Fitness Seller

Arkayne's new start

Bezoekers in dit topic

Bij deze dan:

Enige is dat het een beetje vanaf boven gefilmd is, dus misschien is het niet helemaal goed te zien. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee
 
Het is inderdaad vanuit een moeilijke hoek gefilmd.
Als je zakt dan zit zowat de gehele schijf ervoor, zodat je lichaamshouding niet te zien is.

Ik zou zeggen je squat niet onder par, hoewel de diepte zeker niet slecht is.
Verder heb ik het idee dat je je rug rechter moet houden.

Maar goed er is hier veel meer en betere expertise aanwezig.
Die zullen je wijzer kunnen maken. Ik ben ook benieuwd naar verdere reacties.
 
Ik zou hem idd ff hier posten, als je het niet prettig vindt om op het internet te staan kun je hem daarna weer verwijderen ;)

En dat doel lijkt je prima te lukken, goed bezig met je cut!
 
Filmpje staat hierboven hoor haha :)
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Haha je was mij net voor :P

Knieën mooi naar buiten, recht bar path, bar blijft boven je voet, breken met knieën en heupen tegelijk, dat zijn allemaal dingen die ik goed zie gaan :) de diepte is lastig te schatten vanuit deze hoek, waarschijnlijk net op parallel, ik zou nog iets lager proberen te gaan. Als je dat eng vindt, of de mobiliteit niet hebt kun je vooraf met bodyweight squats oefenen, dat hielp mij wel aardig. Je rug is helaas niet goed te zien.

Mooi dat je lies ook minder is, waarschijnlijk toch gewoon even wennen.
 
Het is inderdaad vanuit een moeilijke hoek gefilmd.
Als je zakt dan zit zowat de gehele schijf ervoor, zodat je lichaamshouding niet te zien is.

Ik zou zeggen je squat niet onder par, hoewel de diepte zeker niet slecht is.
Verder heb ik het idee dat je je rug rechter moet houden.

Maar goed er is hier veel meer en betere expertise aanwezig.
Die zullen je wijzer kunnen maken. Ik ben ook benieuwd naar verdere reacties.

Okay thanks, ik zag het zelf ook het leek of m'n rug rechter moest, Maar dan voelt het echt alsof ik naar achter ga vallen?

Haha je was mij net voor :P

Knieën mooi naar buiten, recht bar path, bar blijft boven je voet, breken met knieën en heupen tegelijk, dat zijn allemaal dingen die ik goed zie gaan :) de diepte is lastig te schatten vanuit deze hoek, waarschijnlijk net op parallel, ik zou nog iets lager proberen te gaan. Als je dat eng vindt, of de mobiliteit niet hebt kun je vooraf met bodyweight squats oefenen, dat hielp mij wel aardig. Je rug is helaas niet goed te zien.

Mooi dat je lies ook minder is, waarschijnlijk toch gewoon even wennen.

Thanks, diepte is idd niet goed te zien, maar mijn heupen komen net onder m'n knieën zeg maar. Ik dacht dat dit wel laag genoeg was :O?

Morgen weer, dus zal eens kijken wat ik anders kan doen. Nu de pijn in m'n lies weg is heb ik veel meer zin om te squatten.
 
Okay thanks, ik zag het zelf ook het leek of m'n rug rechter moest, Maar dan voelt het echt alsof ik naar achter ga vallen?

Okay, tja daar kan ik niet over oordelen.
Maar het ziet er zeker niet slecht uit hoor.

Ik denk dat mijn techniek beroerder is :o
 
haha fijn om te horen dat ik op het goede spoor zit. :thumbup:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Okay thanks, ik zag het zelf ook het leek of m'n rug rechter moest, Maar dan voelt het echt alsof ik naar achter ga vallen?



Thanks, diepte is idd niet goed te zien, maar mijn heupen komen net onder m'n knieën zeg maar. Ik dacht dat dit wel laag genoeg was :O?

Morgen weer, dus zal eens kijken wat ik anders kan doen. Nu de pijn in m'n lies weg is heb ik veel meer zin om te squatten.

Nee dat is diep genoeg hoor, als je dat haalt niks meer aan doen :) En wat wij bedoelen met een 'rechte' rug is dat je je onderrug in lijn met je kont houdt, dus je hele onderrug een rechte lijn is, de hoek (dus hoe ver naar voren of naar achter je hangt) hangt van je bouw af. Als je dit fout doet zul je het waarschijnlijk in je onderrug voelen trekken.
 
Ik voel niks in m'n onderrug trekken, dus het zal wel goed zijn.
Zal toch de komende tijd nog een beetje uitproberen zijn. (:
Vanavond weer
 
Mooi zo, houd ons op de hoogte!
 
Squats 62.5kg ging goed. Geen last van lies.
Oh press 40kg, dacht dat dit nooit ging lukken want zat vorige keer al vast op 37.5kg. Maar het lukte echt net, met genoeg pauze (2-3min) tussendoor . Dus was trots :)

Toen deadlift 87.5kg. Het is altijd even zwaar voor 5 reps, maar dan ben je er gelijk van af. Zwaarste is het optillen haha.

