AndroidHealthClinic

Arnodsi's road to victory!!

Niemand een antwoord op dit? :o

Even vraagje voor mensen die iets van pezen/gewrichten kennen.
Toen ik 11 jaar was had ik de gewrichtsbanden van mijn rechter enkel gescheurd. Normaal heb ik er amper last van, maar tijdens het stretchen van mijn quads wringt die hard tegen. Ik kan zonder problemen op mijn linker voet/enkel gaan liggen, maar rechts gaat dit gewoon niet. Nu mijn vraag: opletten met deze enkel? Of gaat dit na een tijd soepeler gaan?

Brah, je hebt die vraag een uur geleden gesteld en ondertussen heeft er 3 man het gelezen en gereageerd. Beetje veeleisend ofzo? :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.743
Brah, je hebt die vraag een uur geleden gesteld en ondertussen heeft er 3 man het gelezen en gereageerd. Beetje veeleisend ofzo? :o
Alle belangrijke mensen hebben gereageerd, maar geen antwoord gegeven. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze afgeleid waren door mijn vids en mooie maaltijd :D

not srs

• #8.744
Not bad

uploadfromtaptalk1385479567789.jpg

Suiker?

not bodybuild food approved

• #8.746
Laatst bewerkt:
Even vraagje voor mensen die iets van pezen/gewrichten kennen.
Toen ik 11 jaar was had ik de gewrichtsbanden van mijn rechter enkel gescheurd. Normaal heb ik er amper last van, maar tijdens het stretchen van mijn quads wringt die hard tegen. Ik kan zonder problemen op mijn linker voet/enkel gaan liggen, maar rechts gaat dit gewoon niet. Nu mijn vraag: opletten met deze enkel? Of gaat dit na een tijd soepeler gaan?

Hoezo verwacht je dat het opeens beter word als het al jaren geleden is?

• #8.748
Hoezo verwacht je dat het opeens beter word als het al 11 jaar geleden is?

Nadien nooit echt last van gehad (je voelt het af en toe wel, maar niets erg). Nu kan ik mijn rechter quad gewoon slecht stretchen. Ik vraag me gewoon af of die enkel na een tijd soepeler gaan worden, of niet?
Als je er niets aan doet kan het ook niet vanzelf beter worden hé ;)
Enkel weet ik niet of dit wel gestretcht mag worden

Op het niveau van skeletspieren, vergroot stretching de flexibiliteit en de elasticiteit van de spieren en pezen met een algehele verbetering van het bewegingsvermogen.
Bovendien is het een uitstekende vorm van preventie van spiercontracturen, in sommige gevallen vermindert stretchen het gevoel van vermoeidheid en kan het spier- en gewrichtstrauma's voorkomen.

Ook de voordelen voor de gewrichten zijn aanzienlijk: het maakt het inderdaad mogelijk de elasticiteit van de spieren te verbeteren en de "smering" van de gewrichten te stimuleren, waardoor het bijdraagt aan de vermindering van degeneratieve ziektes zoals artrose.
Stretchen houdt de gewrichten inderdaad "jong" door de verkalking van het bindweefsel te vertragen.

@ 0.33

http://www.youtube.com/watch?v=XATdAow-390

Laatst bewerkt:
Nadien nog echt last van gehad (je voelt het af en toe wel, maar niets erg). Nu kan ik mijn rechter quad gewoon slecht stretchen. Ik vraag me gewoon af of die enkel na een tijd soepeler gaan worden, of niet?
Als je er niets aan doet kan het ook niet vanzelf beter worden hé ;)

Heb je toevallig een NL vertaling snap er nu helemaal niks van :o

Dit is wat ik er van maak:

''Je hebt na het herstel van je ligamenten nog last gehad (pijn?) van je enkel? Daar heb je verder niks aangedaan.
Als je nu je quad strecht doet je enkel pijn als je die vastpakt.
Je vraagt je af of je enkel soepeler word als je vaker je quad stretcht.
Als je niks er aan doet word het niet vanzelf beter''

Maar je doet nu toch ook niks?

