AndroidHealthClinic

Ari70's Trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Training 20 januari 2006

Snotverkouden, is dit slim om te gaan trainen vroeg ik mij af???, maar ik kon de mannen die ik training geef natuurlijk niet in de steek laten. Denk dat mijn verkoudheid gewoon niet helemaal is overgegaan.

Endo/Exo met 10 kilo

Bench Press

8x60 (mwah voelde niet lekker)
8x70 (ook al niet zo)
8x74,54 Rep PR wat me vorige keer niet lukte, ging deze keer wel

Pull-over dumbbell

8x26 moe!
8x36
8x46 (pff sh*t na 4 herhalingen Failure)
5x43

BB row (zeker jaar geleden dat ik het gedaan heb, in plaats van liggen rowing)

8x45 (licht)
8x45 (voelde nog lichter)
8x55 (mwah was het ook niet echt)
8x65 (hehe nu zijn we bezig)

Vanaf volgende week ga ik op uitvoering letten heeft er iemand tips ?
Was namelijk niet helemaal goed, denk ik zelf

Military Press

8x25 (ff voor doen hoe je het moest uitvoeren)
8x25 (op snelheid, ff mini prikkel van gemaakt)
8x35
8x40
6x40 (om ff dood te gaan)

Hierna wat Dumbbell werk met erg weinig rust ongeveer zoals onderstaand

DB curl

8x10
8x12,5
8x15
8x17,5
8x15
8x17,5 (en toen was ik er wel klaar mee :P) denk in 4-5 minuten.

Heb erg veel aandacht besteed aan het langs mijn lichaam laten hangen van mijn bovenarm, dit heb ik getjekt zowel in de spiegel voor me als naast me

Maandag weer een dag! hopelijk dan minder verkouden!!

Nice pr' op de bench, die bor zou je pendlay style kunnen doen(horizontaal met tussenstop op de grond).
Of gewoon een beetje voorbji horizontaal

thnQ karma on it's way!

Nice my son, ik zie dat je bij de top van de junioren hoorde met je sport. En sinds je bent begonnen met krachttraining en bent aangekomen in gewicht je prestaties in je sport zijn achteruit gegaan. Vind ik opzich een interessant gegeven omdat ik krachttraining ook combineer met een sport(b-ball).

Heb je geen coach die je daarin begeleidt? Want het lijkt me dat je juist verder moet gaan gooien naarmate je sterker wordt. Misschien moet je eens naar je schema kijken. Lager in reps gaan ipv altijd 'the holy eight'? Speedwork toevoegen? Andere oefeningen misschien, bijvoorbeeld (varianten op) olympische oefeningen? Ben benieuwd hoe jij(en je coach) dat ziet, want je moet wel vooruit blijven gaan. Je krachttraining staat in het teken van je sport toch.

Fok Rens Blom, wij hebben de nieuwe atletiekheld: Anus! :D

succes morgen en verkouden is geen smoes he:D gewoon knallen!

Thnx: Wulee en Punani :P

(Wulee je zet me aan het denken, das mooi, komt er nu een verhaaltje ;))

De schema's komen van de coach. Sinds een paar maanden bondscoach zelfs. Sinds ik hier op het forum kom, zo een jaar geleden heb ik veel over voeding geleerd. Ik eet heel de dag door gebruik en na de training neem ik 1 shake.

Ben dus in een paar (winter) maanden van 72 naar 85 gegaan (vorig jaar). Eigenlijk ware alle factoren die nodig zijn voor mijn hobbie/sport verbeterd maar niet allemaal in dezelfde verhouding. Hoewel ik dus zwaarder/sterker ben geworden ben ik ook sneller geworden op de sprint. Dit is duidelijk mijn zwakke punt. Hierdoor waren dus totaal de verhoudingen weg. Bij het speerwerpen moet alles kloppen, anders gebeurt er niet veel! stel je bent 1 tiende te laat ergens mee of de hoek waarmee je de speer afwerpt is verkeerd scheelt je dit makkelijk 10 meter

Ik denk dat het zo is dat: "Je bent even goed als je zwakste schakel" Afgelopen jaar was mijn techniek niet goed genoeg voor 60 meter klaar uit. Dat word dit jaar beter!!

Mijn team genoten die dus met hetzelfde schema trainen maar al een stuk langer aan krachttraining doen zijn er langzaam ingerold en hebben ieder jaar ook progressie gemaakt. Zowel kracht als lichaamsgewicht maar altijd in een mooie constante zoals ik het voor me zie.

