AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

O, BasicFit, go for it :)
Side planks doe ik ook, goed voor dem obliques en serratus. De volgende stap daarin is een soort zijwaardse superman, je gaat op 1 zijkant liggen en heft zowel benen als bovenlichaam op, lijkt me tamelijk heavy. Ik zag hem op een turnvloer, je moet denk wel iets zachts onder je heup hebben....

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.702
O, BasicFit, go for it :)
Side planks doe ik ook, goed voor dem obliques en serratus. De volgende stap daarin is een soort zijwaardse superman, je gaat op 1 zijkant liggen en heft zowel benen als bovenlichaam op, lijkt me tamelijk heavy. Ik zag hem op een turnvloer, je moet denk wel iets zachts onder je heup hebben....

Kan eerst nog wel gebruik maken van de pas van een huisgenoot, hé hé :)
Ik ben ermee bekend, maar dat lijkt mij ook wel een enorme uitdaging tbh.. Dragonflags heten ze volgens mij.

Ik ben ermee bekend, maar dat lijkt mij ook wel een enorme uitdaging tbh.. Dragonflags heten ze volgens mij.
Pas maar op dat je geen onderarmblessure krijgt:roflol:

Nee, geen dragonflies. Misschien moet je ze lying side crunch noemen....
dit komt in de richting, maar hij kan helemaal zonder handen

• #5.705
Nee, geen dragonflies. Misschien moet je ze lying side crunch noemen....
dit komt in de richting, maar hij kan helemaal zonder handen

Achsoo. Die zijn wel te doen, toch? :)

Vandaag echt een bizar slechte training achter de rug. Beetje anders gegeten, behoorlijk gedronken en daarnaast was m'n ritme afgelopen dagen een beetje anders door een date etc..
Even kijken wat ik morgen doe qua training..

Vandaag echt een bizar slechte training achter de rug. Beetje anders gegeten, behoorlijk gedronken en daarnaast was m'n ritme afgelopen dagen een beetje anders door een date etc..
Even kijken wat ik morgen doe qua training..
Ojee...doei gains!:wave:

• #5.708

Alles verspeeld in een weekend!! :(

Maar wel een leuk weekend, dus..... keuzes .... :o

Zeer zeker.
Dat is het ook een beetje.. Ik merk dat ik de laatste tijd veel voldoening haal uit dingen buiten het trainen om en dat m'n motivatie, mede daardoor, ook niet bijster hoog is.
Ik heb m.a.w. gewoon geen zin om allerlei concessies te doen op sociaal gebied om te kunnen trainen en eten.

• #5.710
Het is het waard! Ik ben ook 'dikker' sinds ik een relatie heb...:roflol:

Samen (vr)eten is gezellig:heart:

Dan wil ik niet weten hoe je er bij staat als je single bent man! :P
Samen eten is zeker gezellig en toevallig houdt zij er van lekker eten. Echter al met al was het best een lange nacht en had ik relatief weinig (carbs) gegeten. Dat kon ik gisteren echt enorm merken! Deadlifts lukten voor geen meter, dus toen maar wat gaan pompen.
Vervolgens besloten om maar even goed te gaan vreten en daar heb ik geen spijt van. Vandaag ging het weer zoals het heurt!!

11-09.png

Alles verspeeld in een weekend!! :(

Zeer zeker.
Dat is het ook een beetje.. Ik merk dat ik de laatste tijd veel voldoening haal uit dingen buiten het trainen om en dat m'n motivatie, mede daardoor, ook niet bijster hoog is.
Ik heb m.a.w. gewoon geen zin om allerlei concessies te doen op sociaal gebied om te kunnen trainen en eten.
Heel herkenbaar, het komt vanzelf weer, gewoon een beetje bijhouden ;)

• #5.712
Heel herkenbaar, het komt vanzelf weer, gewoon een beetje bijhouden ;)

Zo is het. Ik moet ook gewoon trainen op een manier die ik leuk vind en (mede daardoor) goed vol te houden is. Dus high reps en idealiter upper/lower opzet..

Dimmer wat hoger gedraaid bij Big Gym?

Wat is de reden dat je weer 'high' rep bent gaan doen?

