XXL Nutrition

Arnodsi's road to victory!!

Bro, wat ik zelf weet?
Denk meer dan de gemiddelde dbber.

1. Ik heb lees veel op pubmed over zaken mbt sport
2. Heb bij Fysio erg veel geleerd op.wetenschappelijke basis
3. Wat een coach mij leert is ook gewoon kennis die tot mijn beschikken is.
Of wil je zeggen dat alleen wat jij uit een boek kan lezen je eigen kennis is en alles wat de docent in de klas verteld je niet mag gebruiken?

Het is heel simpel, je kan geen arts worden door een.boek te lezen.
Je hebt een docent nodig die je helpt nuttige informatie te filteren, praktijk informatie te delen en je helpt informatie die je leest te interpreteren.

Ik kom heel vaak bij ibo en sibil aan kloppen met vragen over onderzoeken die ik heb gelezen. Tot zelfs de.basis vragen of bijvoorbeeld Creatine ect.

Vooral sibil heeft haar kennis goed op orde (ze heeft tenslotte een wo diploma) en samen met haar praktijk ervaring ben ik van mening dat ze onderzoeksresultaten veel beter kan beoordelen en interpreteren dan ons leken.

Dus ik vind het onzin dat iedereen steeds zegt 'ja maar jij hebt een coach'
Mensen als sibil zijn veel meer waard dan de onderzoekjes die langskomen op md.nl

Btw, ik heb mijn voeding in de 12 weken van mijn prep helemaal zelf gedaan.
Enigste wat ibo heeft gezegd wanneer ik moet zakken en dalen met koolh.

Vocht vasthouden van zuivel is ook heel persoons afhankelijk, daarnaast is melk nou eenmaal een hele makkelijke manier om extra eiwitten en kcal binnen te krijgen. En word deze dan ook zodanig gebruikt door ontzettend veel beginnende krachtsporters.

Ik volg zo af en toe en zie regelmatig macaroni/spagethi(hoe je het wilt noemen) voorbij komen, bevat ook ontzettend veel zout, daarnaast moet je jezelf ook afvragen of het nou vocht is of gewoon vet?

@killy, hoe kom je erbij dat de vetten in melk slechte vetten zijn? Bij lang houdbare melk zit hier een kern van waarheid in door de behandeling die deze krijgt. Maar bij normale? Research?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.663
Vocht vasthouden van zuivel is ook heel persoons afhankelijk, daarnaast is melk nou eenmaal een hele makkelijke manier om extra eiwitten en kcal binnen te krijgen. En word deze dan ook zodanig gebruikt door ontzettend veel beginnende krachtsporters.

Ik volg zo af en toe en zie regelmatig macaroni/spagethi(ho
e je het wilt noemen) voorbij komen, bevat ook ontzettend veel zout, daarnaast moet je jezelf ook afvragen of het nou vocht is of gewoon vet?

@killy, hoe kom je erbij dat de vetten in melk slechte vetten zijn? Bij lang houdbare melk zit hier een kern van waarheid in door de behandeling die deze krijgt. Maar bij normale? Research?
Is gewoon volkoren pasta met tomatensaus. Veel zout zit daar toch niet in?

Wel als je het.niet belangrijk vind alles er uit te halen.

Het is heel simpel, de hoeveelheid kcal en eiwitten die je van melk krijgt bevatten minder andere voordelige stoffen dan andere voedingsmiddelen.
Dus het is puur een toewijdings verhaal, hoe ver wil je gaan.

Maar het feit dat je melk kan vervangen voor betere producten is een feit, zelfs een wijsneus als iwj kan daar niet omheen :trollface:.

Maar ik kan jullie niet zeggen wat wel of niet 'mag', ik kan alleen aangeven wat de beter is en wat jullie daarmee doen is jullie probleem.

je kan het van 2 kanten bekijken, biologische waarde van eiwitten in melk is heel hoog. maar de carbs die in melk zitten zijn inderdaad niet "optimaal" voor gains (melkzuren e.d.) . verschilt ook van persoon tot persoon hoe goed die gene om kan gaan met lactose. als jij van melk een vochtkop krijgt, aan de schijt raakt en uitslag krijgt kan je beter geen melk nemen nee (duidend op lactose intolerantie). maar als je zonder problemen melk kan drinken (zoals ik) en je lichaam het gewoon verteert dan zou ik me echt geen zorgen maken om die melkzuren etc. (er van uitgaande dat je in de bulk zit, in de cut kan je die broodnodige carbs beter uit een betere bron halen)

Is gewoon volkoren pasta met tomatensaus. Veel zout zit daar toch niet in?

