AndroidHealthClinic

Arnold versus Mister10

Als je naar mijn benen kijkt, moet je eigenlijk weten dat ik sinds mijn 18, toen ik een dubbele discus hernia heb opgelopen in de onderrug, mijn benen niet meer grondig heb kunnen trainen.
Sindsdien heb ik nooit geen squats of deadlifts meer kunnen/durven doen. :(

De enige oefening die ik de voorbije 18 jaar voor mijn quads heb gedaan is eigenlijk one-leg hack squats, omdat dit de enige veilige oefening voor mijn benen is.
Verder af en toe nog enkele setjes leg extensions, maar daar groeien je benen toch niet echt van.

Pas sinds een maand of 2, toen er een nieuwe leg press machine in onze gym is gekomen, ben ik begonnen met een paar setjes one-leg leg press toe te voegen, maar dit voel ik toch veel meer in de hamstrings en glutes dan in de quads.

Dus als je naar mijn benen kijkt, zie je eigenlijk een stel quads dat de voorbije 18 jaar is opgebouwd met 1 maal per week 4 setjes one-leg hack squats te doen.
Deze omstandigheden in rekening nemend, denk ik dat mijn benen nog zo slecht niet zijn. :)

Ik begrijp dat je geen squats meer durft te doen dan. Maar heel veel powerlifters/strongman hebben veel ernstigere rug blessures opgelopen. Tot gebroken ruggen aan toe. Door gerichte training en revalidatie komen ook zij er weer helemaal bovenop. En idd wat Ryu aanhaalt; waarom geen lunges, legpress, legcurls, etc. En heb je geen last met rugtrainingen dan?

Respect voor je fysiek echt waar, maar ik vind dat je te veel de king uit wil hangen daar dat jij nog natural bent,

Ik denk ook niet dat Arnold op deze foto nog 100% natural was, Tuurlijk was ie dat niet,

en dat van je benen vind beetje onzin,, Ik heb zelf een thoracale hernia,, en black disks daar en dat gezeik, maar ik kan wel squaten, lunges en deadliften,

Dorian Yates deed bij mijn weten geen squats, of toch opt einde niet meer. Dus big legs zonder squats kan hoor :p

Is toch zijn goed recht om geen squats te willen doen. Als hij zijn benen minder belangrijk vindt, is dat zijn goed recht.
Hij is 36 en zal heus een Mr . Olimpia meer willen worden (wie wel trouwens:rolleyes:) Respect dat je op je 36 zo een fysiek hebt.

ik vind je een net fysiek hebben.

wel vind ik dat je het een beetje hoog in je bol hebt.

wat meten je armen eigenlijk? en die beentjes?(om een beeld te scheppen).

Kom op, don't take things too serious! Vind het wel grappig om te zien, je moet er ook een beetje de humor van inzien. Goed fysiek voor de rest!

denk dat het er heel anders uit had gezien als je dr in real life ff naast was gaan staan.
Verder leuk dat je natural bent, jammer dat we het zo vaak moeten horen.

• Topic Starter Topic Starter
Wat meten je armen eigenlijk? en die beentjes?(om een beeld te scheppen).

Mijn armen zijn 49 cm, bovenbenen 68, kuiten 45 cm.
Alles koud gemeten.

Mijn verhouding benen/armen = 68/49 = 1.39

Even vergelijken met enkele andere BB-ers waarvan ik de maten kon vinden:

Arnold: 72/55 = 1.31
Coleman: 86/61 = 1.41
Cutler: 78,5/57 = 1.38
Steve Reeves: 66/46 = 1.43
Serge Nubret: 69/55 = 1.25

gemiddelde verhouding benen/armen is dus 1.36 voor deze 5 BB-ers.
Mijn 1.39 is nog steeds meer dan deze 1.36 van de kampioenen. :p

Dus om me nu meteen als spaghettibenen te klasseren is volgens mij een beetje kort door de bocht.

Ik had misschien beter niets over mijn rugblessure gezegd, want veel begrip is er hier toch niet voor.

Mijn respect heb je.

Respect voor je fysiek echt waar, maar ik vind dat je te veel de king uit wil hangen daar dat jij nog natural bent,

Ik denk ook niet dat Arnold op deze foto nog 100% natural was, Tuurlijk was ie dat niet,

en dat van je benen vind beetje onzin,, Ik heb zelf een thoracale hernia,, en black disks daar en dat gezeik, maar ik kan wel squaten, lunges en deadliften

???

nice fysiek man, mijn respect heb je ook:D

Verder leuk dat je natural bent, jammer dat we het zo vaak moeten horen.

Ik kan begrijpen dat veel mensen er zich aan storen dat ik van de daken roep dat ik natural ben, en zelfs TRUE natural.
Maar er zijn evenveel mensen die blij zijn te horen dat het uberhaupt mogelijk is om als true natural een deftige hoeveelheid spiermassa op te bouwen.

