- Waardering
- 23.837
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 77kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Heb er zelf ook helaas wel eens last van. Kan niet m'n vinger erop leggen waar het aan ligt...
Ik drink elke dag min 3L, excl trainingswater. Carbs en eiwitten zijn met 20 gram fluctuaties elke dag hetzelfde. Behalve een x uit eten maar dat kan het niet zijn.
Ik lees dus even mee met de reacties die je krijgt.
! Flinke activiteit bij die squats
Ammoniak moet bijna wel afbraak van eiwit zijn. De meeste mensen eten daar natuurlijk ook veel meer van dan hun lichaam kan vastleggen (40-60 g/dag dacht ik) dus de rest moet je wel verbranden. Waarom het stikstof afval niet gewoon in de urine zit maar in het zweet is een beetje een raadsel....
Ik kan me een lange discussie bij @kaluro herinneren. Maar bij hem ging het vanzelf weer weg dacht ik....
.
.Voldoende water drinken kan geen kwaad lijkt me....Ik bedenk mij nu dat ik ook erg veel dorst had btw!
Dat dacht ik! Ze gaan nu ook heerlijk vlot, zoals je op de filmpjes allicht al had gezien.
Dat klopt inderdaad. ik heb geen idee waar de geur anders vandaan zou moeten komen in ieder geval.
Ik heb de carbs vandaag in ieder geval nog maar even een stukje opgeschroefd. Dat kan vast geen kwaad. De eetlust zit ook wel goed gelukkig.
Nou, nu je het zegt!! Dat is al een beste poos geleden trouwens. Kaluro leeft hier al een tijd niet meer.

Voldoende water drinken kan geen kwaad lijkt me....
Filmpjes nog niet gezien, zag er weer erg donker uit op het plaatje
Er zijn zwz erg veel mensen vertrokken dan wel slapend de laatste tijd ....

Ik zei WATER, jonguhNope. Alhoewel ik het een tijd een beetje te veel heb gedaan. Misschien heb ik daarmee mijn lever beschadigd?
Nou dat viel gelukkig mee, zo begin van de middag!
Yep. Niet best![]()

Goede squat mayn
Veel water drinken zal niet zorgen voor leverschade![]()
Ik zei WATER, jonguh
O ja, squats op nieuwste filmpje zien er prima uit, en vlotjes. Die rechts van de broccoli zijn echt te donker...
. Nope. Alhoewel ik het een tijd een beetje te veel heb gedaan. Misschien heb ik daarmee mijn lever beschadigd?![]()
Dat klinkt niet erg logisch, heb je daar wat meer info over?ammoniak lucht komt door onvoldoende eiwitten voorafgaand aan de training is mij altijd vertelt.
Dat klinkt niet erg logisch, heb je daar wat meer info over?
In bier zitten carbs. Meer carbs is meer energie in de vorm van glucose. Dus geen verbranding meer van amino zuren. Maw: drink bier!
Best wel stevig die unilateral landmine
ammoniak lucht komt door onvoldoende eiwitten voorafgaand aan de training is mij altijd vertelt.
misschien licht het aan de biologische waarde van de eiwitten die je binnenkrijgt, kortom lijkt het misschien meer dan dat je daadwerkelijk gebruikt
. Dat klinkt niet erg logisch, heb je daar wat meer info over?
heel veel weet ik er niet meer van, een personeelslid van me oude sportschool zei dat. overigens dacht ik dat er bij verbranding van eiwit ammoniak komt kijken, zou mij zo kunnen voorstellen dat als er te weinig eiwit verbrand word, de ammoniak via een andere manier vervoerd word en dat dan dus via het zweten afgevoerd word.
hoe het precies zit weet ik niet, uit eigen ervaring merk ik bij weinig eiwitten wel wat meer ammoniak lucht maar dan spreek ik over 2-3 jaar terug zelf nooit meer last van gehad.
misschien staat er op pubmed iets wat nuttig kan zijn
Tja, we kunnen het blijven prediken hier, maar ik heb het idee dat de meerderheid van de mensen hier er nog altijd van overtuigd is dat alcohol al je gains wegneemt
Thanks. De oefening ligt mij best aardig, maar ik moet er nu even consistent in zijn!!
f**k man. Ik heb nu echt medelijden met vegans, en hun omgeving.
Dit lijkt mij ook een beetje sterk inderdaad.
Ik waardeer je input, maar ik denk dat dit helaas een gevalletje broscience is. Het is in ieder geval lastig wetenschappelijk te onderbouwen lijkt mij.
Mocht het met het eiwitconsumptie te maken hebben, dan ligt het naar alle waarschijnlijkheid wel aan het feit dat ik in periode voor mijn training niet gek veel eiwit had gehad. Ik trainde aan het begin van de dag volgens mij, dus alleen ontbijt gehad. Tot voor kort zat daar caseine doorheen, maar tegenwoordig alleen 5 a 600 ml melk.
dat is ook pure broscience ik heb zelf niet echt een idee hoe het precies zit, dat het aan eiwit inname ligt weet ik vrij zeker
Ik ben er ook redelijk van overtuigd dat er bacterien in het spel moeten zijn. Ammoniak is zelf giftig, normaliter zal je stikstof wat je kwijt moet in de vorm van ureum uitscheiden. het meeste in de plas. Ureum in het zweet kan door bacterien weer in ammoniak worden omgezet. Misschien de sportkleren eens een stuk heter dan normaal wassen? 60C als ze daar tegen kunnen....
Maar hoe dan ook lijkt me eiwitafbraak met jouw snelle stofwisseling niet heel gewenst. Een beetje dimmen met de cardio en hoge rep ranges....