- Waardering
- 413
- Lengte
- 1m69
- Massa
- 95kg
Als je naar mijn benen kijkt, moet je eigenlijk weten dat ik sinds mijn 18, toen ik een dubbele discus hernia heb opgelopen in de onderrug, mijn benen niet meer grondig heb kunnen trainen.
Sindsdien heb ik nooit geen squats of deadlifts meer kunnen/durven doen.
De enige oefening die ik de voorbije 18 jaar voor mijn quads heb gedaan is eigenlijk one-leg hack squats, omdat dit de enige veilige oefening voor mijn benen is.
Verder af en toe nog enkele setjes leg extensions, maar daar groeien je benen toch niet echt van.
Pas sinds een maand of 2, toen er een nieuwe leg press machine in onze gym is gekomen, ben ik begonnen met een paar setjes one-leg leg press toe te voegen, maar dit voel ik toch veel meer in de hamstrings en glutes dan in de quads.
Dus als je naar mijn benen kijkt, zie je eigenlijk een stel quads dat de voorbije 18 jaar is opgebouwd met 1 maal per week 4 setjes one-leg hack squats te doen.
Deze omstandigheden in rekening nemend, denk ik dat mijn benen nog zo slecht niet zijn.![]()
Ik begrijp dat je geen squats meer durft te doen dan. Maar heel veel powerlifters/strongman hebben veel ernstigere rug blessures opgelopen. Tot gebroken ruggen aan toe. Door gerichte training en revalidatie komen ook zij er weer helemaal bovenop. En idd wat Ryu aanhaalt; waarom geen lunges, legpress, legcurls, etc. En heb je geen last met rugtrainingen dan?

) Respect dat je op je 36 zo een fysiek hebt.