Ik heb nu eenmaal beslist om true natural bodybuilding te promoten omdat ikzelf er zoveel plezier aan beleefd heb de voorbije 22 jaar.

Heel wat mensen vinden het interessant om op mijn website te lezen hoe ik het aangepakt heb.

Toen ik besliste mijn website te maken en mijn stem op de boards te laten horen, wist ik heel goed dat ik heel wat haters op mijn nek zou krijgen.

Ik kan alleen maar zeggen tegen die mensen, als je mijn gezever beu bent, wees verstandig en verspil uw tijd niet met het lezen van mijn posts.
Geloof me, ik lees veel meer dan 99% van de posts op dit board ook niet, omdat ze me geen zier interesseren of omdat ik ze klinkklare onzin vindt.
Maar ik ga nooit schrijven van "wat een vervelende posts doe jij....". Dat vind ik een beetje verwijft.

Don't like, don't read.

Laatst bewerkt:
Is toch zijn goed recht om geen squats te willen doen. Als hij zijn benen minder belangrijk vindt, is dat zijn goed recht.

't Is niet dat ik mijn benen minder belangrijk vindt. Maar als je mijn rugkwetsure hebt meegemaakt, dan ga je al snel een gezonde rug nog VEEL belangrijker vinden.

Bovendien tegen al die hardcore squatters: wie van jullie kan er allemaal zeggen dat hij zen rug in de vernieling gesquat heeft??
Ik wel. :p

Doe me dat maar eerst eens na voordat je hier de zware jongen komt uithangen, en kritiek komt spuien. ;)

Laatst bewerkt:
Dat ligt dan aan je uitvoering...en niet omdat je zo hardcore hebt gesquat. Maargoed dit was ws sarcastisch bedoeld.

Wel respect voor je, goed fysiek. Alleen jammer dat de borst zwaar uit verhouding is.

En een tip voor je....leer eens met kritiek om te gaan.

Laatst bewerkt:
Dat ligt dan aan je uitvoering...en niet omdat je zo hardcore hebt gesquat. Maargoed dit was ws sarcastisch bedoeld.

Wel respect voor je, goed fysiek. Alleen jammer dat de borst zwaar uit verhouding is.

Zowel voor men rug als men pecs denk ik dat moeder natuur er ook wel voor iets tussen zit.
Verder ben ik wel nog steeds hard aan de pecs aan't werken. Wie weet worden ze toch nog wel wat beter voor ik op de schuifaf van de (snelle) veroudering terecht kom. :)

vind dat je er best wel mag staan naast de grootste aller tijden

;)

volgens je stats zou je naast kale een beest moeten zijn, je hebt 49 armen en kale meen ik 43.

heel eerlijk gezegd zie ik niet zoveel verschil qua grootte.

je bent een van de weinige grote kerels die beweert naturel te zijn waarvan ik het geloof, dus daarvoor(thumbs), maar je maten geloof ik eigenlijk niet, ik die er geen 49
armen in. je hoofd en handen lijken nog zo groot naast je armen.

wat is je chestomvang?

't Is niet dat ik mijn benen minder belangrijk vindt. Maar als je mijn rugkwetsure hebt meegemaakt, dan ga je al snel een gezonde rug nog VEEL belangrijker vinden.

Bovendien tegen al die hardcore squatters: wie van jullie kan er allemaal zeggen dat hij zen rug in de vernieling gesquat heeft??
Ik wel. :p

Doe me dat maar eerst eens na voordat je hier de zware jongen komt uithangen, en kritiek komt spuien. ;)

Ik kom geen kritiek spuien, maar als je bijna geen beenspieroefeningen doet, impliceer je toch dat je je benen minder belangrijk vindt. En dat je inderdaad een goede rug belangrijker vindt.

Wat is daar nou kritiek aan. Ik geef je eerst positieve commentaar, moet je toch ook tegen een kritiekje kunnen, niet?

volgens je stats zou je naast kale een beest moeten zijn, je hebt 49 armen en kale meen ik 43.

heel eerlijk gezegd zie ik niet zoveel verschil qua grootte.

je bent een van de weinige grote kerels die beweert naturel te zijn waarvan ik het geloof, dus daarvoor(thumbs), maar je maten geloof ik eigenlijk niet, ik die er geen 49
armen in. je hoofd en handen lijken nog zo groot naast je armen.

wat is je chestomvang?

Vergeet niet dat kale veel korter is, ik zie toch echt wel een verschil, maar 49 cm is inderdaad wel erg groot.....

hehe lache
leuke vergelijks foto, ik zou zo nooit durfen posen naast Arnold :D :o
En ****detering wat een armen heb je ook he, helemaal als natural, dat heb ik je al eens gezegt.....zulke armen krijgen veel juicers geen eens voorelkaar.

Maar wat een hoop domme respektlose reakties in dit topic zeg :rolleyes: , moeten die jonge gassies eerst maar eens voor elkaar krijgen , ik weet hoe hard het werken is en hoelang dit als natural duurt.

Terug
Naar boven