MuscleMeat

Arnodsi's road to victory!!

Hoezo je hebt geen concreet plan?!

Hoezo je hebt geen concreet plan?!

d0ee55b58a2d5756dd2fcab4d10f6e19.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.424
Laatste tijd gewoon getraind hoor, maar geen zin en tijd gehad om te loggen. Trainingen waren niets speciaals, voeding ook niet. Wel afgelopen week 3x gaan uiteten, maar heb het netjes gehouden. Lichaam is nu wel f*cking brak! Schouders/rug/onderarmen/quads zijn echt gaar. Quads het minste, dus vanmorgen beetje legs gedaan omdat ik deze week niet veel tijd heb en geen dag wil verspillen.

hoe staat het met je blessure(s)

• #11.426
  • #11.427
I'm back bitches.

Vanavond voor het eerst naar de nieuwe kine/fysio voor mijn triggerpoint (is daarvoor bekend, adres gekregen van een sporter). Dus nee, het is nog steeds niet opgelost :roflol: véél te veel dokters gedaan, zelfs een ziekenhuisbezoekje, maar triggerpoints kennen ze in België blijkbaar niet. Ookal heb ik het zelf 100x gezegd. Ben nooit gestopt met trainen, maar frequentie was wat minder en minder compounds.
Benen kan ik al een tijdje terug trainen, maar enkele weken geleden moest ik echo laten nemen en op aanraden van mijn dokter eerst een deadliftsessie gehouden. Been was meteen naar de zak en niets te zien op de echo :roflol: Blijkbaar is mijn rug op 2 plaatsen geblokkeerd door te sterke/korte spieren en heb ik mogelijk een tussenwervelprobleem in mijn nek. Aka veel spanningshoofdpijnen. Was eigenlijk ook de hoofdreden waarom ik minder ging trainen. Sinds een week of 2 weer vol op schema, rug gaat beter en trainingen gaan goed. Armen ook amper getraind, sinds kort weer mee begonnen

Normaal is het vandaag UB, maar heb er geen rug bijgedaan omdat ik nog niet weet ik of ik morgen benen kan/mag trainen.

Trainingsduur 50min

Bench
10x20
5x40
5x50
5x60
3x70
3x80
8x87.5

Incline chest press (plate loaded)
12x30
10x35
10x35
8x40

Low cable crossover ss pushups
3 sets

Crossover
2 sets 15-20reps

DB curl
12x10
10x12
Zijwaarts
10x12
8x14
Hammer
10x16
9x18

Welcome back ChefBrah!

Mooie training

• #11.429
Welcome back ChefBrah!

Mooie training
Thx!

Gisterenavond dus naar die kine/fysio geweest, staat ook bekend als fons de prikker. En nu weet ik ook waarom :roflol: heeft alle/veel triggerpoints in mijn lijf vastgemaakt. Rechter ham en glute, traps en linker kuit zaten muur vast, lats enz een beetje. Was best een speciale, maar pijnlijke ervaring. Spierstijfheid trad meteen op en had moeite met wandelen en armen op te heffen. Nu heb ik het gevoel dat ik ben aangereden door een schoolbus, maar tegelijk voel ik me herboren.

Ik raad dit srs aan elke serieuze lifter aan! Zat echt vast op plaatsen dat ik dacht wtf

prikken is lekker ja, vooral kuit en traps is lekker, begint je spier te flippen als een gek en vervolgens een week last :roflol:

• #11.431
maar hebben ze ook gekeken waar die triggerpoints vandaan komen? vaak zit er een oorzaak achter.

Thx!

Gisterenavond dus naar die kine/fysio geweest, staat ook bekend als fons de prikker. En nu weet ik ook waarom :roflol: heeft alle/veel triggerpoints in mijn lijf vastgemaakt. Rechter ham en glute, traps en linker kuit zaten muur vast, lats enz een beetje. Was best een speciale, maar pijnlijke ervaring. Spierstijfheid trad meteen op en had moeite met wandelen en armen op te heffen. Nu heb ik het gevoel dat ik ben aangereden door een schoolbus, maar tegelijk voel ik me herboren.

