AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

Bezoekers in dit topic

Ziet er me goed hectische maar goede training uit :D
 
Training VRIJDAG 13 Januari

2 dagen lang van half 9 tot 5 op school geweest. Junk food gegeten. En spierpijn van de tranining van gister (Sprongkracht) waren allemaal niet bevorderlijk voor deze training. heb me toch 100% gegeven net als altijd.

Endo/Exo 15 kilo

Bench

8x60 (voelde zwaar)
8x67,50 (tjah dit ook)
8x74,50 (sh*t dit al helemaal) na 6 keer Failure, heb 2 gedaan met behulp van spotter om toch men herhalingen af te maken

Pull down breed voor

8x50
8x60
8x75 ging allemaal wel redelijk

Pull-over dumbbell (liggend)

8x36
8x41
8x44.5 (balen had hier meer van verwacht maar net als met BP het zat er net allemaal niet in vandaag)

Ladder Chin

1xBW, 4s rust
2xBW, 8s rust
3xBW, 12s rust
4xBW, 16s rust
5xBW, 20s rust (ff rust genomen voor mijn laatste rep toch gelukt)
4xBW, 16 s rust Failure na 3 herhalingen

Erg vreemd dit :S weer niet afgemaakt, maar normaal gesproken kan ik makkelijk 10 herhalingen achter elkaar met mijn BW maken.

Ik had nog wat tijd over en nog geen zin in Biceps dus eerst. Dus klein beetje schouders. Dit zit normaal in mijn Been+Rug training. Aangezien ik hier nog niet mee begonnen ben ook al een tijdje geen schouders getraint


Lateral Raises

8x10k
8x10
8x10
8x10 (extra setje, met 12,5 kilo lukt niet, maar wel extra setje met 10)

Bicep Curl
8x17,5
8x17,5
8x17,5

Volgende keer neem ik wat Red Bull mee. Om net ff die extra energie mee te pakken. Al is het alleen maar voor de "psych-up" (als je het zo schrijft)

Aanstaande Maandag volgende training
 
goeie deadlift las ik net!!!! ook heb je sterke biceps! kun je wat meer vertellen over je resultaten met speerwerpen en je doelen?
 
ded.cop zei:
goeie deadlift las ik net!!!! ook heb je sterke biceps! kun je wat meer vertellen over je resultaten met speerwerpen en je doelen?

Nou bedankt voor het compliment :)

Deadlift is okay, heb ik mede te danken aan het werk in de kwekerij (komkommers) waar ik werk. Heb ik niet bijster veel getraint. Biceps tjah die curl is lichte cheat :o . dit zal ik er volgende keer wel bij zetten ik denk dat ik 15 kilo perfect kan uitvoeren.

Speerwerpen.
Seizoen 2004 2e van NL junioren (1e jaars) 60,15 meter (BW=72)
Seizoen 2005 3e van NL junioren (2e jaars) 58,67 meter ??? (BW=85)
Seizoen 2006 Senior en we zien het weer wel

Afgelopen seizoen tjah teveel Kilo's gegained voor de sport. Niet perse trager geworden. Veel sterker. Maar de verhoudingen waren ver te zoeken. Hierdoor door slechtere techniek. en een negatieve progressie. Techniek + Snelheid altijd belangrijker dan Kracht (en Massa)

Doelen dit jaar
-Niets tot bijna niets aankomen
-Sterker worden
-Progressie maken in afstand
-Aansluiting vinden bij de top Senioren van NL
 
Goede training, hoeveel keer per week werp je?
 
Werpen in de zomer 2 keer in de winter 1 keer

globaal ziet het er zo uit (als ik fit ben en de tijd het toe laat)
(heb eigenlijk een hekel aan de naam UB en LB)

Winter (opbouw)

Nadruk op werpkracht
Maandag: UB (krachthonk)
Dinsdag: Werptraining techniek en snelkracht oefeningen
Woensdag: LB (krachthonk) (last van knie dus lukt niet)
Donderdag: LB (atletiekbaan) diverse sprong oefeningen. Erg zwaar, zeker 3 dagen spierpijn gegarandeerd
Vrijdag: UB (krachthonk)
Zaterdag: werken, maar kan ook zo af en toe eens gaan trainen
Zondag: LB (krachthonk), zodra men knie het toe laat!!