Ah, ik dacht aan kant en klare saus. Maar wat ik bedoelde is dat er meerdere factoren kunnen zijn voor het vasthouden van vocht en dat er ook een hoop manieren zijn om vocht vasthouding tegen te gaan. Water, groentes etc.

met dat verhaal van die melkzuren bedoelde ik trouwens grotendeels de vetten die in melk zitten, niet de carbs

• #2.667
BUMP

Net nog eens op de weegschaal gaan staan. BW is 87.5kg

20min heen gefietst.

Weinig tijd dus trainingsduur 55min

Borst:
Bench:
15*20
15*20
4*40
8*70
6*75
5*80 + 1 negatief :(
6*75 + 2 negatief

Incline db press:
8*28
8*28
8*28
8*28

Lichte incline fly:
8*16
8*18
8*18
8*18

Cable crossover:
10*20
10*25
10*26

Biceps:
Incline db curl:
8*12
8*14
8*14

Ez preacher curl:
8*30
6*35
6*35

Cable hammer curl met rope:
8*50
8*50
8*50

Borst: 4/5, goede pomp
Biceps: 3/5, wat last van de onderarmen

• #2.668
Ow boy, heftige beentraining gehad. Ik zit trillend en klaar om over te geven op mijn fiets

• #2.669
20min heen gefietst

Trainingsduur: 40min :eek: Iemand was met de barbell bezig. En aangezien er maar 1 is, moest (wou) ik wachten. Gym gaat om 12u dicht, dus ik moest wat door trainen.

Benen:
5x70kg deadlift
5x70kg deadlift
5x70kg sumo deadlift (die gast was clean & press aan het doen, ik wou ondertussen wat opwarmen)

Front squat:
15x20kg
10x40kg
8x60kg
6x70kg
4x80kg (wrs kon ik er nog 1-2 reps uitpersen, maar aangezien ik in dat dipstation squat wilde ik niet falen)

Leg extension ss Walking lunges:
8x20 ss 12 stappen met 14kg DB's
8x20 ss 12 stappen met 14kg DB's (:fuu: leek wel of ik 1km had gesprint ofzo. Helemaal buiten adem en hartslag lag echt hoog)

Seated Leg Curl ss DB SLDL:
8x20 ss 8x22kg
8x20 ss 8x24kg
8x20 ss 8x24kg
8x20 ss 8x24kg

Standing calve raise:
65x10 (25x rp 20x rp 15x rp 5x)

Hanging leg raises (knieën tot schouders)
8x
8x
6x

Benen: 4.5/5, was echt een heftige training :eek:

+20min terug gefiets. Dat leek echt eeuwen te duren :o

Laatst bewerkt:
1 barbell en niet 24/7 geopend? Wat een hoerentent is die sportschool van jou zeg. :x

1 barbell?

en die van de bench dan?

of heb je maar 1 bench daar?:D

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 13:36 ----------

lunges doe ik meestal ook met 14 kilo, gaat niet om gewicht die oefening;)

1 barbell?

en die van de bench dan?

Ik vind lunges met een barbell fijner, maar dat is persoonlijk. Met een barbell kan ik het ook zwaarder dan met dumbbells. :p

• #2.674
1 barbell?

en die van de bench dan?

1 bench en 2 smith machines :roflol:

En dan nog stuk of 15 van die zwarte, plastic aerobic barbells.
Zwaarder kon ik echt niet, paar keer met mijn knie tegen de grond geknald :o

:fuu: er stond daarnet iemand aan de deur, ik ben nu pas aan het koken :fuu:
Na mijn training heb ik allen whey, creatine en een banaan binnen

• #2.675
120g rijst, tilapia, halve paprika

uploadfromtaptalk1354022691860.jpg

• #2.676
Die paprika is toch niet voor herhaling vatbaar :o
Volgende keer ananas nemen denk ik

1 barbell?

en die van de bench dan?

G ik dacht dat jij lunges deed met een paar vrouwen op je rug..
i'm disappointed son

Flinke benentraining, vooral die twee supersets lijken mij dodelijk!
Komt wel goed met die quads, hams op die manier:D

Zou alleen nog wat meer werksets op de squat doen.

Terug
Naar boven