en dat ik een beetje tril. Ik weet niet of het trillen erg is? Ik heb er zelf geen last van in ieder geval/
 
zoveel reps bij die squat :s
vgm is squat niet echt n optimale oefening voor massa op te bouwen maar meer voor kracht en imo zit je bij max 5 reps goed dan
 
zoveel reps bij die squat :s
vgm is squat niet echt n optimale oefening voor massa op te bouwen maar meer voor kracht en imo zit je bij max 5 reps goed dan
Squat is voor mij ook als krachtbouwer bedoelt. Probeer mijn krachtbouwers max 7 reps te doen tot ik verhoog, dus op een gegeven moment zal ik ook minder reps kunnen.
 
Squat is voor mij ook als krachtbouwer bedoelt. Probeer mijn krachtbouwers max 7 reps te doen tot ik verhoog, dus op een gegeven moment zal ik ook minder reps kunnen.
hoeveel kg doe je er dan bij?
 
hoeveel kg doe je er dan bij?
Bij squat en deadlift verhoog ik dan met 5kg, bij bench verhoog ik dan met 2,5kg als ik de 7 reps gehaald heb.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven