Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Gewoon doorgaan toch. Doe zelf niks anders dan maandag woensdag vrijdag zaterdag voor anderhalf jaar met een enkele rustweek of door omstandigheden een weekje vrij. Kwam er verdomd moeilijk in na een paar weken niks gedaan te hebben. Nu weer behoorlijke gains met dit ritme.

Ik ga ook zeker door! Echter is het af en toe wel verstandig om eens 72 uur rust te pakken met volledig herstel. Is het niet?
Mooi om te horen dat je weer lekker in de gain train zit trouwens. :thumb:

Zeker! Het probleem daarmee was alleen dat ik het lastig vond om daar accessories in te gooien voor kuiten/armen/rear delts. Daarna ben ik doorgeschoten met ppl en juist teveel focus op accessories wat m'n compounds alleen maar tegen werkte. Nu met het candito schema is de balans precies goed, lekker compounds beuken en daarna ruimte voor maximaal 2 isolatie oefeningen op hogere reps.

Ik heb het allemaal gevolgd. Super nice dat je nu een schema hebt gevonden dat bevalt en (hoogstwaarschijnlijk) de gewenste gains brengt.
Jij hebt trouwens ook een wat verder gevorderde basis dan ik en daarom is het Candito schema waarschijnlijk perfect voor jou, maar nog niet zo zeer voor mij weg gelegd ;).
 
Ik weet het niet Bas, van alleen de big 4 doen wordt je daar uiteraard sterker op, maar je wordt ook minder all round en symmetrisch ontwikkeld imo.
 
Ik kon je log al niet vinden! Blijkt dat je een BB'er bent haha. Goed bezig met de Texas Method!
 
Ik zou inderdaad ook niet de assists laten liggen. Ook lifters die zich puur op kracht focussen hebben hypertrofie nodig. Zonder massa gains zul je misschien alleen neurale gains maken, maar dat houdt denk ik ook op op een bepaald punt als er geen spiermassa meer bij komt. Daarnaast helpt het ook wel inderdaad om assists erbij te pakken om je spieren gezond te houden, zoals al gezegd is.

En wie wil er nou geen dikke vette biceps :D
 
Ik zou inderdaad ook niet de assists laten liggen. Ook lifters die zich puur op kracht focussen hebben hypertrofie nodig. Zonder massa gains zul je misschien alleen neurale gains maken, maar dat houdt denk ik ook op op een bepaald punt als er geen spiermassa meer bij komt. Daarnaast helpt het ook wel inderdaad om assists erbij te pakken om je spieren gezond te houden, zoals al gezegd is.

En wie wil er nou geen dikke vette biceps :D
Dus zware setjes squaten levert geen massa op je benen op? Ooh kut man, ondanks mijn buffe benen doe ik het toch al jaren fout.:roflol:
 
Dus zware setjes squaten levert geen massa op je benen op? Ooh kut man, ondanks mijn buffe benen doe ik het toch al jaren fout.:roflol:
Klopt...

No offence...maar als je stats kloppen..wat is buff?
 
Dus zware setjes squaten levert geen massa op je benen op? Ooh kut man, ondanks mijn buffe benen doe ik het toch al jaren fout.:roflol:

Ok dat was een beetje een kortzichtige uitspraak :D Wil alleen benadrukken dat ook assists belangrijk zijn naast de grote 3!
 
Goedemorgen! ehh... Middag! :o Gisteren m'n kop eraf gezopen en een prima avondje in de stad gehad. De kater vandaag valt eigenlijk best mee, als ik mij bedenk hoe gruwelijk veel drank er doorheen is gegaan gisteren..

Ik weet het niet Bas, van alleen de big 4 doen wordt je daar uiteraard sterker op, maar je wordt ook minder all round en symmetrisch ontwikkeld imo.

Ik begrijp je punt. Voor optimale fysieke ontwikkeling wordt over het algemeen aangeraden om een hogere variëteit aan oefeningen aan te houden. Echter je tegelijkertijd beseffen dat verreweg de meerderheid van de lifters allereerst sterk is geworden op de basis compounds, om daarna pas te gaan werken aan zwakke punten. Dan wel op fysiek gebied (Upper chest, kuiten etc..), of op het gebied van kracht (zwakke lift-off/lock-out etc.).
Met andere woorden ben ik er min of meer van overtuigd dat het gezien mijn huidige stats verstandig is om training basic te houden en een respectabel kracht niveau ontwikkel.

Ik kon je log al niet vinden! Blijkt dat je een BB'er bent haha. Goed bezig met de Texas Method!

Ik heb laatst eens gekeken of ik mijn log kon verplaatsen, maar ik kwam er niet uit :P.
Thx! Ik ben alleen nog niet bezig met TM momenteel.

