XXL Nutrition

Arkayne's new start

Bezoekers in dit topic

Ik heb zelf op pull ups op dagen dat ik niet deadlift, en op dagen dat ik wel deadlift doe ik dips. Na deadlift heeft mijn rug wel genoeg gedaan dus vandaar die indeling. Pull ups spreken wat meer je rug aan, chin ups iets meer je armen, maar beide zijn goede al round oefeningen voor je rug en armen. Gewoon lekker maximaal pompen erop, ik doe meestal iets van vier sets tot maximaal, en dan na al mijn compounds.
 
Ja idd ^ dit

Bij pull ups zou je dan nog een biceps curl (isolatie om het af te maken) toe kunnen voegen.
Bij Dips bijv. een triceps Extension.

Weet niet of je dat al doet, misschien is het ook nog te veel van het goede. Je moet het iig gewoon zo opbouwen dat het goed voelt.

Bij pull ups groei je vanzelf in kracht. Je kunt ook wat variëren, bijv. je zelf telkens heel langzaam terug laten zakken (excentrische beweging / fase).
Of bijv. bovenin 1 of 2 seconden vast blijven houden. Draagt allemaal bij aan je kracht.
 
Oke dan probeer ik dat. Wil nu in de cut ook soms nog wat rennen (als ik m'n gewicht niet zo goed zie dalen per week). Dus misschien wissel ik die pull ups en dips wel af met wat cardio voor een tijdje.
Ik doe nu tijdens bench press dagen de triceps?? Dacht dat je dat moest combineren, bij bench je tri en bij deadlift en overhead press enzo je biceps.
Maar wat jullie zeggen zit ook wel wat in.
 
Je kunt het ook combineren, is net wat je zelf lekker vindt, ik moet na zwaar benchen echt niet denken aan dips :P maar vandaag gingen chin ups na deadliften nog best aardig. Ik experimenteer ook maar wat, en als het fijn voelt doe ik het.
 
Vandaag weer goede dag!
Squat 70kg! Heuj, op naar de 80.
Bench 57.5kg gelukt!, vorige keer lukte me die 55kg niet omdat ik slecht gegeten had en geen muziek bij had.
Row 57.5kg gelukt! Maar ik krijg snel last van m'n polsen? Omdat ik de barbell zo dicht mogelijk bij m'n borst wil halen draai ik mijn pols heel raar, enige tips? Ik probeer nu ipv je duim aan de onderkant te pakken je duim meepakken met al je andere vingers, dat werkte wel. Maar nogsteeds naar gevoel.

Daarna heb ik pull ups gedaan 3 sets van 4 reps. Kon niet veel meer.
Wilde ook nog triceps doen maar geen tijd, heb nog even cardio gedaan voor 6 minuten.
Gewicht schommelt te veel, vanmorgen weer 71.9kg?
Moest deze week eigenlijk rond de 70.8kg zitten, maar vind het niet zo storend. Komt vast door de alcohol afgelopen dagen, dus nu even niks meer.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Last van je polsen, of is je grip niet goed ?
Je zou straps kunnen overwegen ?
Train je in de sportschool of thuis ?
 
in de sportschool.
Wat bedoel je met grip? Ik heb geen pijn in m'n handen ofso, en de barbell glijdt ook niet weg. Het is gewoon als ik die stang naar m'n borst toe haal dan draai ik m'n polsen een beetje naar binnen en dat is naar.


Straps helpen denk ik sowieso, alleen vind ik dat er dom uitzien nu ik nog beginner ben haha
 
in de sportschool.
Wat bedoel je met grip? Ik heb geen pijn in m'n handen ofso, en de barbell glijdt ook niet weg. Het is gewoon als ik die stang naar m'n borst toe haal dan draai ik m'n polsen een beetje naar binnen en dat is naar.


Straps helpen denk ik sowieso, alleen vind ik dat er dom uitzien nu ik nog beginner ben haha

Tja........daar moet je gewoon lak aan hebben joh.
Je traint voor jezelf toch.

Kan me er niets bij voorstellen, je polsen naar binnen draaien.
Misschien dat iemand anders er iets zinnigs over kan roepen.
In elk geval ga je goed, keep it up !
 
Misschien dat je je handen te dicht op elkaar houdt? Anders zou ik het ook niet weten ;/ en alcohol kan inderdaad aardige gewicht schommelingen veroorzaken.
 
Hmm niet dat ik weet...
Zal wel wat andere houdingen pro beren in mn hand volgende keer.
 
Ik houd ze net buiten schouderbreedte, met een duimloze grip, en trek vanuit mijn ellebogen en laterali, dat werkt voor mij iig goed
 
Zal ik dat ook eens proberen :) thanks
 
Anders even een ervaren iemand mee laten kijken in de sportschool.
 
Doe je Bor boven of onderhands?
 
Onderhandse
 
Dus na 2 dagen volop springen en feesten (zonder alcohol en nog steeds op mn voeding gelet) had ik vandaag geen kracht...

Squats opgewarmd ging goed, tot de 60 kg, vanaf daar weer kapot veel pijn in mn lies. Heb 72.5kg nog geprobeerd maar t ging niet.
Heb elke houding geprobeerd, met neksteun, zonder nek steun, voeten minder indraaien, voeten recht, voeten veel uitdraaiden, wijder staan, minder wijd maar niks hielp.

Wat raden jullie aan? Ik kan toch niet zomaar stoppen met squatten?

Daarna overhead press 45kg, 3x gelukt.
Daarna deadlift niet gelukt want vanaf mn lies tot mn onderrug had ik steken, als ik Bijvoorbeeld opstond vanuit mn rug dan kreeg ik steken daar.

Nog nooit zo heftig als vandaag gehad. Dus heb t opgegeven en gewoon wat curls gedaan en dips en buikspieren..

Mn gewicht is wel weer goed nu op 71.2kg.
Misschien kwam t door de afgelopen dagen?
 
Wat raden jullie aan? Ik kan toch niet zomaar stoppen met squatten?

Dinsdag ging je nog goed toch ? Je moet niet zo snel opgeven (of daar überhaupt aan denken).
Gewoon volgende Workout weer proberen, als het dan weer niet lukt zou je de volgende Workout 2,5 Kg kunnen droppen en dan weer doorbouwen.
Je komt er heus wel.

Als je lies het probleem is zou ik even naar de huisarts gaan (om te beginnen).
Je moet het ook even de tijd geven, hoe lang train je nu (weer) ?
 
Ja dinsdag ging perfect. Het lijkt heletijd om en om te gaan, ene dag gaat het super goed en lukt alles, dan weer niks.
Ik probeer het volgende keer gewoon weer.
Ik heb nog nooit echt getraind. Train nu 5 weken.
 
Ja dinsdag ging perfect. Het lijkt heletijd om en om te gaan, ene dag gaat het super goed en lukt alles, dan weer niks.
Ik probeer het volgende keer gewoon weer.
Ik heb nog nooit echt getraind. Train nu 5 weken.

Ja daarom 5 weken is nog niets (no offence), je moet je lichaam ook wat tijd gunnen om te wennen.
Jou pezen bijv. moeten ook meegroeien (en aan de extra belasting wennen).

Komt goed joh, gewoon volgende keer weer proberen. Als een vent onder die Barbell gaan staan (:D) en hop gaan met die banaan.
Het heeft ook met je mindset te maken, opgeven is geen optie.
 
Daar heb je een punt.. Waarschijnlijk is het gewoon wennen. Volgende keer gewoon weer proberen :)

Opgeven is nooit mijn plan :D
 
Back
Naar boven