Fitness Seller

artificial intelligence

• Topic Starter Topic Starter
Accurate, maar ook wel een extreem herkenbare plek, ik ben benieuwd of hij het ook bij landschapsfoto's zonder directe landmarks kan.
Met een klein stukje van mijn lokale kerktoren wist hij de locatie ook in 1 keer goed te raden, met een vuurtoren ging hij de eerste keer de fout in.

Met een klein stukje van mijn lokale kerktoren wist hij de locatie ook in 1 keer goed te raden, met een vuurtoren ging hij de eerste keer de fout in.

Nou, deze heeft hij spot on, behoorlijk onder de indruk.

Het enige wat hij niet lijkt te weten is de exacte bergpiek maar verder klopt het precies.

Perplexity AI: Kan je uitzoeken waar deze foto is gemaakt https://www.perplexity.ai/search/kan-je-uitzoeken-waar-deze-fot-yElA.Iq1SAyhv0EB8.yxpw

Even kijken of ik het nog moeilijker kan maken.

Nog even en AI is daar ook beter in dat de beste menselijke speler.

Heb je de EXIF data verwijderd
Ja het is een screenshot.

Deze keer wel gewoon de exacte locatie, dit was precies tussen de twee bergtoppen die hij noemt :roflol:

Perplexity AI: Waar is deze foto genomen https://www.perplexity.ai/search/waar-is-deze-foto-genomen-KFUA.HmKTWK8oeienGz43w

Maar, het is nog niet perfect. Bij deze foto noemde hij eerder wel misschien Canada(BC) of Alaska maar de 2de poging niet meer.

Dit is ook wel weer knap, geen directe landmarks oid om mee te werken, en hij twijfeld tussen 2 maar het is inderdaad La Gomera.

Dit is ook best wel indrukwekkend trouwens (als het tenminste klopt) Ik heb een foto van @Fallingout gebruikt en gevraagd waar die is genomen. Ik heb een screenshot van de foto gemaakt zodat er zeker weten geen EXIF data is die de locatie verraad.

Wel raar dat hij dat wel kan en niet een screenshot van je iq test puzzels toch?

Wel raar dat hij dat wel kan en niet een screenshot van je iq test puzzels toch?
Ja en nee, Hier is waarschijnlijk meer vraag naar, er zit meer data in een foto van een stadsgezicht of landschap dan in een screenshot van een iq test. Daarnaast zal het bij de meeste foto's niet zo'n probleem zijn als een aanzienlijk deel niet te interpreteren valt (dat is iets anders dan foutief interprerteren) en het antwoord hoeft minder exact te zijn en er is gewoon ontzettend veel referentie materiaal te vinden. Maar, als je zou vragen wat de exacte coordinaten zijn van de foto en de exacte kijkhoek zal hij denk ik nog slechter presteren dan bij de iq test.

Het zou pas interessant zijn geweest als AI wat alternatieve of nieuwe conclusies had getrokken.

Bijna alle conclusies uit dit artikel, en dat zijn er behoorlijk wat, zijn overigens van mijzelf.
Deze AI tool zet ook alleen maar tekst om in een podcast tussen twee personen, volgens mij kan je nog wel een samenvatting maken, maar that’s it.

Het zou pas interessant zijn geweest als AI wat alternatieve of nieuwe conclusies had getrokken.

Bijna alle conclusies uit dit artikel, en dat zijn er behoorlijk wat, zijn overigens van mijzelf.
Voor de slakken uit Kreta had ik een hypothese die te ver ging voor mijn begeleider, professor Gittenberger.

Die heeft toen zelfs in het tijdschrift Evolution een artikel geplaatst over non-adaptieve soorten radiatie, terwijl ik ale verschillen kon uitleggen als aanpassingen aan de omgeving.

Deze AI tool zet ook alleen maar tekst om in een podcast tussen twee personen, volgens mij kan je nog wel een samenvatting maken, maar that’s it.
Zoals gezegd zitten er (in de podcast) wel een aantal foutjes in, en 1 grote vergissing.

Voor de slakken uit Kreta had ik een hypothese die te ver ging voor mijn begeleider, professor Gittenberger.

Die heeft toen zelfs in het tijdschrift Evolution een artikel geplaatst over non-adaptieve soorten radiatie, terwijl ik ale verschillen kon uitleggen als aanpassingen aan de omgeving.

Zoals gezegd zitten er (in de podcast) wel een aantal foutjes in, en 1 grote vergissing.

:D

Will Ferrell Lol GIF

'Ze' doen ook alsof alles heel aannemelijk is en ze het volledig kunnen volgen, wat allebei niet zo is.

Het toontje is ook erg 'condescending', net als in de berichten die ik hier persoonlijk van AI zou hebben gehad.

Terug
Naar boven