• #8.750
Heb je toevallig een NL vertaling snap er nu helemaal niks van :o

Dit is wat ik er van maak:

''Je hebt na het herstel van je ligamenten nog last gehad (pijn?) van je enkel? Daar heb je verder niks aangedaan.
Als je nu je quad strecht doet je enkel pijn als je die vastpakt.
Je vraagt je af of je enkel soepeler word als je vaker je quad stretcht.
Als je niks er aan doet word het niet vanzelf beter''

Maar je doet nu toch ook niks?
:roflol: legday, kan niet meer zo helder denken. nog = nooit

Dus, na herstel amper last gehad. Enkel bij lang hardlopen of koud/vochtig weer.
(check filmpje, je was voor mijn 'ninja' edit) Met mijn linkerbeen kan ik perfect zo in positie gaan liggen en voel ik mijn quad 'trekken'. Met mijn rechterbeen kan ik niet zo in positie gaan liggen ivm enkel die naar buiten ligt en hierdoor voel ik mijn quad een stuk minder hard 'trekken'.

Nu vraag ik me af of ik geleidelijk aan mijn enkel soepeler kan maken zonder deze te beschadigen

:roflol: dat is al iets duidelijker.

Stretchen van ligamenten is iets wat je over het algemeen wilt vermijden. Ze zijn (als je je enkel gewoon normaal gebruikt) zo goed mogelijk afgestemd op dagelijks leven om je in het bewegen te ondersteunen, langer zou je ze dus in principe niet willen maken omdat je daarmee instabiliteit creërd en de kans op een blessure vergroot, daarnaast kan je idd evt. ook je ligament beschadigen (echter zou het in principe wel moeten kunnen) en hoeft het stretchen van je ligamenten an sich in principe helemaal geen grotere bewegingsuitslag te betekenen. Als je verder niet in je bewegen (bewegingsuitslag) ben beperkt zou ik gewoon lateen. Zoiets blijft, ook al is het hersteld, altijd een zwakke plek, dus als je er wat aan wilt doen zou ik ff contact met fysio/dokter opnemen, durf zelf iig niet met zekerheid te zeggen hoe je dat (veilig) zou moeten doen.

Kan je overigens niet gewoon deze stretch doen voor je quads

thigh%20quad%20stretch%20walking.jpg

Stuk minder belastend (als je hem beetje tactisch vastpakt).

• #8.752
:roflol: dat is al iets duidelijker.

Stretchen van ligamenten is iets wat je over het algemeen wilt vermijden. Ze zijn (als je je enkel gewoon normaal gebruikt) zo goed mogelijk afgestemd op dagelijks leven om je in het bewegen te ondersteunen, langer zou je ze dus in principe niet willen maken omdat je daarmee instabiliteit creërd en de kans op een blessure vergroot, daarnaast kan je idd evt. ook je ligament beschadigen (echter zou het in principe wel moeten kunnen) en hoeft het stretchen van je ligamenten an sich in principe helemaal geen grotere bewegingsuitslag te betekenen. Als je verder niet in je bewegen (bewegingsuitslag) ben beperkt zou ik gewoon lateen. Zoiets blijft, ook al is het hersteld, altijd een zwakke plek, dus als je er wat aan wilt doen zou ik ff contact met fysio/dokter opnemen, durf zelf iig niet met zekerheid te zeggen hoe je dat (veilig) zou moeten doen.

Kan je overigens niet gewoon deze stretch doen voor je quads

thigh%20quad%20stretch%20walking.jpg

Stuk minder belastend (als je hem beetje tactisch vastpakt).

Oké thx man!

Knie tegen knie en enkel/voet tegen mijn glutes en voel er niets van :o Kan het draaien of keren hoe ik wil, in mijn quads voel ik niets

Quad misch verder retroflecteren? Foam rollen is anders in principe ook een goede.