FF wat anders :P 1,5 maand terug woog ik 86 kilo inmiddels na een vet feestje gisteren en 4 weken ziekjes ( dan weer paar dagen wel dan nergens last van :S) weeg ik 81 kilo. Mijn pot Massgainer is bijna op en ik denk dat ik probeer om even niet meer teveel op massa toename ga kijken. Maar op KRACHT toename dit is immers veel belangrijker. Mijn volgende aankoop zal dan ook alleen nog maar Proteine zijn en geen Koolhydraten meer.

Lichaamsgewicht is in bepaalde mate irrelevant, Zolang het dit jaar maar niet onder de 80 komt of boven de 87!

Tot zover mijn zelf analyse :S

Vanaf volgende week zal ik op zondag!! ja het staat hierbij geschreven !! ga ik weer beginnen met krachttrainingen gericht op benen en (onder)rug!

Gisteren trouwens ongeveer 1 kilo bami na het werk en 's avonds 1 kilo Mie (had een feestje zoals boven gezegd en heb het wel verbrand hoor :cool: )

Laatst bewerkt:
ari70 heb je mn (liefde verklarende) pm gekregen :D, dbb ging weer zo traag en de knop bleef hangen. Dus weet ik niet of je het antwood op je vraag, ontvangen hebt.

18fitie zei:
ari70 heb je mn (liefde verklarende) pm gekregen :D, dbb ging weer zo traag en de knop bleef hangen. Dus weet ik niet of je het antwood op je vraag, ontvangen hebt.

Neej die heb ik nog niet gehad dude :cool: . Dus maak hem maar opnieuw :p

Sh*t K*T Godv*er domme

men vriendin heeft het een uur terug uitgemaakt voel me vreselijk slecht nu!!

hoe het nu verder gaat weet ik nog niet

moest het gewoon even kwijt :(

Ja morgen zou het 6 maanden zijn boehooe :(

komt wel weer goed!

hopelijk binnenkort klaar met ziek/verkouden zijn!

Sterke bro, altijd k*t.
Maar in plaats van bij de pakken te gaan neerzitten kun je er ook motivatie uit putten, een nieuwe start maken!
Jouw voorbeeld? --> floris

Getraind vandaag minimaal gegeten kreeg het gewoon niet weg. Komt in de loop van de week echt wel goed :)

Ging ook niet echt zwaar maar wel voor de spanning. Kon niet alles opbrengen sorry jongens sorry :(

Training 23-01-2006

Bench Press

8x40
8x50
8x60
8x70

Flyes schuine bank

8x12,5
8x15
8x15
8x15 (voelde me helemaal k*t)

Bent over rowing met dumbbells ken de preciese benaming nog niet

8x10 (te zwaar)
8x5 (jup lekker op de beweging letten geen gekke dingen doen)
8x5
8x5

BOR

8x30
8x30
8x30
8x40 (ook weer keurig op de beweging gelet)

Buikspier oefening hangend en met gestrekte benen weer omhoog ben beetje stijfes in men benen dus niet precies recht

8xBW
8xBW
8xBW
8xBW

Kwas klaar en er ook helemaal klaar mee zit nu aan men shake

vrijdag vlammen hopelijk :)

Laatst bewerkt:
goede bench
zeg heb je die pm ontvangen of niet???

hoe vaak train je nou per week op kracht?

Het komt wel weer goed bro.:thumbs:

Positief blijven denken, nu kan je lekker achter de chicks aan in je krachthonk. Of pak zo'n geile Oost-Europese kogelstootslet van je atletiekcluppie. :hornyna: Verandering van spijs doet eten. ;) Zuip bier tot je niet meer kan lopen. :beerbang: :kots: En hier heb je altijd nog het geile hanenhok. Alleen niet trekken met je werphand he. Dat kan leiden tot overbelasting.:p

BTW: je trainingsverhaal ziet er goed uit. Het is idd logisch dat er meer bij komt kijken dan kracht alleen en dat de onderlinge verhoudingen wel moeten kloppen. Maar ik wou je alleen ef aan het denken zetten he.

punani zei:
hoe vaak train je nou per week op kracht?

Op dit moment train ik 2 keer per week op kracht! dus echt in het kracht honk.

vanaf volgende week 3 keer

daarnaast is de donderdag avond training een erg zware vorm van krachttraining voor de benen. op de atletiek baan dit kun je ergens op pagina 2 van de log terug lezen

Terug
Naar boven