MuscleMeat

Arkayne's new start

Bezoekers in dit topic

Ik zal vanavond een uitgebreider antwoord geven, maar intussen kun je dit kijken, heeft mij veel geholpen:
 
Wat een enthiousasme :eek:

hahaha :D ja dat gaat hem ook niet worden.
Was puur wiskundig berekend en zei al van te voren dat dit nooit ging lukken in een paar maanden.
Ik probeer gewoon naar zo veel mogelijk te werken!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Vandaag blijven hangen op 50kg benchpress. Omdat mn broertje de vorige keer niet mee kan en ik deze vrij zwaar vond.
5x5 50kg is makkelijk gelukt nu!
Squats 5x5 60kg was pittig zwaar, minder tot geen pijn in mn armen nu, maar meer in m'n lies. Kan er nog net doorheen zetten, maar denk dat ik op hogere gewichten er wel moeite mee ga krijgen.
Barbell row 5x5 47.5kg. Deed de vorm eerst verkeerd, nu met horizontale rug en licht gebogen knieën, voelde beter maar wel even wennen.
En daarna nog 3 setjes triceps extension en buikspieroefeningen.

Volgende keer probeer ik weer even interval te sprinten na 5x5, en biceps.
 
hahaha :D ja dat gaat hem ook niet worden.
Was puur wiskundig berekend en zei al van te voren dat dit nooit ging lukken in een paar maanden.
Ik probeer gewoon naar zo veel mogelijk te werken!

Zelfs in een paar jaar niet.
 
Zaterdag:
SQ: 62.5kg. Gelukt, geen pijn meer in m'n armen dus de vorm is nu denk ik goed. Nogsteeds veel pijn in m'n linkerlies. Heb nu goed opgewarmd: 7x lege bar, 5x 30kg, 3x 40kg, 1x 50kg en toen 5x5 62.5kg.
Iets minder pijn in m'n lies maar moest echt bijna 5 minuten rust tussen elke set nemen want anders te veel pijn op het einde.

Overhead press: 37.5kg niet gelukt..
eerste 3 nog wel, daarna met 35kg verder gegaan. Volgende keer maar weer proberen.

Deadlift na één opwarmsetje van 60kg. 77.5kg, voelde goed haha. De 3 cijferige getallen op dit forum voor deadliften is heel normaal, maar ik vond dit ook al goed voelen :P . Nog even door..

Daarna biceps curls 3x8 gedaan.
Vond het niet echt fijne training, maar avond van te voren wat alcohol gedronken.
Next time better.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Gelukt, geen pijn meer in m'n armen dus de vorm is nu denk ik goed.

Zou ik niet zo maar 1, 2, 3 van uit gaan dat je vorm nu goed is. Dat dacht ik ook, echter na hier een filmpje (ter beoordeling) geplaatst te hebben bleek mijn vorm zwaar K** te zijn.
Als je zelf een filmpje van jezelf ziet (en dit ook laat beoordelen) ga je eea wel in een ander licht bezien.

Hoe dan ook het begin is er.

Succes !
 
Zal eens iemand me laten filmen de volgende keer. Dan kan ik even kijken. Thanks :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Zal eens iemand me laten filmen de volgende keer. Dan kan ik even kijken. Thanks :)

Goed plan, beter ook even een externe partij (met verstand van zaken) mee laten kijken.
Je kunt filmpjes plaatsen en later even later weer gewoon verwijderen.

Maar goed dat is aan jou. Het kan je zeker wel helpen en behoeden voor blessures.
 
Precies! Dan doe ik dat even
 
Klote dag.. was al beetje ziek maar dacht dat het niet echt mn training kon beïnvloeden.
Toch wel.
Squats opwarmen, toen kwam een gevorderde naar ons toe en vertelde ons dat we meer met onze knieën naar achteren moesten. Dus dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Dat was even wennen.
Toch blij dat hij het nu heeft gezegd want nu kunnen we hier mee door oefenen, het was een stuk zwaarder en kon mn kracht echt niet vinden..
Moest terug naar 55kg en deze niet af kunnen maken.. demotiverend voor squats..

Maar bench press toch wel gelukt 52.5kg, row ook 50kg. Dus daar ben ik blij mee.
Daarna triceps extensions 4 sets en even cardio voor 10 min.

Mn bodyweight vanmorgen was 71.5kg. Dus we zijn weer op de goede weg!
 
Mooie training! af en toe een reset om je vorm te verbeteren is niet erg, als het zwaar is groei je :D voelde je met squaws je lies nu ook minder? Misschien dat het dan gewoon een vorm issue was.

Je mag trouwens best een beetje met je knieën langs je tenen als je dan sterker bent, je squatvorm hangt sterk af van hoe lang je benen en torso zijn.

Ook mooi dat je bodyweight blijft droppen, lekker op weg!
 
Jaa , beter nu achter de goede vorm komen dan later!
Lies voelde ik nu amper, dus denk dat het aan de vorm lag.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
goeie training nu!

SQ: 57.5kg gelukt met de goede vorm. Al had ik wel weer last van m'n lies. Heb wel het idee dat met de warming up de pijn sneller weg gaat na het sporten. Als ik die 5x5 squats heb gedaan ben ik zó blij, want het steekt soms gewoon in m'n lies.
OH Press: 37.5kg. Yes!, Vorige keer lukte deze ook niet. Nu wel.
Deadlift: 82.5kg. Opgewarmt met 60kg, lukte goed. Was wel zwaar ineens.

Dus heb weer m'n motivatie.
 
Mooie progressie, die lies blijft wel een gek verhaal :/ heb je al de kans gehad een filmpje te maken? Dan kunnen wij eens kijken.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Nog geen tijd. Misschien morgen. Vind t ongemakkelijk om iemand mij te laten filmen waar anderen bij staan. Maar zaterdags is t meestal rustig
 
Vandaag komt filmpje.
Als ik thuis ben upload ik. Vandaag 0 last gehad van lies?? Fking fijn haha
 
Beter, misschien was het gewoon even wennen aan de beweging,na de eerste paar keer squatten kon ik bijna niet lopen haha
 
Als je het filmpje wilt zien moet je me even PMen. Dan stuur ik 'm.

Gisteren was goede training.
60kg squat in volgensmij de goede vorm? Want had geen last. + had een goede warming up.
Bench press: 55kg. Dit is al pittig zwaar.
Barbell Row: 52.5kg. Lukte ook nog wel, maar wordt ook al zwaar.

Gewicht was deze week 71.2kg. Weet niet huidige gewicht, zal morgen/overmorgen even wegen.
Volgensmij eind mei (na de examens) ben ik op m'n doelgewicht: 69kg.
Dan gaan we clean bulken.
 
Beter post je filmpje hier, dan kunnen meerdere mensen er een mening over geven.
 
Back
Naar boven