Fitness Seller

artificial intelligence

• Topic Starter Topic Starter
Het lijkt er tot nu toe op dat het bij perplexity fout gaat bij het interpreteren van de figuren. Bij de opgaven die hij (volgens mij) correct uitvoert omschrijft hij de figuren ook goed, bij de opgaven die hij niet correct uitvoert zit het probleem voor zover ik kan zien bij de de interpretatie van de figuren. Aangezien dit een monniken werk is om te controleren laat ik het even voor wat het is. Maar de kans dat AI dit soort IQ-testen kan oplossen blijft imo aanwezig.
Ik denk dat het probleem dus echt zit in het interpreteren van de figuren. Als ik perplexity de wiskunde instap toets van de TU-Delft in PDF laat zien, dan kan hij alle 22 opgaven correct uitvoeren. Voed ik hem met screenshots van dezelfde opgaven dan maakt hij ongeveer 1/3 fout. Laat ik het Deep Research model er op los, dan zoekt hij gewoon het antwoordenblad op. :D

Ik denk dat het probleem dus echt zit in het interpreteren van de figuren. Als ik perplexity de wiskunde instap toets van de TU-Delft in PDF laat zien, dan kan hij alle 22 opgaven correct uitvoeren. Voed ik hem met screenshots van dezelfde opgaven dan maakt hij ongeveer 1/3 fout. Laat ik het Deep Research model er op los, dan zoekt hij gewoon het antwoordenblad op. :D
Toen ik op de universiteit zat, hadden de andere studenten ook vaak de antwoordenlijsten.

AI gaat heel de toekomst veranderen!

AI gaat heel de toekomst veranderen!
Hoe kan iets veranderd worden dat er nog niet is?
Think New Amsterdam GIF by NBC

Is dat zo? Leert het van (alle) gesprekken?
Ik dacht de ChatGPT bepaalde details van je kan onthouden en zo dus een profiel van je kan maken, maar dan moet je wel iets aanvinken. Perplexity kan dat niet, dat vind ik soms wel irritant want hij leert jou manier van communiceren dus niet kennen, maar het kan ook zo zijn voordelen hebben. Vandaag heb ik het gebruikt om weer eens op een langdradige mail conversatie te reageren, ik heb een draft mail laten maken ik wilde nog iets veranderen en toevegen, daarna maakte die er een zooitje van. Ik kopieer de draft mail dan gewoon naar een nieuwe thread en met dezelfde prompt om iet te veranderen en toe te voegen komt hij met iets waar ik wel tevreden mee ben.

k zou het liefst wel een geheugen functie hebben die je ze nu en dan uitzet wanneer dat jou uitkomt.

Ik dacht de ChatGPT bepaalde details van je kan onthouden en zo dus een profiel van je kan maken, maar dan moet je wel iets aanvinken. Perplexity kan dat niet, dat vind ik soms wel irritant want hij leert jou manier van communiceren dus niet kennen, maar het kan ook zo zijn voordelen hebben. Vandaag heb ik het gebruikt om weer eens op een langdradige mail conversatie te reageren, ik heb een draft mail laten maken ik wilde nog iets veranderen en toevegen, daarna maakte die er een zooitje van. Ik kopieer de draft mail dan gewoon naar een nieuwe thread en met dezelfde prompt om iet te veranderen en toe te voegen komt hij met iets waar ik wel tevreden mee ben.
Ja je eigen geschiedenis waar het in terugkijkt bij jouw gebruik, maar ik bedoel (het bedoelt) leert het model verder zelf ook van de interacties? Dat het zich aanpast vanuit z'n gesprekken zodat anderen in de toekomst ook betere reacties krijgen?

Ja je eigen geschiedenis waar het in terugkijkt bij jouw gebruik, maar ik bedoel (het bedoelt) leert het model verder zelf ook van de interacties? Dat het zich aanpast vanuit z'n gesprekken zodat anderen in de toekomst ook betere reacties krijgen?
Daar heb ik wel eens naar gezocht, maar daar kon ik zo snel geen antwoord op vinden, maar het lijkt me wel. Velen geven namelijk aan dat het niet lang meer zal duren voordat de meeste AI modellen alle door mensen gecreëerde data tot zich hebben genomen en dat dan de progressie vooral gezocht moet worden in meer rekenkracht en het efficiënter inzetten daarvan. Maar ik denk dat een deel van communicatie tussen AI en een menselijke gebruiker, maar vooral tussen AI en meerdere menselijke gebruikers tegelijkertijd zeer waardevol zal blijken te zijn voor training in de toekomst.

Het blanco starten van een nieuwe thread biedt interessante mogelijkheden. Onlangs luisterde ik naar een podcast waarin iemand uitlegde hoe hun bedrijf AI op dit vlak inzet. Zij gebruiken, als ik het goed heb, Claude van Anthropic. Een belangrijk voordeel van moderne AI-modellen is dat het context window veel groter is dan de prompt zelf-bij Claude 3.7 kan dat oplopen tot 500.000 tokens, wat neerkomt op ongeveer 1.250 pagina’s tekst. Google Gemini's context window is nog eens 3 keer zo groot.

In plaats van veel tijd te besteden aan het schrijven van losse prompts, ontwikkelde dat bedrijf voor uiteenlopende taken uitgebreide procedures van tientallen pagina’s. Voor elke nieuwe opdracht selecteerden ze de relevante procedure, die vervolgens samen met een korte prompt aan het model werd aangeboden. Zelfs als de prompt summier of onduidelijk was, zorgde de uitgebreide procedure in het context window ervoor dat het model toch begreep wat het moest doen en in welke vorm het gewenste resultaat moest worden opgeleverd.

k zou het liefst wel een geheugen functie hebben die je ze nu en dan uitzet wanneer dat jou uitkomt.
Je kan ook een hond nemen en daar tegen praten.

Dit is ook best wel indrukwekkend trouwens (als het tenminste klopt) Ik heb een foto van @Fallingout gebruikt en gevraagd waar die is genomen. Ik heb een screenshot van de foto gemaakt zodat er zeker weten geen EXIF data is die de locatie verraad.

Accurate, maar ook wel een extreem herkenbare plek, ik ben benieuwd of hij het ook bij landschapsfoto's zonder directe landmarks kan.

Terug
Naar boven