AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

En...wat zijn de eerste indrukken van Belgie?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.442
Even weg geweest als gevolg van de verhuizing naar Brussel! De laatste tijd lekker full-body getraind en daarnaast gewerkt aan mobiliteit. Sinds vorige week weer begonnen eindelijk weer normaal kunnen squaten. Ik log hierbij mijn laatste full-body training en mijn schema voor de komende tijd. Ik nu werk full-time van dinsdag t/m zaterdag. Trainen doe ik op die dagen in de avond direct na het werk. Op m'n vrije dagen heb ik hier wat meer vrijheid in.
Het eten gaat weer goed nu. Ik heb hier een goede keuken en ik probeer m'n kookmomenten goed in te plannen. Daarnaast heb ik de lactose er vrijwel volledig uitgegooid en dat voelt een stuk beter zeg! :)

Full body 12-2

Squats
5 x 5 x 62.5 kg
Tja. Vanaf 60 kg opbouwen. :o

Bench
4 x 6 x 67.5 kg
Hier ook aan techniek gewerkt. Ellebogen meer naar binnen en schouderbladen goed 'in de bench' gedrukt.

Dumbell SLDL
10 9 9 x 36 kg
Nice.

Walking lunges
24 22 20 x 20 kg
Meehangen met het gewicht om de quads goed te laten branden.

CGBP
10 8 8 x 50 kg

Dumbell row
3 x 10 x 36 kg
prima.

Lateral raises
3 x 10-15 x 6 kg
Lekker langzaam

Pull-downs
3 x 8 x 60 kg

Curls, calve raises en planks
3 setjes

Na een een aantal weekjes full-body te hebben getraind nu tijd voor het volgende schema. Ik heb er erg veel zin in. De doelen is kracht winnen op de 4 compounds, mijn onderlichaam meer in proportie te brengen t/o.v. m'n bovenlichaam en ten slotte mijn postuur te verbeteren d.m.v. een hoop stretching en assistance oefeningen zoals planks en rear-delt raises.

Maandag – Legs – Light squats

Squat 4 x 6-10

Walking lunges 3 x 20-24

Hamstring curls 3 x 10-12

Resistance band squat 3 x 8-12

Dumbbell SLDL 3 x 10-15

Calves + stretching (+abs)

Dinsdag – shoulders + arms – OHP

OHP 4 x 6-10

Side lateral raises 3 x 10 -15

CGBP 4 x 6-10

Face puls 3 x 10-15

Front raises – 3 x 10-15

Barbell curls 3 x 8-12

Tricep push-dpwn 3 x 10-15

Alternating dumbbell curls 3 x 10-15

Woensdag – rust

Donderdag – legs – Squats heavy

Squat 5 x 4-6

SLDL 4 x 6-10

Split squats 3 x 8-12

Lunges 3 x 20-24

Calves + stretching (+abs)

Vrijdag – upper – Bench press heavy

Bench press 5 x 4-6

Pull-ups 4 x 6-10

Incline bench press 4 x 8-12

Dumbbell OHP 4 x 8-12

Dumbbell row 3 x 8-12

CGBP 3 x 8-12

EZ curls 3 x 10=15

Bent over lateral rasies 3 x 10-15

Zaterdag – rust

Zondag – chest + back – Heavy deadlifts + Light bench press

Deadlifts – 3 x 4-6

Bench press – 3 x 6-10

Bent over row – 3 x 8-12

Paused bench 3 x 6-10

Pull-ups hammer 3 x max

Incline dumbbell press - 3 x 8-12

Pull-down 3x 8-12

Cardio – Wandelen buiten de training om en roeien als warm-up

Feedback is welkom. Updates over voeding, gewicht e.d. volgen later!

En...wat zijn de eerste indrukken van Belgie?

Vriendelijke lui, goed eten en een mooie stad. Voor dat laatste heb ik echter weinig tijd nu icm full-time werk. :P

Lekkere vlaamse frieten, zit je zo aan die 85kg ;)

die 85kg komt er wel ik zie zoveel lkkre foods voorbij komen op je insta dat ik er trek van krijg.

Ambitieus programma hoor, met 5 dagen en veel oefeningen. Je moet maar kijken of je wel aan voldoende rust komt.
Die (quasi) full body is wel goed voor je ontwikkeling volgens mij :thumb:

Zelf zou ik met een dergelijk hoog metabolisme toch eens overwegen voor een less = more aanpak te gaan.

Al die verbrande kcals mag/moet je er namelijk ook weer aanvreten.. ;)

• #1.447
Lekkere vlaamse frieten, zit je zo aan die 85kg ;)

die 85kg komt er wel ik zie zoveel lkkre foods voorbij komen op je insta dat ik er trek van krijg.

Vlaamse frieten staan op de planning voor vanmiddag :)

Ambitieus programma hoor, met 5 dagen en veel oefeningen. Je moet maar kijken of je wel aan voldoende rust komt.
Die (quasi) full body is wel goed voor je ontwikkeling volgens mij :thumb:

Ik ben dan ook zeer ambitieus ingesteld :rolleyes:. Ik heb buiten mijn trainingen om nu meer rust, aangezien ik mijn werk op kantoor doe.

Zelf zou ik met een dergelijk hoog metabolisme toch eens overwegen voor een less = more aanpak te gaan.

Al die verbrande kcals mag/moet je er namelijk ook weer aanvreten.. ;)

Ik begrijp je punt Marvin en daarom deed ik dus ook full-body en ik ben er een groot voorstander van.
Echter vind ik het volume per training in full-body wel heftig. Met dit nieuwe schema kan ik mij elke training goed focussen op de compound die dag en hoef ik niet onwijs lang in de gym te zijn.
5 dagen per week is daarnaast goed te doen denk ik i.c.m. mijn nieuwe werk.
Mocht het te veel zijn, dan ga ik naar 4 dagen per week!

Nu op naar de gym voor de eerste training! Deadliftsss! :D

En heb je een goeie gym gevonden in Brussel? Veel plezier/ succes daar!

• #1.449
  • #1.450
Zondag – chest + back – Heavy deadlifts + Light bench press

Deadlifts – 3 x 4-6 544 x 115 3 x 5 x 100

Bench press – 3 x 6-10 10 9 9 x 62.5 kg

Bent over row – Skipped

Paused bench 3 x 6-10 10 9 9 x 57.5 kg

Pull-ups hammer 3 x max 10 7 7

Incline dumbbell press - 3 x 8-12 10 x 24 7 x 24 8 x 22

Pull-down 3 x 8-12 3 x 8-10 x 55 kg

Rear delt raises 3 x 10-15 x 8 kg Strict.

Opmerkingen

Meer volume op deadlifts, omdat m'n techniek niet helemaal lekker zat. Met 100 kg even wezen oefenen om mijn borst goed hoog te houden en na elke rep volledig te resetten. Deze reps zagen er een stuk smoother uit. Omdat ik hier meer volume heb gedraaid, de BOR's maar niet gedaan. Ik verander de programmering van de deadlifts trouwens in ramping naar 1 max set. 3 setjes op werkgewicht is het gewoon niet voor mij. Ik raakte compleet vaag ik m'n kop. In plaats daarvan draai ik 3 setjes light-weight deadlifts op donderdag. Puur om de correcte techniek erin te rammen. De SLDL's zal ik dan niet meer doen. M'n hamstrings zijn toch al compleet uit verhouding t.o.v. mijn glutes en babyquads.
De presses gingen allemaal easy. Dit gewoon lekker opbouwen.

Post-workout lekker pizza gaan eten :eating:
https://www.instagram.com/p/BBxIW_Ex1fO/?taken-by=basthetics

Je hebt wel goed nagedacht hoe je je training wilt opzetten :thumb:
Ik vind de notatie van de gedane reps slecht leesbaar, dun is gepland en dik is daadwerkelijk gedaan of zo? Maar dat klopt ook niet helemaal....