Zomer (wedstrijdseizoen)

Maandag: UP Kracht (krachthonk)
Dinsdag: Werpen Techniek, Ritme en Explosief kracht (atletiekbaan)
Woensdag: LB Kracht (krachthonk)
Donderdag: Werpen Techniek, Ritme Explosief kracht + licht snel been werk (atletiekbaan)
Vrijdag: UB Kracht (krachthonk)
Zaterdag: soms ga ik werken soms werp gericht training
Zondag: LB Kracht (krachthonk) (ben ook hier niet iedere zondag toe instaat door de lange zaterdagen die ik zo af en toe maak :P)
 
Kan je misschien nog wat meer uitleg geven of links over sprongkracht/oeffeningen?
Vindt ik namelijk wel interresant!
 
Buzz zei:
Kan je misschien nog wat meer uitleg geven of links over sprongkracht/oeffeningen?
Vindt ik namelijk wel interresant!

uhm MEGA-veel stop sprongen

stop sprong: je begint in een Squat stand net boven parrallel rug mooi afgevlakt. je houd dit een seconde of 5 vast. je springt zo hard hoog ver als je kan je niet ver vooruit metertje ofzo. je ploft weer door je benen. en stopt weer net iets boven parrallel houd weer een X aantal tellen vast. en dat voor een aantal herhalingen en repetities. Dit kun je op het vlakke doen maar ook tribune op 50 cm vooruit 50 cm omhoog. of naar beneden.

Variaties in het zand, gras, kunststof in afstand

Ga met een zak van 20 kilo of een Olympische stang 25 seconden in squat staan zelfde als boven. Ontdoe je dan van de gewichten. Spring door het zand heen dynamisch. daarna 40 meter loop sprongen over het gras.

uhm wat doen we nog meer. statisch squat staan met gewicht. daarna over hordens (hekjes) heen springen.

Je kunt alles zo zwaar en moeilijk maken als je zelf wil. Er zijn echt nog wel meer dingen die je kunt doen. Je kunt alles rechtsom, linksom, vooruit en achteruit doen. Daarnaast kun je altijd het aantal seconden vast zetten uitbreiden, het aantal sprongen, tribune op en af. Dus eigenlijk tal van mogelijkheden.

Succes Buzz
 
18fitie zei:
Je hebt ook een drukke week kerel!

Tjaah tis allemaal te doen :P

Daarnaast geef ik nog 3 in de week training, Heb ik 5 dagen school, 1 dag werk :P en een vriendin :D
 
Ari70 zei:
uhm MEGA-veel stop sprongen

stop sprong: je begint in een Squat stand net boven parrallel rug mooi afgevlakt. je houd dit een seconde of 5 vast. je springt zo hard hoog ver als je kan je niet ver vooruit metertje ofzo. je ploft weer door je benen. en stopt weer net iets boven parrallel houd weer een X aantal tellen vast. en dat voor een aantal herhalingen en repetities. Dit kun je op het vlakke doen maar ook tribune op 50 cm vooruit 50 cm omhoog. of naar beneden.

Variaties in het zand, gras, kunststof in afstand

Ga met een zak van 20 kilo of een Olympische stang 25 seconden in squat staan zelfde als boven. Ontdoe je dan van de gewichten. Spring door het zand heen dynamisch. daarna 40 meter loop sprongen over het gras.

uhm wat doen we nog meer. statisch squat staan met gewicht. daarna over hordens (hekjes) heen springen.

Je kunt alles zo zwaar en moeilijk maken als je zelf wil. Er zijn echt nog wel meer dingen die je kunt doen. Je kunt alles rechtsom, linksom, vooruit en achteruit doen. Daarnaast kun je altijd het aantal seconden vast zetten uitbreiden, het aantal sprongen, tribune op en af. Dus eigenlijk tal van mogelijkheden.

Succes Buzz


Thx!
Ari70 zei:
je ploft weer door je benen. en stopt weer net iets boven parrallel houd weer een X aantal tellen vast. en dat voor een aantal herhalingen en repetities.

Hoeveel reps en sets doe jij meestal?

Ik ga er zeker wat mee doen, anderren dingen proberen is nooit verkeerd :thumb:
 
Begin maar gewoon lekker rustig 5 setjes van 10 herhalingen 5 seconden vast zetten. Als je nu het gevoel heb dat je nog niet veel gedaan heb kun je dit altijd uitbreiden. Maar begin eerst maar met bovenstaande lichte training!

