Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het was erg lekker. 4 gangen genoten van allerlei Aziatische gerechtjes (Fusion). Vooral de curry met vis en zeevruchten als hoofdgerecht deed mij weer een beetje denken aan Thailand
De squats voelden opzich prima, maar vooral het 4e setje was goed zwaar. Daarom heb ik het vandaag bij 4 sets gehouden en pak ik de volgende training 5x5x97.5. De training daarop uiteraard 100 kg.
Op de OHP ook weer extra volume gedraaid t.o.v. vorige training.
Rows en GHR gingen beide moeizaam vandaag.
De supersets daarna gingen vervolgens wel weer top.
Tussendoor wat facepulls gedaan en daar tevens mee geëindigd.

Tijdje niet gelezen hier. Hoe gaat het qua gewicht nu? Zag dat je al bijna tegen de 90kg aanzit, dus dat gaat de goede kant op toch?![]()
Het gaat prima zo. Vanmorgen gewogen op 88.7. Ik weeg nu al zo een 3 maand tussen de 87.5 en 90 kg en dat vind ik goed. Verreweg het belangrijkste doel nu is om sterker te worden op de squat, deadlift en OHP. Die lifts zullen het komende half jaar nog flink stijgen en ik pak er gedurende die periode vast ook nog wel een kilootje of 2 BW bij.
Het gaat prima zo. Vanmorgen gewogen op 88.7. Ik weeg nu al zo een 3 maand tussen de 87.5 en 90 kg en dat vind ik goed. Verreweg het belangrijkste doel nu is om sterker te worden op de squat, deadlift en OHP. Die lifts zullen het komende half jaar nog flink stijgen en ik pak er gedurende die periode vast ook nog wel een kilootje of 2 BW bij.
Mooi streven! Maar niet bewust aan het leanbulken oid? Puur focus op je lifts?
gelijk heb je, zolang kracht goed gaat......het is geen sprint!
Ik ga ook geen energie meer verdoen aan nutteloze (hypertrofie-gerichte) assistance oefeningen.
Heel verstandig. Ik ben er ook wel achter gekomen dat dat voor kracht gains bijna geen nut heeft en je eerder tegen werkt..
Heel verstandig. Ik ben er ook wel achter gekomen dat dat voor kracht gains bijna geen nut heeft en je eerder tegen werkt..
Iets te kort door de bocht. High rep squats of high volume squats zijn super voor je techniek. Dikke armen helpen bij een sterke bench. Goed ontwikkelde schouders hebben minder kans op blessures. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je moet wel een balans vinden tussen je hoofdoefeningen en accessory. Maar dit helemaal overslaan is onzin.

Je moet wel een balans vinden tussen je hoofdoefeningen en accessory. Maar dit helemaal overslaan is onzin.

Voor hypertrofie is wat meer pompwerk wel lekker, maar echt sterk word je er niet van.Ja, vind je?
Ik kan mijzelf wel voor m'n kop slaan zal ik je vertellen
Super veel tijd verdaan aan allerhande assistance oefeningen in Upper/lower- en PPL routines zonder echt vooruit te gaan, waar ik nu super basic train en weer progressie maak.
Jij ging ook lekker op full-body training he?Dat is wat ik bedoelde. In mijn ogen doe je er goed aan om je energie vol op compounds te richten en naderhand een paar pomp sets te doen voor je zwaktepunten, maar deze niet leidend laten zijn in je training![]()
Voor hypertrofie is wat meer pompwerk wel lekker, maar echt sterk word je er niet van.
Gewoon doorgaan toch. Doe zelf niks anders dan maandag woensdag vrijdag zaterdag voor anderhalf jaar met een enkele rustweek of door omstandigheden een weekje vrij. Kwam er verdomd moeilijk in na een paar weken niks gedaan te hebben. Nu weer behoorlijke gains met dit ritme.Thanks voor je input!
In de huidige fase merk ik gewoon dat ik verreweg het beste presteer door het bij de basis te houden. Uiteraard ga ik op termijn wel wat tweak toepassen in de zin van assistance oefeningen.
Ik voel mij de afgelopen dagen trouwens een klein beetje vermoeid en daarnaast wat stijfjes. Verder totaal geen pijntjes of iets dergelijks, maar misschien is het verstandig om even een extra rustdag te pakken, na 2.5 week om de dag te hebben getraind.
Wat denken jullie?![]()
Jij ging ook lekker op full-body training he?
Zonde dat je ermee gekapt bent joh, haha!