AndroidHealthClinic

Arnodsi's road to victory!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.061
Waarom dextrose?

Mijn mening? **** suikers.

Waarneer neem je ze?

Oké, maar waarom?
Snel herstel zeker??

Na krachttraining begrijp ik het doe ik ook gewoon omdat je herstel dan beter hoort te zijn en opnamen, maar als je cardio doet na de krachtraining doe ik het niet omdat ik wil dat ik zo veel mogelijk calorien verbrand.

• #5.068
Oké, maar waarom?
Snel herstel zeker??
Glycogeen aanvullen.

Als je reserves op zijn stopt je eiwitsynthese toch en stijgt je cortisol level?

Laatste tijd kan er +2uur zitten tussen trainen en maaltijd. En aangezien ik geen IF meer volg lijkt het me wat onnodig om zo lang nuchter te blijven?

Denk je nou echt dat glycogeen zo snel leeg is?

Na kt neem ik hydro whey.

30 min daarna ( ongeveer he ) gewoon meal rijst kip groente bv.
Doe ik cardio na de kt dan na kt de hydro whey en na de cardio bambix met whey
Geen suikers.
Nou ja, mininaal

• #5.070
Denk je nou echt dat glycogeen zo snel leeg is?

Na kt neem ik hydro whey.

30 min daarna ( ongeveer he ) gewoon meal rijst kip groente bv.
Doe ik cardio na de kt dan na kt de hydro whey en na de cardio bambix met whey
Geen suikers.
Nou ja, mininaal
Er zijn toch genoeg studies die het aanraden?

When deciding on the carbs added to the post-workout (PWO) shake, quality matters over quantity.
The carb must spike blood sugar levels and insulin levels, i.e. must be high-glycaemic and insulinotropic.
Any from the chapter on supplements meet these criteria: dextrose, maltodextrin and waxy maize or rice.
We don’t need much: 20 to 40 grams (that's one or two large bananas’ worth). We’re hunting for a spike in blood sugar and insulin, not trying to replenish the glycogen reserves drained during training.
It’s reasonable to question the addition of carbs when all we need to drive muscle protein turnover positive is insulin and a large supply of amino acids.
The bigger the insulin spike, the better, and carbs— of the type listed above—plus protein hydrolysates and leucine raise insulin levels two times that achieved by any of the three alone or any combination of two.
All three together act synergistically to produce a massive increase in MPS.
- John Kiefer

• #5.072
Pffff ... :sad:

34gvsc0.jpg

Dus jij gelooft niet in de GI-waarden en glucose response of wat bedoel je?

Dus jij gelooft niet in de GI-waarden en glucose response of wat bedoel je?

ik geloof niet in gi waarden nee, weet je hoe die gemeten worden?
ze geven eten aan mensen die fasted zijn en meten dan de respons, als je niet fasted bent heb je er niks aan, aangezien 1001 factoren in je lichaam die verwerking bepalen. en bijv. whey zorgt net zo goed voor die insuline-spike dus ik zie niet waarom het nodig is om dextrose oid te nemen.

Jongens, zolang je geen slin neemt hoef je je ook niet vol te rammen met dextrose/vitargo.

ze geven eten aan mensen die fasted zijn en meten dan de respons, als je niet fasted bent heb je er niks aan, aangezien 1001 factoren in je lichaam die verwerking bepalen. en bijv. whey zorgt net zo goed voor die insuline-spike dus ik zie niet waarom het nodig is om dextrose oid te nemen.
Dus als je fasted traint, wat vaak met IF kan voorkomen, heb je wel baat bij dextrose etc.

Jongens, zolang je geen slin neemt hoef je je ook niet vol te rammen met dextrose/vitargo.
No worry, ik heb het ook niet over volrammen. :D
Ik verkondig dit ook niet als dé manier om spiermassa op te bouwen & shredded te geraken. Het gaat om wat goed aanvoelt en werkt voor je.
Er zijn imo wel meerdere wegen die naar Rome leiden :)

• #5.079
Ik train vaak op enkel bcaa's :dunno:

Achja, op die 3€/kg zal het nu niet aankomen ...

30g is toch niet volrammen? :roflol:

Dus als je fasted traint, wat vaak met IF kan voorkomen, heb je wel baat bij dextrose etc.

No worry, ik heb het ook niet over volrammen. :D
Ik verkondig dit ook niet als dé manier om spiermassa op te bouwen & shredded te geraken. Het gaat om wat goed aanvoelt en werkt voor je.
Er zijn imo wel meerdere wegen die naar Rome leiden :)

dan is de glycemische index enigszins van toepassing

Terug
Naar boven