Ik zou inderdaad ook niet de assists laten liggen. Ook lifters die zich puur op kracht focussen hebben hypertrofie nodig. Zonder massa gains zul je misschien alleen neurale gains maken, maar dat houdt denk ik ook op op een bepaald punt als er geen spiermassa meer bij komt. Daarnaast helpt het ook wel inderdaad om assists erbij te pakken om je spieren gezond te houden, zoals al gezegd is.

En wie wil er nou geen dikke vette biceps :D

Dat doe ik ook helemaal niet, toch?

Dus zware setjes squaten levert geen massa op je benen op? Ooh kut man, ondanks mijn buffe benen doe ik het toch al jaren fout.:roflol:

Buffe benen.. Kon ik er maar over meepraten! :thinking:

Klopt...

No offence...maar als je stats kloppen..wat is buff?

There we go again!

Ik denk dat mijn poten jouw poten dwarfen. RFFNCK can confirm.

:birthday:

Ok dat was een beetje een kortzichtige uitspraak :D Wil alleen benadrukken dat ook assists belangrijk zijn naast de grote 3!

Absoluut! Jij traint zelf echter ook 80% van de tijd specifiek gericht op de compounds. De assistance moet niet te veel tijd en energie kosten volgens mij. Je kan simpelweg niet van alle markten thuis zijn, toch?

Je bent langer..en hebt 15% vet..lijkt me niet heel vreemd nee ;)
:epicthread:
 
Jij gebruikt anabolen om droog te worden.:trollface:
Clen anabolen? Que?
Overigens heeft Skatermarvin een punt. Op 15% grote legs hebben is niet echt een prestatie imo. Ben wel van mening dat een squat thuishoort in de training, maar dat assistence ook een belangrijke bijdrage levert.
 
Absoluut! Jij traint zelf echter ook 80% van de tijd specifiek gericht op de compounds. De assistance moet niet te veel tijd en energie kosten volgens mij. Je kan simpelweg niet van alle markten thuis zijn, toch?

Ik heb je verkeerd begrepen en daardoor de plank misgeslagen :) Ik was in de veronderstelling dat je assists helemaal wilde schrappen. Ik doe in inderdaad ook voor een groot deel lekker compounds beuken en vind alles wat daarna komt ook iets minder belangrijk. We zijn het dus gewoon eens!
 
Jij gebruikt anabolen om droog te worden.:trollface:

Enkel en alleen om tussen het cutten door lekker te kunnen bingen.. :P

Clen anabolen? Que?

Overigens heeft Skatermarvin een punt. Op 15% grote legs hebben is niet echt een prestatie imo. Ben wel van mening dat een squat thuishoort in de training, maar dat assistence ook een belangrijke bijdrage levert.

Jij vindt van niet? ;)

Ik weet het niet.. Met slechte genen heb je op 15% niet ineens goede poten, haha!
Wat zijn jouw favoriete assistance oefeningen voor de beentjes?

Ik heb je verkeerd begrepen en daardoor de plank misgeslagen :) Ik was in de veronderstelling dat je assists helemaal wilde schrappen. Ik doe in inderdaad ook voor een groot deel lekker compounds beuken en vind alles wat daarna komt ook iets minder belangrijk. We zijn het dus gewoon eens!

Never mind! We zijn het in principe gewoon eens inderdaad :)
Waar is jouw huidige schema eigenlijk op gebaseerd? Ik moet zeggen dat je trainingen mij altijd wel aanspreken en het resultaat mag er ook zijn.
 
Naast een squat vind ik sldl met dumbbells, wat leg extensions en leg curls of iets dat op die variatie lijkt wel een must
 
Naast een squat vind ik sldl met dumbbells, wat leg extensions en leg curls of iets dat op die variatie lijkt wel een must

Glute-ham raise wel eens geprobeerd?
 
Walking lunges & RDL's zijn mijn all time favo's.
Lunges als oefening op het moment vind ik niet super. Heb wel het idee dat ze zeker goed kracht in de benen opbouwen.
En je kan makkelijk een focus leggen op quads of hams/glutes (ver uitstappen).

En nog wat glute bridges voor die ekte fitgirl glutes.
 
Glute-ham raise wel eens geprobeerd?
Is dat hetzelfde als een inverse leg curl? Erg pittige oefening, maar ook erg goed. Ik had 4 dagen spierpijn in mn hamstrings terwijl ik daar normaal nooit spierpijn heb.
 
Glute-ham raise wel eens geprobeerd?
Nee. Die hebben we helaas niet in de gym. Lijkt me wel prima substituut voor sldl mocht je deze wat zwaarder pakken!
 
Back
Naar boven