Ik raad dit srs aan elke serieuze lifter aan! Zat echt vast op plaatsen dat ik dacht wtf

beter zoek je een fysio die ze los maakt :roflol:

• #11.434
maar hebben ze ook gekeken waar die triggerpoints vandaan komen? vaak zit er een oorzaak achter.
Nee dat niet..
Grote kans dat ik telang te zwaar (te dicht bij mij 1MR) heb getraind. Daar was hij wel over bezig. Of dat de echte oorzaak was, dunno, maar ben sowieso wel van plan om minder yolo te gaan op mijn main lifts. Dat heeft krachtgewijs wel gewerkt bij mij, maar op lange termijn was het niet zo gunstig

beter zoek je een fysio die ze los maakt :roflol:
:roflol: dat bedoelde ik :o

• #11.435
Net 2 daagjes Gent gehad. Mooie stad, maar na 2 dagen had ik het wel gezien. Gisterenochtend gaan trainen, beetje te lang in bed blijven liggen dus enkel een toast met confiture en een glas chocomelk op. Middenin de training kreeg ik bericht dat ik terug naar de kamer moest :grumble: Voor de rest was het wel een goede tren.

Plate loaded pulldown
10x40
10x40
10x60
8x80
8x100
6x120
6x120

Bor
10x60
8x80
8x80

Chest supported row
3x8x80 of 100 :dunno:

Bent over straight arm pulldown
4 sets

OHP
10x35
/training

Vandaag van 8-19u gewerkt en had eigenlijk totaal geen zin om te gaan trainen, maar besloten om mijn luie reet toch naar de gym te slepen. En had er geen spijt van... Was wel f*cking druk

OHP
10x30
10x30
8x40
6x50
6x60

Seated OHP
10x40
8x50
8x50
8x50

Side raise
12x10
10x12
10x12

Dippen
3x8xbw

Incline chest press
12x20
8x30
8x30
6x30

BW triceps oefening in smith machine
4 sets, verschillende hoogtes
Mmmm dat burn

Ab rollout
8x
8x
7x

Nu lekker slapen en morgen om 7u werken :mad:

• #11.436
Gisteren de vraag gekregen of ik was afgevallen en van 2 tantes en mijn moeder te horen gekregen dat ik er nu mooier uit zie dan vorig jaar, toen was ik te gespierd :roflol: Nu ben ik mooi gespierd en mijn nek is niet meer zo dik
Das not it mane

En mei vorig jaar woog ik 95kg fzo, nu 88kg en bf is iets hoger..

Wat hebben jullie toch allemaal een fancy namen voor je log zeg.

Die ab rollout = ab wheel, same thing? Of zit daar nog verschil in?

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

Oké, één keer dit bericht was wel genoeg dacht ik zo.

• #11.438

Dat zijn de officiële namen, denk ik :dunno:

Naar mijn weten wel ja, maar in mijn gym is er geen ab wheel, ik neem gwn een ez bar met 2 schijfjes van 5.

Dat zijn de officiële namen, denk ik :dunno:

Naar mijn weten wel ja, maar in mijn gym is er geen ab wheel, ik neem gwn een ez bar met 2 schijfjes van 5.

Oké, moet ik toch ook eens zo proberen, ik dacht namelijk dat breder pakken sowieso ook zwaarder is.

• #11.440
Oké, moet ik toch ook eens zo proberen, ik dacht namelijk dat breder pakken sowieso ook zwaarder is.

Ik merk daar niet meteen een verschil in eerlijk gezegd. Dat kan misschien wel, maar daar durf ik me niet over uitspreken.
Heb je het ooit al eens geprobeerd? Ken jou niet en weet niet op welke level je al zit, maar je hebt er wel wat basiskracht voor nodig. Niet alleen in je abs, maar ook traps/schouders/armen... Tijdje terug was ik ze aan het doen en mijn gf en een vriendin van haar wouden het ook eens proberen, beide een faceplant na een halve rep :roflol:

Terug
Naar boven