• #1.452
Maandag – Legs – Light squats

Squat 4 x 6-10 4 x 8 x 60 kg

Walking lunges 3 x 20-24 3 x 24 x 20 kg

Hamstring curls 3 x 10-12 bezet

Dumbbell SLDL 3 x 10-15 3 x 10 x 30 kg squeeze at the top (Dit filmpje hielp voor mij behoorlijk met de uivoering, al gaat het hier om de barbell variant. )

Resistance band squat 3 x 8-12 10 10 8 x 30 kg dumbbell goblet squat

Calves heavy + stretching (+abs) 4 x 10-15 x 70 kg SS 3 sets planks + 4 sets leg raises

Opmerkingen:

De squat ging alweer beter dan vorige keer. Echt zo blij mee! Ik kreeg zelf een compliment over mijn techniek nu van een kerel in de gym met echt gruwelijk grote quads :D. Ik hoop echt dat ik nu eindelijk eens wat serieus gewicht kan gaan verplaatsen op de squat.
Rest van de training ging ook heerlijk. Hard getraind, maar niets tot compleet falen.

Je hebt wel goed nagedacht hoe je je training wilt opzetten :thumb:
Ik vind de notatie van de gedane reps slecht leesbaar, dun is gepland en dik is daadwerkelijk gedaan of zo? Maar dat klopt ook niet helemaal....

Thanks. Laten we hopen dat het werkt naar verwachting!
Hmm.. Misschien dat ik dit nog even aanpas. In Word is het echter wel duidelijk :P. Dik gedrukt is inderdaad wat ik gedaan heb in de training.

Zo herkenbaar dat gevoel bij deadliften :)

Heb je squats gezien op instagm, ziet er zeker netjes uit. Mooie diepte, rug stabiel. Kan uit deze hoek alleen niet zien of er een verschil tussen L+R enkel is. Verder is het een food blog zeg... mmmmm :eating:

• #1.455
Zo herkenbaar dat gevoel bij deadliften :)

Ik houd er niet zo van. Vooral niet omdat je er de rest van de dag last van hebt :P.

Heb je squats gezien op instagm, ziet er zeker netjes uit. Mooie diepte, rug stabiel. Kan uit deze hoek alleen niet zien of er een verschil tussen L+R enkel is. Verder is het een food blog zeg... mmmmm :eating:

Fijn om te horen zeg! :D Er volgen meer filmpjes komende tijd.
Tja. Lekker eten blijft een hobby :rolleyes:

Eindelijk de uitslagen van het bloedonderzoek binnen. Een hoog testosteron en verder niets bijzonders. Prima lijkt mij. Al moet ik zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van de ASAT en ALAT waarden :P. Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen..

Labuitslagen

27-01-2016 16:07 Kreatinine 89 umol/l, eGFR 107 ml/min * 1.73 m2 ASAT 55 U/l, ALAT 29 U/l, Glucose 5.5 mmol/l

27-01-2016 16:07 Testosteron 29.12 nmol/l

• Like
Waarderingen: Inb4
Link naar squat filmpje? Ben wel benieuwd!

Squat ziet er inderdaad solid uit:)

• #1.460
Zegt me verder niet veel, maar wat was de reden dat je een bloedtest hebt laten doen?

Dit was gewoon mijn half jaarlijkse controle ivm het uitvallen van mijn hypofyse een kleine 2 jaar terug. ;)

Daarnet lekker schouders en armen getraind + een paar stretches en toddler squats. Ik wordt flexibeler met de dag!!!
Daarnaast gaat het eten ook geweldig. Ik zit nu dagelijks op 4000+ kcals en m'n fysiek gaat weer de goede kant op. Echt een heerlijk gevoel. Het motiveert mij iig om van 10-18:00 te werken, te trainen, en te koken om vervolgens om half 11 nog een uurtje te kunnen chillen :'). Ach. De weekenden kan ik nu wel 10 x meer waarderen :D!

Terug
Naar boven