Fitness Seller

Bankdruk en andere dingen log

• Topic Starter Topic Starter
Dat zijn toch mooie gewichten!
Wat de Floorpress betreft, deze kun je het beste in een powerrack doen (je ligt dan voor het powerrack en kunt de halter op de pins die uitstekken laten rusten (stel de pins goed in). De beste floorpresses zijn overigens met gestrekte benen...althans isoleer je bij deze volledig je bovenlichaam :):)

Ik hield mijn benen gestrekt :P dat zit wel goed. Helaas hebben we geen powerrack in mijn 'gym' een smith machine wel, maar dat is zo gefixeerd. Dus volgende week weer door 2 personen aan laten geven. Zit niets anders op.

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------

Woon nu in Maastricht omdat ik daar studeer:P hier is naar mijn weten niets in de buurt voor de echte krachtsporter(in wording)

Zo vandaag weer een nette training achter de rug.

Squat,
12*55
8*70
8*70
6*80
3*100
5*115
5*115
5*115
1*120
1*125

Daarna nog een vage oefening voor de hamstring, heel zwaar ben even de naam kwijt.

Die Squat van 125kg ging schijnbaar gemakkelijk, volgende week of de week erna zwaarder.

28-11-2010

Benchpress
- Warming up
5*127.5
5*127.5
5*127.5
5*127.5
8*127.5
Stang is super glad/zweterig te irritant

Small benchpress
8*70
8*80
8*80
8*80

Plate front raise
8*20
8*20
8*20
8*20

Daarna voor het eerst small press gedaan, gewicht heb ik niet zwaar gedaan, beter rustig aan beginnen dan je pols blesseren. Ik voelde de oefening in mijn pols zo nu en dan, voelde niet echt prettig. Ongeveer schouderbreedte vastgepakt en mijn ellebogen zoveel mogelijk naar binnen.

10*60kg
8*70kg
8*70kg
8*70kg

Dat was het :P Kort en krachtig behalve die close grip die moet echt omhoog. Maar train dan ook eigenlijk nooit triceps zelf geen French Press.

Ik heb dit comment overzien :o

Tricepspower is wel van essentieel belang bij het bankdrukken (zeker in de eindfase!). Wat smaldrukken betreft is dat een van de beste massaoefeningen voor de triceps. Doe hem echter niet te smal, schouderbreedte is prima (ga nooit met je pinken smaller dan schouderbreedte want dat is funest voor je polsen). Als je smaldrukken doet is het als je de triceps wilt stimuleren inderdaad de bedoeling om je ellebogen naar binnen te houden. Let wel op dat de halter bij het smaldrukken lager zal komen te liggen (meestal op je bovenbuik) en je niet je borst moet willen touchen (zorgt voor een onnatuurlijke stand van je ellebogen). :)

Ik heb dit comment overzien :o

Tricepspower is wel van essentieel belang bij het bankdrukken (zeker in de eindfase!). Wat smaldrukken betreft is dat een van de beste massaoefeningen voor de triceps. Doe hem echter niet te smal, schouderbreedte is prima (ga nooit met je pinken smaller dan schouderbreedte want dat is funest voor je polsen). Als je smaldrukken doet is het als je de triceps wilt stimuleren inderdaad de bedoeling om je ellebogen naar binnen te houden. Let wel op dat de halter bij het smaldrukken lager zal komen te liggen (meestal op je bovenbuik) en je niet je borst moet willen touchen (zorgt voor een onnatuurlijke stand van je ellebogen). :)

Ja op een of andere manier, geen behoefte aan gehad. Natuurlijk toen ik pas begon deed ik elke oefening volgens een beginnersschema opgesteld door een instructeur bij mijn 'healthcenter'. Maar bij mij ging t altijd om bankdrukken, simpel. Nu wil ik meer. Dus ik neem al het goede advies eruit!

Magnesium mag niet:P Ik fitness bij de universiteit in Maastricht en daar is dit niet toegestaan. Er schijnt een goede sportschool in Maastricht te zijn Topvorm dacht ik. Misschien dat ik daar in het nieuwe jaar naar eens binnen loop.

Afgelopen woensdag weer gebankdrukt. Duwde 155 redelijk makkelijk met touch en go(geen bounce ofso). Zat denk ik nog wel een paar extra kilo in.

Probeer anders met handschoentjes/grip pads.

Ja op een of andere manier, geen behoefte aan gehad. Natuurlijk toen ik pas begon deed ik elke oefening volgens een beginnersschema opgesteld door een instructeur bij mijn 'healthcenter'. Maar bij mij ging t altijd om bankdrukken, simpel. Nu wil ik meer. Dus ik neem al het goede advies eruit!

Ik had aan smal drukken ook nooit echt behoefte...maar het trainen met diverse grips (close-wide) legt net iedere keer weer een extra accent op een andere spiergroep. Het heeft dus alleen maar voordelen.

Een stang met goed profiel is inderdaad van groot belang vind ik persoonlijk. Anders magnesium gebruiken. Mooie bank verder :)

beetje hypocriet opeens met handschoentjes te komen, als ik het altijd afkraak:P Ik denk dat ik gewoon magnesium mee ga nemen:eek:

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

Een stang met goed profiel is inderdaad van groot belang vind ik persoonlijk. Anders magnesium gebruiken. Mooie bank verder :)

Dankje:P Ja de stang is er een beetje versleten.

Vandaag echter niets gemerkt, ofja amper iets van een glijdende stang.
Vandaag begonnen met een goede opwarming.
Daarna 2x 120kg(paused), 1x130kg(paused) 1x140kg(paused) 150kg(paused), 160kg(touch en go, of een hele korte stilstand)

Die 160kg smaakt natuurlijk naar meer, maar ik ga aankomende donderdag rustig aan doen. Vervolgens de weken tot nieuw jaar gewoon 'serieus aankloten' en vanaf januari eens volgens routine gaan werken in een nieuwe sportschool met meer mogelijkheden.

Terug
Naar boven