Dus alles gelukt!
Nog paar bicep curls gedaan en gewoon met dumbells ook even.
Daarna nog loopband.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Zo zie je maar dat je kracht ineens een sprong kan maken ;) mooie progressie! Voor curls kreeg ik een keer de tip om je pols iets naar beneden te laten 'hangen' zodat je echt goed je biceps isoleert, ik voel hem op die manier erg goed.
 
Zal het eens proberen met m'n polsen :flex: Heb wel snel last van m'n polsen.
 
Niet zon goede training vandaag.. had niet goed gegeten dus had weinig kracht, was ook snel trillerig.

Squats 65kg is gelukt, maar had nu wel weer beginnende last in mn liezen? Lijkt wel of het vanaf die 65kg komt. Vorige keer voelde ik niks,maar kan miss ook zijn omdat ik niet goed gegeten had.
Vorige keer bench press 55kg gedaan en gelukt, deze keer weer samen met mn broertje, dacht doe ik ook weer even 55kg (anders gaat mn broertje in een keer +5kg, want hij gaat zaterdag niet) en dat lukte niet. Muziek vergeten,slecht gegeten.. achja volgende keer beter.
Heb 5x5 50kg gedaan en dat ging makkelijk.

Row 55kg nu, gelukt. Deze voel je echt lekker over heel.je lichaam hoe zwaarder die wordt.

Zie nu echt wat verschil in mn benen komen. Had eerst 0 spier in mn benen maar.je begint spieren te zien !

Zit nu op 71.4kg. Hopelijk volgende week rond de 70.8kg.

Zondag next day, zaterdag kan ik niet.
Dan goed eten, muziek mee, en dan gaan we er weer 100% voor!
 
Perfecte training!
Voor het eerst 67.5kg Squats gelukt! (We waren weer gezakt naar de 55kg, ivm de vorm en de pijn in mijn lies).
Heb nu als volgt opgewarmd en dat ging prima: 10x leeg, 7x 30kg, 5x 40kg, 2x 50kg, 1x 60kg, en toen 5x5 67.5kg
Geen pijn in m'n liezen.

Overhead press, 42.5kg gelukt! Had ik weer nooit gedacht. Bij de eerste keer haperde ik al, maar met genoeg rust tussendoor (3-4min) is het gelukt.
Deadlift 92.5kg, gelukt! Kan niet wachten als ik binnenkort de 100 aantik. Vind ik wel een mijlpaal.
Al is het wel enorm zwaar om die eerste rep te doen, die stang optillen kost zo veel energie.

Daarna koppijn, dus maar rustig aangedaan en wat biceps gepakt.
Omdat ik laatste tijd niet zo goed gegeten heb, ga ik nu 2x shakes pakken per dag (omdat ik gewoon simpelweg niet aan mijn eiwitten kom, weet nooit wat ik 's avonds ga eten).
Over een paar maanden woon ik samen met m'n vriendin in Leiden, dan kan ik goed op m'n eten gaan letten, dus dan weer terug naar 1 shake p/dag.

Morgen probeer ik weer te gaan maar dan puur cardio, wil nu zo snel mogelijk naar die 69kg, want 0.5kg per week haal ik net niet.

Dinsdag naar de 70kg squat, benieuwd hoe dat gaat.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Progressie van 1 maand:

Squat: 47.5kg --> 67.5kg
Overhead press: 30kg --> 42.5kg
Deadlift: 62.5kg --> 92.5kg
Bench: 45kg --> 55kg
Barbell Row: 40kg --> 55kg
 
Progressie van 1 maand:

Squat: 47.5kg --> 67.5kg
Overhead press: 30kg --> 42.5kg
Deadlift: 62.5kg --> 92.5kg
Bench: 45kg --> 55kg
Barbell Row: 40kg --> 55kg

Super, gaat uit de kunst !
Al overwogen om pull ups en dippen toe te gaan voegen ?

Klasse hoor !
 
Heel lekker bezig, dikke progressie, kun je nagaan wat een bulk straks gaat brengen! En dips en pull ups/chin ups zijn inderdaad mooie oefeningen om achteraf nog even te pompen als je energie hebt :)
 
Super, gaat uit de kunst !
Al overwogen om pull ups en dippen toe te gaan voegen ?

Klasse hoor !

Heel lekker bezig, dikke progressie, kun je nagaan wat een bulk straks gaat brengen! En dips en pull ups/chin ups zijn inderdaad mooie oefeningen om achteraf nog even te pompen als je energie hebt :)

Thanks!

Ja heb echt zin in de bulk. Doe soms wat dips en pull ups maar ben daar nog best slecht in. Dips lukt me wel redelijk maar pull ups na 5x5 is kneiter zwaar, dan kom ik niet.verder dan 4.

En nog tips wanneer dips pulls? Of allebei gewoon proberen na training?
 
Back
Naar boven