Je moet er dus op letten dat je na je sprong en je landing niet rustig doorzakt en langzaam de spanning er op zet, maar precies boven het parallelle punt stopt! Anders is het veelste makkelijk!
 
Training 16 januari

Kwam om 18:00 thuis en om 18:15 stond de training op het programma. Weer van half 9 tot half 6 op school gezeten gek word ik er van. Maar nu is het dan eindelijk de opdracht klaar!! :rolleyes: . Nog even snel gegeten.

Endo/Exo

15 kilo 1 herhaling

Bench Press

10x40 kilo W-U

8x60
8x70
8x74,54 kilo laatse met behulp van spotter :(

Pull down liggend smal

8x80
8x100
Wat een k*t oefening ik moet iets vinden om mij zelf op het stoeltje te houden deed het normaal met mijn eigen benen. Maar dat is ook erg vervelend. Trek mijzelf mee omhoog
of moet op ze kop met mijn voeten naar het katrol gaan staan en dan naar beneden trekken het is iig niet het gewicht dat het probleem geeft.


Pull over rechte stang "SMAL"

8x30
8x38
8x46 (was goed te doen)
8x50 (extra setje) PB

Military Press

8x20
8x30
8x40
8x45 (moeilijk om recht te blijven zitten, leun achterover, IEMAND TIPS?)

En nog wat bicep werk! (lekkere pomp)

Vrijdag weer trainen en dan ga ik wel 8x74,54 halen :mad:
 
Probeer military press eens staand te doen, achterover leunen kan dan niet lijkt me.

Verder erg leuk om wat over je sport te lezen!
 
nice training ari.
Die Mp doe ik op een bankje met leuning.
 
Ik zag ergens een dumbbell kickback voorbij komen. Die kun je er beter uit gooien en vervangen door dips. Uit ervaring kan ik melden dat je er in korte tijd veel sterker van kunt worden.
 
mansi_ zei:
Ik zag ergens een dumbbell kickback voorbij komen. Die kun je er beter uit gooien en vervangen door dips. Uit ervaring kan ik melden dat je er in korte tijd veel sterker van kunt worden.

Ja die DB Kickback. was eenmalig (variatie, en lang niet gedaan, en gaf een beginners traininkje moest wat voordoen toen de set maar afgemaakt) goed dat je het zegt DIPS moet ik zeker weer in mijn schema terug brengen we hebben geen diprek maar met schijven van 20 kilo op mijn gestrekte benen is natuurlijk ook altijd goed om het tussen 2 bankjes te doen.

Bedankt voor al jullie reacties iig :P
 
Ari70 zei:
Ja die DB Kickback. was eenmalig (variatie, en lang niet gedaan, en gaf een beginners traininkje moest wat voordoen toen de set maar afgemaakt) goed dat je het zegt DIPS moet ik zeker weer in mijn schema terug brengen we hebben geen diprek maar met schijven van 20 kilo op mijn gestrekte benen is natuurlijk ook altijd goed om het tussen 2 bankjes te doen.

Bedankt voor al jullie reacties iig :P
Geen diprek, wat een nare gym... :duh:
Je gaat me toch niet vertellen dat ze ook geen powerrack hebben?
 
6 of 7 trainingen/week, moet je die bodybuilders hier es wijsmaken haha. Je overtraint man! :eek: :D
En bij je bench: Zijn die kleine schijfjes samen 10 pond ofzo, dat je er 4.54 kg van maakt? :)
 
Samu zei:
6 of 7 trainingen/week, moet je die bodybuilders hier es wijsmaken haha. Je overtraint man! :eek: :D
En bij je bench: Zijn die kleine schijfjes samen 10 pond ofzo, dat je er 4.54 kg van maakt? :)

Mwah overtrainen tis een hobbie hoor ;) haha en krachttraining blijft bijzaak hoewel ik het wel serieus neem!!

ja idd het zijn ponden :P vandaar de rare getallen op de Olympische stangen gaan alleen schijven met gewicht in Ponden er op, zijn geen kilo schijven voor bij ons. Als ik thuis train zijn er wel Kilo schijven
 
Back
Naar boven