• #8.754
Quad misch verder retroflecteren? Foam rollen is anders in principe ook een goede.
Foamrollen doe ik 2x/week. 1x op rustdag en 1x na deadlift (kan geen foamroller meenemen naar beentraining)

Effe 2 rare pics gemaakt :o Maar volgens mij kan jij er wel aan uit

Hier voel ik dus niets van in mijn quads. En als ik verder retroflecteer (naar achter brengen toch?) krijg soort kramp in mijn hamstring. Doe ik iets fout of niet?
14o58hu.jpg

mvjb7r.jpg

Laatst bewerkt:
Been naar achter brengen ja.

Probeer je bovenlichaam recht met je standbeen te houden (of iig niet te kantelen, RF hecht namelijk aan op je bekken dus als je die kantelt word hij minder op lengte gebracht als dat je hem recht had gehad), wat daar evt. bij kan helpen is je glutes aanspannen zodat je bekken recht blijft en verder kijken of je met je arm je been verder kan retroflecteren (dus harder met je arm je onderbeen omhoog trekken). Kramp in je hamstrings kan ik me wat bij voorstellen (in je gebogen been toch?) omdat je met je hamstrings, in een verkorte positie, als een malle je been probeert naar achter te brengen. Als je meer uit je armen haalt heb je daar schat ik geen last meer van.

Laatst bewerkt:
  • #8.756
Been naar achter brengen ja.

Probeer je bovenlichaam recht met je standbeen te houden (of iig niet te kantelen, RF hecht namelijk aan op je bekken dus als je die kantelt word hij minder op lengte gebracht als dat je hem recht had gehad), wat daar evt. bij kan helpen is je glutes aanspannen zodat je bekken recht blijft en verder kijken of je met je arm je been verder kan retroflecteren (dus harder met je arm je onderbeen omhoog trekken). Kramp in je hamstrings kan ik me wat bij voorstellen (in je gebogen been toch?) omdat je met je hamstrings, in een verkorte positie, als een malle je been probeert naar achter te brengen. Als je meer uit je armen haalt heb je daar schat ik geen last meer van.

Bedankt man! ;)
(al voel ik het dan nog steeds amper :o Haha ben gewoon raar)

3sraw9.jpg

De manier van stretchen die daan aangeeft, voel je die wel in je "normale" been of daar ook niet?

Heb het filmpje niet gekeken hoe jij je eigen stretch doet maar als je dit maximaal kan dan is de vraag waarom je nog verder wil rekken?

Probleem met die stretch: je moet eerst je bekken naar achter kantelen (abs aanspannen), dan pas aan je been sleuren.

• #8.759
De manier van stretchen die daan aangeeft, voel je die wel in je "normale" been of daar ook niet?

Heb het filmpje niet gekeken hoe jij je eigen stretch doet maar als je dit maximaal kan dan is de vraag waarom je nog verder wil rekken?

Via de manier die daan aangeeft voel ik niets, maar via 'mijn' manier wel.
Tja waarom, als ik dan toch bezig ben met stretchen kan ik evengoed alles doen imo. Vooral mijn hams en liezen sucken, zeker als je dit vergelijkt met vroeger. Damn, lachwekkend :o

Via de manier die daan aangeeft voel ik niets, maar via 'mijn' manier wel.
Tja waarom, als ik dan toch bezig ben met stretchen kan ik evengoed alles doen imo. Vooral mijn hams en liezen sucken, zeker als je dit vergelijkt met vroeger. Damn, lachwekkend :o

Ik doelde er meer op dat als je bij die geen rek voelt dat je quads imo prima zijn, of je hamstrings/kuiten zijn zodanig groot dat je niet tot de "effectieve" lengte komt. Gewoon doen waar je je goed bij voelt en zoals daan al zei over de enkel, je moet je afvragen of het daar soepeler maken opweegt tegen de risicos. Littekenweefsel is nou eenmaal minder belastbaar. Hoeveel graden beweeglijkheid denk je te missen in de aangedane enkel? Je zou ze soepeler kunnen maken van je foamroller, als ik vandaag nog ergens een tussenuurtje heb zal ik een filmpje neergooien. Ik raad wel aan om met een programma als titanium ankles te beginnen als je de beweeglijkheid gaat vergroten.

Terug
Naar boven