Gisteren rope crunch voor het eerst gedaan, langzaam en goed uitgevoerd op 25kg en ik ging kapot. Chapeau dat jij het met 41kg doet.. maar jij doet waarschijnlijk ook wat meer abs-oefeningen dan ik ;-)
Leg raise toes to bar, dat lukt mij niet. Ik kom echt halverwege <.< waarschijnlijk ook door korte hamstrings en slechte abs..

• #5.716
Wat is de reden dat je weer 'high' rep bent gaan doen?

Gisteren rope crunch voor het eerst gedaan, langzaam en goed uitgevoerd op 25kg en ik ging kapot. Chapeau dat jij het met 41kg doet.. maar jij doet waarschijnlijk ook wat meer abs-oefeningen dan ik ;-)
Leg raise toes to bar, dat lukt mij niet. Ik kom echt halverwege <.< waarschijnlijk ook door korte hamstrings en slechte abs..

Leuk dat het je opvalt en een goede vraag!
Ik heb een lange tijd weinig herhalingen gedaan en daarmee ging ik gewoon slecht vooruit, zowel qua kracht als fysiek.
Ik kon 5 x 100 squaten, maar 8x85 was zwaar. Daarnaast zijn m'n benen er de afgelopen tijd ook niet bepaald op vooruit gegaan. Ik zag verreweg de meeste groei tijdens de periode dat ik veel volume deed.

Bedankt! Waar train jij als ik vragen mag? Je moet niet vergeten dat elke pully weer anders is.
Toen ik startte met leg raises kwam ik ook op borst hoogte voor ong. 6 reps. Door de oefening frequent uit te voeren en het te combineren met leg raises waarbij de armen ondersteund worden ging het als een speer vooruit!
Korte hamstrings, slechte abs... Geen excuusjes verzinnen. Dat heeft mijn progressie enorm in de weg gestaan in ieder geval ;).

• #5.717
86.5 kg vanmorgen. Wat is dit nou weer :roflol:..

Leuk dat het je opvalt en een goede vraag!
Ik heb een lange tijd weinig herhalingen gedaan en daarmee ging ik gewoon slecht vooruit, zowel qua kracht als fysiek.
Ik kon 5 x 100 squaten, maar 8x85 was zwaar. Daarnaast zijn m'n benen er de afgelopen tijd ook niet bepaald op vooruit gegaan. Ik zag verreweg de meeste groei tijdens de periode dat ik veel volume deed.

Bedankt! Waar train jij als ik vragen mag? Je moet niet vergeten dat elke pully weer anders is.
Toen ik startte met leg raises kwam ik ook op borst hoogte voor ong. 6 reps. Door de oefening frequent uit te voeren en het te combineren met leg raises waarbij de armen ondersteund worden ging het als een speer vooruit!
Korte hamstrings, slechte abs... Geen excuusjes verzinnen. Dat heeft mijn progressie enorm in de weg gestaan in ieder geval ;).

Ofcourse valt dat op, trouwe lezer hoor ;-). Hmm I see. Door pijn in ligament(rechterknie) kan ik momenteel niet diep squaten. Nu overgegaan op box squats, moet zeggen dat het best lekker voelt. Kan iig weer squaten. 4x8x100 momenteel.
Ik train in Apeldoorn, waar ik ook woon. Ik doe wel hanging leg-raises, die voelen ook een stuk zwaarder dan de variant waar je armen worden ondersteund.
Haha, geen excuses. Ben gewoon niet lenig, korte hamstrings is een feit - fysio zei letterlijk: "mijn opa is nog leniger dan jij". Kom echt halve meter boven de grond als ik voorover buig. Maar dat zal ook met heup mobiliteit te maken hebben denk ik.

• #5.720
Spierpijn in LB is echt niet te doen :'). Na de training van 11/09 waren m'n hamstrings compleet gaar en nu moeten m'n glutes er aan geloven..
Prima trainingen opzich. 14/9 was ik niet heel fit, dus niet te gek gedaan. 15/9 goed om de schouder gedacht en daar heb ik vandaag dan ook nauwelijks last van.
14-09 en 15-09.png

Terug
Naar boven